Z serii rowerowe dziwadła: blat bardzo eliptyczny

Data: 2012-04-13 14:58:49
Autor: Jesse
Z serii rowerowe dziwadła: blat bardzo eliptyczny
Filmik z działania: http://youtu.be/T710KPz8kOw

Data: 2012-04-14 08:35:39
Autor: PeJot
W dniu 2012-04-13 23:58, Jesse pisze:
Filmik z działania: http://youtu.be/T710KPz8kOw

Urz±dzenie do zarzynania przerzutek.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2012-04-14 18:54:36
Autor: Desoft
Z serii rowerowe dziwadła: blat bardzo eliptyczny
Filmik z działania: http://youtu.be/T710KPz8kOw

Urz±dzenie do zarzynania przerzutek.

Jeżdzę na biopace 18 lat i w tym czasie wymieniłem więcej ram niż wózków.

--
Desoft

Data: 2012-04-14 19:13:42
Autor: PeJot
W dniu 2012-04-14 18:54, Desoft pisze:
Filmik z działania: http://youtu.be/T710KPz8kOw

Urz±dzenie do zarzynania przerzutek.

Jeżdzę na biopace 18 lat i w tym czasie wymieniłem więcej ram niż wózków.

Biopace jest tak zaprojektowane, że nie telepie wózkiem podczas pracy.

Swoj± drog±, gdzie się zaopatrujesz w nowe koronki biopace ?

Data: 2012-04-14 21:11:58
Autor: Desoft
[...]

Jest mniejszy owal, ale wła¶nie tak zachowuje się przerzutka jak na tym filmie.

Swoj± drog±, gdzie się zaopatrujesz w nowe koronki biopace ?

Nie wiem jak to jest ale oryginał wystarczył mi na bardzo długo, potem kupiłem na wyprzedaży z 6-7 lat temu kompletn± korbę. Widzę, że zużywa się szybciej niż tamta pierwsza. Obie identyczne - ten sam model.
Ale tak to teraz jest. Im nowsze tym mniej trwałe. Za największy niewypał uważam aluminiowe obręcze - szczyt tandety - i mówię o takich z wyższej półki.

--
Desoft

Data: 2012-04-14 21:56:39
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-04-14, Desoft wrote:
UrzÄ…dzenie do zarzynania przerzutek.

Jeżdzę na biopace 18 lat i w tym czasie wymieniłem więcej ram niż wózków.

Biopace jest tak zaprojektowane, ĹĽe nie telepie wĂłzkiem podczas pracy.

Jest mniejszy owal, ale właśnie tak zachowuje się przerzutka jak na tym filmie.

Nie wspominajÄ…c juĹĽ o tym, ĹĽe praktycznie kaĹĽdy full majta przerzutkÄ…
przy pracy zawieszenia. Tam się nie ma co psuć od tego - oś obrotu wózka
jest na łożysku, a sprężynie praca nie szkodzi.

Data: 2012-04-15 08:17:00
Autor: PeJot
W dniu 2012-04-14 21:11, Desoft pisze:
[...]

A to jest *Shimano* Biopace ? Dawno temu na czym¶ takim jeĽdziłem i pamiętam że wózek przerzutki nie falował. Było wielu na¶ladowców biopace.

Data: 2012-04-15 14:02:49
Autor: Desoft
Z serii rowerowe dziwadła: blat bardzo eliptyczny
A to jest *Shimano* Biopace ? Dawno temu na czym¶ takim jeĽdziłem i pamiętam że wózek przerzutki nie falował. Było wielu na¶ladowców biopace.

Jak sama nazwa wskazuje biopace jest firmy shimano. To nazwa zastreżona o ile pamiętam.
Inne firmy robiły pod innymi nazwami.
Podczas jazdy nie widać, że faluje :) Daje się zauważyć podczas czyszczenia/smarowania łańcucha kiedy trzeba zakręcić korb±.
Noooo, chyba że potrafisz podczas jazdy zsi±¶ć z roweru i biec za sob± :)

Wynalazek fajny, faktycznie czuć że korby s± okr±głe. Nie nadaje się dla osób lubi±cych wysok± kadencję.

--
Desoft

Data: 2012-04-16 13:43:15
Autor: Tomasz Minkiewicz
Z serii rowerowe dziwadła: blat bardzo eliptyczny
On Sun, 15 Apr 2012 14:02:49 +0200
"Desoft" <NICK@interia.pl> wrote:

> A to jest *Shimano* Biopace ? Dawno temu na czymś takim jeździłem i > pamiętam że wózek przerzutki nie falował. Było wielu naśladowców biopace.

Jak sama nazwa wskazuje biopace jest firmy shimano. To nazwa zastreżona o ile pamiętam.
Inne firmy robiły pod innymi nazwami.
Podczas jazdy nie widać, że faluje :) Daje się zauważyć podczas czyszczenia/smarowania łańcucha kiedy trzeba zakręcić korbą.
Noooo, chyba że potrafisz podczas jazdy zsiąść z roweru i biec za sobą :)

Wynalazek fajny, faktycznie czuć że korby są okrągłe. Nie nadaje się dla osób lubiących wysoką kadencję.

Eee… tam. Wolę raczej wysoką kadencję i miękkie przełożenie,
a na rowerku gdzie mam biopaca jeĹşdzi mi siÄ™ bardzo dobrze.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-04-16 17:17:54
Autor: Desoft
Z serii rowerowe dziwadła: blat bardzo eliptyczny
Wynalazek fajny, faktycznie czuć że korby są okrągłe. Nie nadaje się dla
osĂłb lubiÄ…cych wysokÄ… kadencjÄ™.

Eee… tam. Wolę raczej wysoką kadencję i miękkie przełożenie,
a na rowerku gdzie mam biopaca jeĹşdzi mi siÄ™ bardzo dobrze.

No nie wiem... :)
Szacuję, że mogę uzyskać maksymalnie 100obr/min. Potem już kręce w próżni.
A ĹĽe na biopace jeĹşdzi siÄ™ bardo dobrze to teĹĽ wiem :)

--
Desoft

Data: 2012-04-16 13:43:32
Autor: cytawa
Desoft pisze:

 Za największy
niewypał uważam aluminiowe obręcze - szczyt tandety - i mówię o takich z
wyższej półki.

Co proponujesz lepszego w zamian? i dlaczego?

Jan Cytawa

Data: 2012-04-16 17:21:43
Autor: Desoft
[...]

Mam rower który ma około 20 lat.
Oczywi¶cie z czasem trzeba było co¶ wymienić. Tylko że po takiej wymianie następna następowała już stosunkowo szybko.
Według mnie, aby mieć dobry rower pod każdym względem, to tylko składak (nie mylić z Jubilatem :) ) Tak też został złożony. Na moje potrzeby - do turystyki jest idealny.
W oryginale: stalowa rama (chromowo-molibdenowa czy jako¶ tak), osprzęt Deore XT, korba biopace, bagażniki (dwa) stalowe, rawki stalowe. Oczywi¶cie w tamtych czasach tylko V-brake,
suport na koronkach, linki hmmm... inne takie grube jak do motoroweru, ale bardzo miękkie.
Błotniki aluminiowe. Opony polskie - Dębica.
Teraz historia awarii:
Rama: jedna pękła powiedzmy sama z siebie. Ale jak na razie wymieniam na podobne i się trzyma.
Co prawda to już trzecia rama w tym rowerze, ale nie można wymagać aby wytrzymała wjazd po o¶kę w szczelinę przy 30km/godz.
Rawki zmieniłem wraz z wymian± ostatniej ramy widać już było ¶lady po klockach.
Obecnie aluminiowe - po dwóch latach już widać na nich ¶lady po klockach.
Linki: jedna pękła i teraz notorycznie zmieniam. Kiedy¶ nie rozumiałem po co zabierać na dłuższy wyjazd zapasow± linkę. Ale szprychy zabieram :) przy mojej wadze plus sakwy potrafi± pękać na podjazdach.
Z osprzętu zmieniłem raz tyln± przerzutkę i raz korbę. Łańcuch i kaseta to tak normalnie co kilka tys km. Manetki, klamki, przednia przerzutka - oryginały. Bagażniki byłyby do dzisiaj oryginały, lecz jeden musiałem zostawić - po kraksie - w dobrym stanie. Podobnie z błotnikami -tylko że popełniłem bł±d i kupiłem plastikowe - zaraz musiałem kupować drugi raz aluminiowe.
Suport: raz zdarzyło mi się mieć zmielon± koronkę. Naprawa na wersję "bezkoronkow±" i działało do końca. Przy zakupie nowej ramy co¶ mnie podkusiło i kupiłem suport na łożyskach maszynowych i co¶ już w nim puka... Na opony nigdy nie narzekałem. Przecierały się i gumy łapałem tak standardowo. Po zakupie jakiego¶ chińskiego badziewia (dwóch kompletów) i łapania gum co wyjazd (codziennie) kupiłem schwalbe - i tutaj muszę przyznać, to jest lepsze od tego co miałem. No i licznik oryginał Sigma BC500 sport. Sprawny do dzisiaj. Pękła pokrywka baterii i stał się nieszczelny. Kupiłem nowy w tym roku (VDO) - zobaczymy czy też wytrzyma 20 lat.
Aaaa i zmieniałem o¶ki - z przodu bo już brzydko wygl±dała i z tyłu nie pamiętam dlaczego - chyba pękła sprężynka od zapadki.
Generalnie prze 12-15 lat zmieniałem w nim to co się normalnie zużywa (z wyj±tkiem ramy), a obecnie jest tak, że to co już wymieniłem muszę wymieniać ponownie.

Teraz to najbardziej brakuje mi stalowych obręczy. I to bym zmienił. Nie chciałbym pakować się w następne badziewie typu hamulce tarczowe.
A jakby co¶, to nie wiem ile waży mój rower, ale jest lżejszy od takiego dla małego dziecka z bocznymi kółkami.

I to chyba wszystko w temacie jak to rozebrać, cieknie mi olej z amora / hamulca, jak wyregulować przerzutki, no i najlepsze: uszkodzony hak przerzutki - co to jest hak przerzutki?
 itp, itd..

--
Desoft

Z serii rowerowe dziwadła: blat bardzo eliptyczny