Z jaką datą rachunek?

Data: 2010-11-06 03:23:27
Autor: regen
Z jaką datą rachunek?
Witam!
Prowadzę 1-os DG. Prowadzę KPiR, nie jestem płatnikiem VAT. Wykonuje
usługi codziennie na rzecz dużej firmy. Rachunek wystawiam raz w
miesiącu. Czy może on być wystawiony z datą 1 dnia kolejnego miesiąca
za miesiąc poprzedni? Np. za luty w dniu 1 marca, za grudzień w dniu 1
stycznia?

Pozdrawiam-
regen

Data: 2010-11-07 11:21:31
Autor: Majka04
Z jaką datą rachunek?

Użytkownik "regen" <regen@os.pl> napisał w wiadomości news:61dd7501-abf9-4d5c-9034-b1c7a70a0b61z19g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

A kiedy odbiór i zapłata za usługę?

Data: 2010-11-07 06:32:02
Autor: regen
Z jaką datą rachunek?
On 7 Lis, 11:21, "Majka04" <mgma.wp...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "regen" <re...@os.pl> napisał w wiadomościnews:61dd7501-abf9-4d5c-9034-b1c7a70a0b61z19g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Zapłata do końca kolejnego miesiąca. Za luty do końca marca, za
grudzień do końca stycznia.  Odbiór - codziennie.

Pozdrawiam-
regen

Data: 2010-11-08 11:34:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Z jaką datą rachunek?
On Sat, 6 Nov 2010, regen wrote:

Witam!
Prowadzę 1-os DG. Prowadzę KPiR, nie jestem płatnikiem VAT. Wykonuje
usługi codziennie na rzecz dużej firmy.

  To nie znaczy, że codziennie musi być wystawiany rachunek, jeśli
usługa jest "ciągła" decyduje o tym umowa ograniczona zapisem
art.14.1e PDoOF, sprawdź:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
(znalezienie aktu prawnego, który stanowi że rachunek jest fakturą
w rozumieniu takich przepisów, potraktuj jako ćwiczenie w przekopywaniu
archiwów, mi się też nie chce sprawdzać :))

Rachunek wystawiam raz w miesiącu.
Czy może on być wystawiony z datą 1 dnia kolejnego miesiąca
za miesiąc poprzedni? Np. za luty w dniu 1 marca, za grudzień w dniu 1
stycznia?

  Odnoszę wrażenie, że wrzuciłeś do jednego worka dwie różne sprawy:
- kiedy ma być wystawiony rachunek
- za jaki okres ma być wystawiony

  Żądanie wystawienia r-ku wyrażone przed wykonaniem umowy *lub* obowiązek
wystawienia wynikły z przepisów objęte są taką samą regulacją jak
faktury - do 7 dni od daty wykonania/wydania, art.87 Ordynacji,
sprawdź:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkowa-1_2_129.html

  Co prawda Twoje stwierdzenie "odbiór codziennie" wzbudza pewne
wątpliwości, ale to już by trzeba się przyjrzeć umowie, bo na mój
gust 'odbiór częściowy' też mógłby być... jakby był jakiś "odbiór
okresowy" za cały miesiąc, to bym bronił tezy że odpowiedź brzmi
"tak".

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-08 04:43:44
Autor: regen
Z jaką datą rachunek?
On 8 Lis, 11:34, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

> stycznia?

  Odnoszę wrażenie, że wrzuciłeś do jednego worka dwie różne sprawy:

Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście pomieszałem kilka rzeczy. Istotą
mojego pytania jest chęć płacenia podatku jak najpóźniej. Dla
usługobiorcy data nie ma znaczenia, z umowy wynika że mam dostarczyć
rachunek do 10 kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni.

Czy prawidłowe jest wpisanie  w KPiR dochodu   w miesiącu, w którym
był wystawiony rachunek?. Czyli za usługi wykonywane w lutym rachunek
wystawiony 1 marca zaliczka na podatek do 20 kwietnia.

Pozdrawiam-
regen

Z jaką datą rachunek?