Z zyciorysu "milego Icele"

Data: 2009-10-16 09:00:37
Autor: boukun
Z zyciorysu "milego Icele"
Jerzy Ulicki -Rek

Sydney
Polska Walcząca
http://www.polskawalczaca.com/viewtopic.php?t=3

Najlepiej podoba mi się ta propozycja dla pani Magdy Umer:

Ponizej kilka wersow w piosenki jaka p.Umer spiewa w Polsce.

"Miasteczko Bełz po wojnie

Mój miły Icełe

Już nie bój się nocy

I ludziom w oczy patrz w miasteczku Bełz .."

Wzruszony do lez postanowilem i ja cos zrobic w tej materii .

Biorac pod uwage ,ze prawda historyczna daje czasami polaczyc sie z piosenka
,sprobowalem i ja jakos te dwa zywioly pogodzic.

Moze uda mi sie przekonac p.Magde aby wyspiewala nam dalszy ciag zyciorysu
"milego Icele"?

"Zasnij juz Icele,
zasnij juz cichutko
Bo tate powrocil do domu zmeczony...

Dzisiaj rozstrzelali
15 tysiecy...
A przezciez tych Polakow
sa jeszcze miliony...

Zasnij juz ,Icele,
i snij az do rana
A gdy bedziesz duzy
to zastapisz tate...

I stalowym pretem
marzenia skrzydlate
Bedziesz wbijal uparcie
w tepe polskie glowy...
Tate juz to robi,
ty tez badz gotowy...

I ty bedziesz zmeczony
powracal do domu
Ale gdzie pracujesz
nie powiesz nikomu...

W niedziele, po pracy
pojdziemy na spacer

Matka bedzie patrzec
jak syn dumnie kroczy
I tylko sie nie dziw,
ze w miasteczku Belz

Nie bedzie Polaka
co spojrzy ci w oczy..."

Mam cicha nadzieje,ze to bardziej spodoba sie p.Magdzie.

Jerzy
Wolna Polska zaczyna sie tutaj

I ta wspaniała odpowiedź pani Umer, na wcześniejszy list pana jerzego do niej:

Z kronikarskiego obowiazku odnotowuje odpowiedz Pani Umer :

"Panie Jurku!

Czy moglby pan wytlumaczyc dlaczego do mnie pan to wysłal?!nie da sie tego
wyspiewac.niech pana otoczą anioły bez skrzydeł nienawiści.Zyczę zdrowia-MU