Z serii "co to jest?"

Data: 2009-06-11 13:37:51
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Z serii "co to jest?"
Borys Pogoreło pisze:
 Właśnie odkopałem intrygujące zdjęcie sprzed kilku lat - może ktoś będzie
wiedział co to za wynalazek stoi na "lawecie"? :)

 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/66da96248ec150f1.html

Takie "autka" sa bardzo popularne w Holandii. Pisze "autka" bo defacto sa to motorowery ;)

Data: 2009-06-12 11:56:57
Autor: paranoix
Z serii "co to jest?"
Marcin J. Kowalczyk pisze:
Borys Pogoreło pisze:
[...]

....a skoro motorowery, to nie trzeba mieć prawa jazdy, czyli jak komuś sąd odbierze za jazdę po pijaku, to to jest alternatywa. No i zaparkować łatwiej. U nas się nie przyjęło jeszcze, ale np. w Hiszpanii jest tego dużo.

Data: 2009-06-12 12:32:36
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Z serii "co to jest?"
paranoix pisze:
Marcin J. Kowalczyk pisze:
Borys Pogoreło pisze:
[...]

A sąd odbiera tylko PJ, czy orzeka zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych? Bo jakby nie było, motorower pojazdem jest.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-06-12 13:05:26
Autor: J.F.
Z serii "co to jest?"
On Fri, 12 Jun 2009 12:32:36 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Ale nie silnikowym. I tu sie otwiera ciekawa analiza prawna :-)

J.

Data: 2009-06-13 10:47:22
Autor: LEPEK
Z serii "co to jest?"
J.F. pisze:
[...]

http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozycja&id=26961.
Nie wiem, na ile toto jest zgodne z prawdą (bo różne limity prędkości motorowerów podają, ale to na przestrzeni lat, wiec...), ale wychodzi, że po wyroku o zakazie prowadzenia poj. mech. motorower prowadzić można.

Pozdr
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-06-13 12:56:32
Autor: J.F.
Z serii "co to jest?"
On Sat, 13 Jun 2009 10:47:22 +0200,  LEPEK wrote:
J.F. pisze:
[...]

Tak w ogolnosci to mi sie wydaje ze odpowiadajacy powoluje sie na
rozne stare orzeczenia SN .. a one mogly stracic podstawe po zmianie
stosownej ustawy. Nalezaloby sie raczej odniesc do najnowszego.

A swoja droga tyle lat i nie mozna poprawic ustawy ? :-)

J.

Z serii "co to jest?"