Z jakiego samochodu to są hamulce?

Data: 2009-11-28 15:41:39
Autor: Tomasz Pyra
Z jakiego samochodu to są hamulce?
Czy ma ktoś pomysł z jakiego samochodu pochodzą te hamulce?

http://img130.imageshack.us/i/dsc00151j.jpg/
http://img692.imageshack.us/i/dsc00152io.jpg/

To są jakieś tylne hamulce tarczowe, bo mają linkę hamulca ręcznego.

Ale od czego?
Mi to wygląda na Poloneza, ale czy dobrze?

Data: 2009-11-28 17:34:23
Autor: mkonst
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Polonez ma z tyłu bębnowe
--
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

Data: 2009-11-28 16:36:57
Autor: Waldek Godel
Z jakiego samochodu to są hamulce?
Dnia Sat, 28 Nov 2009 17:34:23 +0100, mkonst napisał(a):

Polonez ma z tyłu bębnowe

Od 1995 roku. A był produkowany "nieco" dłużej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-28 19:48:40
Autor: Wojtek

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:herdfb$jmo$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czy ma ktoś pomysł z jakiego samochodu pochodzą te hamulce?

Fiat 125p

Data: 2009-11-30 10:52:33
Autor: Jakub Witkowski
Tomasz Pyra pisze:
[...]

Coś z klasycznymi resorami... stawiam na dużego fiaciora.
A powinienem wiedzieć na pewno, wszak miałem takiego :)

Data: 2009-11-30 11:34:49
Autor: kogutek
[...]

Fiat 125p 1300. Z początku produkcji. --

Data: 2009-11-30 15:57:20
Autor: Cyneq
kogutek pisze:
[...]

Tam most szedł pod resorami???? I to resor jest tak chamsko przyspawany do -pardon -  pochwy mostu? Przewody jakoś dziwnie też poprowadzone, potem przecież elastyczne łączyły sie ze sztywnymi na osłonie tarczy, a sztywne szły po moście.
Bardzo dziwne. Chyba jednak się myslisz.

--
Cyneq

Data: 2009-11-30 22:21:09
Autor: kogutek
kogutek pisze:

> Fiat 125p 1300. Z początku produkcji. > Tam most szedł pod resorami???? I to resor jest tak chamsko przyspawany do -pardon -  pochwy mostu? Przewody jakoś dziwnie też poprowadzone, potem przecież elastyczne łączyły sie ze sztywnymi na osłonie tarczy, a sztywne szły po moście.
Bardzo dziwne. Chyba jednak się myslisz.

-- Cyneq
Gdzieś do 73 roku tak był mocowany most w PF 125p. Nic na to nie poradzę że 36
lat temu tak robili. Pasztet jaki widać na zdjęciach jest związany z brakiem
oryginalnych części zamiennych. Nie mylę się. --

Data: 2009-12-01 00:26:13
Autor: Tomasz Pyra
Cyneq pisze:
kogutek pisze:
[...]

To jest moja laweta, więc nie sugerujcie się resorami i prowadzeniem przewodów ;)

Pytam o hamulce, bo to jest obraz nędzy i rozpaczy, chcę je naprawić, muszę do nich kupić części i nie wiedziałem z jakiego samochodu pochodzą.

Ale teraz już wiem - istotnie to hamulce ze 125p i starych Polonezów.

Data: 2009-12-01 00:36:45
Autor: Tomasz Pyra
Tomasz Pyra pisze:
[...]

A więc wiadomo już że to hamulce ze 125p lub starych Polonezów.
Tu można je pooglądać bez rdzy:
http://www.allegro.pl/item834676748_zacisk_hamulcowy_fiat_125_fso_polonez_tyl_wa_wa.html

Teraz mam problem z przewodem elastycznym do niego, bo niestety te przewody które teraz mam, są do niczego.

Suwmiarką zmierzyłem że gwint który był wkręcony w zacisk ma około 9.3-9.6mm zewnętrznej średnicy i około 1mm skoku. M10x1 z cieniasa nie pasuje. M9 żadnych hamulcowych chyba nie było.

To by pasowało do gwintu 3/8"24, który nawet przewija się w katalogach przewodów elastycznych do Polonezów, ale tylko jako żeńska końcówka przewodu - a ja przecież potrzebuję męską.

Np. tu:
http://www.enzet.pl/index.php?gid=3&opt=14

Zna ktoś jakieś inne katalogi tego typu, żeby potwierdzić czy to jest błąd w tym jednym katalogu, czy z tym przewodem jakoś błądzę?

Data: 2009-12-01 11:29:27
Autor: Cyneq
Z jakiego samochodu to są hamulce?
Tomasz Pyra pisze:
[..]

Jeśli ten przewód był jakoś specjalnie dziwny ( mimo że wątpię, ale nie znam sie na klasyku), to odpuść. Dorwij gdzieś za grosze normalne zaciski tylne od "nieklasyka" fiata lub poloneza na tarczach, rozejrzyj sie za zestawem naprawczym (wersja "light" gumki za 6 zł i tłoczek za 40 - w każdym sklepie, wersja "hard" cały zestaw naprawczy za 80 zł strona, ale troche poszukać za nim musisz), przewód kup normalny w sklepie do fiatowskich zacisków (M10 na 1.25 chyba jednak, nie na 1), i masz po problemie.

--
Cyneq

Z jakiego samochodu to są hamulce?