Z czego utrzyma sie Narodowy

Data: 2010-02-23 17:51:33
Autor: Doomin
Z czego utrzyma sie Narodowy
To jest czysty idiotyzm i paranoja,
ze powstaja w Wawie dwa stadiony, w tym jeden
niepotrzebny prawie nikomu olbrzym.

Juz nawet jako kibic Lecha wolalbym , zeby
Legii taki stadion machneli (a najlepiej obu
klubom z Wawy, ala Mediolan), a nie wydawali
pieniadze tylko ze wzgledu na PRESTIZ.
Tym bardziej jesli nie bedzie on mogl sluzyc
jako stadion lekkoatletyczny, co jest tak
debilnym pomyslem, ze az noz w kieszeni sie otwiera.

Stadion narodowy we Francji nie moze sie utrzymac
z Wembley sa problemy, a co dopiero u nas...
Zastaw sie, a postaw sie...

Tym bardziej ze lepiej jakby kadre mozna bylo zobaczyc
w meczach o punkty po 2010 w roznych miastach.
Hiszpanie, Wlosi, Niemcy narodowych nie maja i
pewno sie tylko smieja zesmy tacy glupi :)

Data: 2010-02-23 17:54:25
Autor: Doomin
Z czego utrzyma sie Narodowy

Tym bardziej ze lepiej jakby kadre mozna bylo zobaczyc
w meczach o punkty po 2010 w roznych miastach.

Po 2012 oczywiscie.

Data: 2010-02-23 18:14:33
Autor: yamma
Doomin wrote:

Juz nawet jako kibic Lecha wolalbym , zeby
Legii taki stadion machneli (a najlepiej obu
klubom z Wawy, ala Mediolan), a nie wydawali
pieniadze tylko ze wzgledu na PRESTIZ.

Chłopie, weź się puknij mocno w głowę. 50 tys. stadion budowany dla prestiżu??? Gdyby to był 100 tysięcznik, to bym sie zgodził ale SN to będzie kurnik w porównaniu do choćby stadionu w Dortmundzie. Ludzie, przecież my żyjemy w blisko 40 mln kraju, gdzie mecze reprezentacji ściągają przed telewizory po 4-5 mln widzów. Ja zdaje sobie sprawę z tego, że obecnie komuniści z PZPNu wspólnie ze stadionową kibolią próbują zgnoić i wszystkim obrzydzić polską piłkę ale kiedyś w końcu ten wrzód zostanie wycięty, bo taka jest prawidłowość w normalnych społeczeństwach. A my z roku na rok stajemy się coraz bardziej normalnym społeczeństwem czego przykładem choćby odcięcie od koryta oszołomstwa z PiSu czy Samoobrony. I wówczas może się okazać, że obecnie budowane stadiony są najzwyczajniej w świecie za małe.
yamma

Data: 2010-02-23 18:35:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "yamma" <yamma@wp.pl> napisał w wiadomości news:hm12e8$mje$1inews.gazeta.pl...
Doomin wrote:

[...]

A po co niby?
Jeden z wóch stadionów w Warszawie jest w 100% zbędny, budowany na zasadzie "co, ja nie zbuduję?"
Mniejsza o to który, obie strony są tak samo winne.
A pieniądze podatników poszły się..... wiadomo co.

Data: 2010-02-23 19:22:59
Autor: Hades
Z czego utrzyma sie Narodowy
Użytkownik "yamma"
[ciach]

A my z roku na rok stajemy się coraz bardziej normalnym społeczeństwem
czego przykładem choćby odcięcie od koryta oszołomstwa z PiSu czy ....

Temu POpaprancowi to juz naprawde cos na glowe padlo. Zeby wypisywac
ze rzady PO to krok do normalnosci to chyba trzeba miec cos z glowa.

[ciach]

AM

Data: 2010-02-23 19:49:08
Autor: Cavallino
Z czego utrzyma sie Narodowy
Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisał w wiadomości news:hm173g$fv4$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "yamma"
[ciach]

[...]

Gdzieś tam oszołomie coś przeczytał o kimś innym niż o PIS?

Data: 2010-02-23 20:35:00
Autor: yamma
Z czego utrzyma sie Narodowy
Hades wrote:
Użytkownik "yamma"
[ciach]

[...]

Miałeś już ze mną nie dyskutować.
yamma

Data: 2010-02-24 00:07:01
Autor: Doomin
yamma pisze:
Doomin wrote:

[...]

Tobie to trzeba wszystko łopatologicznie tłumaczyć?
A po co jest budowany ? Z racjonalnych pobudek ?
Stadion Narodowy, na ktorym nie gra nikt procz kadry i muzykow?

Poza tym wg. ciebie Maracana jest prestizowa? Tam wejdzie ze 150 tys
luda, wiec pewno full rispekt dzisiaj?  Szkoda ze Poznan nie korzystal
z prestizowego bodajze 70 tys stadionu Warty...

Data: 2010-02-24 09:10:41
Autor: yamma
Doomin wrote:
yamma pisze:
Doomin wrote:

[...]

Ok.
1. Potrzebujemy min. 50-tysięcznika, żeby rozgrywać mecze na Euro 2012.
2. Ani Legii ani Polonii nie stać i w przeciągu najbliższych 10 lat pewnie nie będzie stać na to, żeby utrzymać tak duży stadion.
Teraz słucham twoich propozycji jak rozwiązać ten problem.
yamma

Data: 2010-02-24 10:28:13
Autor: Cavallino
[...]

I różnica pomiędzy dołożeniem się do dodatkowych 20 tys na Legii to pewnie jakaś 1/5 kosztów budowy Narodowego.
A jak już to trzeba było wybudować za kasę państwową całość stadionu na Legii.
Przynajmniej by się nie marnował.
Który potem można wyrzucić do śmieci (to znaczy wpuścić Wietnamców), bo jego utrzymanie będzie droższe od sensu jego istnienia.

Data: 2010-02-24 15:04:07
Autor: Doomin
Z czego utrzyma sie Narodowy

Ok.
1. Potrzebujemy min. 50-tysięcznika, żeby rozgrywać mecze na Euro 2012.

Prawda.

[...]

Alez to bardzo proste.
Zamiast dwoch stadionow jeden, uzytkowany przez Legie
(ew. takze Polonie), chocby na Lazienkowskiej.
Wystarczyloby, zeby panstwo pomagalo w utrzymaniu duzego
stadionu Legii (czy tez stadionu Legii/Polonii), ktory bylby
wielkosci Stadionu Narodowego. Pomagaloby z racji tego,
ze na ich zyczenie klub mialby stadion wiekszy,
od tego, ktory sam by budowal na wlasne potrzeby.

Ile panstwo dalo, rekoma UM, na budowe stadionu Legii ?
350 mln ? Na ile lat pomagania w utrzymywaniu
jednego stadionu by to wystarczylo ? 100? 200?

To jest skandal, ze miasto wybudowalo prywatnemu
wlascicielowi - ITI - ZUPELNIE ZBEDNY stadion za panstwowe
pieniadze.
Taki argument juz padal z ust Kaczynskiego i
jakos bardzo mizernie probowano go odpierac -
akurat tu z Kaczorem sie zgodzic  chyba trzeba.

Dopiero za 10 lat zobaczysz, jak bardzo debilny byl to
pomysl ze stawianiem prestizowego SN.

Data: 2010-02-24 16:06:57
Autor: yamma
Doomin wrote:
[...]

Na Łazienkowskiej nie mógł powstać SN, bo jest to zbyt duży obiekt jak na tamte tereny i jest sprzeczny z planem zagospodarowania. Po drugie tam najzwyczajniej w świecie nie ma na to miejsca. Trzeba byłoby likwidować ulicę Łazienkowską i pewnie burzyć Torwar. Ewentualnie zasypać kanałek Piaseczyński.

Wystarczyloby, zeby panstwo pomagalo w utrzymaniu duzego
stadionu Legii (czy tez stadionu Legii/Polonii), ktory bylby
wielkosci Stadionu Narodowego.

Państwo miałoby pomagać koncernowi ITI i firmie JW Construction??? Masz jeszcze jakieś inne tego typu przemyślenia? To dopiero byłby szum w prasie! A taki Hades pewnie tworzyłby tasiemcowe wątki, w których pałałby świętym oburzeniem jak to Tusk finansuje Waltera. Sorry ale państwo na razie dąży do tego aby ograniczyć pomoc klubom sportowym przez państwowe spółki (vide: Zagłebie czy Bełchatów). Po drugie przeprowadzka klubu na inny stadion zawsze wiąże się z protestami kibiców. Ja wiem, że tam u was w Poznaniu wsio ryba czy wy jesteście Lech czy Amica ale w innych klubach to nie jest takie proste.

Pomagaloby z racji tego,
ze na ich zyczenie klub mialby stadion wiekszy,
od tego, ktory sam by budowal na wlasne potrzeby.

Ale Legii na razie nie jest potrzebny większy stadion. Ten, który się buduje i tak przez kilka lat będzie świecił pustkami. A jeśli będzie jakiś "chodliwy" mecz, to sie wynajmie narodowy. Zdaje się, że tak jest w przypadku Austrii Wiedeń.

Ile panstwo dalo, rekoma UM, na budowe stadionu Legii ?
350 mln ? Na ile lat pomagania w utrzymywaniu
jednego stadionu by to wystarczylo ? 100? 200?

Bzdura. Państwo już od dawna nie miesza się do budżetów miast w Polsce. Stadion Legii w całości jest budowany z pieniędzy warszawiaków a ponieważ zadeklarowałeś się jako poznaniak, to wybacz ale to nie twój interes na co przeznaczamy nasze podatki.

To jest skandal, ze miasto wybudowalo prywatnemu
wlascicielowi - ITI - ZUPELNIE ZBEDNY stadion za panstwowe
pieniadze.

Hm. Teraz wrzeszczysz o skandalu a kilka linijek wyżej proponujesz aby państwo zbudowało ITI stadion i jeszcze w częsci go sponsorowało. Zdecyduj się bo coś plączesz się w zeznaniach.

Dopiero za 10 lat zobaczysz, jak bardzo debilny byl to
pomysl ze stawianiem prestizowego SN.

Oho! Następny prorok. Ty sobie może policz ile stadionów jest w Londynie, Paryżu czy w Berlinie i porównaj to z Warszawą. Pod tym względem jesteśmy w ciemnej dupie.
yamma

Data: 2010-02-24 18:56:35
Autor: Cavallino
[...]

Jej nawet 30-tysięcznik nie jest potrzebny.
No to trzeba było grać finał w innym mieście i tam wybudować 50-tysięcznik, a nie marnotrawić państwową kasę na zbędne stadiony.

Stadion Legii w całości jest budowany z pieniędzy warszawiaków a ponieważ zadeklarowałeś się jako poznaniak, to wybacz ale to nie twój interes na co przeznaczamy nasze podatki.

Stadion Legii wisi nam i powiewa, możecie go zaorać w całości i wcale nie budować.
Ale już całość Narodowego jest z naszych podatków.
I całość na próżno.

Data: 2010-02-24 19:54:53
Autor: Doomin
yamma pisze:

[...]

[1] Gdyby panstwo wybudowalo narodowy stadion
na ktorym moglyby sobie grac lokalne kluby (a niechyb
Gwardia nawet takze jakby chcieli, czy jakie tam istnieja)
to wszystko byloby ok.

SN we wspolpracy z klubem(ami)to brzmi rozsadnie.

W tej chwili buduje sie SN, plus wlasnie ITI dostalo prezent
w postaci stadionu Legii.

[...]

Jest potrzeba :
- stadion na Euro,
- stadiony dla klubow.
Rozsadnie myslac od razu przychodzi na mysl wybudowanie
jednego, ktory pogodzi jak najwiecej tych celow.
O ile oczywiscie szanuje sie podatnikow.
GDYZ NIE JESTESMY BOGATYM KRAJEM. Poki co.
A szarpiemy sie na cos, co nawet Francuzi uwazaja
za blad.

[...]

Moj interes patrzec, w jakis sposob dziala klasa polityczna w kraju.
W przypadku gdy potrzebny jest stadion na 50 tys. ,
i tak sie sklada ze miasto buduje juz stadion to panstwo
powinno sie dolozyc i tyle.

[...]

Nie placze sie. Patrz [1]

Oho! Następny prorok. Ty sobie może policz ile stadionów jest w Londynie, Paryżu czy w Berlinie i porównaj to z Warszawą. Pod tym względem jesteśmy w ciemnej dupie.

Hahahah, gadasz jak H G-W. Tak sie sklada, ze tam jest
liczba stadionow odpowiednia do zapotrzebowania, ktorego
u nas jeszcze nie ma.

Sobie policz ile jest pieniedzy zwiazanych z pilka ,
i ile transferow warszawskich musialoby byc wzietych do kupy
(ostatnie 20 lat? ) zeby  wyszly takie pieniadze jak za
jeden transfer Tottenhamu ze wspomnianego Londynu.

Juz o frekwencji nie wspominajac, sponsorach itd.

I poczytaj, jak wygladaja finanse stadionow narodowych
nawet tam. W skrocie  : zle, a nawet bardzo zle. Francuzi
juz mowia, ze budowa Saint-Denise to byla glupota.

> [...]
> kibiców. Ja wiem, że tam u was w Poznaniu wsio ryba czy wy jesteście
> Lech czy Amica ale w innych klubach to nie jest takie proste.

Lech to Lech i tyle, swoje farmazony sobie pohukuj gdzie
indziej.

A dwa , to ze fakt, na pewno by ilus marudzilo, ale po
jakis 3 latach nikogo by juz to nie obchodzilo.

Data: 2010-02-24 21:18:03
Autor: yamma
Doomin wrote:
yamma pisze:

[...]

To brzmi absurdalnie. Bo wedle twojej propozycji zarówno Legia jak i Polonia musiałyby płacić tyle samo za wynajem, co jest bzdurą, bo liczba kibiców Legii jest nieporównanie wieksza niż Polonii. No chyba, że chciałbyś to róznicować. Tyle, że w takim przypadku zamiast dźwigów na budowach teraz pewnie cały czas trwałyby negocjacje dotyczące kosztów wynajmu. Zrozum w końcu, że Legia NIE CHCE przenosić się na SN. I ma rację, bo to by ją finansowo załatwiło na cacy.

[...]

To patrz. A od Warszawy się odstosunkuj. My wybraliśmy HGW i to naprawdę z naszych, warszawskich podatków buduje się stadion dla Legii. Bądź spokojny, z twojej kieszeni nie poszła na to nawet złotówka. Wprost przeciwnie, to wasz stadion buduje się z moich podatków, bo część kosztów stadionów na Euro ponosi budżet państwa. A już nie wspomnę o janosikowym, które musimy płacić jakimś podkarpackim czy lubelskim zadupiom.

[...]

Ale co ty mi tutaj pitolisz? Ty myślisz, że stadiony buduje się na 2 lata? Ja jeszcze raz powtórzę: wierzę, że blisko 40 mln naród w końcu upora się z wrzodem w postaci komuchów w PZPNie i bandytyzmem na stadionach. A to oznacza, że za kilka, kilkanaście lat te stadiony mogą być za małe.
yamma

Data: 2010-02-24 22:11:32
Autor: Doomin
[...]

OK, to z klubow niech by to bylo tylko dla Legii (oczywiscie
poza funkcjami SN). I tak jak pisalem
- dofinansowane przez panstwo w odpowiedni spospob w zamian
za te dodatkowe 20 tys., ktorych normalnie by nie chcieli
(przez pare lat, bo jak piszesz stadiony wkrotce beda za
male).
I tak wyszloby sensowniej, o jakies 0,5 mld sensowniej.

[...]

Ta, tylko ze stadion narodowy jest w calosci z naszych podatkow.
Wiec w tym przypadku na sytuacje w Wawie moge nie tylko patrzec,
ale mam pelne prawo komentowac.

W takim razie ktos z rzadu dal ciala zgadzajac sie na
budowe stadionu nie zwiazanego z  klubem.

Bedzie sobie drugi Stadion Śląski, tylko ze drozszy.
Potem sie dziwic, ze sie z nas na Zachodzie podsmiewuja...

[...]

Piszesz zeby spojrzec na Londyn i na ILOSC stadionow
(w domysle ze czego sie czepiam ze beda 3, bo Polonia
tez cos chyba budje), teraz nagle zaczynasz mowic o
POJEMNOSCI. No ok.

Jak sie ma ten potencjalny rozwoj do stadionu narodowego,
jesli tak czy siak bedzie grala tam tylko kadra ?
Jasne, beda mecze na ktorych i 90 tys. by sie zapelnilo, ale ile
ich bedzie ? Cztery - pięć na cztery lata ?

To jedno mi napisz : przydatny bedzie, czy jednak szkoda
ze tak wyszlo, ze sa te dwa?

Data: 2010-02-26 12:12:05
Autor: yamma
Doomin wrote:

Piszesz zeby spojrzec na Londyn i na ILOSC stadionow
(w domysle ze czego sie czepiam ze beda 3, bo Polonia
tez cos chyba budje), teraz nagle zaczynasz mowic o
POJEMNOSCI. No ok.

Przelicz sobie liczbę mieszkańców danego miasta na jedno stadionowe krzesełko. Cały czas nie wyszliśmy z ciemnej dupy.

[...]

W tamtej sytuacji nie było innego sensowniejszego rozwiązania. Dlaczego? Ano dlatego, że żaden warszawski klub NIE CHCIAŁ się tam przenosić a potrzebujemy 50-tysięcznika w stolicy na Euro. W przypadku Legii powody są dwa: pierwszy, to koszty wynajmu a drugi: wystarczy sobie prześledzić historię budowy stadionów przy Łazienkowskiej i SN. Ja podam tylko kilka faktów. We wrześniu 2006r. komisja przetargowa unieważnia przetarg na budowę Stadionu Narodowego (rozpisany w kwietniu 2005r.) i wszystko wskazuje na to, że stadionu nie będzie. Miesiąc później, w październiku tego samego roku ITI dogaduje się z miastem, że miasto zbuduje stadion przy Łazienkowskiej według projektu sfinansowanego w całości przez ITI - przypominam, że decyzję o budowie stadionu przy Ł3 podjął Kaczyński w styczniu 2004r. ITI płaci firmie JSK Architekci ok. 12 mln zł za projekt i rusza proces przetargowy. Dopiero w następnym roku (2007) w kwietniu Polska razem z Ukrainą otrzymuje organizację Euro 2012. Przez kilka miesięcy nikt nie potrafi podjąć ostatecznej decyzji odnośnie SN. ITI już za projekt zapłaciło i nie zrezygnuje z obiektu przy Ł3. Polonia wówczas szwendała się po II lidze i w ogóle nie była brana pod uwagę (transakcja z Groclinem była w 2008r.). Ostatecznie, po wyborach na jesieni 2007r. podjęto decyzję o budowie SN bez żadnego klubu.
yamma

Data: 2010-02-26 12:46:08
Autor: Doomin
yamma pisze:
Doomin wrote:

[...]

Przelicz sobie kwoty ruchow transferowych na liczbe mieszkancow,
pieniadze dawane przez sponsorow. Pieniadze pilki oczywiscie
nie tworza, ale mozna chyba uznac ze ich ilosc wkladana
w ten sport jest odbiciem tego, jak juz jest rozwiniety i ilu
ludzi interesuje temat.
Przeciez na Legii miejsca nie byly zapelnione , jak miala
kurnik na te 18 tys. czy ile tam wchodzilo.

[...]

No ok, to juz wiemy jak wladze wszelkiej masci sprawe spapraly,
i ze od pewnego momentu faktycznie mozna zrozumiec dzialania
miasta, i nie ponosi tutaj takiej winy.
NIe przekresla to niczego ze wczesniejszej dyskusji o tym,
ze powinien byc jeden.

Swoja droga jesli faktycznie Kaczynski podjal decyzje
o budowie stadionu Legii, to ma tupet , bo pozniej
glosno sie burzyl, ze HGW daje ITI infrastrukture.

yamma

Data: 2010-02-26 13:20:27
Autor: Hades
Z czego utrzyma sie Narodowy
Użytkownik "Doomin"
[ciach]

Swoja droga jesli faktycznie Kaczynski podjal decyzje
o budowie stadionu Legii, to ma tupet , bo pozniej
glosno sie burzyl, ze HGW daje ITI infrastrukture.

Nie tyle rozchodzi sie o to kto podjal decyzje o budowie stadionu,
ale o to kto na ten cel przeznaczyl jakie pieniadze. Jesli pierwsza
decyzja przewidywala wydanie na budowe powiedzmy 210 mln zl
a obecna ekipa zdecydowala sie budowac stadiona za 465 mln zl
to kto twoim zdaniem ostatecznie zdecydowal o budowie? Jesli w
rodzinie podejmie sie decyzje o zakupie samochodu a w tym czasie
ktos ze wspolmalrzonkow straci prace to decyja nadal bedzie wazna
i bedzie obligowala do zakupu (czytaj wziecia np. kredytu) czy tez
zostanie powiedziane: W obecnej sytuacji nie stac nas na zakup,
musimy z tym poczekac. Tak wiec naprawde sprawa budowy nie
jest tak jednoznaczna.
AM

Data: 2010-02-26 15:44:23
Autor: yamma
Hades wrote:

[...]

Ale mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego ile np. kosztuje stadion w Krakowie czy w Poznaniu czy tylko tak sobie w swoim zwyczaju ssiesz mały palec?
yamma

Data: 2010-02-24 21:35:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "Doomin" <niechcemailinapriva@org.pl> napisał w wiadomości news:

Moj interes patrzec, w jakis sposob dziala klasa polityczna w kraju.
W przypadku gdy potrzebny jest stadion na 50 tys. ,
i tak sie sklada ze miasto buduje juz stadion to panstwo
powinno sie dolozyc i tyle.

Tyle że tu akurat była odwrotna kolejność.

Z czego utrzyma sie Narodowy