Z czego utrzyma sie Narodowy

Data: 2010-02-20 20:40:28
Autor: CGC
Z czego utrzyma sie Narodowy
Witam,

Jechałem sobie ostatnio "Ekspresem"[1] Intercity relacji Stolica - Breslau po m.in. hucznej imprezie z udziałem kibiców Widzewa oraz Legii. Na drogę nabyłem sobie Politykę, a w niej znalazłem arta o wzmiankowanym temacie. Jest kilka koncepcji, np. sprzedanie części pomieszczeń PZPN, urządzanie tam koncertów i innych wydarzeń masowych. Można sprzedać nazwę (choć to lekko kontrowersyjne, to niby stadion Narodowy, a my to przecież nie Rosjanie, żeby swoje symbole sprzedawać jakiejś firmie typu Aquafresh), można wynająć pomieszczenia, sky-boxy, biura, wydzielić jakąś część usługową itd. Są też głosy o dogadaniu się z Polonią Warszawa, choć wizja ich kibiców na tym kolosie rodzi, prócz rozbawienia, także pytania, od jakiej ilości sprzedanych biletów pokryją one koszt wynajmu obiektu i czy aby nie będą się tam zatem odbywały wyłącznie spotkania hitowe? Ale. Nie ma ciągle kto o tym wszytkim myśleć, bo poza inwestorem zastępczym, jakim jest Narodowe Centrum Sportu, nikt się stadionem nie zajmuje, a mandat NCS kończy się na budowie. Ponoć zgłaszają się firmy, które chcą wynajmować sky-boxy i odbijają się od drzwi, bo nie ma od kogo ich kupić/zarezerwować. Kolejna ciekawostka to ogrom terenu i wynikający z tego podatek gruntowy. Jeśli miasto potraktuje Narodowy jak Pan Bóg Pieniądz przykazał, a więc jak równy wobec prawa podatkowego podmiot gospodarczy, to zarobienie na sam podatek będzie nie lada wyzwaniem, o wyciągnięciu jakiegokolwiek zysku nie wspominając. Rozmów na ten temat z miastem nie było. Nie ma ich kto prowadzić, a Ministerstwo albo nie ma zielonego pojęcia co z tym fantem zrobić, albo świetnie się ze swoją wiedzą maskuje. Specjaliści są zgodni co do jednego -- wydatek na stadion ma zerowe szanse zwrócenia się. Maksimum tego, czego możemy oczekiwać, to zapewnienie dochodów pokrywających bieżące koszty utrzymania plus ewentualnie jakiś zysk. Zapewne podobnie to wygląda w innych miastach organizujących Euro. Może poza Poznaniem, gdzie chyba jest największa szansa na to, że stadion będzie regularnie zapełniony i zapewne (strzelam, nie sprawdzałem tego) kosztował mniej niż pozostałe. Powstaje zatem pytanie, czy gdyby tak chłodnym okiem spojrzeć na to całe Euro, to czy my aby na pewno na tym skorzystamy? Impreza potrwa jakiś miesiąc, choćbyśmy piwo sprzedawali po 50 zł za 0,5 litra to dochody będą o rzędy wartości niższe niż nakłady. Politycy, którzy oficjalnie PZPN nienawidzą jak zarazy morowej[3] i strasznie chcą ten związek rozwalić, budują tej prywatnej i niezależnej organizacji infrastrukturę za grube miliardy publicznych złotówek. We Wrocławiu ma to szansę mieć ręce i nogi (choć o kontrowersjach można by pisać długo), Gdańsk zdaje się również mieć jakąś koncepcję, ale Stadion Narodowy? Na razie wygląda na to, że w trosce o miejsca pracy mniejszości narodowych oraz polskich drobnych przedsiębiorców władze postanowiły podnieść standard Jarmarku Europa do poziomu UEFA Elite. Aby po skończeniu prac budowlanych ponownie zaprosić tam inkryminowanych kupców. [1] W kraju organizującym Euro najszybsza[2] droga kolejowa z Warszawy do Wrocławia dalej prowadzi przez Poznań lub Katowice. Są wprawdzie pociągi przez Łódź, ale jeżdżą dużo dłużej niż te wyżej wymienione. Kibice Widzewa wytłumaczyli mi, że jest to spowodowane zakrzywieniem czasoprzestrzennym za które odpowiadają kibice ŁKS. [2] Najszybsza to jest około 5 godzin o ile pociąg się nie spóźni. Podobno kiedyś to się zdarzyło. [3] Z wyjątkiem dużych imprez, gdzie każdy chce się owinąć szalikiem, choćby do góry nogami i wystękać potem do kamery, co doradca podpowiedział, a skleroza nie wyżarła. Np. że ten Perejro był nawet dobry i świetnie współpracował z Borubarem. --
CGC

Data: 2010-02-22 09:02:26
Autor: WOJSAL
W dniu 20.02.2010 20:40, CGC pisze:

Jest kilka koncepcji, np. sprzedanie części pomieszczeń PZPN, urządzanie tam koncertów i innych wydarzeń masowych. Można sprzedać nazwę (choć to lekko kontrowersyjne, to niby stadion Narodowy, a my to przecież nie

Bo Polska jest bogatym krajem, ktory stac na to by stadion przynosil
dochod tylko z tytulu imprez a potem wystarczy zebrac u jakiegos
"Mira" czy innego "Zbycha" o doplaty, dotacje itp.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2010-02-23 10:44:09
Autor: vversa
Z czego utrzyma sie Narodowy
i spokojnie mozna szefowac takim obiektem.

ale to fajny prognostyk ,zeby w Polsce zbudowac stadion reprezentacyjny dla pilki noznej, ktory bedzie na siebie zarabial, mając potezne zaplecze gospodarcze - więc może stutysiecznik ;p
najlepiej jakby narodowy po euro przerobili na również lekkoatletyczny (narodowy) czyli troche taki olimpijski.

obecnie budowana infrastruktura przyda sie w Warszawie jako dodatek poloni na wazniejsze mecze,
a kto wie, moze i legia w europejskich pucharach goscic bedzie barcelone na nim.

Zaś giganta w 90-130 tys. można zapełnić odpowiednio zarządzaniem i bilety nie bylyby takie drogie. najlepiej zbudowac na mniej kosztownej działce.
a najbezpieczniejszym miejscem jest chyba warmińsko mazurskie.

Data: 2010-02-23 15:19:39
Autor: e-g
Z czego utrzyma sie Narodowy
Pierwsze najwieksze miasto w regionie Olsztyn narazie odpada .
Brak dwutorowego najbliższego połączenia z morzem .
Mam tu na mysli trójmiasto przede wszystkim .
Ale dobrze jak kadra bedzie grała czasem mecze na śląsku na południu, troche w Warszawie oraz więszką częśc na północy, gdzie mecze II ligowe ogląda tyle co u nas w ekstraklasie i to na lepszych stadionach , gdzie jest nawet wieksze zaludnienie.
To muszą być naprawde fani jak w Szczecinie , Gdansku, ze nie wspomne innych miast.
Moze Szczecin i Białystok jest za bardzo na skraju , a w Gdansku juz stadion jest (kończą budowe), dlatego gdzieś pomiędzy .

Data: 2010-02-23 15:48:02
Autor: G B
Z czego utrzyma sie Narodowy
Bialystok to nie Suwalki , nie jest az tak w rogu.
No ale jakby w Malborku , to też za małe miasteczko bez przesady

G.Brzeczyszczykiewicz <league soccer>

Data: 2010-02-23 15:53:35
Autor: szakas-zwili
Z czego utrzyma sie Narodowy
to Miastko i okolice odpada.
tam chyba nawet nie lubia kibicow i nie ma piłki

Data: 2010-02-24 12:24:42
Autor: kibitzer
Z czego utrzyma sie Narodowy

Jedno jest pewne.
stutysiecznika nie zdązylibysmy zbudowac do 2012 w okreslonej cenie.
Moze nie tyle ,ze za pozno zaczeto ,
co to ,wielki stadion i mozna bylo sie troche przestraszyc tak dorazu.
Malo ludzi zreszta wierzylo realnie ze bedziemy organizowac mistrzostwa.
Zyczono nam tego i tak samo bedziemy chcieli zeby byl wiekszy stadion, jak zaczna sie problemy z biletami.

mysle ,ze PZPN nie rozwala piłki polskiej biorąc za to pieniadze,
i taki stadion powstanie rzeczywiscie, nawet jak nie wyjdzie nam euro z ukrainą,
to mistrzostwa swiata u21 zrobimy sami .
mecze na takim molochu przy pelnych trybunach ponioasa naszych orlow legalnym dopingiem.
Zaden trening nie zrobi tych juniorow dobrych pilkarzy tak szybko.
Niektorym moze odbic sodowka, ale taki sukces pociaga ponad przecietnosc znikad. Pojawiaja sie Bonki, Smolarki i inne Koseckie wynalazki od a-klasy do ekstraklasy.
Takze nie zalamujmy sie jak Smuda spartoli sprawe.
To nie bedzie koniec naszej ligi.
Wiele rodzin pierwszy raz pod nosem zobaczy jak wyglada prawdziwy duzy stadion z daszkiem czy to w W-wie czy Poznaniu.
Mecze co tydzien w lidze przy 30 tysiącach to nieporownywalne
z tym co jest teraz.
Dzis 10 tysiecy i juz jest hit kolejki.
A to co zaraz bedziemy swiadkami to nie dwa razy wiecej przeciez !
W dodatku inny jest poziom kibicowania niz w latach 70.
Ale niektorzy pamietaja ,ze to 40 tysiecy na stadionie sprawialo
ze gralismy w europejskich pucharach jak rowny z rownym,
a nie wielkie pieniadze czy gwiazdy z zgranicy.
Trenerom chcialo sie pracowac dla tylu kibicow
i taktyka byla i premie sie sponsorow znalazly.
Bez stadionu narodowego chocby na 50 miejsc (mozliwe ze z przeznaczeniem dla lekkoatletow jesli przyjda sukcesy) nie stalo by sie to w tym pokoleniu.
Dobrze sie tez stalo ,ze Legia ma swoj stadion i nikt nie bedzie wybrzydzal ,ze to tak naprawde stadion Legionistow.
A chyba nie byloby sensu budowac obiekt na 70 tysiecy ,
a potem jeszcze stutysiecznik.

Oby tylko nie powariowali do tego czasu działacze klubowi i starali sie przyciągać kibiców przynajmniej do 3/4 pojemnosci, a potem juz jakos sie to dopcha z rozpędem.

Data: 2010-02-22 10:44:54
Autor: yamma
CGC wrote:

Specjaliści są zgodni co do jednego -- wydatek na stadion ma zerowe
szanse zwrócenia się.

Ja nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego autor tego artykułu zakłada, że wydatek na SN ma się zwrócić? Przecież to jest idiotyczne założenie. On nie jest budowany po to aby się zwrócić tak samo jak Muzeum Powstania Warszawskiego nie było budowane po to aby się zwrócić. Na całym świecie buduje się tysiące obiektów, które w swoim założeniu są budowane nie po to aby się zwróciły. Autor postawił kretyńską tezę i na podstawie tej tezy wyciąga absurdalne wnioski.
yamma

Data: 2010-02-22 10:46:49
Autor: grzeda
yamma pisze:
CGC wrote:
[...]

Pelna zgoda. Fajnie jednak by bylo jakby zarabial;)

pozdr
PG

Data: 2010-02-22 11:01:27
Autor: yamma
grzeda wrote:
yamma pisze:
CGC wrote:
[...]

W roku jest jakieś 6-8 meczów, które reprezentacja gra u siebie. Do tego pewnie finał PP i Superpuchar. A może stanie się cud i Legia w końcu zawalczy o LM. :-) Do tego dojdą pewnie koncerty (trochę tych gwiazd do Polski jednak przyjeżdża). Można przyjąć, że SN przynajmniej raz w miesiącu będzie wykorzystany. Przy pełnym obłożeniu i średniej cenie biletu w wys. 50 zł dałoby to ok. 2,5 mln zł/mies. Oczywiście, to są bardzo optymistyczne szacunki oparte w pewnej mierze na wierze w cuda. ;-)
yamma

Data: 2010-02-22 11:13:29
Autor: grzeda
yamma pisze:

biletu w wys. 50 zł dałoby to ok. 2,5 mln zł/mies. Oczywiście, to są bardzo optymistyczne szacunki oparte w pewnej mierze na wierze w cuda. ;-)
yamma

2,5 mln przychodu. A koszta? Ile kosztuje organizacja takiego meczu?

pozdr
PG

Data: 2010-02-22 15:46:29
Autor: yamma
grzeda wrote:
yamma pisze:

[...]

Nie mam pojęcia. Wydaje mi się, że dużo mniej. Zresztą oprócz biletów mamy jeszcze pieniądze od telewizji i z reklam.
yamma

Data: 2010-02-22 11:26:22
Autor: Hades
Z czego utrzyma sie Narodowy
Użytkownik "yamma"
[ciach]

[...]

Ooo! Ciekawostka! To ty juz nie chcesz zeby Legia rozgrywala swoje mecze
na Lazienkowskiej tylko na SN? Naprawde masz nadzieje ze po pierwsze ten
zespol w najblizszym czasie bedzie stac na gre na europejskim poziomie
(bo jak widac po ostatnich sezonach ma problem z gra na poziomie nasej
ligi) i po drugie znalazlo by sie tylu chetnych aby przynajmniej zapelnic trybun
na Lazienkowskiej? Chyba nie ma na to szansy wiec po co planowac gre na
duzo wiekszym stadionie? Odnosnie zas koncertow to nie po to miasto buduje
ITI stadion aby koncerty odbywaly sie gdzie indziej i kto inny na nich zarabial.
AM

Data: 2010-02-22 15:44:33
Autor: yamma
Z czego utrzyma sie Narodowy
Hades wrote:
Użytkownik "yamma"
[ciach]

[...]

Ty potrafisz czytać? Wyciągnąłeś jakieś durne wnioski i teraz je wyśmiewasz. Przecież napisałem wyraźnie o cudach i jeszcze dodałem smileye, żeby tacy idioci jak ty się nie przyczepili. Jak widać niektórym to nie wystarcza.
yamma

Data: 2010-02-22 15:53:32
Autor: Hades
[...]

Idiota to zapewne ty jestes. Zamieszczasz wypowiedzi zrozumiale tylko
dl ciebie i wymagasz zeby inni domyslali sie co miales na mysli. Dobre
sobie. Zapewen jednak dla yntelygentnych inaczej to typowe zachowanie.
AM

Data: 2010-02-22 15:38:55
Autor: Marek W.
Hades <waruga@vp.pl> napisał(a):
> Użytkownik "yamma"
[ciach]

> [...]

dl ciebie i wymagasz zeby inni domyslali sie co miales na mysli. Dobre
sobie. Zapewen jednak dla yntelygentnych inaczej to typowe zachowanie.

Zapewniam Cię, że każdy z IQ powyżej ziemniaka zrozumiał o co chodziło w tym fragmencie yammie. Ja mam IQ na poziomoe marchewki i doskonale pojąłem jego intencje.

Data: 2010-02-22 18:32:48
Autor: Hades
Z czego utrzyma sie Narodowy
Użytkownik "Marek W."
[ciach]

Zapewniam Cię, że każdy z IQ powyżej ziemniaka zrozumiał o co chodziło w tym
fragmencie yammie. Ja mam IQ na poziomoe marchewki i doskonale pojąłem jego
intencje.

No i wszystko jasne. Ty i yamma nalezycie do flory i mowicie swoim jezykiem.
Ja naleze do fauny tego swiata i tym samym zrozumiale jest ze nie jestem w
stanie zrozumiec waszej "roslinnej" mowy.
AM

Data: 2010-02-22 22:44:12
Autor: Marek W.
Hades <waruga@vp.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Marek W."
[ciach]

> [...]

Ja naleze do fauny tego swiata i tym samym zrozumiale jest ze nie jestem w
stanie zrozumiec waszej "roslinnej" mowy.

To świadczy tylko o Twoim poziomie.

Data: 2010-02-23 01:04:04
Autor: Hades
> [...]

> Ja naleze do fauny tego swiata i tym samym zrozumiale jest ze nie jestem w
> stanie zrozumiec waszej "roslinnej" mowy.

Chcesz podyskutowac o wyzsosci swiata roslinnego nad zwierzeym?
AM

Data: 2010-02-23 00:42:17
Autor: Marek W.
Hades <waruga@vp.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Marek W."
[ciach]

.

> To świadczy tylko o Twoim poziomie.

Chcesz podyskutowac o wyzsosci swiata roslinnego nad zwierzeym?
AM

Jakakolwiek dyskusja z Tobą, nawet o takich pierdołach, mija się z celem ponieważ dałeś niezbity dowód, że nie potrafisz zrozumieć jasno sformułowanego zdania.

Data: 2010-02-23 10:04:50
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marek W." <marekwyso.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hlv898$hus$1inews.gazeta.pl...
Hades <waruga@vp.pl> napisał(a):

Chcesz podyskutowac o wyzsosci swiata roslinnego nad zwierzeym?
AM

Jakakolwiek dyskusja z Tobą, nawet o takich pierdołach, mija się z celem

Zauważyłeś, że tak się kończy każda dyskusja, w której bierzesz udział?
Jesteś w 100% przekonany, że to wina interlokutorów? ;-)

Data: 2010-02-23 10:41:37
Autor: Hades
Z czego utrzyma sie Narodowy
Użytkownik "Cavallino"

> Jakakolwiek dyskusja z Tobą, nawet o takich pierdołach, mija się z celem

Zauważyłeś, że tak się kończy każda dyskusja, w której bierzesz udział?
Jesteś w 100% przekonany, że to wina interlokutorów? ;-)

A czyja moze byc jak nie nasza? Przeciez "ON" jasno pisze to co mysli.
To zas ze my nie jestesmy w stanie zrozumiec jego toku rozumwania to
sami jestesmy sobie winni. To tak jakbysmy rozmawiali z czlowiekiem
niespelna rozumu ktory denerwowal sie bedzie na to ze nie rozumiemy o
czym on mowi. On sam uwaza przeciez ze mowi zrozumiale.
AM

Data: 2010-02-23 11:12:53
Autor: Marek W.
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

> Jakakolwiek dyskusja z Tobą, nawet o takich pierdołach, mija się z celem

Zauważyłeś, że tak się kończy każda dyskusja, w której bierzesz udział?
Jesteś w 100% przekonany, że to wina interlokutorów? ;-)
Chcesz przez to powiedzieć, że też nie zrozumiałeś co yamma miał na myśli
pisząc 'o cudzie' gry Legi w LM? Jeśli tak to faktycznie, poziom intelektualny
dużej części piszących tutaj daleko odbiega od mojego. Odbiega in minus więc
to nie mój problem.

Data: 2010-02-23 12:42:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marek W." <marekwyso.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hm0d7l$qv1$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Jesteś w 100% przekonany, że to wina interlokutorów? ;-)

Chcesz przez to powiedzieć, że też nie zrozumiałeś

Nie, wręcz przeciwnie.
Zrozumiałem wszystko co pisaliście, dlatego spokojnie mogę twierdzić, że niepotrzbnie ciskasz się, że ktoś prawidłowo zrozumiał to co napisałeś.
Aczkolwiek niekoniecznie musiało Ci o to chodzić, niemniej to już zupełnie inna bajka.

Data: 2010-02-22 11:39:13
Autor: WOJSAL
W dniu 22.02.2010 10:44, yamma pisze:

Ja nie rozumiem jednej rzeczy: dlaczego autor tego artykułu zakłada, że
wydatek na SN ma się zwrócić?

Bo jak się w cos inwestuje, to po to by się zwróciło. To takie niezwykłe?
Natomiast jesli nie ma się zwrócic, to trzeba poszukać chętnych
do sponsorowania inwestycji, która się nie zwraca.
Wytłumacz mi, dlaczego stadion nie powinien być inwestycją która
się zwraca?

Na całym świecie
buduje się tysiące obiektów, które w swoim założeniu są budowane nie po
to aby się zwróciły. Autor postawił kretyńską tezę i na podstawie tej
tezy wyciąga absurdalne wnioski.

Mozna jednak na całym świecie znależc wiele budowli, które się zwracaja.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2010-02-22 15:47:15
Autor: yamma
WOJSAL wrote:
[...]

Wytłumaczyłem we fragmencie, który wyciąłeś.
yamma

Data: 2010-02-23 09:51:09
Autor: WOJSAL
W dniu 22.02.2010 15:47, yamma pisze:

Wytłumaczyłem we fragmencie, który wyciąłeś.

Dlaczego przyrownujesz stadion do muzeum?
Dlaczego stadionu, na ktorym uprawia sie biznes,
nie przyrownujesz do inwestycji biznesowej?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2010-02-23 10:28:14
Autor: yamma
WOJSAL wrote:
W dniu 22.02.2010 15:47, yamma pisze:

Wytłumaczyłem we fragmencie, który wyciąłeś.

Dlaczego przyrownujesz stadion do muzeum?
Dlaczego stadionu, na ktorym uprawia sie biznes,
nie przyrownujesz do inwestycji biznesowej?

To sobie go przyrównaj do teatru - tam też się uprawia biznes.
yamma

Data: 2010-02-23 10:43:53
Autor: Hades
> [...]

> nie przyrownujesz do inwestycji biznesowej?

To sobie go przyrównaj do teatru - tam też się uprawia biznes.

I juz WOJSAL podyskutowales sobie z yamma. Podal ci wiele, wiele
argumentow. Ze co? Ze nic nie zrozumiales? A to juz twoja wina.
AM

Data: 2010-02-23 10:46:54
Autor: Cavallino
Z czego utrzyma sie Narodowy
Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisał w wiadomości news:hm085k$2ji$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "yamma"

> [...]

I juz WOJSAL podyskutowales sobie z yamma. Podal ci wiele, wiele
argumentow. Ze co? Ze nic nie zrozumiales? A to juz twoja wina.

Nie da się ukryć, choć ciężko mi to przyznać, że tym razem yamma ma rację.
Piłka to biznes, stadion też, ale nie w Polsce.
Choćby dlatego, że środki są dziesiąt razy mniejsze niż na Zachodzie, a koszty budowania stadionu nie, więc nie ma siły żeby się zblilansowało.

Data: 2010-02-23 11:04:13
Autor: Hades
> [...]

Choćby dlatego, że środki są dziesiąt razy mniejsze niż na Zachodzie, a
koszty budowania stadionu nie, więc nie ma siły żeby się zblilansowało.

Tyle tylko ze ktos robi chyba podstawowy blad. Nie wiem czemu, ale przy
duskusji o SN stawia sie znak rownosci pomiedzy SN - pilka nozna. Jesli
tak mamy podchodzic do tego zagadnienia to wlasciwie nie ma o czym
dyskutowac. Nie wiem czy w planach miala to byc jedyna funkcja SN, ale
jesli tak to bez watpienia nie jest to dobrze zaplanowane.
AM

Data: 2010-02-23 11:09:17
Autor: Cavallino
[...]

Wcale nie obstawiam, że to miała być jedyna funkcja.
A wręcz przeciwnie - ten stadion (jako jedyny) jest całkowicie zbędny polskiej piłce.
Jego powstanie oprócz powodów ideologicznych nie ma żadnego sensu.
To powtórka z rozrywki, z dokładnie tych samych powodów wybudowano stadion X Lecia i jest duża szansa, że skończą tak samo.
No chyba że Polonia zrobi pakę na miarę LM i się tam przeniesie.

Data: 2010-02-23 11:11:52
Autor: yamma
Hades wrote:

Tyle tylko ze ktos robi chyba podstawowy blad. Nie wiem czemu, ale
przy duskusji o SN stawia sie znak rownosci pomiedzy SN - pilka
nozna.

ROTFL! Może cię to zdziwi ale w moim matriksie stadion piłkarski służy do gry w piłkę nożną.

[...]

Taaa, jasne! Powinniśmy na koronę SN wpuścić Koreańczyków i Wietnamczyków ze swoimi budami. Czy ty przypadkiem nie masz w rodzinie jakiegoś kupca z KDT? Bo jakoś tak mi się przypomina, że swego czasu mocno ich broniłeś.
yamma

Data: 2010-02-23 11:25:18
Autor: Hades
> [...]

swoimi budami. Czy ty przypadkiem nie masz w rodzinie jakiegoś kupca z KDT?
Bo jakoś tak mi się przypomina, że swego czasu mocno ich broniłeś.

Ty yamma jeste jednak "pojebany". Tobie sie wydaje ze caly swiat powinien
myslec tak jak ty a to twoje myslenie jest jedynie sluszne i wlasciwe. Powinno
byc tak jak yamma chce bo to jest najlepsze. Odnosze wrazenie ze dyskusja
z koniem byla by bardziej tworcza niz ta z toba. Ja w kazdym razie daje sobie
spokoj z dyskutowaniem z toba bo naprawde nie ma to sensu.
AM

Data: 2010-02-23 23:26:34
Autor: maciej
Hades napisał:

[...]

Przecież to od zawsze grupowy głupek, tyle, że po tym jak inteligentni przestali pisać to się rozbestwił, a reszta nie wiem czemu uważa go za partnera do jakiejkolwiek rozmowy.

Data: 2010-02-23 11:05:35
Autor: yamma
Z czego utrzyma sie Narodowy
Hades wrote:
Użytkownik "yamma"
[...]

Są ludzie, którzy stadion piłkarski porównują do teatru i widzę, że są również ludzie, którzy porównują go do fabryki mebli czy hipermarketu. Mnie osobiście tylko dziwi, ze ci drudzy nie zauważają irracjonalności takich analogii.
yamma

Data: 2010-02-23 17:53:35
Autor: Doomin
yamma pisze:
Hades wrote:

[...]

Najlepiej chyba porwonac go do kosciola,
czy raczej Bazyliki.

Data: 2010-02-23 14:04:14
Autor: WOJSAL
W dniu 23.02.2010 10:28, yamma pisze:

To sobie go przyrównaj do teatru - tam też się uprawia biznes.

I biznes teatralny musi byc dochodowy. W przeciwnym wypadku jest
plajta (to w normalnych ustrojach) lub żebranie o dotacje
u "Mira", "Zbycha" itp
Nadal wiec nie rozumiem, dlaczego inwestycja w stadion musi
byc inwestycja nieudana.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2010-02-24 17:47:15
Autor: CGC
Dnia Tue, 23 Feb 2010 14:04:14 +0100, WOJSAL napisał(a):

To sobie go przyrównaj do teatru - tam też się uprawia biznes.

I biznes teatralny musi byc dochodowy. W przeciwnym wypadku jest
plajta (to w normalnych ustrojach)

Akurat teatry w znakomitej większości są jak  najbardziej niedochodowe i
gdyby nie dotacje miasta/państwa to by poległy. --
CGC

Data: 2010-02-24 21:57:11
Autor: WOJSAL

Użytkownik CGC napisał:

Akurat teatry w znakomitej większości są jak  najbardziej niedochodowe i
gdyby nie dotacje miasta/państwa to by poległy.

Przed 1989 rokiem mowiono, że piekarnie nie moga byc
prywatne, bo chleb musi byc dotowany przez panstwo.
Wowczas chleb z piekarni prywatnych (niedotowanych)
byl znacznie drozszy niz z dotowanych piekarni
panstowych. Dzisiaj wszystkie piekarnie sa prywatne,
a chleb nie jest specjalnie drogi. Tak wiec i klient
jest zadowolony i piekarnie prywatne funkcjonuja.

Analogicznie jest z teatrami: teatr prywatny bedzie
mial duze problemy w pokonaniu teatru dotowanego.
Ale jesli wszystkie teatry beda prywatne, to
upadna niedochodowe, a pozostana te najlepsze,
te ktore najlepiej walcza o swojego klienta.
Tylko w takich warunkach teatry zaczna i prowadzic
rozsadna polityke finansowa jak i repertuarowa
(np. skoncza sie wtedy tzw. przerwy w czasie wakacji
letnich - w okresie gdy jest duzo turystow chetnie
wydajacych na rozrywke).

I ze stadionami jest podobnie. Dopoki zakladamy, ze
stadion nie ma prawa na siebie zarabiac, dopoki uwazamy, ze
musi byc dotowany - tak dlugo stadion nie bedzie
zarabial na siebie i bedzie musial byc dotowany.
Tylko dlaczego dotowac stadiony maja ludzie, ktorzy
nie interesuja sie sportem wyczynowym? Dlaczego ich
do tego przymuszac?

--
Pozdrawiam :)
Wojtek

Data: 2010-02-24 23:47:53
Autor: maciej
WOJSAL napisał:

Tylko dlaczego dotowac stadiony maja ludzie, ktorzy
nie interesuja sie sportem wyczynowym? Dlaczego ich
do tego przymuszac?

To proste, większość ludzi to debile z niezachwianą wiarą, że państwo (politycy) potrafią lepiej wydawać pieniadze przez nich zarobione niż oni sami. Dlatego głosują i wybierają dziadostwo, które pobiera dramatycznie wysokie podatki, które są nastepnie marnotrwione na różne nierentowne idiotyzmy.

Ludzie to barany do strzyżenia, sami domagają się, żeby ich podatki marnotrawić i rozkradać.

Data: 2010-02-26 12:22:39
Autor: yamma
WOJSAL wrote:

[...]

Ale ty mieszasz dwie rzeczy. Inną kwestią jest budowa obiektu a zupełnie inną dotacje dla najemcy tegoż obiektu. Teatr "Roma" radzi sobie świetnie ale to nie on jest właścicielem obiektu, w którym się mieści. Ani teatr ani stadion, to nie jest hipermarket czy fabryka mebli, gdzie dochód z 1m2 powierzchni z nawiązką rekompensuje koszta budowy. Nigdy w życiu nie osiągniesz takiego dochodu w teatrze czy na stadionie, natomiast specyfika działalności teatralnej czy sportowej wymaga obiektu o odpowiedniej powierzchni. Są na świecie kluby, które same sobie zbudowały stadiony ale to jest margines - większość, to obiekty budowane przez miasta, państwo czy bogate korporacje (choć to też wyjątki). Gdybyśmy w Polsce liczyli na to, że Walter, Solorz czy Rutkowski zbudują nam stadiony, to przez następne 50 lat wozilibyśmy się z kilkunastotysięcznymi kurnikami bez dachu.
yamma

Data: 2010-02-22 16:31:39
Autor: CGC
Dnia Mon, 22 Feb 2010 10:44:54 +0100, yamma napisał(a):

[...]

Z definicji słowa "inwestycja" wynika, że powinno się zwrócić. :-) Fakt, że
tym pojęciem się nadto szafuje i nawet postawienie ławki w parku jest tak
nazywane.
jest budowany po to aby się zwrócić tak samo jak Muzeum Powstania Warszawskiego nie było budowane po to aby się zwrócić.

Jak wprowadzi się PZPN, to analogia będzie zupełna. :-)
Na całym świecie buduje się tysiące obiektów, które w swoim założeniu są budowane nie po to aby się zwróciły. Autor postawił kretyńską tezę i na podstawie tej tezy wyciąga absurdalne wnioski.

Gwoli ścisłości to nie była teza, ile raczej jeden z podanych w tekście
faktów. --
CGC

Data: 2010-02-23 17:51:33
Autor: Doomin
Z czego utrzyma sie Narodowy
To jest czysty idiotyzm i paranoja,
ze powstaja w Wawie dwa stadiony, w tym jeden
niepotrzebny prawie nikomu olbrzym.

Juz nawet jako kibic Lecha wolalbym , zeby
Legii taki stadion machneli (a najlepiej obu
klubom z Wawy, ala Mediolan), a nie wydawali
pieniadze tylko ze wzgledu na PRESTIZ.
Tym bardziej jesli nie bedzie on mogl sluzyc
jako stadion lekkoatletyczny, co jest tak
debilnym pomyslem, ze az noz w kieszeni sie otwiera.

Stadion narodowy we Francji nie moze sie utrzymac
z Wembley sa problemy, a co dopiero u nas...
Zastaw sie, a postaw sie...

Tym bardziej ze lepiej jakby kadre mozna bylo zobaczyc
w meczach o punkty po 2010 w roznych miastach.
Hiszpanie, Wlosi, Niemcy narodowych nie maja i
pewno sie tylko smieja zesmy tacy glupi :)

Data: 2010-02-23 17:54:25
Autor: Doomin
Z czego utrzyma sie Narodowy

Tym bardziej ze lepiej jakby kadre mozna bylo zobaczyc
w meczach o punkty po 2010 w roznych miastach.

Po 2012 oczywiscie.

Data: 2010-02-23 18:14:33
Autor: yamma
Doomin wrote:

Juz nawet jako kibic Lecha wolalbym , zeby
Legii taki stadion machneli (a najlepiej obu
klubom z Wawy, ala Mediolan), a nie wydawali
pieniadze tylko ze wzgledu na PRESTIZ.

Chłopie, weź się puknij mocno w głowę. 50 tys. stadion budowany dla prestiżu??? Gdyby to był 100 tysięcznik, to bym sie zgodził ale SN to będzie kurnik w porównaniu do choćby stadionu w Dortmundzie. Ludzie, przecież my żyjemy w blisko 40 mln kraju, gdzie mecze reprezentacji ściągają przed telewizory po 4-5 mln widzów. Ja zdaje sobie sprawę z tego, że obecnie komuniści z PZPNu wspólnie ze stadionową kibolią próbują zgnoić i wszystkim obrzydzić polską piłkę ale kiedyś w końcu ten wrzód zostanie wycięty, bo taka jest prawidłowość w normalnych społeczeństwach. A my z roku na rok stajemy się coraz bardziej normalnym społeczeństwem czego przykładem choćby odcięcie od koryta oszołomstwa z PiSu czy Samoobrony. I wówczas może się okazać, że obecnie budowane stadiony są najzwyczajniej w świecie za małe.
yamma

Data: 2010-02-23 18:35:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "yamma" <yamma@wp.pl> napisał w wiadomości news:hm12e8$mje$1inews.gazeta.pl...
Doomin wrote:

[...]

A po co niby?
Jeden z wóch stadionów w Warszawie jest w 100% zbędny, budowany na zasadzie "co, ja nie zbuduję?"
Mniejsza o to który, obie strony są tak samo winne.
A pieniądze podatników poszły się..... wiadomo co.

Data: 2010-02-23 19:22:59
Autor: Hades
[...]

Temu POpaprancowi to juz naprawde cos na glowe padlo. Zeby wypisywac
ze rzady PO to krok do normalnosci to chyba trzeba miec cos z glowa.

[ciach]

AM

Data: 2010-02-23 19:49:08
Autor: Cavallino
Z czego utrzyma sie Narodowy
Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisał w wiadomości news:hm173g$fv4$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "yamma"
[ciach]

[...]

Gdzieś tam oszołomie coś przeczytał o kimś innym niż o PIS?

Data: 2010-02-23 20:35:00
Autor: yamma
Z czego utrzyma sie Narodowy
Hades wrote:
Użytkownik "yamma"
[ciach]

[...]

Miałeś już ze mną nie dyskutować.
yamma

Data: 2010-02-24 00:07:01
Autor: Doomin
yamma pisze:
Doomin wrote:

[...]

Tobie to trzeba wszystko łopatologicznie tłumaczyć?
A po co jest budowany ? Z racjonalnych pobudek ?
Stadion Narodowy, na ktorym nie gra nikt procz kadry i muzykow?

Poza tym wg. ciebie Maracana jest prestizowa? Tam wejdzie ze 150 tys
luda, wiec pewno full rispekt dzisiaj?  Szkoda ze Poznan nie korzystal
z prestizowego bodajze 70 tys stadionu Warty...

Data: 2010-02-24 09:10:41
Autor: yamma
Doomin wrote:
yamma pisze:
Doomin wrote:

[...]

Ok.
1. Potrzebujemy min. 50-tysięcznika, żeby rozgrywać mecze na Euro 2012.
2. Ani Legii ani Polonii nie stać i w przeciągu najbliższych 10 lat pewnie nie będzie stać na to, żeby utrzymać tak duży stadion.
Teraz słucham twoich propozycji jak rozwiązać ten problem.
yamma

Data: 2010-02-24 10:28:13
Autor: Cavallino
[...]

I różnica pomiędzy dołożeniem się do dodatkowych 20 tys na Legii to pewnie jakaś 1/5 kosztów budowy Narodowego.
A jak już to trzeba było wybudować za kasę państwową całość stadionu na Legii.
Przynajmniej by się nie marnował.
Który potem można wyrzucić do śmieci (to znaczy wpuścić Wietnamców), bo jego utrzymanie będzie droższe od sensu jego istnienia.

Data: 2010-02-24 15:04:07
Autor: Doomin
Z czego utrzyma sie Narodowy

Ok.
1. Potrzebujemy min. 50-tysięcznika, żeby rozgrywać mecze na Euro 2012.

Prawda.

[...]

Alez to bardzo proste.
Zamiast dwoch stadionow jeden, uzytkowany przez Legie
(ew. takze Polonie), chocby na Lazienkowskiej.
Wystarczyloby, zeby panstwo pomagalo w utrzymaniu duzego
stadionu Legii (czy tez stadionu Legii/Polonii), ktory bylby
wielkosci Stadionu Narodowego. Pomagaloby z racji tego,
ze na ich zyczenie klub mialby stadion wiekszy,
od tego, ktory sam by budowal na wlasne potrzeby.

Ile panstwo dalo, rekoma UM, na budowe stadionu Legii ?
350 mln ? Na ile lat pomagania w utrzymywaniu
jednego stadionu by to wystarczylo ? 100? 200?

To jest skandal, ze miasto wybudowalo prywatnemu
wlascicielowi - ITI - ZUPELNIE ZBEDNY stadion za panstwowe
pieniadze.
Taki argument juz padal z ust Kaczynskiego i
jakos bardzo mizernie probowano go odpierac -
akurat tu z Kaczorem sie zgodzic  chyba trzeba.

Dopiero za 10 lat zobaczysz, jak bardzo debilny byl to
pomysl ze stawianiem prestizowego SN.

Data: 2010-02-24 16:06:57
Autor: yamma
Doomin wrote:
[...]

Na Łazienkowskiej nie mógł powstać SN, bo jest to zbyt duży obiekt jak na tamte tereny i jest sprzeczny z planem zagospodarowania. Po drugie tam najzwyczajniej w świecie nie ma na to miejsca. Trzeba byłoby likwidować ulicę Łazienkowską i pewnie burzyć Torwar. Ewentualnie zasypać kanałek Piaseczyński.

Wystarczyloby, zeby panstwo pomagalo w utrzymaniu duzego
stadionu Legii (czy tez stadionu Legii/Polonii), ktory bylby
wielkosci Stadionu Narodowego.

Państwo miałoby pomagać koncernowi ITI i firmie JW Construction??? Masz jeszcze jakieś inne tego typu przemyślenia? To dopiero byłby szum w prasie! A taki Hades pewnie tworzyłby tasiemcowe wątki, w których pałałby świętym oburzeniem jak to Tusk finansuje Waltera. Sorry ale państwo na razie dąży do tego aby ograniczyć pomoc klubom sportowym przez państwowe spółki (vide: Zagłebie czy Bełchatów). Po drugie przeprowadzka klubu na inny stadion zawsze wiąże się z protestami kibiców. Ja wiem, że tam u was w Poznaniu wsio ryba czy wy jesteście Lech czy Amica ale w innych klubach to nie jest takie proste.

Pomagaloby z racji tego,
ze na ich zyczenie klub mialby stadion wiekszy,
od tego, ktory sam by budowal na wlasne potrzeby.

Ale Legii na razie nie jest potrzebny większy stadion. Ten, który się buduje i tak przez kilka lat będzie świecił pustkami. A jeśli będzie jakiś "chodliwy" mecz, to sie wynajmie narodowy. Zdaje się, że tak jest w przypadku Austrii Wiedeń.

Ile panstwo dalo, rekoma UM, na budowe stadionu Legii ?
350 mln ? Na ile lat pomagania w utrzymywaniu
jednego stadionu by to wystarczylo ? 100? 200?

Bzdura. Państwo już od dawna nie miesza się do budżetów miast w Polsce. Stadion Legii w całości jest budowany z pieniędzy warszawiaków a ponieważ zadeklarowałeś się jako poznaniak, to wybacz ale to nie twój interes na co przeznaczamy nasze podatki.

To jest skandal, ze miasto wybudowalo prywatnemu
wlascicielowi - ITI - ZUPELNIE ZBEDNY stadion za panstwowe
pieniadze.

Hm. Teraz wrzeszczysz o skandalu a kilka linijek wyżej proponujesz aby państwo zbudowało ITI stadion i jeszcze w częsci go sponsorowało. Zdecyduj się bo coś plączesz się w zeznaniach.

Dopiero za 10 lat zobaczysz, jak bardzo debilny byl to
pomysl ze stawianiem prestizowego SN.

Oho! Następny prorok. Ty sobie może policz ile stadionów jest w Londynie, Paryżu czy w Berlinie i porównaj to z Warszawą. Pod tym względem jesteśmy w ciemnej dupie.
yamma

Data: 2010-02-24 18:56:35
Autor: Cavallino
[...]

Jej nawet 30-tysięcznik nie jest potrzebny.
No to trzeba było grać finał w innym mieście i tam wybudować 50-tysięcznik, a nie marnotrawić państwową kasę na zbędne stadiony.

Stadion Legii w całości jest budowany z pieniędzy warszawiaków a ponieważ zadeklarowałeś się jako poznaniak, to wybacz ale to nie twój interes na co przeznaczamy nasze podatki.

Stadion Legii wisi nam i powiewa, możecie go zaorać w całości i wcale nie budować.
Ale już całość Narodowego jest z naszych podatków.
I całość na próżno.

Data: 2010-02-24 19:54:53
Autor: Doomin
yamma pisze:

[...]

[1] Gdyby panstwo wybudowalo narodowy stadion
na ktorym moglyby sobie grac lokalne kluby (a niechyb
Gwardia nawet takze jakby chcieli, czy jakie tam istnieja)
to wszystko byloby ok.

SN we wspolpracy z klubem(ami)to brzmi rozsadnie.

W tej chwili buduje sie SN, plus wlasnie ITI dostalo prezent
w postaci stadionu Legii.

[...]

Jest potrzeba :
- stadion na Euro,
- stadiony dla klubow.
Rozsadnie myslac od razu przychodzi na mysl wybudowanie
jednego, ktory pogodzi jak najwiecej tych celow.
O ile oczywiscie szanuje sie podatnikow.
GDYZ NIE JESTESMY BOGATYM KRAJEM. Poki co.
A szarpiemy sie na cos, co nawet Francuzi uwazaja
za blad.

[...]

Moj interes patrzec, w jakis sposob dziala klasa polityczna w kraju.
W przypadku gdy potrzebny jest stadion na 50 tys. ,
i tak sie sklada ze miasto buduje juz stadion to panstwo
powinno sie dolozyc i tyle.

[...]

Nie placze sie. Patrz [1]

Oho! Następny prorok. Ty sobie może policz ile stadionów jest w Londynie, Paryżu czy w Berlinie i porównaj to z Warszawą. Pod tym względem jesteśmy w ciemnej dupie.

Hahahah, gadasz jak H G-W. Tak sie sklada, ze tam jest
liczba stadionow odpowiednia do zapotrzebowania, ktorego
u nas jeszcze nie ma.

Sobie policz ile jest pieniedzy zwiazanych z pilka ,
i ile transferow warszawskich musialoby byc wzietych do kupy
(ostatnie 20 lat? ) zeby  wyszly takie pieniadze jak za
jeden transfer Tottenhamu ze wspomnianego Londynu.

Juz o frekwencji nie wspominajac, sponsorach itd.

I poczytaj, jak wygladaja finanse stadionow narodowych
nawet tam. W skrocie  : zle, a nawet bardzo zle. Francuzi
juz mowia, ze budowa Saint-Denise to byla glupota.

> [...]
> kibiców. Ja wiem, że tam u was w Poznaniu wsio ryba czy wy jesteście
> Lech czy Amica ale w innych klubach to nie jest takie proste.

Lech to Lech i tyle, swoje farmazony sobie pohukuj gdzie
indziej.

A dwa , to ze fakt, na pewno by ilus marudzilo, ale po
jakis 3 latach nikogo by juz to nie obchodzilo.

Data: 2010-02-24 21:18:03
Autor: yamma
Doomin wrote:
yamma pisze:

[...]

To brzmi absurdalnie. Bo wedle twojej propozycji zarówno Legia jak i Polonia musiałyby płacić tyle samo za wynajem, co jest bzdurą, bo liczba kibiców Legii jest nieporównanie wieksza niż Polonii. No chyba, że chciałbyś to róznicować. Tyle, że w takim przypadku zamiast dźwigów na budowach teraz pewnie cały czas trwałyby negocjacje dotyczące kosztów wynajmu. Zrozum w końcu, że Legia NIE CHCE przenosić się na SN. I ma rację, bo to by ją finansowo załatwiło na cacy.

[...]

To patrz. A od Warszawy się odstosunkuj. My wybraliśmy HGW i to naprawdę z naszych, warszawskich podatków buduje się stadion dla Legii. Bądź spokojny, z twojej kieszeni nie poszła na to nawet złotówka. Wprost przeciwnie, to wasz stadion buduje się z moich podatków, bo część kosztów stadionów na Euro ponosi budżet państwa. A już nie wspomnę o janosikowym, które musimy płacić jakimś podkarpackim czy lubelskim zadupiom.

[...]

Ale co ty mi tutaj pitolisz? Ty myślisz, że stadiony buduje się na 2 lata? Ja jeszcze raz powtórzę: wierzę, że blisko 40 mln naród w końcu upora się z wrzodem w postaci komuchów w PZPNie i bandytyzmem na stadionach. A to oznacza, że za kilka, kilkanaście lat te stadiony mogą być za małe.
yamma

Data: 2010-02-24 22:11:32
Autor: Doomin
[...]

OK, to z klubow niech by to bylo tylko dla Legii (oczywiscie
poza funkcjami SN). I tak jak pisalem
- dofinansowane przez panstwo w odpowiedni spospob w zamian
za te dodatkowe 20 tys., ktorych normalnie by nie chcieli
(przez pare lat, bo jak piszesz stadiony wkrotce beda za
male).
I tak wyszloby sensowniej, o jakies 0,5 mld sensowniej.

[...]

Ta, tylko ze stadion narodowy jest w calosci z naszych podatkow.
Wiec w tym przypadku na sytuacje w Wawie moge nie tylko patrzec,
ale mam pelne prawo komentowac.

W takim razie ktos z rzadu dal ciala zgadzajac sie na
budowe stadionu nie zwiazanego z  klubem.

Bedzie sobie drugi Stadion Śląski, tylko ze drozszy.
Potem sie dziwic, ze sie z nas na Zachodzie podsmiewuja...

[...]

Piszesz zeby spojrzec na Londyn i na ILOSC stadionow
(w domysle ze czego sie czepiam ze beda 3, bo Polonia
tez cos chyba budje), teraz nagle zaczynasz mowic o
POJEMNOSCI. No ok.

Jak sie ma ten potencjalny rozwoj do stadionu narodowego,
jesli tak czy siak bedzie grala tam tylko kadra ?
Jasne, beda mecze na ktorych i 90 tys. by sie zapelnilo, ale ile
ich bedzie ? Cztery - pięć na cztery lata ?

To jedno mi napisz : przydatny bedzie, czy jednak szkoda
ze tak wyszlo, ze sa te dwa?

Data: 2010-02-26 12:12:05
Autor: yamma
Doomin wrote:

Piszesz zeby spojrzec na Londyn i na ILOSC stadionow
(w domysle ze czego sie czepiam ze beda 3, bo Polonia
tez cos chyba budje), teraz nagle zaczynasz mowic o
POJEMNOSCI. No ok.

Przelicz sobie liczbę mieszkańców danego miasta na jedno stadionowe krzesełko. Cały czas nie wyszliśmy z ciemnej dupy.

[...]

W tamtej sytuacji nie było innego sensowniejszego rozwiązania. Dlaczego? Ano dlatego, że żaden warszawski klub NIE CHCIAŁ się tam przenosić a potrzebujemy 50-tysięcznika w stolicy na Euro. W przypadku Legii powody są dwa: pierwszy, to koszty wynajmu a drugi: wystarczy sobie prześledzić historię budowy stadionów przy Łazienkowskiej i SN. Ja podam tylko kilka faktów. We wrześniu 2006r. komisja przetargowa unieważnia przetarg na budowę Stadionu Narodowego (rozpisany w kwietniu 2005r.) i wszystko wskazuje na to, że stadionu nie będzie. Miesiąc później, w październiku tego samego roku ITI dogaduje się z miastem, że miasto zbuduje stadion przy Łazienkowskiej według projektu sfinansowanego w całości przez ITI - przypominam, że decyzję o budowie stadionu przy Ł3 podjął Kaczyński w styczniu 2004r. ITI płaci firmie JSK Architekci ok. 12 mln zł za projekt i rusza proces przetargowy. Dopiero w następnym roku (2007) w kwietniu Polska razem z Ukrainą otrzymuje organizację Euro 2012. Przez kilka miesięcy nikt nie potrafi podjąć ostatecznej decyzji odnośnie SN. ITI już za projekt zapłaciło i nie zrezygnuje z obiektu przy Ł3. Polonia wówczas szwendała się po II lidze i w ogóle nie była brana pod uwagę (transakcja z Groclinem była w 2008r.). Ostatecznie, po wyborach na jesieni 2007r. podjęto decyzję o budowie SN bez żadnego klubu.
yamma

Data: 2010-02-26 12:46:08
Autor: Doomin
yamma pisze:
Doomin wrote:

[...]

Przelicz sobie kwoty ruchow transferowych na liczbe mieszkancow,
pieniadze dawane przez sponsorow. Pieniadze pilki oczywiscie
nie tworza, ale mozna chyba uznac ze ich ilosc wkladana
w ten sport jest odbiciem tego, jak juz jest rozwiniety i ilu
ludzi interesuje temat.
Przeciez na Legii miejsca nie byly zapelnione , jak miala
kurnik na te 18 tys. czy ile tam wchodzilo.

[...]

No ok, to juz wiemy jak wladze wszelkiej masci sprawe spapraly,
i ze od pewnego momentu faktycznie mozna zrozumiec dzialania
miasta, i nie ponosi tutaj takiej winy.
NIe przekresla to niczego ze wczesniejszej dyskusji o tym,
ze powinien byc jeden.

Swoja droga jesli faktycznie Kaczynski podjal decyzje
o budowie stadionu Legii, to ma tupet , bo pozniej
glosno sie burzyl, ze HGW daje ITI infrastrukture.

yamma

Data: 2010-02-26 13:20:27
Autor: Hades
Z czego utrzyma sie Narodowy
Użytkownik "Doomin"
[ciach]

Swoja droga jesli faktycznie Kaczynski podjal decyzje
o budowie stadionu Legii, to ma tupet , bo pozniej
glosno sie burzyl, ze HGW daje ITI infrastrukture.

Nie tyle rozchodzi sie o to kto podjal decyzje o budowie stadionu,
ale o to kto na ten cel przeznaczyl jakie pieniadze. Jesli pierwsza
decyzja przewidywala wydanie na budowe powiedzmy 210 mln zl
a obecna ekipa zdecydowala sie budowac stadiona za 465 mln zl
to kto twoim zdaniem ostatecznie zdecydowal o budowie? Jesli w
rodzinie podejmie sie decyzje o zakupie samochodu a w tym czasie
ktos ze wspolmalrzonkow straci prace to decyja nadal bedzie wazna
i bedzie obligowala do zakupu (czytaj wziecia np. kredytu) czy tez
zostanie powiedziane: W obecnej sytuacji nie stac nas na zakup,
musimy z tym poczekac. Tak wiec naprawde sprawa budowy nie
jest tak jednoznaczna.
AM

Data: 2010-02-26 15:44:23
Autor: yamma
Hades wrote:

[...]

Ale mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego ile np. kosztuje stadion w Krakowie czy w Poznaniu czy tylko tak sobie w swoim zwyczaju ssiesz mały palec?
yamma

Data: 2010-02-24 21:35:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "Doomin" <niechcemailinapriva@org.pl> napisał w wiadomości news:

Moj interes patrzec, w jakis sposob dziala klasa polityczna w kraju.
W przypadku gdy potrzebny jest stadion na 50 tys. ,
i tak sie sklada ze miasto buduje juz stadion to panstwo
powinno sie dolozyc i tyle.

Tyle że tu akurat była odwrotna kolejność.

Z czego utrzyma sie Narodowy