Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Z pami臋tnika Donka mato艂a

Z pami臋tnika Donka mato艂a

Data: 2011-06-11 00:30:28
Autor: Inc
Z pami臋tnika Donka mato艂a


Pa藕dziernik 2007:

"W "Narodowym Programie Wielkiej Budowy" Platforma obiecuje m.in. budowe 1529 kilometr贸w autostrad, 4838 kilometr贸w dr贸g, modernizacje 11 port贸w lotniczych, budowe 9 nowych (w tym w Olsztynie i Bialymstoku).


Na Wisle - jesli Platforma wygra wybory - ma powstac 15 most贸w, (w calym kraju 50 most贸w). Platforma zapowiada budowe 141 obwodnic miast, modernizacje kolei (by trase Warszawa-L贸dz w pokonac mozna bylo
w godzine). Platforma zapewnia, ze zdazy z budowa stadion贸w na Euro2012. Pieniadze maja pochodzic z: budzetu (32 proc.), srodk贸w UE (39 proc.) i kapitalu prywatnego (29 proc.), w ramach partnerstwa
publiczno-prywatnego. "


Listopad 2010:


"Rz膮d tnie wydatki na drogi o 19 mld z艂 na lata 2011 鈥 2012. Do Euro 2012 nie powstanie 1200 km zaplanowanych dr贸g i autostrad. Mniej inwestycji oznacza wolniejszy wzrost gospodarczy

Zgodnie z ustaw膮 bud偶etow膮 na 2010 rok wydatki na nowe drogi mia艂y wynosi膰 w 2011 roku 38,6 mld z艂, a w roku 2012 鈥 33,3 mld z艂. Tymczasem z informacji, do kt贸rych dotar艂a 鈥淩z鈥, wynika, 偶e bud偶et Krajowego Funduszu Drogowego(KFD), z kt贸rego finansowane s膮 inwestycje drogowe w 2011 r., ma wynie艣膰 30 mld z艂, w 2012 r. 鈥 23 mld z艂.To pieni膮dze na nowe inwestycje, ale i na obs艂ug臋 zad艂u偶enia czy wyp艂aty dla koncesjonariuszy, m.in. dla sp贸艂ki GTC, kt贸ra zarz膮dza autostrad膮 A1 z Gda艅ska do Grudzi膮dza. (鈥)


Wst臋pnie na 2013 rok minister finans贸w zaplanowa艂 wydatki na drogi na poziomie 7 mld z艂. Dlaczego tak ma艂o? Wiceminister finans贸w Ludwik Kotecki ju偶 wcze艣niej wyja艣nia艂, 偶e jednym ze sposob贸w ograniczenia deficytu finans贸w publicznych do wymaganego przez Bruksel臋 poziomu 3 proc. PKB b臋dzie ograniczenie wydatk贸w inwestycyjnych. Po 2012 r., czyli po Euro 2012, jego zdaniem nie b臋d膮 ju偶 konieczne tak wysokie nak艂ady na infrastruktur臋.

Zdaniem Marcina Mrowca z Pekao tym bardziej teraz powinni艣my jak najwi臋cej budowa膰, aby maksymalnie wykorzysta膰 pieni膮dze z Brukseli. 鈥 W kolejnych latach bud偶ety unijne mog膮 by膰 dla nas znacznie mniej hojne 鈥 wyja艣nia. 鈥 Je艣li teraz zrezygnujemy z pieni臋dzy na budow臋 dr贸g, mog膮 one ju偶 nigdy do nas nie wr贸ci膰.

Janusz Jankowiak, g艂贸wny ekonomista Polskiej Rady Biznesu, zwraca uwag臋 na jeszcze jeden bardzo wa偶ny problem, jaki pojawi si臋 w chwili ograniczenia wydatk贸w na inwestycje publiczne. 鈥 Dot膮d to w艂a艣nie pieni膮dze publiczne wydawane na budow臋 dr贸g i autostrad by艂y jednym z g艂贸wnych motor贸w nap臋dowych naszej gospodarki 鈥 m贸wi Jankowiak. 鈥 Ograniczenie wydatk贸w na inwestycje oznacza ni偶sze tempo wzrostu gospodarczego 鈥 ostrzega ekonomista.
Rzeczpospolita"

Data: 2011-06-11 13:12:58
Autor: u2
Z pami阾nika Donka mato砤
W dniu 2011-06-11 07:30, Inc pisze:
Na Wisle - jesli Platforma wygra wybory - ma powstac 15 most體, (w calym
kraju 50 most體). Platforma zapowiada budowe 141 obwodnic miast,
modernizacje kolei (by trase Warszawa-L骴z w pokonac mozna bylo
w godzine). Platforma zapewnia, ze zdazy z budowa stadion體 na Euro2012.
Pieniadze maja pochodzic z: budzetu (32 proc.), srodk體 UE (39 proc.) i
kapitalu prywatnego (29 proc.), w ramach partnerstwa
publiczno-prywatnego. "


A skonczylo sie na drugiej linii metra w Stolycy i wylaczeniem z ruchu
Swietokrzyskiej. Biedna warszawka :)

Z pami臋tnika Donka mato艂a

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona