Data: 2010-12-30 17:48:41 | |
Autor: u2 | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
W dniu 2010-12-30 17:45, Anatol pisze:
A więc do podpisania pozostały umowy na 669,3 km w 371 dni. Tyle, ze dróg jak nie było tak nie ma :) |
|
Data: 2010-12-30 18:01:02 | |
Autor: Anatol | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d1cb7e8$0$2456$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-12-30 17:45, Anatol pisze: Drogi klasy A i S oddane do użytku w roku 2010: 104,1 km Grudniowe otwarcia : http://www.bankier.pl/wiadomosc/Slaskie-Otwarcie-fragmentu-autostrady-A1-Belk-Rowien-2258646.html http://www.gazetawroclawska.pl/stronaglowna/351061,juz-dzis-otwieraja-bezplatna-obwodnice-wroclawia,id,t.html?cookie=1 W przygotowaniu do otwarcia 27,3 km S3 (problem z usunięciem lodu z gotowych jezdni) : http://gorzow24.pl/news/10387/opoznienie-przy-otwarciu-s-3-gorzow-mysliborz.html Prawdziwy wysyp nowootwartych odcinków A i S zacznie się od przyszłego roku. Anatol |
|
Data: 2010-12-30 18:05:33 | |
Autor: u2 | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
W dniu 2010-12-30 18:01, Anatol pisze:
Tyle, ze dróg jak nie było tak nie ma :) No to mamy wyborcze obietnice Tuska : z 1100 km A i 2000 km S mamy 100 km :) Nic dziwnego, rządzi trójca historyków : Komorowski, Schetyna i Tusk. A historycy liczyć nie umieją :) |
|
Data: 2010-12-30 19:25:08 | |
Autor: Anatol | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d1cbbdc$0$2459$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-12-30 18:01, Anatol pisze: Obietnice dotyczyły stanu na koniec 2012 : http://www.mi.gov.pl/files/0/3961/PROGRAM_Budowy_Drog_Krajowych.pdf W ciągu 3 lat podpisano umowy na budowę ok. 1400 km a to jeszcze nie koniec kadencji (w przyszłym roku powinno dojść jeszcze 500 km). Na koniec 2012 będzie w eksploatacji prawie 3000 km A i S (1600 km obecnie użytkowanych + 1350 km teraz jeszcze w budowie). Cała docelowa sieć 4800 km A i S ma być gotowa zgodnie z planem do 2020, o ile wcześniej nie padnie transport samochodowy z powodu braku ropy i gazu na świecie. Anatol |
|
Data: 2010-12-30 20:15:44 | |
Autor: u2 | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
W dniu 2010-12-30 19:25, Anatol pisze:
Cała docelowa sieć 4800 km A i S ma być gotowa zgodnie z planem do 2020, To jest właśnie taktyka obecnego nie-rządu, którego jesteś sługusem, obiecać coś za 10 lat, bo za 10 la to nikt nie będzie pamiętał wyborczych obietnic :) |
|
Data: 2010-12-30 20:23:10 | |
Autor: obserwator | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Anatolu Nie macie postkomuchy pieniedzy na renty, bo tak gospodarujecie wszystkim
czego sie dotkniecie. Wam nawet piasku na pustyni by zabraklo, jakby was tam wpuscic:)) Voila, jak przeprowdzilisci komputeryzacje ZUS: Za komputeryzację ZUS podatnik polski zaplacił dotychczas ponad 3 miliardy złotych. Trzy razy więcej niż kosztowało podatnika amerykańskiego wyslanie sondy Pathfinder na Marsa. http://wtemaciemaci.salon24.pl/153939,polski-program-kosmiczny Teraz tylko eutanazje przepchna bedziecie musieli w Sejmie, bo problemu nie jestescie w stanie przy waszym poziomie intelektualnym, rozwiazac. -- |
|
Data: 2010-12-30 21:57:37 | |
Autor: raff | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
" obserwator" <darz_bor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:ifipne$amn$1inews.gazeta.pl... Anatolu Nie macie postkomuchy pieniedzy na renty, bo tak gospodarujecie wszystkim Oni umieja swietnie problemy rozwiazywac. Najpierw je tworza, a potem rozwiazuja. R. |
|
Data: 2010-12-30 21:14:01 | |
Autor: obserwator | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
raff <patagonia2389@onet.pl> napisał(a):
Oni umieja swietnie problemy rozwiazywac. Najpierw je tworza, a potem = najlepiej opanowali zlodziejstwo, kombinatorstwo, klamstwo i oszukiwanie ludzi. *elity intelektualne* panie:)) -- |
|
Data: 2010-12-30 21:59:27 | |
Autor: u2 | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
W dniu 2010-12-30 21:57, raff pisze:
Oni umieja swietnie problemy rozwiazywac. Najpierw je tworza, a potem rozwiazuja. Nawet sztucznie stworzone problemy nie są przez nich rozwiązywane. |
|
Data: 2010-12-30 22:16:33 | |
Autor: raff | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message news:4d1cf2af$0$2440$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-12-30 21:57, raff pisze: Są. Ale przy okazji tworza wiele nowych. A ile to wszystko kosztuje! No ba! R. |
|
Data: 2010-12-30 19:38:32 | |
Autor: raff | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message news:4d1cb7e8$0$2456$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-12-30 17:45, Anatol pisze: "podpiszą umowę", to wystarczy wg Anatola ;) R. |
|
Data: 2010-12-30 20:12:31 | |
Autor: u2 | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
W dniu 2010-12-30 19:38, raff pisze:
Tyle, ze dróg jak nie było tak nie ma :)"podpiszą umowę", to wystarczy wg Anatola ;) Ważne dla Tolka, aby stan jego konta wzrastał dzięki tym drogowym machinacjom :) |
|
Data: 2010-12-30 20:23:29 | |
Autor: Anatol | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Użytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisał w wiadomości news:ifijjd$8md$1news.onet.pl... "podpiszą umowę", to wystarczy wg Anatola ;) Podpisanie umowy zwykle kończy cały proces przygotowań ze strony rządu: wyboru lokalizacji, wielomiesięcznych konsultacji społecznych, wykupu gruntów, wykonania projektu budowlanego (za wyjątkiem umów "zaprojektuj i zbuduj" które relizuje jeden wykonawca), uzyskanie pozwoleń środowiskowych i pozwolenia na budowę, załatwienia finansowania i przeprowadzenia i rozstrzygniecia częstowieloetapowego przetargu (niektóre trwają nawet kilkanaście miesięcy). Po podpisaniu umowy reszta należy do wykonawcy - strona rządowa prowadzi jedynie nadzór i płaci za faktury. Anatol |
|
Data: 2010-12-30 20:08:43 | |
Autor: obserwator | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
Podpisanie umowy zwykle kończy cały proces przygotowań ze strony rządu: wyboru lokalizacji, wielomiesięcznych konsultacji społecznych, wykupu gruntów, wykonania projektu budowlanego (za wyjątkiem umów "zaprojektuj i zbuduj" które relizuje jeden wykonawca), uzyskanie pozwoleń środowiskowych i pozwolenia na budowę, załatwienia finansowania i przeprowadzenia i rozstrzygniecia częstowieloetapowego przetargu (niektóre trwają nawet kilkanaście miesięcy). Po podpisaniu umowy reszta należy do wykonawcy - strona rządowa prowadzi jedynie nadzór i płaci za faktury. hahahahahaha.....ale kurna problemy maja postkomunisci, ze az zawrotu glowy mozna dostac. Gdyby takie problemy byly w panstwach zchodnich, to tez by tam drug tez nie bylo, a cholera jasna sa i to dobre. -- |
|
Data: 2010-12-30 21:56:44 | |
Autor: raff | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
" obserwator" <darz_bor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:ifiosb$7lm$1inews.gazeta.pl... Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a): No nie ? Zabawny jest :) R. |
|
Data: 2010-12-30 21:06:17 | |
Autor: obserwator | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
raff <patagonia2389@onet.pl> napisał(a):
No nie ? Zabawny jest :) zajebiscie:) Ps. czlowiek z kindersztuba jestes, bo widze, ze nie zacytowales tej czesci zdania w ktorym walnalem byka orto. ...chodzi mi o slowo *drog*. Pozdrawiam -- |
|
Data: 2010-12-30 23:27:21 | |
Autor: Anatol | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Użytkownik " obserwator" <darz_bor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ifiosb$7lm$1inews.gazeta.pl... hahahahahaha.....ale kurna problemy maja postkomunisci, ze az zawrotu glowy To były problemy dla poprzednich rządów. Teraz jedyny problem to finansowanie największego w Europie frontu robót drogowych. Gdyby takie problemy byly w panstwach zchodnich, to tez by tam drug tez nie Nawet Niemcy szybciej nie budowali. Anatol |
|
Data: 2010-12-30 23:42:40 | |
Autor: obserwator | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
To były problemy dla poprzednich rządów. Teraz jedyny problem to finansowanie największego w Europie frontu robót drogowych. Antoni, kolejne postkomunistyczne rzady w Polsce zawsze maja problemy. Wystarczy przejrzec ponizszy link aby zorientowac sie jak to wygladalo wczesniej, a jak wyglada teraz. PiS az tak tragicznie, na tym tle nie wypada, chociaz tez nie rewelacyjnie. PO rzadzi od 3 lat i rocznie wybudowalo ok.35 km autostrad i drog szybkiego ruchu, ale nadal ma podobno ambitne plany....ale na papierze. Skad my to znamy? Ano stara gadka szmatka rodem z PRL-u. http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/budujemy;35;km;autostrad;rocznie;za;malo;i;za;wolno,76,0,433484.html W komentarzu pod tekstem Andrzej Zwoliński, dziennikarz Money.pl, pisze: *Plany na najbliższe lata mamy bardzo ambitne, żeby nie powiedzieć nierealne. Mamy jednak z kogo czerpać przykłady, choćby z małej Chorwacji, gdzie w niespełna 3 lata wybudowano blisko 700 km autostrady z północy na południe kraju i to w bardzo górzystym terenie.* Dlaczego wiec Chorwacja mogla w 3 lata wybudowac w trudnym terenie az 700km autostrad, a w Polsce na plaskim terenie nie mozna wybudowc wiecej rocznie anizeli tylko 35 km dobrych drog rocznie? Bo w Polsce rzadza glaby i nieudacznicy !! > Gdyby takie problemy byly w panstwach zchodnich, to tez by tam drug tez > nie Nawet Niemcy szybciej nie budowali. Antoni i po co sciemniasz? Liczysz, ze nikomu nie bedzie sie chcialo tego co piszesz sprawdzic? Ja sobie sprawdzilem i okazuje sie, ze Niemcy maja w sumie 12 000 km autostrad. Czyli liczac pi razy dzwi, budowali od zakonczenia wojny strednio ok. 170 km autostrad rocznie (pewnie w ostatnich latach z uwagi na lepsza techike i lepszy sprzet) budowali ich wiecej anizeli wczesniej. Ponadto drogi w Polsce sa najdrozsze w UE. Sprawdz sobie ta informacje sam, jesli mi nie wierzysz. Wszystko jest w sieci. Tak jest bo rzadza nadal szmaciaki w Polsce. -- |
|
Data: 2010-12-31 02:13:26 | |
Autor: Anatol | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Użytkownik " obserwator" <darz_bor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ifj5dg$fep$1inews.gazeta.pl... Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a): Przez 2 lata rządów PiS podpisano umowy na 250 km A i S oraz zablokowano - w ramach walki z układem - przygotowane wcześniej budowy 150 km A - wynik znacznie gorszy od SLD. PO Jezeli przeciecie wstegi jest "wybudowaniem" to rząd PO-PSL wybudował A i S : 2007 grudzień : 20 km 2008 : 206 km 2009 : 169 km 2010 : 104 km Z tego co najmniej 100 km (np. A1 z Gdańsk-Grudziądz) było rozpoczęte jeszcze w czasach rządów SLD (PiS oddawał do eksploatacji wyłącznie odcinki których budowę uruchomiły rządy SLD ). w 2011 będzie oddane ok. 300 km a w 2012 ok. 1000 km (niezależnie od tego kto będzie przecinał wstęgi) Dlaczego wiec Chorwacja mogla w 3 lata wybudowac w trudnym terenie az 700km Jeżeli 3 lata temu uruchomionoby budowy 700 km A to tyle do dzisiaj mogłoby być oddane do użytku. Ponieważ budowy ruszyły na masową skalę dopiero w latach 2009-2010, kumulacja oddawanych nowych odcinków nastąpi dopiero w latach 2011-2012. Antoni i po co sciemniasz? Liczysz, ze nikomu nie bedzie sie chcialo tego co Dla leniwych : http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/r/raporty-i-analizy_4418//documents/drogi-do-autostrad.pdf Przyrost sieci autostrad w Niemczech (od 1991 po zjednoczeniu) Rok Stan 1950 2128,0 km 1951 2128,0 km 1952 2128,0 km 1953 2131,3 km 1960 2551,2 km 1970 4110,3 km 1985 8198,0 km 1990 8822,0 km 1991 10854,0 km 2001 11712,0 km Najlepiej było w latach 1970-85 - średnio 272 km rocznie Ponadto drogi w Polsce sa najdrozsze w UE. Sprawdz sobie ta informacje sam, Sprawdziłem i są jedne z najtańszych - tak że nawet Chińczycy i Hindusi przegrywają większość przetargów ze względu na zbyt wysokie, oferowane ceny. Ceny w Europie to 6-13 mld EUR z 1 km : http://drogi.inzynieria.com/cat/19/art/22034/analiza-kosztow-budowy-autostrad-w-europie-centralnej W Polsce średnio 6 mld EUR za 1 km. Anatol |
|
Data: 2010-12-31 02:35:35 | |
Autor: Jaksa | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:ifjans$j47$1usenet.news.interia.pl...
6 mld / 1000 m to jest 6 milionów euro za metr wybudowanej autostrady. Autostrada ma 4 jezdnie, po 4m szerokości każda. Razem 16m szerokości. 16m2 auostrady za 8 milionów dolarów? Przepraszam, czy w Polsce budują autostrady z pozłacaną nawierzchnią? Jaksa |
|
Data: 2010-12-31 10:36:53 | |
Autor: Anatol | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Użytkownik "Jaksa" <Jaksa@podole.pl> napisał w wiadomości news:ifjc0b$bqk$1news.eternal-september.org... Ceny w Europie to 6-13 mld EUR z 1 km : Oczywiście chodziło o mln a nie o mld. Anatol |
|
Data: 2010-12-31 04:45:23 | |
Autor: obserwator | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
Przez 2 lata rządów PiS podpisano umowy na 250 km A i S oraz zablokowano - w ramach walki z układem - przygotowane wcześniej budowy 150 km A - wynik znacznie gorszy od SLD. Co robil PiS w tej chwili nie rozmawiamy. Mowimy o tym co zrobilo PO. PO bardzo duzo obietnic zlozyl w temacie drog i autostrad. Jezeli przeciecie wstegi jest "wybudowaniem" to rząd PO-PSL wybudował A i S 2007 grudzień : 20 km ale my rozmawiamy o autostradach i drogach ekspresowych. Takie dane j.w. zaciemniaja obraz sytuacji. w 2011 będzie oddane ok. 300 km ale jakich drog? a w 2012 ok. 1000 km (niezależnie od tego kto będzie przecinał wstęgi) j.w. Ale jesli chodzi o autostrady i drogi szybkiego ruchu, to sie jeszcze okaze, w tej chwili buduje sie niestety tylko 35km na rok autostrad i drog szybkiego ruchu. (przeciez taka informacja jest o podana po linkiem ktory podalem w poprzednim wpisie) > Dlaczego wiec Chorwacja mogla w 3 lata wybudowac w trudnym terenie az > 700km Jeżeli 3 lata temu uruchomionoby budowy 700 km A to tyle do dzisiaj mogłoby być oddane do użytku. Ponieważ budowy ruszyły na masową skalę dopiero w latach 2009-2010, kumulacja oddawanych nowych odcinków nastąpi dopiero w latach 2011-2012. no ale nadal oddano tylko ok.100 km(w ciagu 3 lat)autostrad i drog szybkiego ruchu. Budowy ruszyly, ale pojawily sie powazne opoznienia, w zwiazku z tym PiS zareagowal: *PiS chce odwołania wiceministra infrastruktury Radosława Stępnia oraz p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Lecha Witeckiego. Według posła PiS Andrzeja Adamczyka, za tymi dymisjami przemawiają m.in. opóźnienia w realizacji Programu Budowy Dróg Krajowych 2008-2012* http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/301979,autostrady-spoznione-pis-zada-glow.html > Antoni i po co sciemniasz? Liczysz, ze nikomu nie bedzie sie chcialo tego > co piszesz sprawdzic? Dla leniwych : http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/r/raporty-i-analizy_4418//documents informacje pod tym linkiem dotycza stanu na 2002 r. i nie maja zwiazku z tym o czym rozmawiamy. Nie rozumiem po co ten link podales? Przyrost sieci autostrad w Niemczech (od 1991 po zjednoczeniu) ale ty napisales, ze nawet Niemcy szybciej nie budowali od Polakow, a teraz wykazujesz, ze budowali prawie 8 razy szybciej (272 : 35 = ok.8)?? > Ponadto drogi w Polsce sa najdrozsze w UE. Sprawdz sobie ta informacje > sam, jesli mi nie wierzysz. Wszystko jest w sieci. Sprawdziłem i są jedne z najtańszych - tak że nawet Chińczycy i Hindusi przegrywają większość przetargów ze względu na zbyt wysokie, oferowane ceny. http://drogi.inzynieria.com/cat/19/art/22034/analiza-kosztow-budowy-autostrad-w-europie-centralnej W Polsce średnio 6 mld EUR za 1 km. To nie jest zgodne z faktami. Wklejam caly tekst (poniewaz ten tekst podany jest w pdf i nie mozna wrzucic linka) w ktorym jest podana m.innymi wycena 1 km budowy autostrady i drogi ekspresowej: *************************************************************************** TRANSPRT DROGOWY- AUTOSTRADY Mapa 1 Mapa1 przedstawia istniejącą i planowana sieć autostrad w Polsce. Polska ma niewiele autostrad w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, a nawet Środkowej. Program budowy autostrad wylansowany pod koniec lat 90. XX Autostrady w oznacza się numerem drogi na czerwonym tle. Przed numerem zawsze znajduje się litera A. Drogowskazy wskazujące na autostrady, mają niebieskie tło. Długość autostrad w Polsce: Wybudowane: 829,7 km Budowane: 199,0 km Zaplanowane: 2004,4 km Tabela 1 Tabela1 przedstawia długość dróg poszczególnych krajów UE z podziałem na autostrady, drogi krajowe, drogi drugorzędne i drogi ‘inne’ (dane na rok 2005). Dzięki niej możemy obliczyć stosunek długości autostrad do łącznej długości sieci drogowej danego kraju. I tak autostrady w Polsce stanowią 0,21% łącznej długości dróg. Dla porównania w Czechach ten wskaźnik wynosi 0,44%, w Austrii 1,56%, a w Portugalii 2,96%. Mapa 2- Plany budowy autostrad i dróg ekspresowych (Euro 2012) Mapa2 przedstawia planowaną sieć autostrad i dróg ekspresowych wybudowanych do Euro 2012. Aktualny plan na lata 2008-2013 przewiduje budowę 960 km autostrad, 2740 km dróg ekspresowych i modernizację około 4 tys. km dróg krajowych. Ministerstwo Infrastruktury przewiduje w tym obszarze następujące wydatki: 2008 r. - 20,8 mld zł, 2009 - 32,4 mld, 2010 - roku 31,4 mld. Priorytet mają autostrady łączące miasta, w których mają być rozgrywane mecze EURO. Stosownie do planu, do połowy 2012 roku połączenia autostradowe otrzymają: Warszawa, Gdańsk, Poznań, Katowice (Chorzów), Kraków i Wrocław. Autostrada A1 zapewni połączenie z granicą południową w Gorzyczkach, A2 z granicą niemiecką w Świecku, a autostrady A4 i A18 z granicą niemiecką w Olszynie i Jędrzychowicach i na wschód z granicą ukraińską w Korczowej. W tym samym czasie wybudowane będą drogi ekspresowe. Dla określenia koniecznych środków finansowych na realizację wymienionych przedsięwzięć, oszacowano przeciętne koszty budowy 1 km autostrady w trzech obszarach: -zamiejskim (teren płaski) bez obiektów inżynierskich - 28-30 mln zł -zurbanizowanym (bez obiektów inżynierskich) - 44-46 mln zł -zurbanizowanym wraz z obiektami inżynierskimi - 64-68 mln zł. Odpowiednio, jednostkowy koszt budowy 1km drogi ekspresowej oszacowano (bez obiektów inżynierskich) na: -w obszarze zamiejskim - 16-18 mln zł -w obszarze zurbanizowanym - 28-30 mln zł. Na podstawie szacunków kosztów jednostkowych obliczono wysokość środków finansowych potrzebnych na wykonanie planowanych robót w latach 2008-2013 - 120 mld zł, a wraz z drogami samorządowymi - 150 mld zł. Główne problemy wstrzymujące budowe autostrad w Polsce to: Sprawy finansowe- z badań wynika ,że przez około 10 lat wpływy z autostrad nie będą nawet w stanie pokryć kosztów spłaty odsetek od pożyczonych na jej budowę pieniędzy. O zwracaniu głównego długu nie ma mowy. Jeśli prognozy okażą się trafne, autostrada zacznie się zwracać po 25 latach. Tempo budowy dróg spowalnia również złe prawo. Ustawa o zamówieniach publicznych pozwala oferentom wydłużać postępowanie przetargowe praktycznie w nieskończoność. Kolejnym elementem opóźniającym budowę dróg jest prawo pozwalające odwoływać się od decyzji wywłaszczeniowej. W efekcie właściciele gruntów przeciągają w ten sposób procedury licząc na podbicie ceny gruntów. Kolejnym problemem, są rozbieżności między polskim prawem środowiskowym, a unijnym. Unia Europejska wymaga co najmniej dwóch ocen wpływu inwestycji na środowisko. Tymczasem w Polsce wykonywano tylko jedną. *************************************************************************** Ponownie wklejam te czesc powyzszego tekstu,ktora pokazuje ile kosztuje budowa 1 km autostrady: -zamiejskim (teren płaski) bez obiektów inżynierskich - 28-30 mln zł ( czyli = ok. 10 mln US$ lub 7,5 mln Eu) -zurbanizowanym (bez obiektów inżynierskich) - 44-46 mln zł (czyli = ok.15,4 mln US$ lub 11,6 mln Eu) -zurbanizowanym wraz z obiektami inżynierskimi - 64-68 mln zł. (czyli = ok.22,8 mln US$ lub 17, 1 mln Eu) SREDNIA wynosi dla autostrad ; 19,4 mln US$ lub 10,4 mln Eu Odpowiednio, jednostkowy koszt budowy 1km drogi ekspresowej oszacowano (bez obiektów inżynierskich) na: -w obszarze zamiejskim - 16-18 mln zł (czyli = ok.6,0 mln US$ lub 4,5 mln Eu) -w obszarze zurbanizowanym - 28-30 mln zł. (czyli = ok. 10,0 mln US$ lub. 7,5 mln Eu) SREDNIA dla drog ekspresowych : 8 mln US$ lub 6,0 mln Eu Pod linkiem ktory podales w swoim tekscie, mowa jest o autostradach i Polski tam nie wyszczegolniono. Srednia dla autostrad w Polsce, jak wykazaluje powyzsze wyliczenia, wynosi wiec 10,4 mln Eu, a nie 6,0 ml Eu, tak jak ty piszesz. To srednia dla drog ekspresowych wynosi 6.0 ml Eu i jaka ta srednia jest dla innych panstw, nie wiemy. A tak zalatwia sprawe autostrad rzad PO: Na euro zabraknie 200 km autostrad: http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/452512,na_euro_zabraknie_200_km_autostrad.html Nie jest tez prawda, ze Polacy buduja taniej od Chinczykow. Chinczycy mogli wykonac autostrady w Polsce w terminie ekspresowym i za duzo nizsza cene, ale po co, skoro rzadowi spece z PO od blokowania incjatyw, zablokowali przetarg. http://moraine.salon24.pl/176376,autostrady-w-polsce-za-tanie-czyli-nieuczciwi-chinczycy -- |
|
Data: 2010-12-31 10:35:17 | |
Autor: Anatol | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
Użytkownik " obserwator" <darz_bor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ifjn53$f3h$1inews.gazeta.pl... Jezeli przeciecie wstegi jest "wybudowaniem" to rząd PO-PSL wybudował A i S To co podałem to drogi A i S czyli autostrady i ekspresówki. w 2011 będzie oddane ok. 300 km Drogi A i S.
Drogi A i S > Dlaczego wiec Chorwacja mogla w 3 lata wybudowac w trudnym terenie az Oddano 499 km A i S bo tyle budów uruchomiono w latach 2005-2008. Gdyby uruchomiono 2000 km to tyle byłoby też oddane. Nie ma możliwości oddawać do użytku więcej km niż odpowiednio wcześniej rozpoczęto budować - nawet w Chinach i Niemczech. SREDNIA wynosi dla autostrad ; 19,4 mln US$ lub 10,4 mln Eu[...] SREDNIA dla drog ekspresowych : 8 mln US$ lub 6,0 mln Eu Dla ostatnio rozstrzgniętych przetargów na 525 km A i S, średnia ważona cena wyniosła 35 mln PLN za 1 km czyli średnio 8,7 mln EUR po obecnym kursie (aczkolwiek przetargi były rozstrzygane gdy EUR było droższe). http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=57784799&postcount=9 I okazuje się że to są ceny dla wymaganego standardu drogi (z towarzysząceymi drogami serwisowymi oraz dodatkowymi dla ruchu lokalnego, infrastrukturą proekologiczną, punktami obsługi podróżnych, ogrodzeniem, telefonami itp) konkurencyjne nawet dla Chińczyków którzy wygrali w Polsce tylko 2 przetargi (wg konkurencji Chiny będą musiały dopłacić do kosztów budowy przy takich cenach). Nie jest tez prawda, ze Polacy buduja taniej od Chinczykow. Tu nie ma nic o zablokowaniu przetargu. Chodzi o 2 odcinki A2 na których Chińczycy uruchamiają właśnie budowy (umowy na projekt i budowę były podpisane we wrześniu 2009). : http://www.a2strykow-konotopa.pl/ Anatol |
|
Data: 2010-12-31 15:35:49 | |
Autor: u2 | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
W dniu 2010-12-31 05:45, obserwator pisze:
Jezeli przeciecie wstegi jest "wybudowaniem" to rząd PO-PSL wybudował A i S > 2007 grudzień : 20 kmale my rozmawiamy o autostradach i drogach ekspresowych. Takie dane j.w. zaciemniaja obraz sytuacji. Tosiek to najwyraźniej domorosły drogowiec, więc posługuje się żargonem, mało zrozumiałym dla normalnej osoby. A najwięcej dotychczas wybudowano za SLD. I to bez dotacji unijnych. Najwyraźniej obecnie dopłacamy do UE. |
|
Data: 2010-12-31 15:44:49 | |
Autor: obserwator | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
>> Jezeli przeciecie wstegi jest "wybudowaniem" to rząd PO-PSL wybudował A i S >> > 2007 grudzień : 20 km Tosiek to najwyraźniej domorosły drogowiec, więc posługuje się żargonem, A najwięcej dotychczas wybudowano za SLD. I to bez dotacji unijnych. Najwyraźniej obecnie dopłacamy do UE. Ja juz nie chcialem Toska dobijac, bo jak wiadomo ludzie maja krotka pamiec. Kiedy PiS doszedl do wladzy pojawil sie problem wyczyszczenia stajni Augiasza Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła badania, jak sobie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, organ podległy ministerstwu infrastruktury, radziło za rządów PiS z budownictwem drogowym. Wczesniej PiS zrobil dokladnie to samo, ale w stosunku do poprzednich rzadow. Ale oni oczywiscie juz o tym nie pisza, tylko naglasniaja ze NIK przeprowadzal kontrole za okres rzadow PiS:)) Ujawnione opinii publicznej na początku września wyniki kontroli są wysoce bulwersujące, pokazują, bowiem jakim od lat - wielkim,nieudolnym i niekompetentnym organizmem - była jednostka państwowa,zarządzająca w Polsce budowa autostrad. Tak, zgadza sie, ale byla od lat nieudolna i dlatego kiedy PiS zaczal rzadzic, zdecydowal sie najpierw na uporzadkowanie burdelu, za co do dzisiaj jest atakowany, ze blokowal budowe autostrad:)) PO wowczas tego nie chciala zrozumiec i krytykowala PiS. Teraz zwolennicy PO, kiedy ta partia doszla do wladzy, tlumacza swoja opieszalosc dokladnie tymi samymi argumentami, ktore wczesniej byly uzywane jako zarzuty i oskarzania pod adresem PiS. Oczywiscie, to co przygotowal PiS, a co pozwolilo PO na lepszy start, nie jest zupelnie brane pod uwage i splendor z wczesniejszych poczynan PiS, przypisuja sobie. Kupa smiechu jak czytam o tych sukcesach PO.(np. te o budowie autostrad, czy lagodniejszym przechodzeniu przez Polske obecnego kryzysu, dzieki temu ze to wlasnie PiS, zachowal polska walute). Przykladow jest oczywiscie duzo wiecej, ale coz - jakiekolwiek porozumienie z PO nie jest mozliwe, co widac nawet na tej grupie). Prosze zobaczyc jakie cyfry podaje Tosiek powyzej kiedy juz rzadzilo PO; 2008 : 206 km 2009 : 169 km 2010 : 104 km Przeciez jak byk widac, ze w pierwszym roku kiedy rzadzilo PO , autostrad wybudowano najwiecej. Byl to bowiem rezultat tego co wczesniej przygotowal PiS. W kolejnych latach te cyfry sa coraz nizsze - bo tak wlasnie rzadzi PO:)) -- |
|
Data: 2010-12-31 18:10:41 | |
Autor: u2 | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
W dniu 2010-12-31 16:44, obserwator pisze:
Prosze zobaczyc jakie cyfry podaje Tosiek powyzej kiedy juz rzadzilo PO; Jak tak dalej pójdzie to w następnym roku gdaka na spółkę z pełobandą wybuduje 50 km :) |
|
Data: 2011-01-01 01:46:33 | |
Autor: raff | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message news:4d1e0e91$0$2454$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-12-31 16:44, obserwator pisze: Oby :) R. |
|
Data: 2010-12-30 20:35:04 | |
Autor: u2 | |
Z frontu inwestycji drogowych - 30.12.2010 | |
W dniu 2010-12-30 20:23, Anatol pisze:
"podpiszą umowę", to wystarczy wg Anatola ;) Nie kończy nic. Widać to po liczbie km wybudowanych dróg za nie-rządu PO-PSL. |