Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?

Data: 2011-06-03 23:33:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
Nie chce mi się bawić w pełną  "fabrykę" i produkować od podstaw (brak zaplecza warsztatowego i brak czasu).

Potrzebuję w żuku a07 zrobić właz dachowy. Cel - umożliwienie włażenia na dach z wnętrza żuka.

W pierwszej kolejności myślałem o starych nyskach w służbie wojsku - miały takie fajne włazy. Znaleźć taką nyskę - niemożliwe.

Pomyślałem o innych furach wojskowych lub komunikacji zbiorowej. Objechałem już od groma autozłomów. Można zorganizować "szyberdach" czy "nawiew" jak w autobusach Jelcz(berliet)/autosan/tramwaje ... ale to nie to - trzebaby przerabiać co by się otwierało.

2 Zadaniem włazu ma być "klimatyzacja" ... otwieramy dach na upale podczas jazdy - i mamy powietrzne tornado (taka kurołapka, ino pionowa a nie pozioma).

Jak wspomniałem - objechałem już złomów od groma i ciągle nic. Dziś nawiedziłem w Kościanie firmę EWMAR kościan - mają tam złom pojazdów militarnych ... niestety niczego nie przypasowałem.

Ktoś ma jakiś pomysł ? Dziś przyszły mi na myśl "pokrywki" kuchni polowych - ale w tej średnicy to człowiek się pewnie przeciśnie.

Może ktoś z Was zna/ma znajomego co miałby np rzeczoną wojskową nyskę w stanie rozkładu i wycięcie jej z dachu włazu nie stanowiłoby problemu ?

Wszelkie rady mile widziane.

--
Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

Data: 2011-06-03 23:03:59
Autor: to
Z czego zrobi WAZ dachowy ?
begin Rafał \"SP\" Gil
Potrzebuję w żuku a07 zrobić właz dachowy. Cel - umożliwienie włażenia
na dach z wnętrza żuka.

:D

Jak tylko przeczytałem temat posta to od razu wiedziałem, kto jest jego autorem. ;)

Data: 2011-06-03 23:54:42
Autor: Alex81
Z czego zrobi WAZ dachowy ?
On 3 Cze, 23:33, "Rafa \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:
[ciach]
Wszelkie rady mile widziane.

Mozesz sie zbrzydzic, ale jak wszystkie to wszystkie ;-) Widzialem
kiedys Syrenke (jak teraz na to patrze to szkoda autka, ale to daaawno
bylo...) w ktorej ktos podobny wlaz zrobil z duzej pokrywy od
okraglego smietnika - dorobiony byl tylko jakis zatrzask i chodzilo
jak trzeba.

--
pzdr
Alex

Data: 2011-06-03 23:56:40
Autor: cbnet
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
Okno dachowe ze szrotu autobusowego?

--
CB

Data: 2011-06-04 00:28:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?

Wszelkie rady mile widziane.

Dość przewrotnie: do włażenia na dach, wygodna drabinka na tyle auta.
Do przewiewu - hmm, Rzók ma przednią szybę idealnie płaską. A gdyby ją na górze zamocować na zawiasach i zrobić odchylaną do przodu dołem o jakieś 10-15cm? Jedyne co stracimy to wycieraczki, no ale w Szkocji "to nieprawda, że dach przeciekał, szczególnie, że prawie nie padało". ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-06-04 15:55:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?

Wszelkie rady mile widziane.
Dość przewrotnie: do włażenia na dach, wygodna drabinka na tyle
auta.

Dość przewrotnie - drabinke mamy już wykonaną. Interesuje nas WŁAŻENIE OD ŚRODKA na dach.

Data: 2011-06-04 17:32:42
Autor: cbnet
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
Właz od studzienki.
Powinien być w sam raz.

BTW musi być ciężko odróżnić Żuka po mistrzowskim tuningu
od BMW. ;)

--
CB

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:isddgi$gu2$1node2.news.atman.pl...

... Interesuje nas WŁAŻENIE OD ŚRODKA na dach.

... BMW "STYLE 5"

Data: 2011-06-04 18:23:39
Autor: Czarek Daniluk
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
W dniu 2011-06-04 17:32, cbnet pisze:
Właz od studzienki.
Powinien być w sam raz.

BTW musi być ciężko odróżnić Żuka po mistrzowskim tuningu
od BMW. ;)

Klapa od śmietnika ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-06-04 20:52:32
Autor: to
Z czego zrobi WAZ dachowy ?
begin Czarek Daniluk
BTW musi być ciężko odróżnić Żuka po mistrzowskim tuningu od BMW. ;)

Klapa od śmietnika ;)

....albo od sedesu...

Data: 2011-06-04 16:12:41
Autor: WW
Z czego zrobi WAZ dachowy ?
W dniu 2011-06-03 23:33, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:

Moe kto z Was zna/ma znajomego co miaby np rzeczon wojskow nysk w
stanie rozkadu i wycicie jej z dachu wazu nie stanowioby problemu ?

Wszelkie rady mile widziane.

Skd jeste kolego ?.
Jeli masz stosunkowo niedaleko do Koobrzegu, to masz problem rozwizany.
Jeszce 2 tygodnie temu, na zapleczu portu rybackiego leay resztki jakiej wikszej motorwki wojskowej. Na dziobie mia dokadnie taki waz o ktry Ci chodzi i wyglda na kompletny.
Jak wjedziesz ulic Szyprw do portu rybackiego, to dajesz w prawo i tam za starymi odziami przy duej szopie leao to co.
Moe kto z Koobrzegu jest na licie i Ci to potwierdzi ?.

Powodzenia i pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Data: 2011-06-05 08:54:10
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
W dniu 2011-06-04 16:12, WW pisze:

Jak wjedziesz ulicą Szyprów do portu rybackiego, to dajesz w
prawo i tam za starymi łodziami przy dużej szopie leżało to coś.
Może ktoś z Kołobrzegu jest na liście i Ci to potwierdzi ?.

Gdzieś na wysokości ORP i tej "arki noego" czyli drewnianego czegoś ala statek ? Bo jeśli tam, to tego nie widzę ...

Data: 2011-06-06 11:46:07
Autor: WW
Z czego zrobi WAZ dachowy ?
W dniu 2011-06-05 08:54, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2011-06-04 16:12, WW pisze:

Jak wjedziesz ulic Szyprw do portu rybackiego, to dajesz w
prawo i tam za starymi odziami przy duej szopie leao to co.
Moe kto z Koobrzegu jest na licie i Ci to potwierdzi ?.

Gdzie na wysokoci ORP i tej "arki noego" czyli drewnianego czego ala
statek ? Bo jeli tam, to tego nie widz ...

Jak stoisz na parkingu, mask do wody, to idziesz w prawo. Przy kocu pirsu stoi szopa, chyba jasna, obchodzisz ja w prawo a za ni jest siatka. W siatce dziura i wzdu siatki przy cianie szopy to co leao. Przyjechaem tam w nocy i szedem "za potrzeb".
7 maja  tam byo.

Pozdrawiam
WW

Data: 2011-06-06 12:39:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
W dniu 2011-06-06 11:46, WW pisze:

Jak stoisz na parkingu, maską do wody, to idziesz w prawo. Przy
końcu pirsu stoi szopa, chyba jasna, obchodzisz ja w prawo a za
nią jest siatka. W siatce dziura i wzdłuż siatki przy ścianie
szopy to coś leżało. Przyjechałem tam w nocy i szedłem "za
potrzebą".
7 maja tam było.

No tera nie sprawdzę. Jestem we wro.

Jak podajesz Pan jakieś opisy, to podawaj Pan szczegółowo. Port w miarę duży.

Data: 2011-06-06 12:50:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
[...]

Albo nr kontaktowy do siebie. Być może by się rozwiązało zagadkę dnia wczorajszego.

Data: 2011-06-06 13:16:14
Autor: WW
Z czego zrobi WAZ dachowy ?
W dniu 2011-06-06 12:39, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:
[...]

No tera nie sprawdz. Jestem we wro.

Jak podajesz Pan jakie opisy, to podawaj Pan szczegowo. Port w miar
duy.

Albo nr kontaktowy do siebie. By moe by si rozwizao zagadk dnia
wczorajszego.

Przepraszam, jeli opis nie jasny. Byem w porcie w nocy, kimaem w samochodzie i wyszedem za potrzeb a rano ju nie miaem czasu na wdrwki.
Co za do telefonu oraz nazwiska, to ju raz popeniem ten bd na innej grupie. Wtedy dobitnie si przekonaem, ilu jest w internecie ludzi, bez ktrych byo by duo przyjemniej. Z wypowiedzi wida, e i tu te s tacy.

Jeli osoba zainteresowana zechciaa by kontaktu, to istnieje poczta internetowa, mona si tam przedstawi i poda numer telefonu.
Tak wic nagana, e nie podaje go tu, nie jest chyba do koca zasadna.

"aden dobry uczynek nie zostanie bez kary".

Dla mnie EOT.

Data: 2011-06-06 22:25:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
W dniu 2011-06-06 13:16, WW pisze:
[...]

Przepraszam, jeśli opis nie jasny. Byłem w porcie w nocy, kimałem w
samochodzie i wyszedłem za potrzebą a rano już nie miałem czasu na
wędrówki.
Co zaś do telefonu oraz nazwiska, to już raz popełniłem ten błąd na
innej grupie. Wtedy dobitnie się przekonałem, ilu jest w internecie
ludzi, bez których było by dużo przyjemniej. Z wypowiedzi widać, że i tu
też są tacy.

Jeśli osoba zainteresowana zechciała by kontaktu, to istnieje poczta
internetowa, można się tam przedstawić i podać numer telefonu.
Tak więc nagana, że nie podaje go tu, nie jest chyba do końca zasadna.

"Żaden dobry uczynek nie zostanie bez kary".

No fakt rację masz. To nie miała być nagana, ale jeśli tak to odebrałeś, to przepraszam.

Data: 2011-06-06 16:12:20
Autor: WW
Z czego zrobi WAZ dachowy ?
[...]

Podaj jaki adres mailowy, to Ci wyl zdjcie z zaznaczonym miejscem.
Prbowaem na adres z grupy, ale nie przeszo.

Data: 2011-06-06 17:45:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
W dniu 2011-06-06 16:12, WW pisze:

Podaj jakiś adres mailowy, to Ci wyślę zdjęcie z zaznaczonym
miejscem.
Próbowałem na adres z grupy, ale nie przeszło.

imie@imienazwisko.pl

Choć już w Kołobrzegu nie jestem. Poleciałem jak durny po twojej info, zwiedziłem zapachowy port i wróciłem.

Przynajmniej se słit focię z jezuskiem w polskim rijo zrobiłem.

Data: 2011-06-06 22:27:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
[...]

Zrobimy najwyżej kolejny kurs. ;)

Przynajmniej se słit focię z jezuskiem w polskim rijo zrobiłem.

Zrobiliśmy.

Data: 2011-06-04 17:28:50
Autor: Seba
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
Dnia Fri, 03 Jun 2011 23:33:12 +0200, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Wszelkie rady mile widziane.

Te - wanie sobie kupiem najnowszego _Cars_`a i zasiadem sobie do
popoudniowej lektury. Przerzucam sobie strony i widz, e na gwiazd
sezonu zaczynacie wyrasta ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-06-04 18:15:35
Autor: Borys Pogoreo
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
Dnia Sat, 4 Jun 2011 17:28:50 +0200, Seba napisa(a):

Te - wanie sobie kupiem najnowszego _Cars_`a i zasiadem sobie do
popoudniowej lektury. Przerzucam sobie strony i widz, e na gwiazd
sezonu zaczynacie wyrasta ;)

 Dobrze, e w Cars, a nie w Cats ;)

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-04 21:22:04
Autor: Seba
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
Dnia Sat, 4 Jun 2011 18:15:35 +0200, Borys Pogoreo napisa(a):

Dobrze, e w Cars, a nie w Cats ;)

Myl, e ten drugi tytu to tylko kwestia czasu ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-06-05 23:02:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
W dniu 2011-06-04 17:28, Seba pisze:

Wszelkie rady mile widziane.
Te - właśnie sobie kupiłem najnowszego _Cars_`a i zasiadłem sobie do
popołudniowej lektury. Przerzucam sobie strony i widzę, że na gwiazdę
sezonu zaczynacie wyrastać ;)

Dzięki za info ;) SŁIT FOCIA :) , Ładnie się prezentuję za kierą żula, co ? :)

Data: 2011-06-06 07:51:42
Autor: Seba
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
Dnia Sun, 05 Jun 2011 23:02:41 +0200, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Dziki za info ;) SIT FOCIA :) , adnie si prezentuj za kier ula, co ? :)

Lubi to!

;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-06-05 01:18:27
Autor: scob
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
> pitupitu(...)
WW chyba niżej naprowadził sensownie:
znajdź w swojej okolicy sklep _żeglarski_ - właz, taki jak się nad kabiną, na decku motuje - na tyle wytrzymały, że można po nim łazić ( do tego z opcją uchylenia o ząbek - dla wentylacji) , na tyle szczelny, że nie leje się z niego przy bezpośrenim zalaniu falą, na tyle plaski, że nastoletnie żeglarki i harcerki mogą się na nim rozłożyć do opalania.. mniam ;)

Data: 2011-06-05 01:43:18
Autor: Adam Paszczyca
Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
Dnia Fri, 03 Jun 2011 23:33:12 +0200, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Moe kto z Was zna/ma znajomego co miaby np rzeczon wojskow nysk w stanie rozkadu i wycicie jej z dachu wazu nie stanowioby problemu ?

A sam wyklepa nie moesz? --
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/

Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?