Złagodzone przepisy dot. badań technicz nych

Data: 2012-10-19 08:36:31
Autor: Marcin N
Złagodzone przepisy dot. badań technicz nych
Dopiero co marudziliśmy w innym wątku, że przepisy są nieżyciowe, a tu niespodzianka.

W TV powiedzieli, że władza złagodziła przepisy i drobne usterki już nie będą kwalifikować do gonienia kierowcy do napraw.

Mówili np. o żarówkach i drobnych wyciekach. Brak przeciwmgielnego już nie będzie powodem do robienia rabanu.

Oczywiście diagności narzekają, że to źle bo... bla, bla, bla.

--
MN

Data: 2012-10-19 08:38:39
Autor: AL
W dniu 2012-10-19 08:36, Marcin N pisze:
[...]

MĂłwili np. o ĹĽarĂłwkach i drobnych wyciekach. Brak przeciwmgielnego juĹĽ
nie będzie powodem do robienia rabanu.

Oczywiście diagności narzekają, że to źle bo... bla, bla, bla.

czyli megrims kupi i zarejestruje swoje wymarzone BMW
http://otomoto.pl/bmw-330-bmw-330d-dpf-aut-C24791551.html
;)

Data: 2012-10-19 12:06:41
Autor: J.F
Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
UĹĽytkownik "Marcin N"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Widac wybory blisko, popieram, popieram :-)

Ciekaw jestem szczegolowych zapisow, bo faktycznie dwuznaczne to.
Jak komus sie nie chcialo zarowki zmienic, to powiadomiony o fakcie nadal jej nie zmieni :-)
Z czym zreszta problemu nie bylo - diagnosta mogl skorzystac z okazji, zadzialac przepisowo, wydrukowac stosowny papierek, wyznaczyc 14 dni na naprawe, a potem podbic dowod po ogledzinach, nawet nie inkasujac dodatkowej kasy, bo ilez moze kosztowac sprawdzenie czy pm swieci :-)
A pozniej prosze bardzo - kontrola przyjdzie, to sie zademostruje u paru pojazdow wykryto usterki i odeslalo sie na pozniej :-)

Natomiast drobny "wyciek" czy np pekniety klosz faktycznie nikomu nie szkodzi.

J.

Data: 2012-10-19 12:19:41
Autor: Artur Maśląg
Złagodzone przepisy dot. badań techn icznych
W dniu 2012-10-19 12:06, J.F pisze:
"Marcin N"  napisaĹ‚:
[...]

A ja nie popieram i prosiłbym o jakieś szczegółowe informacje.

Ciekaw jestem szczegolowych zapisow, bo faktycznie dwuznaczne to.
Jak komus sie nie chcialo zarowki zmienic, to powiadomiony o fakcie
nadal jej nie zmieni :-)

I zacznie w ogóle olewać stan samochodu.

[...]

Bądź usterkę usunąć na miejscu za stosowaną opłatą. I tak być powinno.

A pozniej prosze bardzo - kontrola przyjdzie, to sie zademostruje u paru
pojazdow wykryto usterki i odeslalo sie na pozniej :-)

Nie takie "usterki" siÄ™ wykrywa.

Natomiast drobny "wyciek" czy np pekniety klosz faktycznie nikomu nie
szkodzi.

Pewnie, ten drobny "wyciek" to ja widzÄ™ regularnie na parkingu, a
pęknięte klosze później potrafią ładnie oślepiać...

Data: 2012-10-19 13:44:30
Autor: J.F
[...]

Ja popieram ze rzad wreszcie zaczal sie zastanawiac jak ulatwic zycie wyborcom :-)

Ciekaw jestem szczegolowych zapisow, bo faktycznie dwuznaczne to.
Jak komus sie nie chcialo zarowki zmienic, to powiadomiony o fakcie
nadal jej nie zmieni :-)
I zacznie w ogóle olewać stan samochodu.

Ja tam i tak olewam, wiekszosc olewa :-)

[...]

Taa, a potem bedziesz narzekal ze cie naciagneli na ustawienie swiatel :-)

A wymiana zarowki ... to nie zawsze takie proste i tanie :-)

A pozniej prosze bardzo - kontrola przyjdzie, to sie zademostruje u paru
pojazdow wykryto usterki i odeslalo sie na pozniej :-)

Nie takie "usterki" siÄ™ wykrywa.

Statystyka sie liczy. Wykrylem, odeslalem, jest na to papier.

Natomiast drobny "wyciek" czy np pekniety klosz faktycznie nikomu nie
szkodzi.

Pewnie, ten drobny "wyciek" to ja widzÄ™ regularnie na parkingu,

esteta, ciemna plama zaburza twoje uczucie piekna :-P

a pęknięte klosze później potrafią ładnie oślepiać...

szczegolnie od pm z tylu ... zreszta od tego diagnosta - popatrzy, jak oslepia to do wymiany, jak nie oslepia to moze byc.
Podobnie jak peknieta szyba itp.

J.

Data: 2012-10-19 14:12:25
Autor: Artur Maśląg
Złagodzone przepisy dot. badań techn icznych
W dniu 2012-10-19 13:44, J.F pisze:
"Artur MaĹ›lÄ…g"  napisaĹ‚:
[...]

Populizm, a nie ułatwianie komukolwiek życia.

I zacznie w ogóle olewać stan samochodu.

Ja tam i tak olewam, wiekszosc olewa :-)

A tak, czytałem - na szczęście są obowiązkowe przeglądy, więc jakiś
tam stan technicznych jest utrzymywany.

Bądź usterkę usunąć na miejscu za stosowaną opłatą. I tak być powinno.

Taa, a potem bedziesz narzekal ze cie naciagneli na ustawienie swiatel :-)

Przecież je ustawiają bez dodatkowych opłat.

A wymiana zarowki ... to nie zawsze takie proste i tanie :-)

Trudno, w końcu nie ma obowiązku jazdy czy posiadania samochodu.
Trzeba było przyjechać ze sprawną (tylko nie pisz, że akurat
palnik zdechł przed SKP).

Nie takie "usterki" siÄ™ wykrywa.

Statystyka sie liczy. Wykrylem, odeslalem, jest na to papier.

Liczy siÄ™ jakiego typu usterki rĂłwnieĹĽ.

Pewnie, ten drobny "wyciek" to ja widzÄ™ regularnie na parkingu,

esteta, ciemna plama zaburza twoje uczucie piekna :-P

Nie, "ekolog" - szkodzi środowisku. Pięknie zresztą też to nie
wygląda i trzeba sprzątać.

Data: 2012-10-19 15:20:02
Autor: Filip
W dniu 2012-10-19 14:12, Artur Maśląg pisze:

Przecież je ustawiają bez dodatkowych opłat.

To chyba gdzieś na wsi, w mieście biorą za to pieniądze. Ostatnio skasowali mnie za ustawienie świateł i źle ustawili, prawym świeciłem w lewo a lewym w prawo...

Data: 2012-10-22 20:24:02
Autor: qnick
W dniu 2012-10-19 15:20, Filip pisze:
[...]

Nie wolno ustawiać świateł podczas przeglądu można tylko sprawdzać i jak są źle ustawione to nie przechodzi badania to teoria, a praktyka wszyscy ustawiają ale oficjalnie do tego się nie można przyznać.

A branie pieniędzy dodatkowych za ustawianie przy przeglądzie to kręcenie bata na własną dupę dla diagnosty.

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-22 22:51:25
Autor: Filip
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

[...]

sÄ… Ĺşle ustawione to nie przechodzi badania to teoria, a praktyka wszyscy
ustawiają ale oficjalnie do tego się nie można przyznać.

Chcesz mi powiedzieć, że jak podjadę ustawić światła to nie dostanę paragonu za wykonaną usługę?

Jak sprawdzają światła, jeśli nie mają do tego specjalnego pomieszczenia? Tym śmiesznym wózkiem, którym podjeżdżają pod samochód świateł nie sprawdzą czy prawidłowo świecą.. Zobaczą tylko światłocień i ustawienie góra/dół, to wszystko. Ale mamy jeszcze jedno pokrętło, lewo-prawo i tu się zaczynają schody...

A branie pieniędzy dodatkowych za ustawianie przy przeglądzie to
kręcenie bata na własną dupę dla diagnosty.

Ale ja nie wspominałem nic o przeglądzie.

Data: 2012-10-23 17:11:22
Autor: qnick
W dniu 2012-10-22 22:51, Filip pisze:
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

Chcesz mi powiedzieć, że jak podjadę ustawić światła to nie dostanę
paragonu za wykonaną usługę?

Jeśli będzie to poza przeglądem to oczywiście dostaniesz.

[...]
lewo-prawo i tu siÄ™ zaczynajÄ… schody...

Tak właśnie tym śmiesznym wózkiem, zobaczysz ustawienie góra/dół oraz prawo/lewo a jeszcze dodatkowo możesz pomierzyć światłość świateł drogowych.

Ale ja nie wspominałem nic o przeglądzie.

Poza przeglÄ…dem ok. moĹĽna

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 12:34:50
Autor: Filip
W dniu 2012-10-23 17:11, qnick pisze:

[...]

Mnie nie interesuje paczenie. Ja chcę ustawić światła, a nie paczeć czy są dobrze ustawione.

Data: 2012-10-24 20:16:22
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 12:34, Filip pisze:
W dniu 2012-10-23 17:11, qnick pisze:

Mnie nie interesuje paczenie. Ja chcę ustawić światła, a nie paczeć czy
sÄ… dobrze ustawione.

To nie pacz możesz popatrzeć, a na przeglądzie możesz tylko patrzeć a nie ustawiać.

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 20:24:50
Autor: Tom N
qnick w <news:k69b9n$ejf$2usenet.news.interia.pl>:

W dniu 2012-10-24 12:34, Filip pisze:
W dniu 2012-10-23 17:11, qnick pisze:

Mnie nie interesuje paczenie.
To nie pacz

To akurat był pstryczek w nos takich, którzy wypaczaj±...

możesz popatrzeć, a na przegl±dzie możesz tylko patrzeć a nie ustawiać.

Znaczy się chciałe¶ napisać, że w zależno¶ci od humoru wypaczasz albo
patrzysz -- choć ani o jednym ani o drugim w rozporz±dzeniu nie ma słowa?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 21:16:04
Autor: Filip
W dniu 2012-10-24 20:16, qnick pisze:

Mnie nie interesuje paczenie. Ja chcę ustawić światła, a nie paczeć czy
sÄ… dobrze ustawione.

To nie pacz możesz popatrzeć, a na przeglądzie możesz tylko patrzeć a
nie ustawiać.

Chyba paczeć! A nie patrzeć! Szkoda, że nie da się ustawić świateł w stacji diagnostycznej... Paczenie mi nic nie daje. Płacenie za popaczenie też nie. Trzeba ustawiać samemu światła, jeśli chce się mieć w miarę dobrze ustawione.

Data: 2012-10-24 21:24:16
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:16, Filip pisze:
Szkoda, że nie da się ustawić świateł w stacji diagnostycznej...

Da się, tylko nie podczas urzędowego badania i tylko teoretycznie, praktycznie wszyscy ustawiają i ja też co mi szkodzi :)

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 09:15:32
Autor: Filip
W dniu 2012-10-24 21:24, qnick pisze:
W dniu 2012-10-24 21:16, Filip pisze:
Szkoda, że nie da się ustawić świateł w stacji diagnostycznej...

Da się, tylko nie podczas urzędowego badania i tylko teoretycznie,
praktycznie wszyscy ustawiajÄ… i ja teĹĽ co mi szkodzi :)

Pytanie co to znaczy "ustawić" ? Ustawić = pokręcić regulatorami?

Data: 2012-10-25 07:57:20
Autor: AZ
On 2012-10-25, Filip <bmw@m5.pl> wrote:

Da się, tylko nie podczas urzędowego badania i tylko teoretycznie,
praktycznie wszyscy ustawiajÄ… i ja teĹĽ co mi szkodzi :)

Pytanie co to znaczy "ustawić" ? Ustawić = pokręcić regulatorami?

No to magiku oswiec nas tu wszystkich czym jeszcze mozna regulowac
swiatla?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-23 09:20:53
Autor: Artur Maśląg
Złagodzone przepisy dot. badań techn icznych
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:
(...)
Nie wolno ustawiać świateł podczas przeglądu można tylko sprawdzać i jak
sÄ… Ĺşle ustawione to nie przechodzi badania to teoria, a praktyka wszyscy
ustawiają ale oficjalnie do tego się nie można przyznać.

LOL - nie wolno ale robią, robią ale się nie przyznają. Gdzie znalazłeś
taki zakaz i co grozi za jego złamanie?

A branie pieniędzy dodatkowych za ustawianie przy przeglądzie to
kręcenie bata na własną dupę dla diagnosty.

LOL^2 - sugerujesz, że za usługę (której podobno wykonywać nie wolno)
nie  wolno teĹĽ brać pieniÄ™dzy?

Data: 2012-10-23 17:17:15
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 09:20, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

LOL - nie wolno ale robią, robią ale się nie przyznają. Gdzie znalazłeś
taki zakaz i co grozi za jego złamanie?

Proponuję zapoznać się z Dz.U z 2012 r. nr 0 poz 996 załącznik 1 pkt. 4.1.2. a potem zabierać głos.

A branie pieniędzy dodatkowych za ustawianie przy przeglądzie to
kręcenie bata na własną dupę dla diagnosty.

LOL^2 - sugerujesz, że za usługę (której podobno wykonywać nie wolno)
nie  wolno teĹĽ brać pieniÄ™dzy?

Podczas badania okresowego pojazdu nie wolno, bo nie wolno regulować świateł masz sprawdzić tylko ustawienie i nic więcej.

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 17:56:31
Autor: Tom N
qnick w <news:k66cdt$lg1$1usenet.news.interia.pl>:

W dniu 2012-10-23 09:20, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

LOL - nie wolno ale robi±, robi± ale się nie przyznaj±. Gdzie znalazłe¶
taki zakaz i co grozi za jego złamanie?

Proponuję zapoznać się z Dz.U z 2012 r. nr 0 poz 996 zał±cznik 1 pkt. 4.1.2. a potem zabierać głos.

Tam stoi, że powyżej ilu¶ centymetrów, i usterka drobna.

A branie pieniędzy dodatkowych za ustawianie przy przegl±dzie to
kręcenie bata na własn± dupę dla diagnosty.
LOL^2 - sugerujesz, że za usługę (której podobno wykonywać nie wolno)
nie  wolno też brać pieniędzy?

Podczas badania okresowego pojazdu nie wolno, bo nie wolno regulować ¶wiateł masz sprawdzić tylko ustawienie i nic więcej.

Podasz ten przepis, który zabrania ustawić ¶wiatła podczas przegl±du i
zgodnie z cennikiem ministra pobrać 14 PLN, albo i nie pobrać, bo w
centymetrach było w dopuszczalnych odchyleniach czy będziesz trolował?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-23 19:13:58
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 17:56,  (Tom N) pisze:
[...]

Tam stoi :

Pomiar ustawienia na ławie pomiarowej za pomoc± przyrz±dów do kontroli ustawienia ¶wiateł.

Pomiar, a nie pomiar i regulacja,  i nie usterka drobna tylko istotna skutkuj±ca negatywnym wynikiem badania

Dla porównania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to można wyregulować i tylko to podczas badania okresowego.

Podasz ten przepis, który zabrania ustawić ¶wiatła podczas przegl±du i
zgodnie z cennikiem ministra pobrać 14 PLN, albo i nie pobrać, bo w
centymetrach było w dopuszczalnych odchyleniach czy będziesz trolował?

Przepis masz powyżej, a 14 zł to jest ponowne sprawdzenie usterek po negatywnym wyniku badania

Proponuję dobrze poczytać zanim się zabierze głos

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 20:25:44
Autor: Tom N
qnick w <news:k66j8o$132$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

I to jest ten zakaz? LOL

i nie usterka drobna tylko istotna skutkuj±ca negatywnym wynikiem badania

Czytałem z przekrzywion± głow±

[...]

Dobrze może inaczej -- gdzie jest przepis zakazuj±cy, żeby ta sama osoba,
która w ramach przegl±du stwierdziła, że ¶wiatła wymagaj± regulacji, w
ramach bezpłatnej usługi po przegl±dzie wyregulowała te ¶wiatła (i w razie,
gdy usterka podlegała ponownemu przegl±dowi wykonała ten dodatkowy przegl±d
i pobrała 14PLN/udzieliła rabatu 14PLN). I te wszystkie czynno¶ci zostały wykonane bez ruszania
pojazdu po ustawieniu "na ławie pomiarowej" (na której to został ustawiony
podczas "wcze¶niejszego" przegl±du) co z punktu widzenia pacjenta to jest
jeden przegl±d -- przyjechał po piecz±tkę w DR i wyjechał z podbitym tak±...

Proponuję dobrze poczytać zanim się zabierze głos

Proponuję zastanowić się troszeczkę i nie latać kwantyfikatorami

Data: 2012-10-23 20:58:47
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 20:25,  (Tom N) pisze:
qnick w <news:k66j8o$132$1usenet.news.interia.pl>:

I to jest ten zakaz? LOL

No niestety jest, jak nie masz napisane wprost to nie robisz. Dla mnie też jest to bez sensu bo co mi szkodzi ruszyć dwa razy kluczem i też to robię, ale kontroluj±cy SKP pracownicy TDT się tego czepiaj± bo podchodz± do zagadnienia tak że stacja kontroli pojazdów służy do kontroli a nie regulacji a jak co¶ jest do regulacji to trzeba wysłać do serwisu po wystawieniu negatywnego badania i z powrotem powrót na stację w celu wykonania badania po usunięciu usterki. Nikt zdrowo my¶l±cy tak nie robi ale nasze piękne prawo tak wła¶nie stanowi

Czytałem z przekrzywion± głow±

ctrl, shift i  +, pomaga, jak to był *pdf

[...]

Wprost takiego zakazu nie ma wynika to tylko z tej tabelki.  Żeby być w zgodzie z prawem powinno być tak: wystawiasz negatywne badanie,  potem możesz gratis ustawić ¶wiatła :) bo nikt Ci tego nie zabroni, a potem wykonać badanie poprawkowe sprawdzić to co przed chwil± zrobiłe¶ i skasować 14 zł za ¶wiatła. ¦mieszne i bez sensu ale niestety tak stanowi nasze piękne prawo.

Proponuję zastanowić się troszeczkę i nie latać kwantyfikatorami

Nie ma nad czym się zastanawiać, zastanowić to powinni się Ci co pisz± takie prawo bo na razie to oni lataj± kwantyfikatorami.

Pozdr

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 21:25:53
Autor: Tom N
qnick w <news:k66pd9$bef$1usenet.news.interia.pl>:

W dniu 2012-10-23 20:25,  (Tom N) pisze:
qnick w <news:k66j8o$132$1usenet.news.interia.pl>:

I to jest ten zakaz? LOL

No niestety jest, jak nie masz napisane wprost to nie robisz.

Czego nie robię? Mam w zakresie DG to i owo, więc to robię wtedy kiedy mam
ochotę...

kontroluj±cy SKP pracownicy TDT się tego czepiaj± bo podchodz± do zagadnienia tak że stacja kontroli pojazdów służy do kontroli a nie regulacji

Czyżby? Jakies konkrety podasz zapewne...

a jak co¶ jest do regulacji to trzeba wysłać do serwisu po wystawieniu negatywnego badania i z powrotem powrót na stację w celu wykonania badania po usunięciu usterki.

Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrzeć np. w REGON

Nikt zdrowo my¶l±cy tak nie robi ale nasze piękne prawo tak wła¶nie stanowi

Nie, nie stanowi -- to s± Twoje wymysły

Czytałem z przekrzywion± głow±
ctrl, shift i  +, pomaga, jak to był *pdf

Nawet *jeżeli* to był PDF, to na tyle stary, że Twoja rada nie działa. Już
Ci Artur napisał, że przepisy póki co sie nie zmieniły od dawna

[...]

O widzisz.

wynika to tylko z tej tabelki.

Może Tobie

Żeby być w zgodzie z prawem powinno być tak: wystawiasz negatywne badanie

Nie ma czegos takiego jak wystawienie negatywnego badania -- jest
niepodbicie DR. I ci±gle ten DR jest niepodbity, bo przecież trzeba od
samochodu pój¶ć do biurka

potem  możesz gratis ustawić ¶wiatła :) bo nikt Ci tego nie zabroni, a potem wykonać badanie poprawkowe sprawdzić to co przed chwil± zrobiłe¶ i skasować 14 zł za ¶wiatła.

I teraz mozna pój¶c do biurka i DR podbić oraz udzielić opustu 14PLN za
dodatkowy przegl±d (nie było ponownego wprowadzania pojazdu na "ławę"...) i
nie trzeba pacjentowi wypisywać kwitu, że ma sobie ¶wiatła poprawić...

¦mieszne i bez sensu ale niestety tak stanowi nasze piękne prawo.

To tylko Twoja dowolna interpretacja

Proponuję zastanowić się troszeczkę i nie latać kwantyfikatorami

Nie ma nad czym się zastanawiać, zastanowić to powinni się Ci co pisz± takie prawo bo na razie to oni lataj± kwantyfikatorami.

Czyżby?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-23 22:09:23
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 21:25,  (Tom N) pisze:

Czego nie robię? Mam w zakresie DG to i owo, więc to robię wtedy kiedy mam
ochotę...

Poza urzędowym badaniem możesz sobie robić co chcessz ale nie podczas tego badania.

kontroluj±cy SKP pracownicy TDT się tego czepiaj± bo
podchodz± do zagadnienia tak że stacja kontroli pojazdów służy do
kontroli a nie regulacji

Czyżby? Jakies konkrety podasz zapewne...

Skoro nie chcesz przyj±c tego do wiadomo¶ci to zadzwoń do kogo¶ kto ma styczno¶ć z badaniami (PISKP, ITS, TDT ) to się dowiesz.

Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrzeć np. w REGON

Nie zawsze jest na miejscu.

Nikt zdrowo my¶l±cy tak
nie robi ale nasze piękne prawo tak wła¶nie stanowi

Nie, nie stanowi -- to s± Twoje wymysły

To nie s± wymysły to jest stosowanie prawa a że ono jest jakie jest.

Czytałem z przekrzywion± głow±
ctrl, shift i  +, pomaga, jak to był *pdf

Nawet *jeżeli* to był PDF, to na tyle stary, że Twoja rada nie działa. Już
Ci Artur napisał, że przepisy póki co sie nie zmieniły od dawna

Zmieniły się i to całkiem niedawno dla Ciebie s± to te same dla mnie nie, aczkolwiek zapis o pomiarze ustawienia ¶wiateł (a nie regulacji) jest od kilku lat ten sam.

Wprost takiego zakazu nie ma

O widzisz.

  Ty zo to nie widzisz albo nie wiesz albo nie chcesz wiedzieć, że pomiar to tylko pomiar i nic więcej.

wynika to tylko z tej tabelki.

Może Tobie

Nie tylko mi popytaj tam gdzie robisz badania.

Nie ma czegos takiego jak wystawienie negatywnego badania -- jest
niepodbicie DR. I ci±gle ten DR jest niepodbity, bo przecież trzeba od
samochodu pój¶ć do biurka

"W przypadku gdy w pojeĽdzie stwierdzono usterki istotne, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w za¶wiadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i okre¶la wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o konieczno¶ci przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust. 6."

A to to co jest, pojazd nie przechodzi badania, stempla nie dostajesz, otrzymujesz za¶wiadczenie z wynikiem negatywnym i wyjeżdżasz ze stacji masz 14 dni na usunięcie usterek.

I teraz mozna pój¶c do biurka i DR podbić oraz udzielić opustu 14PLN za
dodatkowy przegl±d (nie było ponownego wprowadzania pojazdu na "ławę"...) i
nie trzeba pacjentowi wypisywać kwitu, że ma sobie ¶wiatła poprawić...

I co z tego że nie było wjechania jak trzeba zrobić badanie poprawkowe (ponowne) wpisać w rejestr pod now± pozycj± i pobrać opłatę za badanie i CEPIK.

To tylko Twoja dowolna interpretacja

Niestety nie tylko moja. Propozycja przyjedĽ do mnie na badanie i miej Ľle ustawione ¶wiatła. Dostaniesz za¶wiadczenie z wynikiem negatywnym a potem możesz na mnie pisać do starosty jako organu sprawuj±cego nadzór nad stacjami ze skarg± i zobaczymy czym to się skończy.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 22:31:09
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-10-23 22:09, qnick pisze:
W dniu 2012-10-23 21:25,  (Tom N) pisze:
(...)
Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrzeć np. w REGON

Nie zawsze jest na miejscu.

LOL

(...)
To tylko Twoja dowolna interpretacja

Niestety nie tylko moja.

Zdaje się, że tylko Twoja.

[...]

ROTLF - teraz to już pojechałe¶ po bandzie. Nie udało Ci się uzasadnić
zakazu regulacji ¶wiateł przy okazji badań technicznych i jeszcze
"grozisz", że ze Ľle ustawionymi wydasz za¶wiadczenie z wynikiem
negatywnym?

Baw się dobrze :)

Data: 2012-10-23 22:41:23
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 22:31, Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

Skoro nie wierzysz lub nie chcesz wierzyć to tylko w taki sposób mogę Cię przekonać. Ja się nie mam czego bać wystawiaj±c takie za¶wiadczenie, Ty mógłby¶ się tylko o¶mieszyć ci±gn±c ten temat u starosty czy w SKO czy nawet dalej w s±dzie w każdej tej instancji byłby¶ przegrany.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 07:52:13
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-10-23 22:41, qnick pisze:
[...]

Aha, chcesz mnie przekonać internetowym straszeniem, że wystawisz
komu¶ za¶wiadczenie z wynikiem negatywnym, bo możesz i nikt co nic nie
zrobi? ¦miało, wystawiaj :)

Data: 2012-10-24 20:19:54
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 07:52, Artur Ma¶l±g pisze:

Aha, chcesz mnie przekonać internetowym straszeniem, że wystawisz
komu¶ za¶wiadczenie z wynikiem negatywnym, bo możesz i nikt co nic nie
zrobi? ¦miało, wystawiaj :):)

Nie tylko ja ale każdy diagnosta podczas badania :)
Wystarczy że zna przepisy i je stosuje.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 20:31:30
Autor: Tom N
qnick w <news:k69bgb$ejf$3usenet.news.interia.pl>:

[...]

Ten, który zna przepisy i je stosuje nie wystawi, jak twierdzisz -- znowu
bez podstaw -- bo może...

OdpowiedĽ na pytanie "czy będziesz trolował?" jest pozytywna -- przeszedł
pan badania i uzyskał za¶wiadczenie...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 21:19:42
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 20:31,  (Tom N) pisze:
[...]

Na razie to Ty nie masz racji i trolujesz.

Proste pytanie co masz napisane w pkt 4.1.2. koluna 2 zał±cznika 1 tylko dosłownie ?

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 14:31:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 23 Oct 2012, 3.121023@46.212553.invalid wrote:

[...]

  Pytanie jest takie: czy przegl±d można *przerwać*?

  Inaczej mówi±c, czy wolno zrobić tak, że przegl±dasz, przegl±dasz,
ustalacie że "reszta jutro", klient sobie jedzie (co ma w papierach,
"auto w trakcie przegl±du"?), wraca następnego dnia - i kończycie?

  Z p. widzenia prawa "przerwa" dwuminutowa i dwudniowa to s±
przerwy, o ile przepis nie stanowi o "istotno¶ci" (przerwy)
lub nie okre¶la innych warunków.

  Je¶li wolno "przerwać", to jest pytanie, czy stacja odpowiada
za sprawdzenia zrobione przed "przerw±", o ile w międzyczasie
miała miejsce zmiana stanu technicznego.

[...]

  Za to nie każda czynno¶ć musi być przerywalna :)
FYI: nie, nie wiem co przepisy stanowi± w tej sprawie.
  Dlatego pytam.

Wprost takiego zakazu nie ma

O widzisz.

wynika to tylko z tej tabelki.

Może Tobie

  Spory o to, czy - w razie nie do¶ć jasnego wyrażenia przez
ustawodawcę - lista czynno¶ci jest otwarta, zamknięta czy
wykluczaj±ca (znaczy co¶ spoza listy powoduje wykluczenie)
s± zawsze ciekawe ;)
  IMVHO, do wykluczenia potrzebny byłby dodatkowy "hak"
w przepisie (np. zakaz przerywania, który nasun±ł mi się
wyżej, oczywi¶cie tylko w roli przykładu takiego "haka").

[...]

  Inny "hak" - że po rozpoczęciu badania trzeba wystawić za¶wiadczenie
(pozytywne lub negatywne), widzę że też był poruszony, ale nie został
literalnie wyrażony, niniejszym to czynię :)
  Oczywiscie w celu dowiedzenia się, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-24 18:38:22
Autor: Tom N
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1210241331500.3928quad>:

[...]

To może inne pytanie: kiedy przegl±d się zaczyna a kiedy kończy? :)

[...]

Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywał tabelkę z rozporz±dzenia, w której o
tym ani słowa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania
opisałem w <news:121023.202544.pms.2940.59121023.invalid>. Niech będzie, że diagnosta idzie wpisać do ksi±żki "niepomy¶lny" przegl±d,
pacjent mu mówi, żeby ustawił te ¶wiatła, więc wraca, ustawia, idzie
zafiskalizować usługę na kasie (ile razy nie podjadę ustawić ¶wiatła to
patrz± w DR i je¶li u nich był poprzedni przegl±d robiony, w ramach
"gwarancji" obywa się bez fiskalizacji), wraca i dokonuje badania
poprawno¶ci ustawienia ¶wiateł (gdyby przez przypadek Ľle ustawił), i tym
razem idzie podbić DR i wpisać "pozytywny" przegl±d do ksi±żki.

[...]

W którym momencie po rozpoczęciu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
przekazaniem DR pacjentowi? ;P

(pozytywne lub negatywne)

Pozytywne przej¶cie badania okresowego kończy się wydaniem DR z piecz±tk±,
nie ma żadnego innego za¶wiadczenia (no chyba, że miejsc w DR na piecz±tki
brak, ale nie o tym dyskusja).

*Ewentualne* za¶wiadczenie jest potrzebne kieruj±cemu, z dwóch powodów:
okazania go w razie kontroli drogowej, okazania go w razie ponownego badania
(nie musi być wykonywane na tej samej stacji OIMPNM). W zwi±zku z tym
pojawia się pytanie: czy SKP musi wystawić za¶wiadczenie o usterce ¶wiateł,
skoro pojazd pomiędzy stwierdzeniem tej usterki oraz jej poprawieniem nie
uczestniczy w ruchu?

  Oczywiscie w celu dowiedzenia się, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

Twoje i moje pytania s± oczywi¶cie kierowane do panów o nikach qnik i
scobowski -- zapewne podadz± podstawy prawne inne niż tabelka z
rozporzadzenia, najlepiej ze wskazaniem konkretnego zapisu, że tak ma być... :D

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 21:02:34
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 18:38,  (Tom N) pisze:

To może inne pytanie: kiedy przegl±d się zaczyna a kiedy kończy? :)

Zaczyna się w momencie przekazania dowodu rejestracyjnego a kończy kiedy zostan± wykonane wszystkie czynno¶ci dla danego pojazdu oraz zostanie badanie wpisane do rejestru podbity dowód b±dĽ wystawione zostanie za¶wiadczenie oraz pobrane pieni±dze za wykonane czynno¶ci.

Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywał tabelkę z rozporz±dzenia, w której o
tym ani słowa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania

O czy nie ma słowa, o regulacji ¶wiateł rzeczywi¶cie nie ma słowa.

[...]

Usługę poza przegl±dem może Ci zrobić gratis nic mu tego nie zabrania ale za "ponowny" przegl±d musi pobrać opłatę. Ja też ustawiam gratis nawet tym co do mnie nie jeżdż± na badania jak popatrzę z jakimi ¶wiatłami ludzie po drogach jeżdż±.

W którym momencie po rozpoczęciu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
przekazaniem DR pacjentowi? ;P

Niezwłocznie, interpretację zostawię Tobie bo dobry w tym jeste¶ :)

[...]

"Ewentualne" za¶wiadczenie z wynikiem negatywnym nie upoważnia do poruszania się po drogach a dlaczego ? Dla ułatwienia odpowiedĽ jest w PoRD.
Gdy klient chce zapłacić tylko za poprawkę to niestety musi wrócić na t± sam± SKP w ci±gu 14 dni, ale nie musi, może jechać gdzie indziej tylko tam zapłaci za cały przegl±d jeszcze raz.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 21:33:18
Autor: Tom N
qnick w <news:k69e0c$j9n$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

No i znowu zapomniałe¶, że DR mozna nie podnić, ale można go zwrócić

oraz pobrane pieni±dze za wykonane czynno¶ci.

Pokażesz przepis, że nie wolno wystawić rachunku z odroczonym terminem
płatno¶ci?

Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywał tabelkę z rozporz±dzenia, w której o
tym ani słowa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania

O czy nie ma słowa, o regulacji ¶wiateł rzeczywi¶cie nie ma słowa.

Tak, tak...

[...]

Nie musi pobrać.

W którym momencie po rozpoczęciu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
przekazaniem DR pacjentowi? ;P

Niezwłocznie, interpretację zostawię Tobie bo dobry w tym jeste¶ :)

Szkoda, że Ty nie jeste¶ dobry w argumentowaniu swoich teorii

[...]

Znowu poleciałe¶ kwantyfikatorami, dlaczego dowiesz się z PoRD

Gdy klient chce zapłacić tylko za poprawkę to niestety musi wrócić na t± sam± SKP w ci±gu 14 dni, ale nie musi, może jechać gdzie indziej tylko tam zapłaci za cały przegl±d jeszcze raz.

I to jest ta różnica pomiędzy mn± a Tob±, ja nie latam kwantyfikatorami, a
jak bardzo trzeba to nawet zacytuję:

"6. Badania technicznego pojazdu polegaj±cego na ponownym sprawdzeniu
zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie
ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania
sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono"

No i dokonano w terminie 14 dni regulacji ¶wiateł, ba, za¶wiadczenie nie
było potrzebne, bo pacjent nie wyjeżdżał z SKP/serwisu...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 22:12:04
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:33,  (Tom N) pisze:

No i znowu zapomniałe¶, że DR mozna nie podnić, ale można go zwrócić

Nie wiem co oznacza słowo podnić, a zwrócić DR nawet trzeba, podbity albo razem z za¶wiadczeniem z badania, no chyba że s± takie usterki że trzeba zatrzymać.
Zrobić można wiele, możesz nie podbić oddać i wygonić ze stacji a nawet nie brać pieniędzy za badanie Twój problem że robisz to niezgodnie z prawem.

oraz pobrane pieni±dze za wykonane czynno¶ci.

Pokażesz przepis, że nie wolno wystawić rachunku z odroczonym terminem
płatno¶ci?

Nie czepiaj się pierdół, forma płatno¶ci jest dowolna i taka na jak± się umówicie z klientem.

O czy nie ma słowa, o regulacji ¶wiateł rzeczywi¶cie nie ma słowa.

Tak, tak...

Nie odpowiadasz na proste pytania czego się boisz ?

Usługę poza przegl±dem może Ci zrobić gratis nic mu tego nie zabrania
ale za "ponowny" przegl±d musi pobrać opłatę.

Nie musi pobrać.

Ciekawe co wpiszesz do rejestru badań.

Szkoda, że Ty nie jeste¶ dobry w argumentowaniu swoich teorii

Gdy kto¶ ma problemy z rozumieniem prostych zapisów to nie przyjmuje żadnych argumentów i trwa w dalej w swojej  niewiedzy.

"Ewentualne" za¶wiadczenie z wynikiem negatywnym nie upoważnia do
poruszania się po drogach a dlaczego ? Dla ułatwienia odpowiedĽ jest w PoRD.

Znowu poleciałe¶ kwantyfikatorami, dlaczego dowiesz się z PoRD

Poczytaj zwłaszcza o dokumentach dopuszczaj±cych do ruchu w PL, się dowiesz i Ty polatasz kwantyfikatorami. Ja nie mam zamiaru Ci tego ułatwiać.

[...]

Można nawet w tym samym dniu i nawet tego samego dnia zrobić badanie poprawkowe a za¶wiadczenie było potrzebne bo :

2. W przypadku gdy w pojeĽdzie stwierdzono usterki istotne, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w za¶wiadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i okre¶la wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o konieczno¶ci przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust. 6.

a czynno¶ci± po zakończeniu badania jest podbicie DR lub wystawienie za¶wiadczenia

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 23:28:27
Autor: Tom N
qnick w <news:k69i2m$ps7$1usenet.news.interia.pl>:

W dniu 2012-10-24 21:33,  (Tom N) pisze:

No i znowu zapomniałe¶, że DR mozna nie podnić, ale można go zwrócić

Nie wiem co oznacza słowo podnić,

b jest obok n na klawiaturze...

Tak zostałe¶ przytłoczony, że chwytasz się litrówek?

Pokażesz przepis, że nie wolno wystawić rachunku z odroczonym terminem
płatno¶ci?
Nie czepiaj się pierdół, forma płatno¶ci jest dowolna i taka na jak± się umówicie z klientem.

Popatrz wyżej, czego sie czepiłe¶...

O czy nie ma słowa, o regulacji ¶wiateł rzeczywi¶cie nie ma słowa.
Tak, tak...
Nie odpowiadasz na proste pytania czego się boisz ?

Powtórz proszę pytanie, bo mogło mi umkn±ć po¶ród bełkotu, który z siebie
wydalasz

Usługę poza przegl±dem może Ci zrobić gratis nic mu tego nie zabrania
ale za "ponowny" przegl±d musi pobrać opłatę.
Nie musi pobrać.
Ciekawe co wpiszesz do rejestru badań.

Rozróżniasz osoby? Ja, ty, on...

Szkoda, że Ty nie jeste¶ dobry w argumentowaniu swoich teorii
Gdy kto¶ ma problemy z rozumieniem prostych zapisów to nie przyjmuje żadnych argumentów i trwa w dalej w swojej  niewiedzy.

I to twój "kolejny" argument?

[...]

Poczytaj ten PoRD na który sie powołujesz -- DR został zatrzymany, a  został
wystawiony "kwit" przez diagnostę...

Ja nie mam zamiaru Ci tego ułatwiać.

Widać, potrafisz stawiać tezy, które nie maja żadnych podstaw prawnych, ba,
s± wręcz negacj± tego co w ustawie zapisano

"5. W przypadkach okre¶lonych w art. 132 ust. 4 ustawy uprawniony diagnosta
okre¶la w za¶wiadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu
warunki używania pojazdu wynikaj±ce z negatywnego wyniku tego badania
technicznego, a w szczególno¶ci okre¶la ograniczenia w zakresie przewozu
pasażerów, ładunków, ci±gnięcia przyczepy lub jazdy w okresie
niedostatecznej widoczno¶ci."

Prawo dopuszcza poruszanie się pojazdu "na kwicie od diagnosty" CBDU,
wystarczy, że przeczytasz ten PoRD ze zrozumieniem...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 23:45:22
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 23:28,  (Tom N) pisze:

Powtórz proszę pytanie, bo mogło mi umkn±ć po¶ród bełkotu, który z siebie
wydalasz

Nie mam zamiaru szkoda czasu i tak nie zmienisz zdania

Ciekawe co wpiszesz do rejestru badań.

Rozróżniasz osoby? Ja, ty, on...

a co maj± wspólnego osoby z rejestrem badań

[...]

No i Ci okre¶lę "Zjazd wył±cznie do warsztatu naprawy" i co możesz jeĽdzić.

A gdy nie zatrzymasz DR tylko wystawisz za¶wiadczenie to możesz jeĽdzić czy nie.

A jaki dokument dopuszcza pojazd do ruchu, bo chyba nie jest to za¶wiadczanie z badania zwłaszcza z negatywnym wynikiem i z wypisanymi usterkami .

Data: 2012-10-25 00:02:35
Autor: Tom N
qnick w <news:k69nhk$362$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

I znowu straszysz? W jakim celu, bo na pewno nie po to by swoja wiarygodno¶ć
w temacie uzasadnić?

A gdy nie zatrzymasz DR tylko wystawisz za¶wiadczenie to możesz jeĽdzić czy nie.

Mogę, i twoim za¶wiadczeniem mogę 4 litery podetrzeć, je¶li będę miał na to
ochotę. ICMPTZ?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-25 00:22:04
Autor: qnick
Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
W dniu 2012-10-25 00:02,  (Tom N) pisze:
..

Mogę, i twoim za¶wiadczeniem mogę 4 litery podetrzeć, je¶li będę miał na to
ochotę. ICMPTZ?

Najwyżej Ci Policja zatrzyma ten dowód.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 20:29:34
Autor: Tom N
qnick w <news:k69pmd$66b$2usenet.news.interia.pl>:

[...]

A najniżej? Bo policjant nie będzie miał podstaw do zatrzymania DR, pomimo,
że Ty wystawiłe¶ "negatywne za¶wiadczenie". DR jest ważny, pojazd sprawny.
Dałe¶ sie wpu¶cić w znaczenie słowa "mogę" i założyłe¶, że mi nie wolno pod
groĽba "kary" jeĽdzić pojazdem, który u ciebie badań nie przeszedł, ale
tylko na tyle, ze mi DR nie zatrzymałe¶

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 20:37:13
Autor: qnick
Złagodzone przepisy dot. badań techn icznych

  Pytanie jest takie: czy przeglÄ…d moĹĽna *przerwać*?

Zgodnie z prawem nie można przerwać bo :

"Dane identyfikacyjne pojazdu po porównaniu stanu faktycznego z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub odpowiadającym mu dokumencie niezwłocznie zamieszcza się w rejestrze "

A identyfikacja to pierwsza czynność jaką robisz, a jak wpiszesz to już skasować nie można w każdym programie działającym na SKP. Pozostaje kwestia tego ile to jest niezwłocznie :) W praktyce bywa z tym różnie

  Inaczej mĂłwiÄ…c, czy wolno zrobić tak, ĹĽe przeglÄ…dasz, przeglÄ…dasz,
ustalacie ĹĽe "reszta jutro", klient sobie jedzie (co ma w papierach,
"auto w trakcie przeglądu"?), wraca następnego dnia - i kończycie?

j.w. bo :
"4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu o wyniku tego badania do rejestru badań technicznych pojazdów, zwanego dalej „rejestrem”, a także dokonuje wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu albo wystawia zaświadczenie z badania technicznego pojazdu."

Przegląd możesz zakończyć tylko pieczątką w dowodzie lub wystawieniem zaświadczenia z badania.

  Spory o to, czy - w razie nie dość jasnego wyraĹĽenia przez
ustawodawcę - lista czynności jest otwarta, zamknięta czy
wykluczajÄ…ca (znaczy coĹ› spoza listy powoduje wykluczenie)
sÄ… zawsze ciekawe ;)
  IMVHO, do wykluczenia potrzebny byĹ‚by dodatkowy "hak"
w przepisie (np. zakaz przerywania, ktĂłry nasunÄ…Ĺ‚ mi siÄ™
wyżej, oczywiście tylko w roli przykładu takiego "haka").

Wyrażenie jest jasne tylko nie wszyscy mają zdolność czytania ze zrozumieniem i nie rozróżniają słów pomiar oraz pomiar i regulacja. Przy pierwszym robisz TYLKO pomiar a przy drugim możesz wyregulować dodatkowo niestety przy światłach jest tylko pomiar.

  Inny "hak" - ĹĽe po rozpoczÄ™ciu badania trzeba wystawić zaĹ›wiadczenie
(pozytywne lub negatywne), widzę że też był poruszony, ale nie został
literalnie wyraĹĽony, niniejszym to czyniÄ™ :)
  Oczywiscie w celu dowiedzenia siÄ™, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

pzdr, Gotfryd

Raczej po zakończeniu badania i nie zawsze zaświadczenie, jak jest miejsce na wpis w dowodzie to wtedy bijesz stempel do dowodu i tylko stempel. Zaświadczenie wystawiasz zawsze nawet jak podbijasz dowód rejestracyjny tylko dla trolejbusu :)
Pozdr qnick

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 21:04:15
Autor: Tom N
qnick w <news:k69cgs$gpg$1usenet.news.interia.pl>:

  Pytanie jest takie: czy przegl±d można *przerwać*?
Zgodnie z prawem nie można przerwać bo :
"Dane identyfikacyjne pojazdu po porównaniu stanu faktycznego z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub odpowiadaj±cym mu dokumencie niezwłocznie zamieszcza się w rejestrze "

A identyfikacja to pierwsza czynno¶ć jak± robisz,

No i tu już się mylisz -- pierwsza czynno¶ć to przyjęcie DR (i kluczyka) od
pacjenta, następna to...

Pomyliły Ci się czynno¶ci z paragrafami i punktami

a jak wpiszesz to już skasować nie można w każdym programie działaj±cym na SKP. Pozostaje kwestia tego ile to jest niezwłocznie :) W praktyce bywa z tym różnie

No skoro¶ taki praworz±dny, to rozumiem, że bierzesz DR i idziesz wpisać w
programie... Nie? To lepiej zacznij tak robić, bo kontrole cię mog± zje¶ć na
przystawkę...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 21:12:49
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:04,  (Tom N) pisze:

No i tu już się mylisz -- pierwsza czynno¶ć to przyjęcie DR (i kluczyka) od
pacjenta, następna to...

Nie ma takiej czynno¶ci w dzienniku "pacjent" sam daje DR

No skoro¶ taki praworz±dny, to rozumiem, że bierzesz DR i idziesz wpisać w
programie... Nie? To lepiej zacznij tak robić, bo kontrole cię mog± zje¶ć na
przystawkę...

Dokładnie tak robię i nie mam się czego bać, jak Ty postępujesz inaczej to raczej Ty powiniene¶ sie niepokoić :)

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 21:42:17
Autor: Tom N
qnick w <news:k69ejj$k7b$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

Dokładnie tak robię

Wła¶nie, bierzesz/przyjmujesz DR pomimo, że takowej czynno¶ci w
rozporz±dzeniu nie opisano. Tak jak regulacji ¶wiateł.

W±tpię co prawda, że zrozumiesz...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 22:23:45
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:42,  (Tom N) pisze:
Wła¶nie, bierzesz/przyjmujesz DR pomimo, że takowej czynno¶ci w
rozporz±dzeniu nie opisano. Tak jak regulacji ¶wiateł.

W±tpię co prawda, że zrozumiesz...

Jest identyfikacja porównanie zapisów w DR ze stanem faktycznym. Ciężko co¶ porównać nie maj±c w ręce DR.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 22:25:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
Hello qnick,

Nie zrozumiałe¶.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-24 22:31:12
Autor: qnick
[...]

Zrozumiałem jest jeszcze trochę rzeczy które s± pominięte w Dz.U. a się je robi  np. kto ma jechać autem podczas badania diagnosta czy klient.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 22:47:42
Autor: qnick
Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
W dniu 2012-10-24 22:44, Artur Ma¶l±g pisze:

Nie zrozumiałe¶.

Zrozumiałem

Raczej nie ...

To mnie o¶wiećcie,  ja w przeciwieństwie do większo¶ci jak nie wszystkich tutaj umiem przyznać się do błędu.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 23:21:35
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, October 24, 2012, 10:47:42 PM, you wrote:

Nie zrozumiałe¶.
Zrozumiałem
Raczej nie ...
To mnie o¶wiećcie,  ja w przeciwieństwie do większo¶ci jak nie
wszystkich tutaj umiem przyznać się do błędu.

Nie potrafisz - od samego pocz±tku brniesz w zaparte z rzekomym
zakazem regulacji ¶wiateł.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-24 23:47:36
Autor: qnick
Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
Hello qnick,

Nie potrafisz - od samego pocz±tku brniesz w zaparte z rzekomym
zakazem regulacji ¶wiateł.

Bo jest zakaz a to że wszyscy reguluj± to inna bajka i nie mówię że jest Ľle że tak robi±, sam tak robię.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 23:53:19
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, October 24, 2012, 11:47:36 PM, you wrote:

Nie potrafisz - od samego pocz±tku brniesz w zaparte z rzekomym
zakazem regulacji ¶wiateł.
Bo jest zakaz a to że wszyscy reguluj± to inna bajka i nie mówię że jest
Ľle że tak robi±, sam tak robię.

Dopiero co pisałe¶, ze potrafisz przyznać się do błędu.

NIE MA ZAKAZU. Tak samo jak nie ma zakazu pierdzenia w czasie badania.
Jak równiez dłubania w nosie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-25 00:18:38
Autor: qnick
[...]

I niech Wam tak zostanie dalej tak my¶lcie. Dla mnie pomiar to pomiar i nic więcej a pomiar i regulacja to pomiar i ew. regulacja w razie potrzeby jak nie rozumiecie trudno Wy wiecie lepiej.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 06:53:04
Autor: AZ
On 2012-10-24, qnick <ajwaj@pl.eu.pl> wrote:

I niech Wam tak zostanie dalej tak myślcie. Dla mnie pomiar to pomiar i nic więcej a pomiar i regulacja to pomiar i ew. regulacja w razie potrzeby jak nie rozumiecie trudno Wy wiecie lepiej.

No to jak przyjedzie ktos z naklejka PMS-u to nie reguluj tylko odpraw
z zaswiadczeniem i niech wroci z wyregulowanymi ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-25 11:31:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
On Wed, 24 Oct 2012, qnick wrote:

Hello qnick,

Nie potrafisz - od samego pocz±tku brniesz w zaparte z rzekomym
zakazem regulacji ¶wiateł.

Bo jest zakaz

  NIE MA PRZEPISU KTÓRY ZAKAZUJE!

  Popatrz na to tak: w przypadku takiej czynno¶ci jak badanie, mamy
DWIE strony. Jedna strona, diagnosta, występuje w roli "urzędu".
  Wg zasad KPA rzeczywi¶cie, może działać tylko "w ramach prawa".
  "Ramy prawa" nie zakazuj± np. przerywania procedur, prawda?
  To nie jest tak, że jak np. idziesz zarejestrować samochód, to
musisz cięgiem zajmować się TYLKO rejestracj±, i albo numery rejestracyjne
zostan± na pojeĽdzie powieszone, albo dostaniesz odmowę na pi¶mie,
albo umrzesz z głodu ;)
  Może być tak, że "złożysz papiery" i dalszy ci±g będzie się
odbywał kiedy¶ póĽniej.
  Aby dana czynno¶ć była ci±gła/nieprzerywalna, przepis musi to NAKAZYWAĆ,
do tego okre¶laj±c co stanowi "przerwę".
  Teraz druga strona, klient, ograniczona jest szerszym przepisem, tym
z Konstytucji, który stanowi że klient może robić to czego prawo
mu nie zabrania.
  No to klient w czasie "przerwy w procedurze" przeprowadza regulację.
  Przepisu zakazuj±cego nie ma.

a to że wszyscy reguluj± to inna bajka i nie mówię że jest Ľle

  Jak rozumiem, spór nie dotyczy "słuszno¶ci zdroworozumowej",
a przepisów.
  I wychodzi że nie ma podstaw prawnych do zakazania regulacji.
  Na przykład w ten sposób, że robi się j± w przerwie badania
(a je¶li ta wersja zostanie obalona, to obejrzymy, czy nie ma
jeszcze innej możliwo¶ci dopuszczalnej wg "zasad prawnych").

  Ty się uparłe¶, że ewentualna regulacja z definicji stanowi
czę¶ć badania. I tu leży bł±d! (IMO)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-24 23:55:28
Autor: Tom N
qnick w <news:k69ioj$qva$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

I dlatego wyci±łe¶:

<cite>
No i tu już się mylisz -- pierwsza czynno¶ć to przyjęcie DR (i kluczyka) od
pacjenta, następna to...
Nie ma takiej czynno¶ci w dzienniku "pacjent" sam daje DR
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
No skoro¶ taki praworz±dny, to rozumiem, że bierzesz DR
Dokładnie tak robię
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
</cite>

Zaczynasz gubić sie w zeznaniach, stajesz się coraz bardziej niewiarygodny.

Widzisz, w rozporz±dzeniu i ustawie jest o zatrzymaniu DR i tego ewentualnie mogłe¶ sie trzymać -- taka lista czynno¶ci, które diagnosta *musi* wykonać, ale nie ma tam ani słowa, że nie *może* wykonać więcej -- ot ile razy pojadę na przegl±d tyle razy telepi± samochodem -- pomimo, że nie jest to w zakresie badań? I często wychodzi z tego telepania, że amortyzatory maj± po 5% sprawno¶ci, ale nic mi nie mówi±, tylko DR podbijaj±... Tak, pewnego dnia obok stała i przygl±dała się ekipa kontroluj±ca SKP, i o dziwo -- stacja ci±gle działa...

Podsumowuj±c: trolujesz, i to bardzo kiepsko.

--
'Tom N'

Data: 2012-10-25 00:14:49
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 23:55,  (Tom N) pisze:
[...]

W którym miejscu to ze biorę DR "pacjent" sam daje,  czy w tym że po sprawdzeniu numerów i zapisów wpisuję do programu od razu. Też cytujesz co Ci pasuje.

Widzisz, w rozporz±dzeniu i ustawie jest o zatrzymaniu DR i tego ewentualnie
mogłe¶ sie trzymać -- taka lista czynno¶ci, które diagnosta *musi* wykonać,
ale nie ma tam ani słowa, że nie *może* wykonać więcej

No tylko żeby Ci nie zarzucili podczas kontroli że robisz niezgodnie z ustalonym zakresem bo robisz więcej niż Ci każ±.

[...]

Sprawdzania sprawno¶ci amortyzatorów nie ma w zakresie okresowego.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 20:20:44
Autor: Tom N
qnick w <news:k69p8r$5te$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

Mnie? A niby dlaczego mieliby co¶ zarzucać.

[...]

Czyli nie telepiesz? To po co w takim razie w "cenniku ministerialnym": 2.9 działania
amortyzatorów jednej osi 14,00. Nie ma tam mowy o "oględzinach", tylko jest
o "działaniu".
Z tego na wprost wynika przecież, że przy ponownym badaniu -- spowodowanym
wcze¶niejszym negatywem dla amorków -- powiniene¶ telepać, pisałe¶ przecież
trzymasz się wytycznych ministra literalnie...

Ale może napiszesz chociaż dlaczego w rozporz±dzeniu jest mowa o regulacji
ci¶nienia w oponach?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-25 21:05:55
Autor: qnick
W dniu 2012-10-25 20:20,  (Tom N) pisze:
[...]

Nie, no chyba że mam podejrzenie że s± niesprawne.

Pod 2 s± ponowne sprawdzenia, na okresowym nie telepiesz bo nie musisz a na poprawce już tak, niestety nie ja to wymy¶liłem.
A regulacja ci¶nienia jest po to żeby "pacjent" był zadowolony bo przecież nie do sprawdzania amortyzatorów którego nie musisz robić.

Tak możemy roztrz±sać wiele tematów z tej dziedziny możemy również zacz±ć się spierać o termin badania p-py lekkiej marki SAM je¶li masz z nimi do czynienia itd. ale tu chodziło o regulację ¶wiateł.
Zgodziłem się z Gotfrydem że skoro można przerwać badanie okresowe bo przecież nie ma przepisu który tego zabrania, to można w tej przewie zrobić regulację :) czy tam za free czy za opłat±.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 21:20:15
Autor: Tom N
qnick w <news:k6c2im$prj$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

Ale ja to wymy¶liłem, a ty sie znowu dałe¶ wpu¶cić -- od kiedy cennik jest
podstawa prawn± do wykonywanych czynno¶ci?

A regulacja ci¶nienia jest po to żeby "pacjent" był zadowolony bo przecież nie do sprawdzania amortyzatorów którego nie musisz robić.

Czyli nie przyszło ci do głowy, że wła¶ciwe ci¶nienie w oponach ma wpływ na
wynik badania ustawienia ¶wiateł. Moje gratulacje, po raz kolejny pan
zapunktował ujemnie.

Tak możemy roztrz±sać wiele tematów z tej dziedziny możemy również zacz±ć się spierać o termin badania p-py lekkiej marki SAM

ale tu chodziło o regulację ¶wiateł.

Cały czas.

Zgodziłem się z Gotfrydem że skoro można przerwać badanie okresowe bo przecież nie ma przepisu który tego zabrania, to można w tej przewie zrobić regulację :) czy tam za free czy za opłat±.

Przecież Gotfryd wyraĽnie zastrzegł, że nie chce we flejmie przeszkadzać --
tego tez nie zrozumiałe¶? Jego argumentacja to jego sprawa, je¶li będę miał ochotę j± przedyskutowac
to zrobię to, a póki co idę trop w trop za twoim sposobem my¶lenia i kroku
po kroku pokazuję dziury w "drodze" które robisz

--
'Tom N'

Data: 2012-10-25 11:20:23
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

[...]
Pozostaje kwestia tego ile to jest niezwłocznie :) W praktyce bywa z tym różnie

  Poproszę o niepomylenie mnie z Tomem, a w szczególno¶ci przytaczanych
argumentacji - tak z przezorno¶ci, bo to machinalnie czasem "samo
wychodzi", a nie mam chęci psuć Wam Waszego flejma ;)

  Pozostanę na tym, o czym pisałem. (Ja pisałem, nie Tom).

  Jak dot±d - nie podałe¶ przepisu który ZABRANIA przerywania.
  Ba, sam wskazujesz że "niezwłoczno¶ć" ma ograniczenia praktyczne,
prawne ew. ustali s±d.
  Ale "niezwłoczno¶ć" nie wyklucza przerywania!

j.w. bo :
"4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu o wyniku tego badania do rejestru badań

  Pytałem, czy badanie można przerwać, można również spytać czy można
je "zawiesić".
  IMO wymienione przepisy tego nie wykluczaj±.
  PO ZAKOŃCZENIU badań niew±tpliwie trzeba co¶ tam zrobić ;), ale
na razie mamy "badanie w toku".
  I tego toku, znaczy trwania badania, dotycz± moje uwagi :)

Przegl±d możesz zakończyć tylko piecz±tk± w dowodzie lub wystawieniem za¶wiadczenia z badania.

  Ale ja nie pytam jak go ZAKOŃCZYĆ!

  Przyj±łe¶ pewn± tezę i kurczowo jej się trzymasz, nie dostrzegaj±c,
że prawo składa się nie tylko z przepisów dotycz±cych danej czynno¶ci,
ale *wszystkich* przepisów razem wziętych (i to nie wszystko, bo
jeszcze do kompletu s± "zasady prawne").

  Mi wychodzi, że podanie listy zamkniętej w żadnym razie nie skutkuje
wykluczeniem poprzez czynno¶ć uboczn±.
  Taka czynno¶ć musi być *zabroniona*, aby powodowała naruszenie
przepisu. Zakazu wprost nie ma.
  No to podawałem przykłady "zakazów nie wprost", które mogłyby
powodować podobny skutek, na przykład poprzez zakaz przerywania.

  Wychodzi, że takiego zakazu RÓWNIEŻ NIE MA.

  Nie wiem jak Tobie, ale mi wychodzi że przegl±d można przerwać.
  Jednak. A raczej "nadal" - do momentu, aż znajdzie się przepis, który
jawnie zabroni której¶ czynno¶ci koniecznej do umożliwienia
regulacji w trakcie "przerwy w badaniu".

[...]

Wyrażenie jest jasne tylko nie wszyscy maj± zdolno¶ć czytania ze zrozumieniem i nie rozróżniaj± słów pomiar oraz pomiar i regulacja. Przy pierwszym robisz TYLKO pomiar a przy drugim możesz wyregulować dodatkowo niestety przy ¶wiatłach jest tylko pomiar.

  Ale to Ty nadinterpretujesz.
  Oczywi¶cie, że "pomiar i regulacja" to nie pomiar.
  Ale to również nie jest zakaz regulacji.

  Za to brak zakazu powoduje, że na razie nie widać przeszkód dla
operacji "pomiar" <przerwa> "regulacja" <koniecz przerwy> "pomiar".

  Nie s±dzę, że wysuniesz tezę iż diagno¶cie nie wolno ponowić
pomiaru (że jak zacznie mierzyć i wyjdzie mu, że np. do suwmiarki
mu się ¶mieć przykleił :P to nie może jej oczy¶cić i przyłożyć
drugi raz).

  No to wygl±da, że jak diagnosta CHCE, to przerwę może zrobić.
  I tyle.

  To, że w przerwie klient sobie każe naprawić/wyregulować co¶
w aucie nie stanowi czynno¶ci objętej przegl±dem!
  Jest poza ("w przerwie").

  Choć się staram, nie mogę znaleĽć dziury w takim podej¶ciu.

  Tu jeszcze jedna ważna uwaga: diagnosta NIE MUSI zgodzić się
na przerwę. Ba, WEWNĘTRZNY REGULAMIN danej stacji może mu
tego zabraniać, skutkuj±c sankcjami służbowymi.

  Ale to nie będzie wynikało z przepisu!
  Na innej stacji może być inaczej.
  I tu dochodzimy do sedna: możesz wygonić klienta.
  To nie ja będę odpowiadał na pytanie, czy przyjedzie ponownie ;)

[...]

Raczej po zakończeniu badania i nie zawsze za¶wiadczenie,

  Jednak niewyraĽnie napisałem, teraz to widzę - chodziło mi o to,
że do momentu wystawienia za¶wiadczenia nie wolnoby dopuszczać
do zmiany stanu technicznego pojazdu.
  S±dzę że takiego przepisu nie ma (spodziewałbym się, że jak
jest, to byłby w nim zapis "z wyj±tkiem przypadku... <i tu
przepis dla wymienianego już 'pomiaru i regulacji'>")

  Jeszcze raz: IMO, je¶li ustawodawca LITERALNIE nie zabronił przerywania
badania, to nie zabronił.
  Oczywi¶cie, masz 100% racji że "regulacja" nie może być objęta badaniem.
  Ale je¶li jest robiona w przerwie badania, trzeba by wykazać, że
co¶ zabrania b±dĽ regulacji b±dĽ przerwy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-25 19:55:30
Autor: qnick
[...]

Przerywania badania urzędowego nie rozważałem, ale rzeczywi¶cie racja skoro można przerwać badanie bo zakazu przerywania badania wprost chyba nie ma (nie jestem pewien na 100 % ale poszukam) i w tej przerwie można wykonać regulacje, ba nawet można skasować klienta za t± usługę
Pozdr
--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-26 00:07:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 25 Oct 2012, qnick wrote:

Przerywania badania urzędowego nie rozważałem,

  No i Twoje czynno¶ci zostały "zalegalizowane" :D
  Jakby¶ znalazł dziurę w całym daj znać :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-23 18:24:29
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-23 17:17, qnick pisze:
[...]

Zapoznałem się, stąd pytanie. Tam nie ma żadnego zakazu.

[...]

Chętnie się zapoznam z tym przepisem, który zabrania ustawiania
świateł przy okazji przeglądu - czy to za darmo z dobrej woli
diagnosty, czy też za stosowną opłatą.

Data: 2012-10-23 19:15:52
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 18:24, Artur Maśląg pisze:

Zapoznałem się, stąd pytanie. Tam nie ma żadnego zakazu.

Jest, skoro nie umiesz czytać to nie moja wina.

Chętnie się zapoznam z tym przepisem, który zabrania ustawiania
świateł przy okazji przeglądu - czy to za darmo z dobrej woli
diagnosty, czy też za stosowną opłatą.

Już podałem.

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 19:40:16
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-23 19:15, qnick pisze:
W dniu 2012-10-23 18:24, Artur Maśląg pisze:

Zapoznałem się, stąd pytanie. Tam nie ma żadnego zakazu.

Jest,

Niczego takiego nie ma. WskaĹĽ.

skoro nie umiesz czytać to nie moja wina.

Widzisz, to juĹĽ kolejna odpowiedĹş w tym tonie, niestety bez
wskazania przepisu, ktĂłry tego zabrania.

Niestety nie.

Data: 2012-10-23 19:47:28
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 19:40, Artur Maśląg pisze:
[...]

Specjalnie dla Ciebie z innego mojego postu w tym wÄ…tku :

Za Dz.U. z 2012 nr0 poz.996 zał.1 pkt.4.1.2. :

Pomiar ustawienia na ławie pomiarowej za pomocą przyrządów do kontroli ustawienia świateł.

Pomiar, a nie pomiar i regulacja,  i nie usterka drobna tylko istotna skutkujÄ…ca negatywnym wynikiem badania

j.w.

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 19:56:09
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-23 19:47, qnick pisze:
[...]

Pomiar ustawienia na Ĺ‚awie pomiarowej za pomocÄ… przyrzÄ…dĂłw do kontroli
ustawienia świateł.

Pomiar, a nie pomiar i regulacja,  i nie usterka drobna tylko istotna
skutkujÄ…ca negatywnym wynikiem badania

Po co mi to cytujesz? Przecież treść tego się nie zmieniła od jakiegoś
czasu. Nie ma tam słowa o zakazie ustawienia świateł za darmo, a tym
bardziej odpłatnie.

Dla porĂłwnania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to
można wyregulować i tylko to podczas badania okresowego.

No i co z tego?

???

Data: 2012-10-23 20:00:13
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 19:56, Artur Maśląg pisze:
[...]

Czy jest tam gdzieś napisane regulacja - NIE zatem nie wolno Ci regulować masz tylko sprawdzić (pomiar)

Dla porĂłwnania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to
można wyregulować i tylko to podczas badania okresowego.

No i co z tego?

Skoro nie widzisz różnicy pomiędzy tymi zapisami nic na to nie poradzę.

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 20:20:59
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-23 20:00, qnick pisze:
[...]

Czy jest tam gdzieĹ› napisane regulacja - NIE zatem nie wolno Ci
regulować masz tylko sprawdzić (pomiar)

LOL - a gdzie ten zakaz?

[...]

Kolejny nieuzasadniony wniosek - różnicę widzę, ale ona nic nie wnosi
do sugerowanego przez ciebie *zakazu* regulacji ustawienia świateł
przy okazji przeglÄ…du.

Data: 2012-10-23 20:36:25
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 20:20, Artur Maśląg pisze:
[...]

Nie moja wina ĹĽe nie rozumiesz prostych zapisĂłw

załącznik nazywa się :

WYMAGANIA DOTYCZÄ„CE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZÄ„CE OCENY USTEREK
PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU

Masz przeprowadzać badanie tak jak jest napisane w załączniku nr 1, skoro nie masz napisane REGULACJA to tego robić Ci nie wolno bo wówczas przeprowadzasz badanie niezgodnie z ustalonym przez ten załącznik zakresem i sposobem, bo gdyby Ci wolno było to miałbyś napisane POMIAR I REGULACJA podobnie jak przy oponach .

Kolejny nieuzasadniony wniosek - różnicę widzę, ale ona nic nie wnosi
do sugerowanego przez ciebie *zakazu* regulacji ustawienia świateł
przy okazji przeglÄ…du.

Prościej chyba już się nie da wytłumaczyć

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 21:56:24
Autor: scobowski
W dniu 2012-10-23 20:36, qnick pisze:

> Prościej chyba już się nie da wytłumaczyć

Cześć qnick :)
Niepotrzebna dyskusja ; tu się hamuje na 4 metrach na zimówkach zrobionych z węża ogrodowego a nie wymienia argumenty.
WiÄ™kszość uĹĽytkownikĂłw grupy niestety nie widziaĹ‚a nigdy kontroli tdt ani wk, wiÄ™kszoĹ›ci teĹĽ nie bÄ™dzie siÄ™ chciaĹ‚o zagĹ‚Ä™biać w dzienniki i zaĹ‚Ä…czniki, ĹĽeby domyĹ›lić siÄ™, ĹĽe diagnosta ma ileĹ›  obostrzeĹ„, za nieprzestrzeganie ktĂłrych moĹĽe dostać po d*pie :)

Data: 2012-10-23 22:22:11
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 21:56, scobowski pisze:
W dniu 2012-10-23 20:36, qnick pisze:

 > ProĹ›ciej chyba juĹĽ siÄ™ nie da wytĹ‚umaczyć

Cześć qnick :)
Niepotrzebna dyskusja ; tu siÄ™ hamuje na 4 metrach na zimĂłwkach
zrobionych z węża ogrodowego a nie wymienia argumenty.
Większość użytkowników grupy niestety nie widziała nigdy kontroli tdt
ani wk, większości też nie będzie się chciało zagłębiać w dzienniki i
nieprzestrzeganie których może dostać po d*pie :)

Cześć !
Wiem ale cóż może chociaż kiedyś zapytają się na przeglądzie jak ma być żeby było zgodne z prawem.

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 22:08:55
Autor: Adam
W dniu 2012-10-23 20:20, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2012-10-23 20:00, qnick pisze:
W dniu 2012-10-23 19:56, Artur Ma¶l±g pisze:

W dniu 2012-10-23 18:24, Artur Ma¶l±g pisze:

Czy jest tam gdzie¶ napisane regulacja - NIE zatem nie wolno Ci
regulować masz tylko sprawdzić (pomiar)

LOL - a gdzie ten zakaz?

Nie moja wina że nie rozumiesz prostych zapisów

zał±cznik nazywa się :

WYMAGANIA DOTYCZˇCE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZˇCE OCENY USTEREK
PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU

Masz przeprowadzać badanie tak jak jest napisane w zał±czniku nr 1,
skoro nie masz napisane REGULACJA to tego robić Ci nie wolno bo wówczas
przeprowadzasz badanie niezgodnie z ustalonym przez ten zał±cznik ozporza
zakresem i sposobem, bo gdyby Ci wolno było to miałby¶ napisane POMIAR I
REGULACJA podobnie jak przy oponach .

Kolejny nieuzasadniony wniosek - różnicę widzę, ale ona nic nie wnosi
do sugerowanego przez ciebie *zakazu* regulacji ustawienia ¶wiateł
przy okazji przegl±du.

Pro¶ciej chyba już się nie da wytłumaczyć

Ale wa¶ć bredzisz.
Rozporz±dzenia nie czytałem.
Ale mam takie pytanie - id±c Twoim tokiem rozumowania:
Klient podjeżdża do Stacji Diagnostycznej. Zostawia zamknięte drzwi samochodu.
Przychodzi diagnosta i nie może wej¶ć do pojazdu, bo drzwi zamknięte, za¶ nie może ich otworzyć, bo w Dzienniku Ustaw nie napisano, że do zadań diagnosty należy otwieranie drzwi ;)
W ten sposób dochodzimy do absurdu.

Prawo stanowione ogólnie może być nakazuj±ce lub zakazuj±ce.
Gdzie tu masz zakaz?

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-23 22:20:38
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 22:08, Adam pisze:

[...]

Po co mam jechać klient niech sobie jedzie i otworzy drzwi a jak nie może otworzyć to niech sobie na lawetę wci±gnie i pojedzie tam gdzie mu otworz± a jak nie chce otworzyć i się uprze na badanie to można go za wiele rzeczy nie pu¶cić
Pierwsza z brzegu :

"Brak numeru (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) lub nie można go odszukać"

itd. można sobie pisać te punkciki aż ci miejsca na za¶wiadczeniu braknie.

--
Je¶li twoja kobieta chce nauczyć się jeĽdzić nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-20 23:29:05
Autor: Marek Dyjor
Artur Maśląg wrote:
W dniu 2012-10-19 13:44, J.F pisze:
"Artur MaĹ›lÄ…g"  napisaĹ‚:
W dniu 2012-10-19 12:06, J.F pisze:
W TV powiedzieli, że władza złagodziła przepisy i drobne usterki
juĹĽ
[...]

karać i jeszcze raz karać, takĹĽe za psucie myjni samochodowych  ;-)

Data: 2012-10-22 19:01:15
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-20 23:29, Marek Dyjor pisze:
Artur Maśląg wrote:
[...]

karać i jeszcze raz karać,

Karać? Za co? Znowu sobie coś ubzdurałeś?

takĹĽe za psucie myjni samochodowych  ;-)

A tak, widzę że mocno zaszkodziło...

Data: 2012-10-20 10:27:38
Autor: scobowski
W dniu 2012-10-19 12:19, Artur Maśląg pisze:

A ja nie popieram i prosiłbym o jakieś szczegółowe informacje.
http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2012,nr,170/poz,996.html
albo znajdź sobie oryginał na stronie sejmu.

Data: 2012-10-19 15:16:55
Autor: Filip
[...]

20 zł Panie Kolego. :) Żeby sprawdzić czy ktoś ma nowy wahacz tyle samo roboty... Wystarczy podejść i zobaczyć. To wszystko. Żarówki dotykać nie trzeba czy gorąca tak samo wahacza dotykać nie trzeba by widzieć, że nowy...

[...]

Pytanie co to jest drobny wyciek... Ile to kropel na dobÄ™?

Data: 2012-10-19 15:25:21
Autor: J.F
Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
UĹĽytkownik "Filip"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

20 zł Panie Kolego. :)

ale to akurat mozna skorygowac w nowym urzedowym cenniku.

Żeby sprawdzić czy ktoś ma nowy wahacz tyle samo roboty... Wystarczy podejść i zobaczyć. To wszystko. Żarówki dotykać nie trzeba czy gorąca tak samo wahacza dotykać nie trzeba by widzieć, że nowy...

Skoro byly luzy w zawieszeniu, to trzeba sprawdzic czy nie ma luzow w zawieszeniu.
A to juz niestety jest dluzsza operacja.

Zeby sprawdzic czy swiatlo swieci to wystarczy rzut oka bez schylania.

jedna na dwie doby.

J.

Data: 2012-10-19 15:38:23
Autor: Filip
W dniu 2012-10-19 15:25, J.F pisze:

Skoro byly luzy w zawieszeniu, to trzeba sprawdzic czy nie ma luzow w
zawieszeniu.
A to juz niestety jest dluzsza operacja.

I za to się płaci. Jeżeli znajdzie luz na jakimś elemencie, to trzeba ten element wymienić. Po wymianie widać, że element jest nowy. Chyba, że ktoś wymienił na używany ale to sporadyczny przypadek.

Zeby sprawdzic czy swiatlo swieci to wystarczy rzut oka bez schylania.

Czyli za schylenie płaci się 20 zł? :)

[...]

Kto to będzie mierzył i sprawdzał oraz ile to będzie kosztować?

Data: 2012-10-20 09:48:31
Autor: nazgul
Złagodzone przepisy dot. badań techn icznych

Pytanie co to jest drobny wyciek... Ile to kropel na dobÄ™?

jedna na dwie doby.

nie

dokładnie to jest 3 krople na godzinę
no ale w USA ;-)

Data: 2012-10-20 10:32:06
Autor: J.F.
Złagodzone przepisy dot. badań techn icznych
Dnia Sat, 20 Oct 2012 09:48:31 +0200, nazgul napisał(a):
Pytanie co to jest drobny wyciek... Ile to kropel na dobę?
jedna na dwie doby.

nie
dokładnie to jest 3 krople na godzinę
no ale w USA ;-)

3 krople ... 1 ml ? 24 ml/dobe ... po miesiacu ubywa 0.7 litra.
Nie jest to moze problem jesli chodzi o plyn chlodzniczy czy olej w
silniku, ale juz skrzyni biegow sie tak czesto nie kontroluje.

No a po trzech dniach stania mamy spory placek oleju pod samochodem, racje
bedzie policja miala ze ktos w to wjedzie, w poslizg wpadnie ...

J.

Data: 2012-10-20 12:21:15
Autor: nazgul
W dniu 2012-10-20 10:32, J.F. pisze:
[...]

przyznam się ze fakt podałem prawdziwy, ale dla niszy wojskowej
tam akurat wszystko sprawdza się dość często, ale niekoniecznie od razu naprawia.

popieram wprowadzenie uznaniowości podczas przeglądu technicznego
Wszystkiego sklasyfikować się nie da przepisami (albo da się z trudem a potem i tak wejdzie nowa technologia za którą przepis nie nadąży).

narzekanie diagnostów, że się nie opłaca albo ledwo ledwo
należy między bajki włożyć, wystarczy popatrzeć ile powstaje stacji diagnostycznych i to nawet na kompletnych zadupiach.

Data: 2012-10-22 20:35:34
Autor: qnick
W dniu 2012-10-20 12:21, nazgul pisze:

narzekanie diagnostów, że się nie opłaca albo ledwo ledwo
należy między bajki włożyć, wystarczy popatrzeć ile powstaje stacji
diagnostycznych i to nawet na kompletnych zadupiach.

Na ceny narzekają właściciele nie diagności. Diagnosta może jedynie na zarobki ponarzekać. A stacji powstaje dużo bo każdemu się wydaje że to taki złoty interes, a niestety już tak nie jest. Niech powstają nowe będzie łatwiej o robotę

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-27 22:09:57
Autor: nazgul
W dniu 2012-10-22 20:35, qnick pisze:
[...]

jak już jesteś taki drobiazgowy i czepiasz się różnicy między diagnostą a właścicielem stacji diagnostycznej to ja tez się pouczepiam.

może o robotę będzie więcej łatwiej ale o pieniądze nie.

Data: 2012-10-22 20:31:08
Autor: qnick
W dniu 2012-10-19 15:16, Filip pisze:
[...]

Zdziwiłbyś się jakbyś zobaczył nowy świecący wahacz prosto ze sklepu wybity gorzej niż ten stary :)
..

Pytanie co to jest drobny wyciek... Ile to kropel na dobÄ™?

Teraz jest to dobre pytanie bo nie jest to zdefiniowane. W starym dzienniku wyciek był zdefiniowany tak że jak spadały krople na ziemię to był wyciek a jak nie spadały to zapocenie

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-22 22:55:25
Autor: Filip
W dniu 2012-10-22 20:31, qnick pisze:

Zdziwiłbyś się jakbyś zobaczył nowy świecący wahacz prosto ze sklepu
wybity gorzej niĹĽ ten stary :)

Wahacz ze sklepu wybity? Rotfl.

[...]

Czyli jak komuś poci się silnik, to summarum przez noc może nakapać całkiem sporą kałużę oleju...

Data: 2012-10-23 17:22:43
Autor: qnick
W dniu 2012-10-22 22:55, Filip pisze:
W dniu 2012-10-22 20:31, qnick pisze:

Wahacz ze sklepu wybity? Rotfl.

No i się zdziwiłeś, a ja widziałem to na własne oczy. Audi A4 wahacz nówka sztuka świecący a wybity na sworzniu tak że hej.

[...]

Jak siÄ™ poci to nic nie cieknie na ulice bo jak cieknie to juĹĽ jest wyciek.

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 12:36:16
Autor: Filip
W dniu 2012-10-23 17:22, qnick pisze:

Wahacz ze sklepu wybity? Rotfl.

No i się zdziwiłeś, a ja widziałem to na własne oczy. Audi A4 wahacz
nówka sztuka świecący a wybity na sworzniu tak że hej.

Rozumiem, że ten pojedynczy przykładek jest zasadą?

Ale pocenie się to właśnie wyciek!

Data: 2012-10-24 20:13:35
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 12:36, Filip pisze:
W dniu 2012-10-23 17:22, qnick pisze:

Ale pocenie się to właśnie wyciek!

Z juĹĽ nieaktualnego dziennika nr 155

"Wycieki paliwa, olejów, płynów
hamulcowych, chłodniczych i innych,
tworzÄ…ce plamy na drodze."

To jest wyciek, a zapocenie jest wówczas gdy jest mokre ale nie zbierają się krople i nie kapią na drogę jednym słowem widać że jest mokre ale nie kapie.

--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 21:34:56
Autor: Filip
W dniu 2012-10-24 20:13, qnick pisze:
W dniu 2012-10-24 12:36, Filip pisze:

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

W dniu 2012-10-23 17:22, qnick pisze:

Ale pocenie się to właśnie wyciek!

Z juĹĽ nieaktualnego dziennika nr 155

A z aktualnego?

"Wycieki paliwa, olejów, płynów
hamulcowych, chłodniczych i innych,
tworzÄ…ce plamy na drodze."

To jest wyciek, a zapocenie jest wĂłwczas gdy jest mokre ale nie zbierajÄ…
się krople i nie kapią na drogę jednym słowem widać że jest mokre ale
nie kapie.

Zawsze gdy jest pocenie siÄ™ jest wyciek.

Data: 2012-10-24 21:44:44
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:34, Filip pisze:
[...]

Kontrola organoleptyczna :
Nadmierny wyciek dowolnego płynu, który może zagrażać środowisku lub bezpieczeństwu innych użytkowników drogi.

Jeszcze większe pole do swobodnej interpretacji co oznacza słowo nadmierny :)

[...]

Wyciek jest następstwem zapocenia najpierw się poci a potem cieknie. Zapocenie można określić jako niewielki wyciek lub początek wycieku.

Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 09:18:14
Autor: Filip
W dniu 2012-10-24 21:44, qnick pisze:

W dniu 2012-10-24 12:36, Filip pisze:

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

No trudno...

[...]

No brawo! W końcu napisałeś, że pocenie to wyciek.

Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

A Ty co teraz?

Data: 2012-10-22 20:19:08
Autor: qnick
[...]

Żarówki kwestia uznaniowa jedne można puścić drugie nie.
Z wyciekami auto nie przechodzi badania bo sÄ… to usterki istotne lub stwarzajÄ…ce zagroĹĽenie a te nie przechodzÄ….
Brak przeciwmgielnego może być powodem nieprzepuszczenia na badaniu ale nie musi.
Nie wierzcie we wszystko to co piszą dziennikarze bo oni często piszą o czymś nie zgłębiając tematu do końca.

Polecam lekturÄ™

Generalnie te usterki wypisane w zaĹ‚Ä…cznikach 1 i 2 nie zawsze majÄ… odzwierciedlenie w rzeczywistoĹ›ci,  ale tak to jest jak tĹ‚umaczy siÄ™ Dyrektywy Unijne zza biurka i na tej podstawie tworzy siÄ™ prawo.
Jednym słowem niezły gniot to rozporządzenie.