W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 21:37:03 UTC+1 użytkownik wiesiek_polak napisał:
Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z nim, bo w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy, tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz. Diagnostyka komputerowa nie pokazała nieprawidłowości, ani silnik ani wydech
nie dotyka karoserii. Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie występuje. Nie wpada w rezonans żadna blacha ani nic innego.
Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że wydech cały tzn. nie dziurawy.
Moje podejrzenia padają na plecionke, czyli elastyczny łącznik wydechu za katalizatorem.
I teraz pytanie w jaki sposób objawia się jego starzenie. Jak jest zbudowany i czy jedynym kryterium wymiany jest
jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE mają podobne objawy "buczenia" w podanym
zakresie obrotów?
Obstawiam ze to cos z wydechem: zapachany katalizator, brzeczace metalowe oslony albo jakas nieszczelnosc w kolektorze wydechowym.