Z pola boju o Odoma

Data: 2009-07-15 00:09:59
Autor: Tomasz Radko
Z pola boju o Odoma
Najświeższe wiadomości. Podobnoż Cuban zaproponował Lakers s'n't. Nie bardzo wiadomo, kogo ewentualnie Mavs mogliby zaoferować i dlaczego Lakers mieliby się zgodzić.

Z innych wiadomości:
- Clippers rozmawiają z Iversonem,
- kontrakt Artesta wygląda coraz gorzej, nie tylko 5 lat, nie tylko player's opt out, ale i trade kicker.

pzdr

TRad

Data: 2009-07-14 23:43:47
Autor: L'e-szczur
Z pola boju o Odoma
On 15 Lip, 00:09, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
Najświeższe wiadomości. Podobnoż Cuban zaproponował Lakers s'n't. Nie
bardzo wiadomo, kogo ewentualnie Mavs mogliby zaoferować i dlaczego
Lakers mieliby się zgodzić.

Poki co Lakers wycofali oferte 27/3, ktora z punktu widzenia wieku
Lamara nie byla taka zla.

Z innych wiadomości:
- Clippers rozmawiają z Iversonem,

Davis i Iverson w jednym lineupie? Na e-baskecie pewnie wiwaty,
oklaski i same superlatywy. Najlepszy PG ostatniej dekady i MVP
wszechczasow razem!

- kontrakt Artesta wygląda coraz gorzej, nie tylko 5 lat, nie tylko
player's opt out, ale i trade kicker.

Kupchak chyba jednak troche przeholował.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-07-15 11:30:56
Autor: Tomasz Radko
Z pola boju o Odoma
L'e-szczur pisze:
[...]

Dobry ruch. ODebrała Odomowi miękkie lądowanie i zmniejszyła atrakcyjność strategii wyczekiwania bez końca.

[...]

Pomysł niby jest taki, żeby Iverson wchodził z ławki, a w pierwszej piątce grał podczas nieuniknionych kontuzyj Davisa. Wszystkiego najlepszego w nowym sezonie życzy kominiarz.

pzdr

TRad

Data: 2009-07-15 11:55:55
Autor: Tomasz Radko
Z pola boju o Odoma
L'e-szczur pisze:
[...]

Jeszcze ciekawiej. Wg LAT były dwie oferty:
- 30/3
- 36/4
ale Odom chciał 50/5 (nie mówiłem? Skoro Turkoglu dostał więcej, a ja jestem od niego lepszy...).

Najfajniejszy jest ten fragment:
=============
Many in the Lakers' organization believe that Odom wants to accept Buss' offer -- and so do those close to Odom -- but he has failed to convince his agent.
=============

Inny brzmi groźnie:
=============
If the two sides do begin negotiating again, Lakers sources said Buss, if he's willing to talk, will lower his offer to Odom.
=============

Lakers idą na ostre. Prawdopodobnie Buss jest skłonny zaoferować więcej, niż ktokolwiek inny, ale nic ponad to. I ciekawe, czy Odom skapituluje, czy też "na złość mamie odmrozi sobie uszy" i zaakceptuje _dużo_ niższą ofertę Miami czy Dallas.

pzdr

TRad

Data: 2009-07-15 04:18:04
Autor: L'e-szczur
Z pola boju o Odoma
On 15 Lip, 11:55, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
[...]
============
LOL.
Jakos tak przyszedl mi do glowy przypadek Spree i jego negocjacji z
Wolves. Szkoda by bylo gdyby Odom tez tak sie przejechal.

[...]

Od biedy moze przeciez podpisac roczny za MLE i wrocic na rynek gdy
teoretycznie powinno byc wiecej pieniedzy. Inna sprawa, ze Stern
zaczyna wlasnie gadac ze zwiazkami o zmianach w CBA i jezeli szybko
sie dogadaja to dostepnych pieniedzy rynku nie musi byc az tak duzo,
zeby zaspokoic apetyty tych wszystkich Wade'ow i LeBronow.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-07-15 13:19:22
Autor: Tomasz Radko
Z pola boju o Odoma
L'e-szczur pisze:

[...]

No i żeby wyrównać 36/4 Lakers musiałby za rok dostać 30/3. A będzie starszy. Ryzykuje dużą stratę w przypadku kontuzji lub niekorzystnych dla niego zmian w CBA. A mówimy o _wyrównaniu_ oferty Lakers. Trudno mi uwierzyć, żeby za rok, w warunkach spadającego BRI, mógł dostać więcej niż 30/3.

Jest co prawda motyw dodatkowy - ani w Teksasie, ani na Florydzie nie ma   stanowego podatku dochodowego. W Kalifornii jest, i to jeden z najwyższych w USA. Różnica między $9M od Lakers i $6M od Heat jest mniejsza, niż się to wydaje. Oczywiście dobry księgowy potrafi podatki, hmmmm, "zoptymalizować" :)

pzdr

TRad

Data: 2009-07-15 04:34:39
Autor: Piotr Hrebieniuk
Z pola boju o Odoma
On 15 Lip, 13:19, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
L'e-szczur pisze:

> [...]

najwyższych w USA. Różnica między $9M od Lakers i $6M od Heat jest
mniejsza, niż się to wydaje. Oczywiście dobry księgowy potrafi podatki,

Temat podatków padł już przy okazji rozmów o przyszłości Marcina.
Możesz podrzucić jakiegoś linka, gdzie by były ładnie zebrane dane
dot. podatków w poszczególnych stanach?

Aha - czy jest w jakiś sposób kontrolowany przez ligę % jaki dostaje
agent?

Data: 2009-07-15 13:44:09
Autor: Tomasz Radko
Z pola boju o Odoma
Piotr Hrebieniuk pisze:

Temat podatków padł już przy okazji rozmów o przyszłości Marcina.
Możesz podrzucić jakiegoś linka, gdzie by były ładnie zebrane dane
dot. podatków w poszczególnych stanach?

Juz de gugiel, Luk.
http://www.taxadmin.org/fta/rate/tax_stru.html

Aha - czy jest w jakiś sposób kontrolowany przez ligę % jaki dostaje
agent?

Bardzo bym się zdziwił. Tzn. może nie bardzo (skoro rząd USA potrafi znacjonalizować sporą część bankowości i kawał przemysłu motoryzacyjnego, a społeczeństwo wybrać sobie na prezydenta marxistę), ale jednak zdziwił.

pzdr

TRad

Data: 2009-07-15 05:22:48
Autor: Piotr Hrebieniuk
Z pola boju o Odoma
On 15 Lip, 13:44, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
Piotr Hrebieniuk pisze:

> Temat podatków padł już przy okazji rozmów o przyszłości Marcina.
> Możesz podrzucić jakiegoś linka, gdzie by były ładnie zebrane dane
> [...]

Dzięki.
Widać więc, że różnica w podatku dochodowym od kontraktu z Miami a
tego od Lakersów (zakładając odpowiednio 6M i 9M) wynosi 10.3% * 9M -
0, co daje circa 1M.  Czyli dalej Odom w LAL dostaje >2 bańki więcej.
To bardzo gruby hajs zważywszy na to, że podobna sumka robi mu (a
raczej jego agentowi) wielką różnicę przy pertraktacjach z lakersami.
Zresztą, miami znacznie bardziej by się przydał Boozer.

Swoją drogą, nie dziwi mnie to co pisał Leszczur o presji agenta. Nie
daję wiary, że zawodnicy NBA to aż takie sępy na forsę, i ten milion
rocznie robi im różnicę. Na jednej szali, taki Odom, ma występowanie w
barwach najpoważniejszego  contendera, a na drugiej pałętanie się po
1, góra 2 rundzie PO za milion więcej.
Dla agentów sprawa jest chyba prostsza. Zresztą, w Miami wartość
medialna Odoma pewnie by jeszcze wzrosła.

Data: 2009-07-15 06:23:18
Autor: L'e-szczur
Z pola boju o Odoma
On 15 Lip, 14:22, Piotr Hrebieniuk <Piotr.Hrebien...@gmail.com> wrote:
[...]

Tobie to tylko na ambicje wejsc ;-)
Boozer w Miami bylby swietnym pomyslem, ale chyba Heat nie za bardzo
maja za kogo dokonac takiego zakupu. No chyba, ze bylby tam jakis
zawodnik z dosc wysokim kontraktem ktory nie jest gwarantowany na
przyszly sezon - wtedy Jazz powinni byc chetni.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-07-15 06:36:36
Autor: Piotr Hrebieniuk
Z pola boju o Odoma
On 15 Lip, 15:23, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:
> [...]

> raczej jego agentowi) wielką różnicę przy pertraktacjach z lakersami.
> Zresztą, miami znacznie bardziej by się przydał Boozer.

To nudy Panie, nie ambicja. Przeżywam wspaniały urlop z nogą w gipsie..

[...]

A z RFA: Davis albo Lee? Nie przypominam sobie, żeby było coś o
ofercie od Miami, szczególnie dla tego drugiego, a sytuacja jest
analogiczna.

Data: 2009-07-15 06:45:10
Autor: L'e-szczur
Z pola boju o Odoma
On 15 Lip, 15:36, Piotr Hrebieniuk <Piotr.Hrebien...@gmail.com> wrote:

> Tobie to tylko na ambicje wejsc ;-)

To nudy Panie, nie ambicja. Przeżywam wspaniały urlop z nogą w gipsie.

Koszykowka? Narty? Jazda figurowa na wrotkach?

> [...]
> zawodnik z dosc wysokim kontraktem ktory nie jest gwarantowany na
> przyszly sezon - wtedy Jazz powinni byc chetni.

A z RFA: Davis albo Lee?

Glen Davis? To leszcz. Raz trafil buzzer-beatera, ale jak na moj gust
to kolejny kandydat na Olivera Millera.

Nie przypominam sobie, żeby było coś o
ofercie od Miami, szczególnie dla tego drugiego, a sytuacja jest
analogiczna.

Bo wszystko co Miami ma do zaoferowania dla Lee to Mid Level
Exception. A Knicks tylko czekaja zeby ktos dal taka oferte zeby
natychmiast ja zmaczowac. Ale Lee podobno chce 10 za sezon dlatego
mysle ze zagra jak Varejao w tym sezonie za qualifying offer i latem
zostanie UFA.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-07-15 07:21:04
Autor: Piotr Hrebieniuk
Z pola boju o Odoma
On 15 Lip, 15:45, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:

> To nudy Panie, nie ambicja. Przeżywam wspaniały urlop z nogą w gipsie.

Koszykowka? Narty? Jazda figurowa na wrotkach?

Koszykówka. W tamtej jednej chwili można by ją nawet nazwać figurową i
na wrotkach.

> A z RFA: Davis albo Lee?

Glen Davis? To leszcz. Raz trafil buzzer-beatera, ale jak na moj gust
to kolejny kandydat na Olivera Millera.

A widziałeś jak trenuje w przerwie między sezonowej? W pewnym
momencie, argumentując dlaczego tak haruje, stwierdza ów Davis, że
gdyby nie ostry trening, to wyglądał by źle. Od razu widać, że chciał
użyć imienia Oliver w celu zobrazowania:)
Ale nie tylko w tym różni się od millera. Zresztą, jaką miał by
konkurencje w Miami. Żadną praktycznie (zakładam, że Beasley gra na
SF).

> [...]

natychmiast ja zmaczowac. Ale Lee podobno chce 10 za sezon dlatego
mysle ze zagra jak Varejao w tym sezonie za qualifying offer i latem

No, czyli sytuacja jest niemal identyczna jak ta z Odomem.

Data: 2009-07-15 23:02:45
Autor: wiLQ
Z pola boju o Odoma
Piotr Hrebieniuk napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]
Koszykówka.

"Pisze na PRSK z powodu koszykowki" nabralo nowego znaczenia ;-)

Um, Haslem?
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-07-15 14:51:30
Autor: Piotr Hrebieniuk
Z pola boju o Odoma
On 15 Lip, 23:02, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> Ale nie tylko w tym różni się od millera. Zresztą, jaką miał by
> konkurencje w Miami. Żadną praktycznie (zakładam, że Beasley gra na
> SF).

Um, Haslem?

No? I tyle. Nawet gdyby założyć że nie wygrał by z Haslemem
bezpośredniej rywalizacji, dostałby (on albo Beasley) pewnie jakieś
śmieci kosztem kontuzjogennych i szmacianych centrów :)
--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-07-16 00:07:58
Autor: wiLQ
Z pola boju o Odoma

> Um, Haslem?

No? I tyle.

Protestuje tylko, ze nie mialby zadnej konkurencji w Miami...

Nawet gdyby założyć że nie wygrał by z Haslemem
bezpośredniej rywalizacji, dostałby (on albo Beasley) pewnie jakieś
śmieci kosztem kontuzjogennych i szmacianych centrów :)

... choc generalnie nie mam pojecia dlaczego druzyny w ogole sie o niego
bija i to rozwazajac przy tym cos wiecej niz ligowe minimum.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-07-15 23:02:25
Autor: wiLQ
Z pola boju o Odoma
L'e-szczur napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

[...]

Varejao nie gral za qualifying offer...

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-07-16 00:00:43
Autor: wiLQ
Z pola boju o Odoma
Piotr Hrebieniuk napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Zresztą, w Miami wartość medialna Odoma pewnie by jeszcze wzrosła.

Hmm, w jaki sposob odejscie z contendera w LA do max-pierwsza-runda
Miami mialoby zwiekszyc wartosc medialna [cokolwiek to mialo znaczyc]?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-07-15 16:42:07
Autor: Piotr Hrebieniuk
Z pola boju o Odoma
On 16 Lip, 00:00, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> [...]

Hmm, w jaki sposob odejscie z contendera w LA do max-pierwsza-runda
Miami mialoby zwiekszyc wartosc medialna [cokolwiek to mialo znaczyc]?

Miałem na myśli jakikolwiek zysk dla agenta zawodnika. Oprócz kasy
którą dostaje, zawodnik może zapracować na kolejny kontrakt (czyli też
kasę) swoją grą, albo błyszczeć w sensie showbiznesu. Nie każ mi tylko
mówić co to dokładnie daje agentowi, bo jedyne co mi przychodzi do
głowy to siano z reklam..
 Przykład "zwiększenia wartości medialnej" - Shaq przechodzący z
contendera (LA) do wtedy max-pierwsza-runda Miami. Nie pamiętam już
jak było w przypadku transferu do Phoenix, ale teraz, przy
przeprowadzce do Cleveland było identycznie. Domyślam się oczywiście,
że w przypadku Odoma hype był by proporcjonalnie mniejszy.

Data: 2009-07-20 16:52:20
Autor: wiLQ
Z pola boju o Odoma

> [...]

 Przykład "zwiększenia wartości medialnej" - Shaq przechodzący z
contendera (LA) do wtedy max-pierwsza-runda Miami.

Hmmm... a na jakiej podstawie twierdzisz, ze to przejscie zwiekszylo
wartosc medialna Shaqa?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-07-15 06:18:40
Autor: L'e-szczur
Z pola boju o Odoma
L'e-szczur pisze:

> [...]
> zeby zaspokoic apetyty tych wszystkich Wade'ow i LeBronow.

No i żeby wyrównać 36/4 Lakers musiałby za rok dostać 30/3.

Zalezy o ile nizsza bedzie nowa oferta Bussa.

[...]

Za rok moze zaakceptowac 30/3, a moze 35/4. Ale jezeli wszystkie
prognozy na temat extensions dla glownych FA2010 okazą się prawdą i
Amare, Wade, LBJ i moze Bosh znikna z rynku to niewykluczone, ze Odom
i tegoroczni UFA, ktorzy beda grali za qualifying offer (Lee, Marvin i
kilku innych) wyjda na tym zupelnie niezle.

[...]

A to zeby dostac miejsce w Miami Heat trzeba miec zalozona jednosobowa
dzialalnosc gospodarcza i byc podwykonawcą? NBA to nie UPS (z tego co
wiem) ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-07-15 19:32:23
Autor: Tomasz Radko
Z pola boju o Odoma
L'e-szczur pisze:

No i żeby wyrównać 36/4 Lakers musiałby za rok dostać 30/3.

Zalezy o ile nizsza bedzie nowa oferta Bussa.

Zakładam jednoroczne MLE w Miami/Dallas.

pzdr

TRad

Data: 2009-07-15 23:06:09
Autor: wiLQ
Z pola boju o Odoma
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

[...]

ROTFL. BTW, byly inne tego typu przypadki?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-07-15 23:05:59
Autor: wiLQ
Z pola boju o Odoma
[...]

Hmm, opt-out dla gracza jest w tym przypadku zla wiadomoscia?

No i powyzsze dotyczy nie tylko Artesta, ale takze Turkoglu.

--
pzdr
wiLQ

Z pola boju o Odoma