Z rowerem do Wiednia

Data: 2009-03-31 19:37:27
Autor: Rafał Zieliński
Z rowerem do Wiednia
Czy któryś z grupowiczów ćwiczył transport roweru pociągiem do Wiednia i ewentualnie mógłby udzielić jakiś wskazówek?
W czerwcu chcę dojechać pociągiem do kumpla właśnie do Wiednia i potem pojeździć trochę po Austrii. Czy w którymś z pociągów (pośpiech/eurocity) jest możliwość przewozu roweru?

Data: 2009-03-31 13:37:18
Autor: Joseph
Z rowerem do Wiednia
On 31 Mar, 19:37, Rafał Zieliński <zielac...@usun.aster.pl> wrote:
[...]

Opcją alternatywną jest połączenie do Bratysławy, a dalej ~60km
ścieżką - o ile poza rowerem nie masz wielu klamotów.

Data: 2009-04-01 07:20:43
Autor: Roberto
Z rowerem do Wiednia

Opcją alternatywną jest połączenie do Bratysławy, a dalej ~60km
ścieżką - o ile poza rowerem nie masz wielu klamotów.

A niby jakich klamotow? Z pelnym obciazeniem wraz z 6 letnim dzieckiem
pokonalismy te trase w ciagu jednego dnia i ... mielismy jeszcze czas na zabawe
w piaskownicy.

Data: 2009-04-01 08:48:45
Autor: Jan Cytawa
Z rowerem do Wiednia
Roberto napisał:

> Opcją alternatywną jest połączenie do Bratysławy, a dalej ~60km
> ścieżką - o ile poza rowerem nie masz wielu klamotów.

Z Bratyslawy jest mnostwo pociagow do Wiednia a w nich sa miejsca dla
rowerow, wiec klopotow nie ma zadnych.

Jan Cytawa

Data: 2009-04-01 16:27:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z rowerem do Wiednia
Panie Jan Cytawa, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqv2s6$5jk$1news.lublin.pl> przy ul....

Roberto napisał:

[...]

Co warto zauważyć i podać jako ciekawostkę: część tych pociągów jeździ
również po Wiedniu jako kolej (pod)miejska. :-)
W Wiedniu będąc miałem kilka godzin, które postanowiłem spożytkować na
odwiedzenie Schuenbrunn. Jakiegoż szoku doznałem, jak pani w informacji
poradziła mi podjechać kawałek pociągiem jadącym do... Bratislava hl. st.
:-)

Data: 2009-04-02 15:52:09
Autor: Rafał Zielinski
Z rowerem do Wiednia
Joseph pisze:
Opcją alternatywną jest połączenie do Bratysławy, a dalej ~60km
ścieżką - o ile poza rowerem nie masz wielu klamotów.

taka odległość to nie problem, ale który pociąg do Bratysłwy ma możliwość przewozu rowerów?

Data: 2009-03-31 21:36:17
Autor: Wojtek Paszkowski
Z rowerem do Wiednia
"Rafał Zieliński" <zielaczek@usun.aster.pl> wrote in message news:gqtkdo$e5$1inews.gazeta.pl...

Czy w którymś z pociągów (pośpiech/eurocity) jest możliwość przewozu roweru?

Jest, jak najbardziej. Ale przez Berlin i Pragę.

Jeśli chcesz jechać bezpośrednim Chopinem albo ktrórymś z EC, to pozostaje rower złożyć do postaci bagażu podręcznego albo liczyć na wyrozumiałość obsługi pociągu (zwłaszcza czeskiej - niewykluczone, że wyrozumiałość nie będzie bezinteresowna). Ewentualnie jechać pociągami regionalnymi.

Niedawno temat był wałkowany w wątku o przejeździe do Włoch.

pozdr

Data: 2009-03-31 22:25:55
Autor: Rafał Wawrzycki
Z rowerem do Wiednia
Dnia 31 mar 2009 w liście [news:gqtrbs$koq$1news.wp.pl] Wojtek
Paszkowski [wo.pa@pocztanawirtualnej.pl] napisał(a):
[...]

Potwierdzam. W pociągu z Warszawy do Budapesztu był całkowity zakaz przewozu rowerów. Podobnież tak jest na wszystkich trasach międzynarodowych. Oczywiście w Polsce...

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-03-31 22:31:13
Autor: Szprota aka Stefandora
Z rowerem do Wiednia
Rafał Wawrzycki wrote:
Potwierdzam. W pociągu z Warszawy do Budapesztu był całkowity zakaz przewozu rowerów. Podobnież tak jest na wszystkich trasach międzynarodowych. Oczywiście w Polsce...

Czyli po wyjeździe poza granicą jest już dozwolone w tym samym składzie?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-03-31 22:36:48
Autor: Rafał Wawrzycki
Z rowerem do Wiednia
Dnia 31 mar 2009 w liście [news:gqtuis$u8a$1news.onet.pl] Szprota
aka Stefandora [stefandora@onet.eu] napisał(a):
Czyli po wyjeździe poza granicą jest już dozwolone w tym samym
składzie?

A tego nie wiem. Całkiem być może...
Pociąg którym jechaliśmy to był EuroCity.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-03-31 22:38:26
Autor: Rafał Wawrzycki
Z rowerem do Wiednia
Dnia 31 mar 2009 w liście [news:Xns9BDFE608F4386rwawrzyckiwppl127.0.0.1] Rafał Wawrzycki [rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl] napisał(a):

A tego nie wiem. Całkiem być może...
Pociąg którym jechaliśmy to był EuroCity.

....który jechał przez Słowację. Ale w tym samym pociągu były wagony, które po odczepieniu jechały właśnie przez Wiedeń. --
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-03-31 23:26:18
Autor: Wojtek Paszkowski
Z rowerem do Wiednia

"Szprota aka Stefandora" <stefandora@onet.eu> wrote in message news:gqtuis$u8a$1news.onet.pl...

Czyli po wyjeździe poza granicą jest już dozwolone w tym samym składzie?

Wręcz przeciwnie - dozwolone jest w Polsce, przejazd przez granicę jest (chyba) nieuregulowany, przewóz roweru nie jest dozwolony dopiero w Czechach.

pozdr

Data: 2009-04-01 10:15:49
Autor: Rafał Wawrzycki
Z rowerem do Wiednia
Dnia 31 mar 2009 w liście [news:gqu1q5$pbk$3news.wp.pl] Wojtek
Paszkowski [wo.pa@pocztanawirtualnej.pl] napisał(a):
Wręcz przeciwnie - dozwolone jest w Polsce, przejazd przez granicę
jest (chyba) nieuregulowany, przewóz roweru nie jest dozwolony
dopiero w Czechach.

W naszych lokalnych pociągach rower jak najbardziej. Ale spróbuj wejść z rowerem do pociągu EuroCity jadącego z Polski do jakiegoś innego kraju.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-04-01 10:36:12
Autor: Wojtek Paszkowski
Z rowerem do Wiednia

"Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote in message news:Xns9BE068685BA95rwawrzyckiwppl127.0.0.1...

W naszych lokalnych pociągach rower jak najbardziej. Ale spróbuj wejść
z rowerem do pociągu EuroCity jadącego z Polski do jakiegoś innego
kraju.

w BWE akurat można przewozić rowery za granicę. Natomiast w innych - w relacjach krajowych również nie ma zakazu, jeno do Czech "nie wolno" wjechać z rowerem. Zawsze możesz zadeklarować wstępnie, że jedziesz tylko do Katowic ew. innych Zebrzydowic ;)

Tak czy inaczej - nie ma to jak pociągi regionalne. W DE czy w Austrii to w sumie nawet czysta przyjemność - tabor głównie niskopodłogowy (często nie trzeba nawet sakw z roweru zdejmować), jeździ z prędkościami szybszymi niż większość polskich EX/IC, pociągi świetnie skomunikowane...

pozdr

Data: 2009-04-01 16:20:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Z rowerem do Wiednia
Panie Wojtek Paszkowski, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqv93l$fm9$1news.wp.pl> przy ul....

jeno do Czech "nie wolno" wjechać z rowerem. Zawsze możesz zadeklarować wstępnie, że jedziesz tylko do Katowic ew. innych Zebrzydowic ;)

I to nawet bardziej ekonomiczne jest. To jedna sprawa.
Druga: polska ekipa konduktorska w Zebrzydowicach wysiada. Czesi wsiadają
albo w Petrovicach u Kravine, albo w ogóle w Bohuminie. Za sprawdzanie
biletów biorą się kawał dalej, więc spokojnie.
IMO da się. Ale, ponownie, odsyłam na pl.misc.kolej, bo teoria teorią, a
życie się toczy.

Data: 2009-04-01 11:13:01
Autor: Krzysztof Olszak
Z rowerem do Wiednia
Rafał Wawrzycki pisze:

W naszych lokalnych pociągach rower jak najbardziej. Ale spróbuj wejść z rowerem do pociągu EuroCity jadącego z Polski do jakiegoś innego kraju.

Wagony do przewozu rowerow sa w BWE i Kiepurze.

Krzysztof

Data: 2009-04-01 13:28:45
Autor: Rafał Wawrzycki
Z rowerem do Wiednia
Dnia 01 kwi 2009 w liście [news:gqvb74$5f7$2inews.gazeta.pl] Krzysztof Olszak [oelka_AAA@kolej.pl] napisał(a):

Wagony do przewozu rowerow sa w BWE i Kiepurze.

Dobrze wiedzieć, przyda się kiedyś.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-04-01 07:17:37
Autor: Roberto
Z rowerem do Wiednia

Czyli po wyjeździe poza granicą jest już dozwolone w tym samym składzie?

Nie! Czesi sa bardziej rygorystyczni niz Polacy i rowery mozna przewozic TYLKO w
pociagach, w ktorych jest dolaczony specjalny rowerowy wagon.

Data: 2009-04-01 07:15:44
Autor: Roberto
Z rowerem do Wiednia

Potwierdzam. W pociągu z Warszawy do Budapesztu był całkowity zakaz przewozu rowerów. Podobnież tak jest na wszystkich trasach międzynarodowych.

Zakaz przewozenia rowerow, tak ale nie ma zakazu przewozenia bagazu a w torbie
bagazowej moze byc rower. Ot, mamy idiotyczny przepis, ktory bez najmniejszego
problemu mozna go obejsc.

Data: 2009-04-01 10:23:09
Autor: Rafał Wawrzycki
Z rowerem do Wiednia
Dnia 01 kwi 2009 w liście
[news:4e8f.0000016f.49d2f880newsgate.onet.pl] Roberto
[rostrowskiWYTNIJTO@interia.pl] napisał(a):
Zakaz przewozenia rowerow, tak ale nie ma zakazu przewozenia
bagazu a w torbie bagazowej moze byc rower.

A to co innego. U nas wyglądało to tak mniej więcej:

http://img441.imageshack.us/img441/2754/dsc033894027981.jpg
http://img24.imageshack.us/img24/118/p72505074049126.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/1531/p72505094059737.jpg

Trzy górale zapakowane w pałatki za 12 zł z alledrogo :)

Ot, mamy idiotyczny
przepis, ktory bez najmniejszego problemu mozna go obejsc.

Oczywiście do czasu trafienia na służbistę-wyłudzacza łapówek :)

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-04-01 11:56:22
Autor: click
Z rowerem do Wiednia
Rafał Wawrzycki pisze:

Trzy górale zapakowane w pałatki za 12 zł z alledrogo :)

a podrzuc no linkiem jakims dobry czlowieku

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-04-01 13:27:23
Autor: Rafał Wawrzycki
Z rowerem do Wiednia
Dnia 01 kwi 2009 w liście [news:gqvdp0$mtj$2news.onet.pl] click [click_n_ride@psychop.op.pl] napisał(a):

a podrzuc no linkiem jakims dobry czlowieku

A prosię cię bardzo:

http://allegro.pl/item572054566_nowy_wojskowy_namiot_palatka_z_polskiej
_armii_r_1.html

lub

http://tiny.pl/bzmk

Taka pałatka ma tą zaletę, że jest bardzo duża i spokojnie da się tak zapakować dużego górala (razem z kołami, bagażnikiem, lemondką itp), żeby nic nie wystawało. Poza tym nie żal jej zostawić gdzieś, jak zawadza. Jest wodoodporna i można jej używać, jak na tym zdjęciu z alledrogo, jako płaszcz przeciwdeszczowy. Ale raczej nie na rower. Można się na niej rozłożyć w kilka osób na plaży, w pociągu.

Z wad to właściwie tylko waga - 2,80 kg (bez stelaża), co mało nie jest. Ale do jednorazowego transportu roweru w sam raz. Niemniej my po Bałkanach przewieźliśmy się trzema takimi pałatkami i żyjemy :)

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-04-01 07:09:59
Autor: Roberto
Z rowerem do Wiednia
Czy któryś z grupowiczów ćwiczył transport roweru pociągiem do Wiednia i ewentualnie mógłby udzielić jakiś wskazówek?

Tak

Czy w którymś z pociągów (pośpiech/eurocity) jest możliwość przewozu roweru?

Tak mozna ale w wagonach 2 klasy i to w formie zakamuflowanej. Z rowerow
zdejmujesz koła, owijasz wszystko czarnymi workami smieciowymi i pakujesz na
polki na bagaz. To co na gorze lezy nie interesuje konduktora natomiast to co
stoi na ziemi( w korytarzu czy przedsionku) jest mocno niepozadane.

--

Z rowerem do Wiednia