Z ziemi smoleńskiej do Polski.

Data: 2010-04-23 08:39:51
Autor: karwanjestkretynem
Z ziemi smoleńskiej do Polski.
Po wypowiedziach Jarosława Kaczyńskiego nad grobami jego politycznych przyjaciół można s±dzić, że poraniony PiS zacznie teraz tratować III RP

Z milczenia Jarosława Kaczyńskiego po Smoleńsku niczego nie można było wnioskować. Na ekranach telewizorów widać było, że ten człowiek znalazł się w piekle. Czy to piekło zmieni go jako polityka, a tym samym czy zmieni PiS? I jak?

Można sobie wyobrażać, że po Smoleńsku wszystkie partie popłyn± w krainę łagodno¶ci. Najważniejsze jest jednak, dok±d pożegluje PiS.

Dzi¶ PO - i rz±d, i partia - jest bowiem bezszelestna. Dni żałoby zostały perfekcyjnie zorganizowane. "Bezszwowo". Działało i już. Nikt z rz±du się tym nie pysznił. Premier witał trumny, wszystkie tak samo serdecznie i ludzkim słowem.

Milczał PiS, co zrozumiałe. Istotne było, jakie będ± jego słowa po Smoleńsku.

Dotychczas to, jaki jest PiS, zależało od dwóch ludzi - Jarosława i Lecha Kaczyńskich. Nie dlatego, że prezydent miał jak±¶ "przerzutkę" na partię, ale dlatego, że prezes PiS liczył się z jego zdaniem tak samo jak z własnym. I w zwi±zku z tym prezydent pełnił funkcję hamulca prezesa PiS, człowieka publicznie nieumiarkowanego.

Przy całej blisko¶ci braci prezydent był człowiekiem bliżej życia. Miał w rodzinie nie tylko człowieka z PiS, ale też z SLD. Jego własne małżeństwo było jedno i wzorowe, ale w jego rodzinie bywało inaczej.

Celem prezydenta nie było zbudowanie partii bliskiej bawarskiej CSU, o czym marzył jego brat. Prezydent takiej partii by raczej nie chciał, bo sam by się w niej nie zmie¶cił. Pasowałby do socjaldemokracji, gdyby w Polsce ona była, jak napisała Anna Bikont w "Dużym Formacie".

Na dodatek żona prezydenta - "czarownica", jak to kiedy¶ z szacunkiem dla osoby ludzkiej uj±ł Tadeusz Rydzyk - wypowiadała się i za in vitro, i przeciw zaostrzaniu prawa antyaborcyjnego. Jej pogl±dy, w tej i innych sprawach, to też był hamulec dla prezesa PiS.

Tego hamulca już nie będzie. Zniknęło - jak mówi± w PiS - całe Krakowskie Przedmie¶cie (czyli Kancelaria Prezydenta) złożone z ludzi bardziej prezydenta niż PiS. Władysław Stasiak czy Paweł Wypych to nie byli partyjni politycy. Nie wiadomo, czy po Smoleńsku będzie w PiS nadal miejsce dla posłów bliskich prezydentowi.

Pierwsze słowa prezesa PiS - z cmentarzy, na których chowano jego politycznych przyjaciół - s± jak kaganki o¶wietlaj±ce drogę, któr± pewnie pod±ży PiS. "Musimy podj±ć tak nagle przerwane ich dzieło. Być może przegramy, być może owoców naszej pracy nie doczekamy, być może nie uda nam się jeszcze tym razem powrót do Polski. Ale musimy dać ¶wiadectwo" - taki list przysłał Jarosław Kaczyński nad grób Aleksandra Szczygły.

Dać ¶wiadectwo? W państwie demokratycznym? ¦wiadectwo można dawać wtedy, gdy za głoszenie pogl±dów co¶ człowiekowi grozi. Więzienie, pobicie, opresja. Daj± ¶wiadectwo opozycjoni¶ci na Kubie. Dawali ¶wiadectwo Lech i Jarosław Kaczyńscy w PRL. Ale czy w Polsce dzi¶ rz±dzi jaki¶ reżim?

I co znacz± słowa, że może "nie uda nam się jeszcze tym razem powrót do Polski"? Czy nie żyjemy w Polsce? Polskę ma nam dać dopiero powrót PiS do władzy? Czy to echo wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego z 2006 r.: "odzyskali¶my MSZ"? Teraz PiS ma w planie odzyskać Polskę z r±k reżimu Tuska?

Je¶li te słowa s± przemy¶lane, je¶li nie wynikaj± ze stanu psychicznego prezesa PiS, to znaczy, że do Polski ze Smoleńska przybywa partia gniewu, łomotu, rozrachunków.

To znaczy, że rozpocznie się szukanie winnych katastrofy. Już dzi¶ poseł PiS, zmarginalizowany dot±d, ale jednak b. wiceminister, czyli Antoni Macierewicz, mówi w "Naszym Dzienniku" o odpowiedzialno¶ci ministra obrony Bogdana Klicha: "Jego zaniechania, błędy i nieudolno¶ci s± oczywiste. Jednak główna odpowiedzialno¶ć spada na premiera Donalda Tuska, bo to on rozstrzygał i doprowadził do sytuacji, w której wizyta prezydenta RP stała się swoist± pułapk± dla elit niepodległo¶ciowej Polski".

Wina Tuska, na razie mgławicowa, za chwilę stanie się win± konkretn±, kwalifikuj±c± się pod Trybunał. W IV RP.

W takim rozumowaniu wszystkie trumny służ± sprawie PiS. I nie tylko Macierewicz tak my¶li. "S± ludzie, którzy uważaj±, że nadal mimo tych 96 trumien trzeba walczyć z kaczyzmem" - powiada prezydencki minister Witold Waszczykowski ("Polska"). I przedstawia obraz PiS zapędzonego w kozi róg - partii, która w imię wierno¶ci musi kontynuować dzieło prezydenta. Dać ¶wiadectwo. I odpór władzy.

Następne słowa PiS będ± pewnie brzmieć podobnie do lepperowskiej frazy sprzed lat: "wersal się skończył".

IV RP stoi u bram.

http://wyborcza.pl/1,86116,7805039,Z_ziemi_smolenskiej_do_Polski.html

Przemysław Warzywny

--
"¦mierć prezydenta wstrz±snęła mn± jak wszystkimi Polakami, ale nie można tej ¶mierci używać do przeinaczania historii i zamykania ust tym, którzy ten fałsz widz±. Falsz ten unieważnia osi±gnięcia innych. Nie można udzielać też prawa do przeżywania żałoby lub odbierać go, co robi z jak±¶ dziwn± zaciekło¶ci± prof. Krasnodębski."

Data: 2010-04-23 03:16:50
Autor: Tomy

"karwanjestkretynem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> wrote in message news:hqrfbr$ihs$1inews.gazeta.pl...

Można sobie wyobrażać, że po Smoleńsku wszystkie partie popłyn± w krainę łagodno¶ci.

Michnik podsłuchał, że teraz Palikot będzie chodził po
ulicy w kagańcu, a Myszkiewicz zacznie się wreszcie leczyć ?

Najważniejsze jest jednak, dok±d pożegluje PiS.

Patrz±c na wasze wystraszone gęby, można ¶miało zakładać,
że pożegluje, ale nie w tym kierunku gdzie by sobie GóWno
tego życzyło.

Data: 2010-04-23 12:00:05
Autor: ;[he®sk];
On Fri, 23 Apr 2010 03:16:50 -0500, "Tomy" <tomy@letgo.com> wrote:

Patrz±c na wasze wystraszone gęby, można ¶miało zakładać,
że pożegluje, ale nie w tym kierunku gdzie by sobie GóWno
tego życzyło.

 nie wiem gdzie zyczy sobie "gowno" ale moim zdaniem prezes  powinien pojsc za burte. wtedy pis bedzie normalna partia.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-23 12:00:03
Autor: ;[he®sk];
Z ziemi smoleńskiej do Polski.
On Fri, 23 Apr 2010 08:39:51 +0200, "karwanjestkretynem" <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

Po wypowiedziach Jarosława Kaczyńskiego nad grobami jego politycznych przyjaciół można s±dzić, że poraniony PiS zacznie teraz tratować III RP

 marzeniem prezesa pis jest by wszyscy przez najblizsze lata chodzili
 otumanieni tragedia, skladali wience gdzie tam popadnie, posypywali  w kazda sobote glowy popiolem, modlili sie zarliwie w pozostale dni
 i nie przeszkadzali by prezes realizowal "spucizne" po s.p. lechu.   jezeli prezes pis wystartuje na prezydenta bedzie to znak, ze ma
 gleboko w d... pamiec o swoim bracie. oznacza to, ze ma parcie na
 wladze i ze to on najbardziej skorzystal na tej tragedii.

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-23 05:55:45
Autor: Tomy

";[heŽsk];" <;WC15€bigbrednie@interia.pl> wrote in message news:p3q2t5tt2b34jdcifq2a5cjgntua2829n04ax.com...

> [...]
w kazda sobote glowy popiolem, modlili sie zarliwie w pozostale dni
>i nie przeszkadzali by prezes realizowal "spucizne" po s.p. lechu.

Tobie ciÄ…gle marzÄ… siÄ™ wykopki na Wawelu i razem z warzywnym nie
potrafisz powstrzymać się od tego, aby się z nami ta radosną nowiną
nie podzielić. O czym marzy obecnie napastnik drużyny fachowców ?
bał.

>jezeli prezes pis wystartuje na prezydenta bedzie to znak, ze ma
>gleboko w d... pamiec o swoim bracie. oznacza to, ze ma parcie na
>wladze i ze to on najbardziej skorzystal na tej tragedii.

Zaklinaj rzeczywistość, może ci sie spełni.

Data: 2010-04-23 15:07:22
Autor: =he®sk=
On Fri, 23 Apr 2010 05:55:45 -0500, "Tomy" <tomy@letgo.com> wrote:

> [...]
> w kazda sobote glowy popiolem, modlili sie zarliwie w pozostale dni
 >i nie przeszkadzali by prezes realizowal "spucizne" po s.p. lechu.

Tobie ci±gle marz± się wykopki na Wawelu

 alez skad. zastanawiam sie co bedzie ze szczatkami lecha gdyby  okazalo sie, ze "zmusil" pilota do ladowania mimo ostrzezen.

i razem z warzywnym

 nie gram w jego druzynie.

nie potrafisz powstrzymać się od tego, aby się z nami ta radosn± nowin±
nie podzielić.

 to nie jest radosna nowina. glupio zginelo tylu niewinnych ludzi.

O czym marzy obecnie napastnik drużyny fachowców ?
Ostatnio jaki¶ taki strasznie cichy i wystraszony, tak jakby się czego¶ bał.

 moze zrozumial, ze tez moglby byc pochowany w sobote na wawelu...

 >jezeli prezes pis wystartuje na prezydenta bedzie to znak, ze ma
 >gleboko w d... pamiec o swoim bracie. oznacza to, ze ma parcie na
 >wladze i ze to on najbardziej skorzystal na tej tragedii.

Zaklinaj rzeczywisto¶ć, może ci sie spełni.

 eee tam. tak sobie "dewaguje".
 kazda zagrywka prezesa pis pograzy ta formacje.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-23 18:45:31
Autor: Tomy

"=he®sk=" <=WC15€bigbrednie@interia.pl> wrote in message news:of53t5tgttnmgro3ldkmgr5a099pq05lkd4ax.com...
> [...]

alez skad. zastanawiam sie co bedzie ze szczatkami lecha gdyby
okazalo sie, ze "zmusil" pilota do ladowania mimo ostrzezen.

No jak to co będzie, razem z zenkiem dostaniecie po łopacie
i pozwolą wam kopać na Wawelu.

eee tam. tak sobie "dewaguje".
kazda zagrywka prezesa pis pograzy ta formacje.

Już wiadać początki tego pogrążania, jeszcze tydzień i w GóWnie
opublikują zdjęcia Lecha Kaczyńskiego w trakcie zmuszania pilota
do lądowania przy użyciu małego pistolecika. Rządy fachowców mamy,
nie wiedziałeś o tym ?

"Edmund Klich w rozmowie z TVN24 stwierdził, że nie było mowy o jakiejkowiek pomocy ze strony polskiej administracji. Według niego w Rosji panował wielki bałagan, a jego ludzie musieli pracować na własny koszt. - czytamy w portalu tvn24.pl

"Nie mieliśmy żadnego wsparcia. Na moją prośbę do ministra Bogdana Klicha, że nie mam jeszcze tłumacza, dostałem odpowiedź: <to co pan robi tam od trzech dni. To pan powinien go sobie załatwić>. Dalej pan minister Klich powołując się na swoje rozporządzenie zmuszał mnie wprost do współpracy z polską prokuraturą. Kiedy mówiłem: panie ministrze, ja nie mogę współpracować z prokuraturą bo strona rosyjska ma do mnie pretensje, odpowiadał: <ja tego nie przyjmuję do wiadomości> - opowiada Edmund Klich.

Grzmi on na polski rząd za to, jaką strategię wobec strony rosyjskiej przyjęła nasza administracja. Klich uważa, że jesteśmy wobec nich w roli petenta."Zasady są jasne. Projekt raportu (o przyczynach katastrofy) przygotowuje strona rosyjska, a my mamy 60 dni na odpowiedź i to wszystko. Oni mogą te nasze uwagi uznać, albo nie" - mówi Edmund Klich.

"Ja wiem jaki jest tego wszystkiego cel i kto robi larum. Ludzie, którzy są odpowiedzialni za tę katastrofę chcą zwalić wszystko na pilotów. A oni są tymi, którzy na końcu łańcucha zbierają błędy wszystkich. Błąd tkwi bowiem w systemie. Lotnictwo państwowe jest w permanentnym kryzysie" - ocenił szef PKBWL."

Z ziemi smoleńskiej do Polski.