Z czego rama dla zimówki?

Data: 2009-08-20 22:26:05
Autor: Ryszard Mikke
Z czego rama dla zimówki?
Plan jest taki:

Kupić rower na zimę, jakoś tanio i potem go sobie dopasowywać do własnych do
własnych gustów w miarę zużywania części, z którymi był kupiony.

Na razie wiem, że chcę:
* haki poziome lub skośne - żeby wsadzić piastę z wewnętrzną przerzutką
  jeśli nie będzie takiej od razu. Celuję w Nexusa 8, głównie dlatego,
  że na preclu mówią, że dość szczelna, a o szczelności innych wiem mało.
  Może coś podrzucicie? Pięć biegów mi chyba na zimę całkiem wystarczy...
* sztywny widelec - jeden amor zeżarty przez Słoną Bryję wystarczy
  (główny powód, dla którego nie chcę w zimie jeździć góralem)
* koła 26" - BO TAK! Chociaż już widzę, że to bardzo utrudnia znalezienie
  roweru...
* ramę dużą i męską - bo jestem duży i męski, to jest, ten, ciężki,
  i męska rama wzbudza większe zaufanie. Góral ma 21", na Wagancie
  już się ledwo mieszczę...

A teraz pytanie, dla którego w ogóle piszę:
Czy powinienem się przejmować materiałem, z którego jest rama?
Np. unikać alu, albo wprost przeciwnie?

rmikke

Data: 2009-08-21 00:32:21
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Z czego rama dla zimówki?

[...]

Bez znaczenia.
A opony z kolcami masz?
;-)

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-20 22:40:13
Autor: Ryszard Mikke
Z czego rama dla zimówki?
Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
napisał(a):

> [...]
>   już się ledwo mieszczę...
> Czy powinienem się przejmować materiałem, z którego jest rama?

Tylko Snow Study, na miasto to i tak za dużo :)

rmikke

Data: 2009-08-21 00:52:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z czego rama dla zimówki?
Panie Ryszard Mikke, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h6kjcc$ijp$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Tylko Snow Study, na miasto to i tak za dużo :)

Jak ona się sprawuje? Można normalnie jeździć? Przymierzam się do jeżdżenia
na uczelnię rowerem również w zimie i rozpatrywałem do tej pory tylko
Marathony Winter. Masz może porównanie z owym Winterem? Różnica w cenie
niewielka (30zł), a Winter ma dwa razy więcej kolców, do tego seria
Marathon wzbudza moje zaufanie (mimo dziurowych przejść na wyprawie).

Data: 2009-08-21 07:34:14
Autor: Rafał Wawrzycki
Z czego rama dla zimówki?
Dnia 21 sie 2009 w liœcie [news:h6khno$ce6$2news.interia.pl]
Zygmunt M. Zarzecki
[zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com]
napisał(a):
A opony z kolcami masz?

Jeżeli Rychu jeŸdzi po stolicy prawie zawsze ulicami, to nie widzę powodu na zakładanie kolców. Dobry bieżnik wystarczy.

--
Pozdrawiam, Rafał W.
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/waw-gdansk-trip

Data: 2009-08-21 12:11:55
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Z czego rama dla zimĂłwki?

A opony z kolcami masz?

Jeżeli Rychu je�dzi po stolicy prawie zawsze ulicami, to nie widzę powodu na zakładanie kolców. Dobry bieżnik wystarczy.

A w wawie nie ma?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-21 07:35:31
Autor: Rafał Wawrzycki
Z czego rama dla zimówki?
Dnia 21 sie 2009 w liœcie [news:h6kiht$g3h$1inews.gazeta.pl] Ryszard Mikke [rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl] napisał(a):

Na razie wiem, że chcę:

Również rozważam złożenie potwora zimowego na 26" + v-ki/tarcze. Myœlałem jeno o trzybiegówce albo nawet singlu, bo Warszawa płaska.

Data: 2009-08-21 12:27:29
Autor: Marcin
Z czego rama dla zimówki?
Myœlałem jeno o trzybiegówce albo nawet singlu, bo Warszawa płaska.

Jakiś czas temu rozbierałem trzybiegówkę Nexusa i Srama - mam wrażenie, że chociaż SRAM jest gorzej uszczelniony lepiej zniesie pracę w złych warukach. Ta piasta jest dużo bardziej prymitywna - wygląda tak, że gdyby do środka wody nalać i piachu nasypać, dalej będzie działać.
To się zresztą potwierdza - Nexus nie robił - "niewiadomodlaczego" - po rozebraniu wszystko wyglądało OK, przesmarowałem na nowo i robi, natomiast SRAMa rozebrałem z ciekawości, w środku po rdzy na częściach było widać jaki poziom wody utrzymywał się wewnątrz piasty (rower leżał pół roku na ulicy), ale zarówno przed jak i po rozebraniu i wyczyszczeniu piasta działała tak samo dobrze...

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-08-21 16:52:58
Autor: PeJot
Z czego rama dla zimówki?
Marcin pisze:
My?lałem jeno o trzybiegówce albo nawet singlu, bo Warszawa płaska.

[...]

To samo dotyczy Sturmey Archera. Piasek zmieli ogromne stado kulek 1/4", a fabryczne smary wody się nie boją.

[...]

Tam części są spasowane jak drzwi starej stodoły.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-21 16:50:14
Autor: PeJot
Z czego rama dla zimówki?
Ryszard Mikke pisze:

[...]

Wręcz przeciwnie, dotyczy to wszystkich komponentów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Z czego rama dla zimówki?