Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Z18XE buczy, dlaczego?

Z18XE buczy, dlaczego?

Data: 2012-12-29 23:08:25
Autor: Marcin Jan
Z18XE buczy, dlaczego?
W dniu 2012-12-27 21:37, wiesiek_polak pisze:
Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z
nim, bo w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik
buczy, tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz. Diagnostyka komputerowa nie pokazała
nieprawidłowości, ani silnik ani wydech
nie dotyka karoserii. Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie
występuje. Nie wpada w rezonans żadna blacha ani nic innego.
Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że
wydech cały tzn. nie dziurawy.
Moje podejrzenia padają na plecionke, czyli elastyczny łącznik wydechu
za katalizatorem.
I teraz pytanie w jaki sposób objawia się jego starzenie. Jak jest
zbudowany i czy jedynym kryterium wymiany jest
jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE
mają podobne objawy "buczenia" w podanym
zakresie obrotów?

chłopie znam Twój ból, co prawda nie Opel a Renault Laguna ale też w podobnym zakresie obrotów coś buczało, albo raczej brzęczało. Co ja się naszukałem, podejrzane było wszystko a najbardziej okolice kolektora bo tak było słychać w kabinie jakby z tamtej okolicy. Myślałem że ta blacha osłonowa wpada w rezonans ale nie, potem padło na katalizator ale też nie, obmacałem cały środek auta ale zdecydowanie wydawało mi się że dźwięk pochodzi z zewnątrz auta. Aż któregoś dnia nagrzewnica tak się zapchała że trzeba było ją wymienić. Wiadomo używka też mogła być zapchana to postanowiłem wyczyścić swoją poprzez rozebranie. Jak wszystko poskładałem nazad to okazało się że w aucie nastąpiła cisza :).
Mogę tylko podejrzewać że w rezonans wpadały takie metalowe spirale wewnątrz nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Marcin Jan

Z18XE buczy, dlaczego?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona