Z przejedzenia świętapachniały guanem

Data: 2009-12-26 09:16:27
Autor: cytryna
Z przejedzenia świętapachniały guanem
Dzisiaj święta Bożego Narodzenia to coraz częściej zatłoczone centra
handlowe,
amerykańskie kolędy i obwieszone światełkami domy. Pokolenie dzieci dorastających w PRL-u z rozrzewnieniem wspomina ich mniej komercyjną wersję. Skromną, rodzinną uroczystość pachnącą wystanymi w kolejkach pomarańczami.

- Gdy sięgnę pamięcią wstecz, jeszcze przed '89 rokiem, tak mniej więcej do połowy lat 80., święta po pierwsze: były ze śniegiem, po drugie: czekało się
na
filmy Disneya, bo te filmy i jakiekolwiek ciekawe pozycje programowe były właśnie na święta. Poza tym - były pomarańcze. W ciągu roku pomarańczy nie
było.
No i była prawdziwa polędwica. Ja smaku i zapachu tej prawdziwej polędwicy, którą kroiło się w takie cieniuteńkie, prawie przezroczyste plasterki -
nigdy w
życiu nie zapomnę - powiedziała Beata Tadla, dziennikarka i prezenterka "Faktów", która zadebiutowała ostatnio książką "Pokolenie '89 czyli dzieci
PRL-u
w wolnej Polsce".

- Na pewno tamte święta były dla mnie magiczne i lepsze - Agustin Egurrola wspomina święta z roku 89. - Po pierwsze byłem małym chłopcem, to były
święta
oczekiwane. Wtedy nic nie było, był to moment, kiedy dzieliliśmy się
wszystkim,
co mamy. Był to niezapomniany czas.
Egurrola
Moja mama i dziadkowie, którzy stali w kolejkach, żeby te święta były
wyjątkowe,
pomarańcze - wtedy to wszystko miało inny wydźwięk. W tamtych czasach nie byliśmy obsypani tym wszystkim, co teraz jest w zasięgu ręki - mówi.

Pierdolenie kotka,za pomocą młotka. Tak jak ja miałem w czasach mojego dzieciństwa wykwintne święta, tak moje dzieci tego w życiu już nie zaznają.
Całą
rodziną żeśmy przyrządzali potrawy, sam  w makutrze kręciłem ciasto, szynka
był
a w domu kilogramami, kiełbasy jaką tylko chciałem i wszystko zdrowe,
pachnące,
świerze, przez mamę, tatę i nas dzieci przyrządzone skrzętnie. Można było
jeść
12 potraw, ciasta własnej roboty, serniki, jabłeczniki, makowce itd. A
kiełbasę
i polędwicę jadłem kawałami. W końcu i ja i tata pracowaliśmy w Zakładach Mięsnych (wcześniej tylko tata).

A dzisiaj, dzisiaj zjem dwie potrawy ze sztucznego nie wiadomo jakiego pochodzenia produktów i brzuch rozdęty, i zasnąć człowiek nie może...
Ach, te wspaniałe, zdrowe czasy PRLu...

boukun

Teściowa się zesrała

Tak się u nas obżarła, że co chwila na kiblu lądowała, sraczki dostała. Ale na szczęście nie od mojego bigosu, bo go jeszcze nie jadła, dałem jej w słoiku do domu. Musi coby po barszczu czerwonym mojej żony i jej własnych pierogach z kapustą i grzybami.. Bo karp mój też nie mógł jej zaszkodzić, był tylko smażony... Poprosiła, żebym ją odwiózł do Pszenna do domu, no i dobrze, co mi bedzie srała po chałupie... Niedośc, że co chwila na papierosa wychodzi i mi przeciąg robi...

boukun --

Data: 2009-12-26 13:20:40
Autor: boukun

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości
[...]

No właśnie, patrz wyżej, dzisiaj nie ma nmjuż zdrowego jedzenia, takie było tylko w wolnej Polsce...
boukun

Data: 2009-12-26 14:05:03
Autor: jerzyn

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości

No właśnie, patrz wyżej, dzisiaj nie ma nmjuż zdrowego jedzenia, takie
było tylko w wolnej Polsce...
boukun
No ludzie opamiętajcie się w jakiej wolnej Polsce, pod okupacja sowiecka
?.Teraz naród wybrał w wyborach o wejściu do UE, tez mam i miałem
wątpliwości czy to najlepszy wybór, ale ludzie głosowali ,zapomniano już .Za
okupacja sowiecka nikt nie glosował,weszli ,sfałszowali wybory i zostali
garnizonami .

Data: 2009-12-26 14:13:57
Autor: boukun

Użytkownik "jerzyn" <dobieszczyn@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hh5092$6bf$1news.interia.pl...

[...]

Jaką okupacją sowiecką? Sam się opamietaj. Ja ruskiego w Jeleniej Górze w swoich czasach PRLu na oczy nie widziałem, widziałem raz na dyskotece w Cuprum w Legnicy... Naród nic teraz nie wybierał, naród jest pod wewnętrzna okupacją i nie ma żadnego wyboru. Od okrągłego układu, nie mamy na nic wyboru i na nic wpływu. CIA ma swoich namiestników i za pośrednictwem ich robi się z nami co chce. W żadnej istotnej sprawie nie jest przeprowadzane referendum, bo Kaczyński uważa, że polski naród jest za głupi i wszyscy poprzednicy od 1989 roku tak samo...

boukun

Z przejedzenia świętapachniały guanem