Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?

Data: 2011-02-08 12:33:16
Autor: de Fresz
Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?
Witam.

Wiosna za pasem i tak mnie naszło aby po paru latach przerwy wrócić trochę do rowerowania (kondycja potrzebna ;-)). Ino stare tylne koło raczej już nie nadaje się do jazdy - zdecentrowane, szczerbate, nie chce mi się go naprawiać - średnio co miesiąc pojawiały się nowe ubytki w szprychach, znaczy najzwyczajniej jest ono za słabe, pewnie z połowa już została wymieniona i dalej lecą.

Warunki brzegowe: hardtail (GF Tassajara), jeździec ~100 kilo, kiedyś o dość agresywnym stylu jazdy (i pewnie dalej taki będzie, jak już przestanę wypluwać płuca ;-) choć nie zawsze super poprawnym technicznie, budżet - nie wiem dokładnie, jakoś rozsądnie, teren - miasto, lasy, pola, łaki, na razie nie spodziewam się jakichś górskich eskapad, ani tym bardziej startów w maratonach.

Piasta - kiedyś bez zastanowienia brałbym DT Cerita/Onyxa, teraz widzę że już ich nie ma, jest 370 - ponoć to samo co starsze, ino tańsza - prawda to? Na pewno chciałbym zapleść na piaście pod tarcze - jeśli się znów wciągnę w rowerowanie może za jakiś czas zmienię ramę na fulla.

Obręcz - pojęcia nie mam. Nie chce nic zbyt lekkiego, nie chcę kilogramowego mela do DHa, ma być mocna i o rozsądnej wadze, dla utrudnienia pod V-brejki. Raczej żadnych bezdętkowych, ceramikiów itp. wynalazków.

Szprychy - na pewno DT, ino które? Champion? Revolution? Competition? Raczej bez szaleństw w stylu sztuka po 15 zł.

32 czy 36 szprych? Duża jest różnica w proporcji masa-wytrzymałość dzięki tym 4 bonusowym? Jakiś szczególny rodzaj zaplotu jest polecany do jedynych/drugich?

No i pytanie finalne - gdzie w Wawie teraz dobrze zaplatają koła? Różnice kilku zł w cenie mi nie robią, ale chcę aby koło było naprawdę dobrze zrobione. Szprychy napewno będę brał na miejscu (bo nie umiałbym dobrać ich długości), z piastą i obręczą jeszcze zobaczę (w zależności od różnic cenowych w porównaniu z internetem).

de Fresz

Data: 2011-02-08 18:58:55
Autor: Rafał Wawrzycki
Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?
Dnia 08 lut 2011 w liście [news:iir9ls$222$1inews.gazeta.pl] de
Fresz [defresz@NOSPAMo2.pl] napisał(a):
No i pytanie finalne - gdzie w Wawie teraz dobrze zaplatają koła? Różnice kilku zł w cenie mi nie robią, ale chcę aby koło było
naprawdę dobrze zrobione.

Spójnia, Marcel na Grochowskiej, Romek na Gibalaku. Mam też numer do magika od kół (i nie tylko), więc gdybyś chciał, to odezwij się na priva.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2011-02-09 01:09:37
Autor: Jedrus
Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?
U Marcela zaplotą Ci za friko jeśli weźmiesz od nich graty.

Weź jakąś w miarę szeroką, markową felgę (Mavica/Alexa) najlepiej
podwójnie oczkowaną i z trzema komorami. Co do piasty to DT 370 jest
bardzo dobrym wyborem. Szprychy - jeśli chcesz żeby było rzeczywiście
mocne to 36 DT Competition na 4 krzyże i będzie pan zadowoloooony :)

Pozdr,
A.

Data: 2011-02-09 08:37:24
Autor: pHarry
On 9 Lut, 10:09, Jedrus <konari...@op.pl> wrote:
(Mavica/Alexa) najlepiej
podwójnie oczkowaną i z trzema komorami

Nie wiem jak u Alexa ale u Mavica to jest tak, ze wszystkie lepsze
modele (od "5" wzwyz) sa wlasnie jednokomorowe. Dzieki temu sa
oczywiscie lzejsze a rownoczesnie i wytrzymalsze, przynajmniej na
(spawanym) laczeniu.

Data: 2011-02-09 10:40:46
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-09 10:09, Jedrus pisze:

Weź jakąś w miarę szeroką, markową felgę (Mavica/Alexa) najlepiej
podwójnie oczkowaną i z trzema komorami.

Z Mavic ostrożnie, na wiele popularnych modeli producent wprowadził zalecenia co do wagi użytkownika.

http://www.harfa-harryson.com.pl/new/strony-firmowe/mavic-obciazenie.php5

Oczywiście może być to asekuranctwo, ale bez powodu nie psuliby sobie produktów.

> Szprychy - jeśli chcesz żeby było rzeczywiście
> mocne to 36 DT Competition na 4 krzyże i będzie pan zadowoloooony :)

36 - zgoda, pozwoli na 4 x. Dodatkowo proponowałbym 4 x z prawej, a 3 z lewej, mniejsza dysproporcja w naciągu szprych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-09 09:00:39
Autor: pHarry
On 9 Lut, 10:40, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
Z Mavic ostrożnie, na wiele popularnych modeli producent wprowadził
zalecenia co do wagi użytkownika.

No tak, Mavic lekkie obrecze robi, wiec cos takiego powinno byc jasno
ukazane. Ale i tak sa one bardzo wytrzymale jak na swoja wage. Nawet
pomimo wysokich cen sa w Polsce lubiane, ze wzgledu na swoja odpornosc
na umiarkowane uderzenia. No ale jak sie z tym przesadzi, to zachodza
nieodwracalne uszkodzenia.

Dodatkowo proponowałbym 4 x z prawej, a 3 z
lewej, mniejsza dysproporcja w naciągu szprych.

A to mnie dziwi. Ta bardzo istotna dysproporcja naciagu pochodzi z
roznych katow szprych w stosunku do plaszczyzny kola. Na to za bardzo
ilosc krzyzy nie ma wplywu. A jak juz wniknac dokladnie, to wlasnie 4x
da minimalnie mniejszy ten kat, ktory po stronie napedu i tak jest za
maly!

Znanym sposobem na te dysproporcje sa asymetryczne obrecze. Ale jakos
nie zyskaly popularnosci, nie wiem w sumie dlaczego. Asymetryczne
tylne widelki tez stosuje sie rzadko, glownie w modelach do ciezkiej
grawitacji. Podobnie jak rozstaw 150mm. Pozostaje jeszcze trzeci
sposob - dac grubsze szprychy po prawej stronie. I to ma sens,
zwlaszcza na wypadek gdyby lancuch je zaatakowal ;) Jesli po lewej dac
Revo 1.5, to po prawej Supercompy 1.6 lub Compy 1.8. Jesli bedzie ich
36, solidna obrecz i robota, to powinno byc wytrzymale i lekkie kolo.
Nie zapomniec o szerokiej oponie :)

Data: 2011-02-09 11:26:18
Autor: Jedrus
Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?
Zastanawiam się tylko czy jest sens pchać się w obręcz ważącą prawie
600g żeby później oszczędzić 20g na szprychach.

Pozdr
A.

Data: 2011-02-09 20:57:17
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-09 18:00, pHarry pisze:
[...]

Drobny przykład: Mavic XM 317: 440 gramów, ograniczenie wagi do 90 kg. Na centrownicy wymaga cierpliwości, miękka.

Rigida Sphinx ( nie produkowana, a wielka szkoda ), wymiarowo identyczna, 470 gramów, brak ograniczeń wagowych. Na centrownicy przyjemnie się ją robi. Koło odczuwalnie sztywniejsze bocznie w porównaniu z XM317.

Nawet
pomimo wysokich cen sa w Polsce lubiane, ze wzgledu na swoja odpornosc
na umiarkowane uderzenia.

Mavic dosłownie wpycha się do każdego SR. A co do wytrzymałości to ( mimo iż sam używam XM317 ), nie jestem przekonany. Ale to moje widzimisię.

[...]

4 krzyże z prawej daje *większy* kąt niż 3. Widać to po tym, że prawe szprychy zewnętrzne leżą, czy nawet uginają się na kołnierzu piasty. Przy 3 x te szprychy nie dotykają kołnierza.

Znanym sposobem na te dysproporcje sa asymetryczne obrecze. Ale jakos
nie zyskaly popularnosci, nie wiem w sumie dlaczego.

Były też piasty z podwyższonym prawym kołnierzem. Też się nie przyjęły. Asymetryczne felgi na pewno były drogie w produkcji, stąd i wysoka cena.

Pozostaje jeszcze trzeci
sposob - dac grubsze szprychy po prawej stronie. I to ma sens

Jak najbardziej. Może w tym sezonie zrobię takie koło dla siebie. Nawet nie o wagę mi chodzi tylko o doświadczenie.

zwlaszcza na wypadek gdyby lancuch je zaatakowal ;)

Na takie przypadki najskuteczniejszy jest spoke protector, z całą swoją obleśnością. Nie musi być przecież wielkości patelni.

> Jesli po lewej dac
Revo 1.5, to po prawej Supercompy 1.6 lub Compy 1.8. Jesli bedzie ich
36, solidna obrecz i robota, to powinno byc wytrzymale i lekkie kolo.
Nie zapomniec o szerokiej oponie :)

Cóż, zbijanie wagi na kołach dla 100 kilowego użytkownika to trochę taka ekstrawagancja :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-09 21:35:07
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-09 20:57, PeJot pisze:

Pozostaje jeszcze trzeci
sposob - dac grubsze szprychy po prawej stronie. I to ma sens

Jak najbardziej. Może w tym sezonie zrobię takie koło dla siebie. Nawet
nie o wagę mi chodzi tylko o doświadczenie.

Zapomniałem, jest jeszcze jeden sposób na dysproporcję naciągów. Tylne koło wcale nie musi być symetryczne; *celowe* 2 mm przesunięcia felgi w lewo nie zrobi z roweru dwuśladu a zmniejszy dysproporcję. Sposób zaczerpnięty od szosowców, oni mają z tym większe problemy - węższe piasty, dłuższe szprychy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-10 11:07:01
Autor: de Fresz
On 2011-02-09 20:57:17 +0100, PeJot <PeJot@o2.pl> said:

> [...]
Nie zapomniec o szerokiej oponie :)

Cóż, zbijanie wagi na kołach dla 100 kilowego użytkownika to trochę taka ekstrawagancja :)

Dlatego też i nie chcę przesadzić w żadną stronę. 5-cio metrowe dropy raczej mi nie grożą (z pewnością nie z własnej, nieprzymuszonej woli ;-) ), ale półmetrowe się zdarzały, przy nie zawsze idealnej technice. Kiedyś wymyśliłem sobie taki ideany zestaw pod siebie, leżący gdzieś pomiędzy FR, a XC - wystarczający do agresywnej jazdy, ale nieprzesadnie ciężki. Niestety producenci dopiero ze 2 lata później wyczytali mi w myślach i dopiero wtedy powstały grupy enduro/all mountain ;-)
Problem tylko w tym, że większość tego typu obręczy jest pod tarcze, a niespecjalnie mam ochotę pakować się w dodatkowy wydatek na hamulec pomocniczy - tym bardziej, że jeśli mnie pamięć nie zwodzi, moja obecna rama nie ma nawet mocowania.

de Fresz

Data: 2011-02-10 12:08:31
Autor: pHarry
On 9 Lut, 20:57, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:

> [...]
> ilosc krzyzy nie ma wplywu. A jak juz wniknac dokladnie, to wlasnie 4x
> da minimalnie mniejszy ten kat, ktory po stronie napedu i tak jest za

4 krzy e z prawej daje *wi kszy* k t ni 3. Wida to po tym, e prawe
szprychy zewn trzne le , czy nawet uginaj si na ko nierzu piasty.
Przy 3 x te szprychy nie dotykaj ko nierza.

Nawet jesli tak jest, to daje to minimalna roznice. Chyba bez
znaczenia praktycznego. No i tylko dla szprych zewnetrznych.
Wewnetrzne moga znowu dostac mniejszy kat...

To i tak szczegoly. Rowniez za szczegol, choc o wiekszym znaczeniu,
uwazam to ze przy 4x szprychy dzialaja pod optymalnym katem na
kolnierz. Ale i przy 3x rozerwania kolnierza zdarzaja sie niezmiernie
rzadko.

Ja tam jestem amatorskim skladaczem i kieruje sie glownie prostacka
praktyka. Jesli akurat tak mi szprychy pasuja i kolo jest do ciezszych
zastosowan, to wale 4x. Nawet na 32 dobrze to dziala, wbrew temu co
sadza niektorzy. Prawda jest, ze szprychy przeslaniaja sobie lebki,
ale to jakos nie przeszkadza. Jesli trzeba bedzie kiedys ktoras
wymienic, to nie jest az taki straszny problem poluzowac sasiadke.
Zreszta w dobrze naciagnietych ciezszych kolach raczej nie owocuje
zjawisko zmeczenia szprych. Zreguly obrecz nie wytrzymuje.

A to ze szprycha opiera sie na kolnierzu, to moze miec jeszcze inny
fajny aspekt. Moze uchronic to jej szyjke wlasnie przed zmeczeniem.

By y te piasty z podwy szonym prawym ko nierzem. Te si nie przyj y.

A wlasnie ze tak! Mam nawet takie przednie XT (pod tarcze) dosyc
wspolczesne. Tyle ze ta roznica nie jest duza. Ma tylko zapewnic te
sama dlugosc szprych. Na kat to nie wplywa praktycznie.

> Pozostaje jeszcze trzeci
> sposob - dac grubsze szprychy po prawej stronie. I to ma sens

Jak najbardziej. Mo e w tym sezonie zrobi takie ko o dla siebie. Nawet
nie o wag mi chodzi tylko o do wiadczenie.

No niewiele z tego doswiadczenia mozna wykumac. Zrobilem sobie takie
kolo tylne do szosowki. I po prostu hula od 10tys. Zadnych uwag na
razie :)

zbijanie wagi na ko ach dla 100 kilowego u ytkownika to troch taka
ekstrawagancja :)

Dokladnie tak pisalem w pierwszej kolejnosci. Ale skoro sie upiera
przy Revo, to niech je da tylko po lewej stronie. Uwazam, ze duzo
lepiej tutaj wage urwac niz na obreczy. Choc zwolennicy "wagi
rotowanej" zaraz pewnie podniosa wrzask :)

Data: 2011-02-11 07:00:33
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-10 21:08, pHarry pisze:

[...]

Bo eksperymentowanie z kołami jest dosyć bezpiecznie - choćbyś nie wiem jak eksperymentował, koła i tak będą się kręcić :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-09 12:16:43
Autor: de Fresz
On 2011-02-09 10:09:37 +0100, Jedrus <konarider@op.pl> said:

Weź jakąś w miarę szeroką, markową felgę (Mavica/Alexa) najlepiej
podwójnie oczkowaną i z trzema komorami.

No fajnie, tyle mniej-więcej wiem, ale którą konkretnie? ;-) Przez chwilę myślałem o Mavicu XM719, ale jest średnio ze 2 razy droższy od obręczy Alexa, pytanie czy 2 razy lepszy? Z Alexa wpadła mi w oko DM22, ale z tego co widzę nikt za bardzo jej nie sprzedaje. A co myślicie o obręczach WTB Dual Duty XC/FR? DT kiedyś miały pieską opinię i z tego co zajrzałem do Gugla, dalej nie cieszą się szczególnie dobrą sławą. Sun Rims z tego co widzę nie robi nic specjalnego pod V-brejki.

Szprychy - jeśli chcesz żeby było rzeczywiście
mocne to 36 DT Competition na 4 krzyże i będzie pan zadowoloooony :)

Jak się mają Competition do Revolution w kwesti wytrzymałości? Różnica w pieniądzach nie jest kosmiczna (circa 30 zł na całym kole), w wadze raptem z 50 g - niby zawsze coś i można wziąć cięższą obręcz, ale czy warto tak to rozważać?

A tak bardziej filozoficznie - jaka jest kolejność wpływu poszczególnych elementów na wytrzymałość całego koła: obręcz - ilość szprych - sposób zaplotu - jakość szprych - piasta (domyslam się że ona będzie na końcu)?

de Fresz

Data: 2011-02-09 03:47:28
Autor: Jedrus
Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?
1. Jeśli rzeczywiście dużo ważysz to odpuściłbym Revolutiony.
Wytrzymać pewnie wytrzymają, ale koło będzie mało sztywne bocznie..
Compy w zupełności wystarczą :)

2. Co do wyboru felgi. Ja jeżdżę na Mavicach "od zawsze", dopiero
teraz mam DT (jakieś 400-gramowe). Nigdy nie miałem żadnych problemów
(ale ja ważę circa 70kg), kumpel ważący więcej od Ciebie używa 819stek
w enduro i też jest zadowolony. Alex jest faktycznie sporo tańszy i z
doświadczeń osób, z którymi jeżdżę, wcale nie gorszy. A może Sun?
http://rowerowy.com/czesci/obrecze_opaski/all_mountain/rhynolite

Pozdr,
A.

Data: 2011-02-09 15:18:24
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?
Dnia 09-02-2011 o 12:47:28 Jedrus <konarider@op.pl> napisał(a):>

A może Sun?

kiedyś jeździłem na obręczy Sunrims, modelu nie pomne teraz, coś z  cyferkami ;)
obręcz była bardzo wiotka mimo dobrego zaplecenia (sam zaplatam to wiem ;)  i skończyła się w ciągu 2ch sezonów, fatalne alu, obręcz przetarta.

z doświadczenia polecam Rigide Tucana R, bardzo trwała (nieprodukowana),  Alexrims dh22(albo 19) też dają radę.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-02-09 08:42:07
Autor: pHarry
Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?
On 9 Lut, 12:16, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:
o Mavicu XM719

Jak juz w tej klasie cenowej i koniecznie pod V, to ja bym
zaproponowal jednak EX721. Ciut szersza od tamtej, ale to jest OK i
tak dobrze obsluzy nawet waskie (2.1) oponki. A przy tym to jest
diabelnie wytrzymala obrecz jak na swoje 590g. Lekki DH na niej
jezdza. A wlasnie od obreczy w pierwszej kolejnosci zalezy cale kolo.
Szprychy jak sie uprzesz przy odchudzaniu, to do solidnej felgi mozesz
wziac i Revo, choc ja i tak nie polecam.

Data: 2011-02-09 21:37:52
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-09 12:16, de Fresz pisze:

A tak bardziej filozoficznie - jaka jest kolejność wpływu poszczególnych
elementów na wytrzymałość całego koła: obręcz - ilość szprych - sposób
zaplotu - jakość szprych - piasta (domyslam się że ona będzie na końcu)?

Na początku będzie to wypełniacz między oparciem krzesła a centrownicą.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-10 11:13:00
Autor: de Fresz
On 2011-02-09 21:37:52 +0100, PeJot <PeJot@o2.pl> said:

[...]

To jest oczywista oczywistość, bardziej interesują mnie pozostałe zmienne.

Tak jeszcze poguglałem i  dopiero teraz mam niezłe wątpliwości. Jedni twierdzą, że 36 szprych jest mocniejsze od 32, inni że to bez praktycznego znaczenia, gdzieś widziałem informację, że więcej krzyży oznacza mniejszą wytrzymałość na siły pionowe, a większą na boczne, z kolei "słoneczko" jest najodporniejsze na pionowe, a najsłabsze na boczne. Jedni twierdzą, że waga koła jest niezwykle istotna (masa niereserowana, rotująca, bla bla bla), inni że w praktyce, poza poważniejszym ściganiem, różnice pokroju 200 g nie robią specjalnej różnicy. Jeeeeeżuuuu.

de Fresz

Data: 2011-02-10 11:15:43
Autor: kml

Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomości news:ij0dnc$kg7$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kup koło, zacznij jeździć. Resztę olej. Wrócisz do jazdy to będziesz wiedział co Ciebie interesuje najbardziej w następnych kołach.

kml
http://endurorider.pl update 9/02/2011

Data: 2011-02-10 12:04:17
Autor: de Fresz
On 2011-02-10 11:15:43 +0100, "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> said:

[...]

Niby tak, ale z drugiej strony nie chciałbym wywalić teraz ponad 5 stów, żeby za pół roku, czy nawet rok, wykładać następnę parę.

de Fresz

Data: 2011-02-10 13:02:57
Autor: Menel
> [...]

Niby tak, ale z drugiej strony nie chciałbym wywalić teraz ponad 5 stów, żeby za pół roku, czy nawet rok, wykładać następnę parę.

przecież  wydajesz 350 na piastę która spokojnie wytrzyma 100kkm a resztę i tak wymieniasz co 10-15 kkm.

Data: 2011-02-10 14:31:55
Autor: kml

Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomości news:ij0gnh$19i$1inews.gazeta.pl...

Niby tak, ale z drugiej strony nie chciałbym wywalić teraz ponad 5 stów, żeby za pół roku, czy nawet rok, wykładać następnę parę.

Za bardzo kombinujesz moim zdaniem. Zestaw, który polecam wcześniej jest na tyle mocny i na tyle tani, że go nie zajeździsz w ciągu 6 miesięcy po tak długiej przerwie a jeżeli nawet to Vuelta jest tak tania, że wymiana to nie problem.

Data: 2011-02-10 11:48:35
Autor: Coaster
On 2/10/11 11:13 AM, de Fresz wrote:
On 2011-02-09 21:37:52 +0100, PeJot <PeJot@o2.pl> said:

[...]

3/3+ przod, 36/4+ tyl. A najlepiej 32/3+ przod 40/4+ tyl. W tej ostatniej konfiguracji trzaba kupowac obrecz i piaste na eBay.co.uk ;-)
http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html#spokes

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-10 11:51:50
Autor: Coaster
On 2011-02-09 21:37:52 +0100, PeJot <PeJot@o2.pl> said:

[...]

   ^^^^
W tej ostatniej konfiguracji trzaba kupowac obrecz i piaste na eBay.co.uk ;-)
http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html#spokes

Oops! 32/3+

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-09 12:03:31
Autor: de Fresz
On 2011-02-08 18:58:55 +0100, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> said:

No i pytanie finalne - gdzie w Wawie teraz dobrze zaplatają koła?
Różnice kilku zł w cenie mi nie robią, ale chcę aby koło było
naprawdę dobrze zrobione.

Spójnia,

Spójnie znam, kiedyś korzystałem przy okazji składania roweru dla kobiety, wszystko było cacy - rozumiem że nic się nie zmieniło i dalej zaplatają dobrze?

Romek na Gibalaku.

Tego punktu nie znam, to jakiś sklep? Akurat do obu mam dość blisko.

de Fresz

Data: 2011-02-09 17:36:16
Autor: Rafał Wawrzycki
Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?
Dnia 09 lut 2011 w liście [news:iitsa3$sju$1inews.gazeta.pl] de
Fresz [defresz@NOSPAMo2.pl] napisał(a):
Tego punktu nie znam, to jakiś sklep? Akurat do obu mam dość
blisko.

Romek to właściciel sklepu "ROWER OD A DO Z".  http://www.skuczynski.pl/

To ten pan na zdjęciu. Złożył z tryliard kół ;)

Data: 2011-02-09 13:26:35
Autor: kml

Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomości news:iir9ls$222$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ja olałem obostrzenia wagowe dla obręczy i mam od tego czasu spokój :) Polecam wersje nieco budżetową czyli:

1. piasta 36h wedle uznania

2. tania acz mocna obręcz http://rowerowy.com/czesci/obrecze_opaski/airline za śmieszną cenę można kupić 2 sztuki z czego jedną na zapas

3. szprychy DT champion niecieniowane albo Alpina III

4. zaplot na Spójni (świar roweru)

Taki zestaw nie jest podniecający, ale za to będzie mocny i relatywnie tani. Jeżeli naklejki na obręczy nie są aż tak ważne to będziesz zadowolony.

kml
http://endurorider.pl 2011

Data: 2011-02-09 04:39:04
Autor: Jedrus
On 9 Lut, 13:26, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "de Fresz" <defr...@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomościnews:iir9ls$222$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Jeżeli naklejki na obręczy nie są aż tak ważne to będziesz zadowolony.

Tylko będzie ważył sto kilo :)

Pozdr,
A.

Data: 2011-02-09 13:44:13
Autor: kml
Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?

Użytkownik "Jedrus" <konarider@op.pl> napisał w wiadomości news:83d31ce4-2b11-416b-8008-

Tylko będzie ważył sto kilo :)

Tyle to waży użyszkodnik :) Serio mówiąc to ja złożyłbym coś takiego a zwłaszcza po dłuższej przerwie w jeździe bo to koło to pewnie nie pozyje za długo ;) Ciężar czuć przez pierwsze kilometry a potem idzie się przyzwyczaić, ale tak jak pisałem wcześniej kazdy ma swoje priorytety :)

kml
http://endurorider.pl 2011

Z czego zlozyc mocne kolo oraz gdzie je zaplesc w Wawie?