Z serii "zakupy": Golf IV

Data: 2009-05-11 09:41:09
Autor: yabba
Z serii "zakupy": Golf IV
Użytkownik "Fayag" <blumbergh@wp.pl> napisał w wiadomości news:gu7hsm$c7$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam,
przymierzam się poważnie i zdecydowanie do zakupu Golfa IV Variant z rocznika 2003-2004 i mam kilka pytań:
Szukam silników benzynowych, więc nie będę sie łudził, że "udało" mi się kupić słynne TDI z przebiegiem ok 150 tys km. Raczej jestem zdecydowany na samochód kupiony w polskim salonie, chociaż wiem, że były słabiej wyposażane. Mam na oku dwie oferty, oba krajowe, ale....
Jeden od prywatnego właściciela, nie handlarza, ma dokumenty zakupu, całe takie firmowe Volkswagenowe grube etui z papierami i instrukcjami obsługi i czymś tam jeszcze. Przyznał się od razu, że jak samochód miał dwa lata, to gość wpadł w psa na jakiejś wiosce i przedni prawy róg był robiony w ASO VW. Ma elektrycze szyby i nie ma klimy.
Drugi natomiast z komisu, ponoć bezwypadkowy, ma climatronic, samochód wstawiony przez pierwszego właściciela, ale bez żadnych papierów typu książka serwisowa itd. Gość co prawda twierdzi, że można podjechać do serwisu VW na badania i przy okazji wydrukują całą historię tego samochodu. Czy jest takie coś możliwe i czy później będę mógł przy sprzedaży samochodu taki wydruk przedstawić jako "książkę serwisową"? Zastanawiam się nad tą klimą jeszcze. Czy później, za kilka lat będzie dało się sprzedać samochód bez klimy? Jeśli tak wziąłbym pierwszego, ale jeśli klima ma być mocnym punktem przetargowym, to wezmę drugiego. Co jednak zrobić, o co pytać gościa z komisu i na co zwrócić uwagę, coby nie płakać później?
Wszystkich doświadczonych Grupowiczów proszę o pomoc i poradę :)
Pozdr

Kupić pierwszego i dołożyć klimatyzację. Kolega do Bory TDI włożył klimatronika wymontowanego z rozbitego samochodu. Podobno wszystko bez problemu pasowało.

--
Pozdrawiam,

yabba

Z serii "zakupy": Golf IV