Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 technicznych

Data: 2012-10-19 12:06:41
Autor: J.F
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 technicznych
U偶ytkownik "Marcin N"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
Dopiero co marudzili艣my w innym w膮tku, 偶e przepisy s膮 nie偶yciowe, a tu niespodzianka.
W TV powiedzieli, 偶e w艂adza z艂agodzi艂a przepisy i drobne usterki ju偶 nie b臋d膮 kwalifikowa膰 do gonienia kierowcy do napraw.
M贸wili np. o 偶ar贸wkach i drobnych wyciekach. Brak przeciwmgielnego ju偶 nie b臋dzie powodem do robienia rabanu.
Oczywi艣cie diagno艣ci narzekaj膮, 偶e to 藕le bo... bla, bla, bla.

Widac wybory blisko, popieram, popieram :-)

Ciekaw jestem szczegolowych zapisow, bo faktycznie dwuznaczne to.
Jak komus sie nie chcialo zarowki zmienic, to powiadomiony o fakcie nadal jej nie zmieni :-)
Z czym zreszta problemu nie bylo - diagnosta mogl skorzystac z okazji, zadzialac przepisowo, wydrukowac stosowny papierek, wyznaczyc 14 dni na naprawe, a potem podbic dowod po ogledzinach, nawet nie inkasujac dodatkowej kasy, bo ilez moze kosztowac sprawdzenie czy pm swieci :-)
A pozniej prosze bardzo - kontrola przyjdzie, to sie zademostruje u paru pojazdow wykryto usterki i odeslalo sie na pozniej :-)

Natomiast drobny "wyciek" czy np pekniety klosz faktycznie nikomu nie szkodzi.

J.

Data: 2012-10-19 12:19:41
Autor: Artur Ma艣l膮g
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 techn icznych
W dniu 2012-10-19 12:06, J.F pisze:
"Marcin N"  napisa艂:
[...]

A ja nie popieram i prosi艂bym o jakie艣 szczeg贸艂owe informacje.

Ciekaw jestem szczegolowych zapisow, bo faktycznie dwuznaczne to.
Jak komus sie nie chcialo zarowki zmienic, to powiadomiony o fakcie
nadal jej nie zmieni :-)

I zacznie w og贸le olewa膰 stan samochodu.

[...]

B膮d藕 usterk臋 usun膮膰 na miejscu za stosowan膮 op艂at膮. I tak by膰 powinno.

A pozniej prosze bardzo - kontrola przyjdzie, to sie zademostruje u paru
pojazdow wykryto usterki i odeslalo sie na pozniej :-)

Nie takie "usterki" si臋 wykrywa.

Natomiast drobny "wyciek" czy np pekniety klosz faktycznie nikomu nie
szkodzi.

Pewnie, ten drobny "wyciek" to ja widz臋 regularnie na parkingu, a
p臋kni臋te klosze p贸藕niej potrafi膮 艂adnie o艣lepia膰...

Data: 2012-10-19 13:44:30
Autor: J.F
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 technicznych
U偶ytkownik "Artur Ma艣l膮g"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Ja popieram ze rzad wreszcie zaczal sie zastanawiac jak ulatwic zycie wyborcom :-)

Ciekaw jestem szczegolowych zapisow, bo faktycznie dwuznaczne to.
Jak komus sie nie chcialo zarowki zmienic, to powiadomiony o fakcie
nadal jej nie zmieni :-)
I zacznie w og贸le olewa膰 stan samochodu.

Ja tam i tak olewam, wiekszosc olewa :-)

[...]

Taa, a potem bedziesz narzekal ze cie naciagneli na ustawienie swiatel :-)

A wymiana zarowki ... to nie zawsze takie proste i tanie :-)

A pozniej prosze bardzo - kontrola przyjdzie, to sie zademostruje u paru
pojazdow wykryto usterki i odeslalo sie na pozniej :-)

Nie takie "usterki" si臋 wykrywa.

Statystyka sie liczy. Wykrylem, odeslalem, jest na to papier.

Natomiast drobny "wyciek" czy np pekniety klosz faktycznie nikomu nie
szkodzi.

Pewnie, ten drobny "wyciek" to ja widz臋 regularnie na parkingu,

esteta, ciemna plama zaburza twoje uczucie piekna :-P

a p臋kni臋te klosze p贸藕niej potrafi膮 艂adnie o艣lepia膰...

szczegolnie od pm z tylu ... zreszta od tego diagnosta - popatrzy, jak oslepia to do wymiany, jak nie oslepia to moze byc.
Podobnie jak peknieta szyba itp.

J.

Data: 2012-10-19 14:12:25
Autor: Artur Ma艣l膮g
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 techn icznych
W dniu 2012-10-19 13:44, J.F pisze:
"Artur Ma艣l膮g"  napisa艂:
[...]

Populizm, a nie u艂atwianie komukolwiek 偶ycia.

I zacznie w og贸le olewa膰 stan samochodu.

Ja tam i tak olewam, wiekszosc olewa :-)

A tak, czyta艂em - na szcz臋艣cie s膮 obowi膮zkowe przegl膮dy, wi臋c jaki艣
tam stan technicznych jest utrzymywany.

B膮d藕 usterk臋 usun膮膰 na miejscu za stosowan膮 op艂at膮. I tak by膰 powinno.

Taa, a potem bedziesz narzekal ze cie naciagneli na ustawienie swiatel :-)

Przecie偶 je ustawiaj膮 bez dodatkowych op艂at.

A wymiana zarowki ... to nie zawsze takie proste i tanie :-)

Trudno, w ko艅cu nie ma obowi膮zku jazdy czy posiadania samochodu.
Trzeba by艂o przyjecha膰 ze sprawn膮 (tylko nie pisz, 偶e akurat
palnik zdech艂 przed SKP).

Nie takie "usterki" si臋 wykrywa.

Statystyka sie liczy. Wykrylem, odeslalem, jest na to papier.

Liczy si臋 jakiego typu usterki r贸wnie偶.

Pewnie, ten drobny "wyciek" to ja widz臋 regularnie na parkingu,

esteta, ciemna plama zaburza twoje uczucie piekna :-P

Nie, "ekolog" - szkodzi 艣rodowisku. Pi臋knie zreszt膮 te偶 to nie
wygl膮da i trzeba sprz膮ta膰.

Data: 2012-10-19 15:20:02
Autor: Filip
W dniu 2012-10-19 14:12, Artur Ma艣l膮g pisze:

Przecie偶 je ustawiaj膮 bez dodatkowych op艂at.

To chyba gdzie艣 na wsi, w mie艣cie bior膮 za to pieni膮dze. Ostatnio skasowali mnie za ustawienie 艣wiate艂 i 藕le ustawili, prawym 艣wieci艂em w lewo a lewym w prawo...

Data: 2012-10-22 20:24:02
Autor: qnick
W dniu 2012-10-19 15:20, Filip pisze:
[...]

Nie wolno ustawia膰 艣wiate艂 podczas przegl膮du mo偶na tylko sprawdza膰 i jak s膮 藕le ustawione to nie przechodzi badania to teoria, a praktyka wszyscy ustawiaj膮 ale oficjalnie do tego si臋 nie mo偶na przyzna膰.

A branie pieni臋dzy dodatkowych za ustawianie przy przegl膮dzie to kr臋cenie bata na w艂asn膮 dup臋 dla diagnosty.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-22 22:51:25
Autor: Filip
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

[...]

Chcesz mi powiedzie膰, 偶e jak podjad臋 ustawi膰 艣wiat艂a to nie dostan臋 paragonu za wykonan膮 us艂ug臋?

Jak sprawdzaj膮 艣wiat艂a, je艣li nie maj膮 do tego specjalnego pomieszczenia? Tym 艣miesznym w贸zkiem, kt贸rym podje偶d偶aj膮 pod samoch贸d 艣wiate艂 nie sprawdz膮 czy prawid艂owo 艣wiec膮.. Zobacz膮 tylko 艣wiat艂ocie艅 i ustawienie g贸ra/d贸艂, to wszystko. Ale mamy jeszcze jedno pokr臋t艂o, lewo-prawo i tu si臋 zaczynaj膮 schody...

A branie pieni臋dzy dodatkowych za ustawianie przy przegl膮dzie to
kr臋cenie bata na w艂asn膮 dup臋 dla diagnosty.

Ale ja nie wspomina艂em nic o przegl膮dzie.

Data: 2012-10-23 17:11:22
Autor: qnick
W dniu 2012-10-22 22:51, Filip pisze:
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

Chcesz mi powiedzie膰, 偶e jak podjad臋 ustawi膰 艣wiat艂a to nie dostan臋
paragonu za wykonan膮 us艂ug臋?

Je艣li b臋dzie to poza przegl膮dem to oczywi艣cie dostaniesz.

[...]

Tak w艂a艣nie tym 艣miesznym w贸zkiem, zobaczysz ustawienie g贸ra/d贸艂 oraz prawo/lewo a jeszcze dodatkowo mo偶esz pomierzy膰 艣wiat艂o艣膰 艣wiate艂 drogowych.

Ale ja nie wspomina艂em nic o przegl膮dzie.

Poza przegl膮dem ok. mo偶na

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 12:34:50
Autor: Filip
W dniu 2012-10-23 17:11, qnick pisze:

[...]

Mnie nie interesuje paczenie. Ja chc臋 ustawi膰 艣wiat艂a, a nie pacze膰 czy s膮 dobrze ustawione.

Data: 2012-10-24 20:16:22
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 12:34, Filip pisze:
W dniu 2012-10-23 17:11, qnick pisze:

Mnie nie interesuje paczenie. Ja chc臋 ustawi膰 艣wiat艂a, a nie pacze膰 czy
s膮 dobrze ustawione.

To nie pacz mo偶esz popatrze膰, a na przegl膮dzie mo偶esz tylko patrze膰 a nie ustawia膰.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 20:24:50
Autor: Tom N
qnick w <news:k69b9n$ejf$2usenet.news.interia.pl>:

W dniu 2012-10-24 12:34, Filip pisze:
W dniu 2012-10-23 17:11, qnick pisze:

Mnie nie interesuje paczenie.
To nie pacz

To akurat by pstryczek w nos takich, kt髍zy wypaczaj...

mo縠sz popatrze, a na przegl眃zie mo縠sz tylko patrze a nie ustawia.

Znaczy si chcia砮 napisa, 縠 w zale縩o禼i od humoru wypaczasz albo
patrzysz -- cho ani o jednym ani o drugim w rozporz眃zeniu nie ma s硂wa?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 21:16:04
Autor: Filip
W dniu 2012-10-24 20:16, qnick pisze:

Mnie nie interesuje paczenie. Ja chc臋 ustawi膰 艣wiat艂a, a nie pacze膰 czy
s膮 dobrze ustawione.

To nie pacz mo偶esz popatrze膰, a na przegl膮dzie mo偶esz tylko patrze膰 a
nie ustawia膰.

Chyba pacze膰! A nie patrze膰! Szkoda, 偶e nie da si臋 ustawi膰 艣wiate艂 w stacji diagnostycznej... Paczenie mi nic nie daje. P艂acenie za popaczenie te偶 nie. Trzeba ustawia膰 samemu 艣wiat艂a, je艣li chce si臋 mie膰 w miar臋 dobrze ustawione.

Data: 2012-10-24 21:24:16
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:16, Filip pisze:
Szkoda, 偶e nie da si臋 ustawi膰 艣wiate艂 w stacji diagnostycznej...

Da si臋, tylko nie podczas urz臋dowego badania i tylko teoretycznie, praktycznie wszyscy ustawiaj膮 i ja te偶 co mi szkodzi :)

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 09:15:32
Autor: Filip
W dniu 2012-10-24 21:24, qnick pisze:
[...]

Pytanie co to znaczy "ustawi膰" ? Ustawi膰 = pokr臋ci膰 regulatorami?

Data: 2012-10-25 07:57:20
Autor: AZ
On 2012-10-25, Filip <bmw@m5.pl> wrote:

Da si臋, tylko nie podczas urz臋dowego badania i tylko teoretycznie,
praktycznie wszyscy ustawiaj膮 i ja te偶 co mi szkodzi :)

Pytanie co to znaczy "ustawi膰" ? Ustawi膰 = pokr臋ci膰 regulatorami?

No to magiku oswiec nas tu wszystkich czym jeszcze mozna regulowac
swiatla?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-23 09:20:53
Autor: Artur Ma艣l膮g
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 techn icznych
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:
(...)
Nie wolno ustawia膰 艣wiate艂 podczas przegl膮du mo偶na tylko sprawdza膰 i jak
s膮 藕le ustawione to nie przechodzi badania to teoria, a praktyka wszyscy
ustawiaj膮 ale oficjalnie do tego si臋 nie mo偶na przyzna膰.

LOL - nie wolno ale robi膮, robi膮 ale si臋 nie przyznaj膮. Gdzie znalaz艂e艣
taki zakaz i co grozi za jego z艂amanie?

A branie pieni臋dzy dodatkowych za ustawianie przy przegl膮dzie to
kr臋cenie bata na w艂asn膮 dup臋 dla diagnosty.

LOL^2 - sugerujesz, 偶e za us艂ug臋 (kt贸rej podobno wykonywa膰 nie wolno)
nie  wolno te偶 bra膰 pieni臋dzy?

Data: 2012-10-23 17:17:15
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 09:20, Artur Ma艣l膮g pisze:
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

LOL - nie wolno ale robi膮, robi膮 ale si臋 nie przyznaj膮. Gdzie znalaz艂e艣
taki zakaz i co grozi za jego z艂amanie?

Proponuj臋 zapozna膰 si臋 z Dz.U z 2012 r. nr 0 poz 996 za艂膮cznik 1 pkt. 4.1.2. a potem zabiera膰 g艂os.

A branie pieni臋dzy dodatkowych za ustawianie przy przegl膮dzie to
kr臋cenie bata na w艂asn膮 dup臋 dla diagnosty.

LOL^2 - sugerujesz, 偶e za us艂ug臋 (kt贸rej podobno wykonywa膰 nie wolno)
nie  wolno te偶 bra膰 pieni臋dzy?

Podczas badania okresowego pojazdu nie wolno, bo nie wolno regulowa膰 艣wiate艂 masz sprawdzi膰 tylko ustawienie i nic wi臋cej.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 17:56:31
Autor: Tom N
qnick w <news:k66cdt$lg1$1usenet.news.interia.pl>:

W dniu 2012-10-23 09:20, Artur Ma秎眊 pisze:
W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

LOL - nie wolno ale robi, robi ale si nie przyznaj. Gdzie znalaz砮
taki zakaz i co grozi za jego z砤manie?

Proponuj zapozna si z Dz.U z 2012 r. nr 0 poz 996 za潮cznik 1 pkt. 4.1.2. a potem zabiera g硂s.

Tam stoi, 縠 powy縠j ilu centymetr體, i usterka drobna.

A branie pieni阣zy dodatkowych za ustawianie przy przegl眃zie to
kr阠enie bata na w砤sn dup dla diagnosty.
LOL^2 - sugerujesz, 縠 za us硊g (kt髍ej podobno wykonywa nie wolno)
nie  wolno te bra pieni阣zy?

Podczas badania okresowego pojazdu nie wolno, bo nie wolno regulowa 秝iate masz sprawdzi tylko ustawienie i nic wi阠ej.

Podasz ten przepis, kt髍y zabrania ustawi 秝iat砤 podczas przegl眃u i
zgodnie z cennikiem ministra pobra 14 PLN, albo i nie pobra, bo w
centymetrach by硂 w dopuszczalnych odchyleniach czy b阣ziesz trolowa?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-23 19:13:58
Autor: qnick
Z砤godzone przepisy dot. bada technicznych
W dniu 2012-10-23 17:56,  (Tom N) pisze:
[...]

Tam stoi :

Pomiar ustawienia na 砤wie pomiarowej za pomoc przyrz眃體 do kontroli ustawienia 秝iate.

Pomiar, a nie pomiar i regulacja,  i nie usterka drobna tylko istotna skutkuj眂a negatywnym wynikiem badania

Dla por體nania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to mo縩a wyregulowa i tylko to podczas badania okresowego.

Podasz ten przepis, kt髍y zabrania ustawi 秝iat砤 podczas przegl眃u i
zgodnie z cennikiem ministra pobra 14 PLN, albo i nie pobra, bo w
centymetrach by硂 w dopuszczalnych odchyleniach czy b阣ziesz trolowa?

Przepis masz powy縠j, a 14 z to jest ponowne sprawdzenie usterek po negatywnym wyniku badania

Proponuj dobrze poczyta zanim si zabierze g硂s

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 20:25:44
Autor: Tom N
qnick w <news:k66j8o$132$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

I to jest ten zakaz? LOL

i nie usterka drobna tylko istotna skutkuj眂a negatywnym wynikiem badania

Czyta砮m z przekrzywion g硂w

[...]

Dobrze mo縠 inaczej -- gdzie jest przepis zakazuj眂y, 縠by ta sama osoba,
kt髍a w ramach przegl眃u stwierdzi砤, 縠 秝iat砤 wymagaj regulacji, w
ramach bezp砤tnej us硊gi po przegl眃zie wyregulowa砤 te 秝iat砤 (i w razie,
gdy usterka podlega砤 ponownemu przegl眃owi wykona砤 ten dodatkowy przegl眃
i pobra砤 14PLN/udzieli砤 rabatu 14PLN). I te wszystkie czynno禼i zosta硑 wykonane bez ruszania
pojazdu po ustawieniu "na 砤wie pomiarowej" (na kt髍ej to zosta ustawiony
podczas "wcze秐iejszego" przegl眃u) co z punktu widzenia pacjenta to jest
jeden przegl眃 -- przyjecha po piecz眛k w DR i wyjecha z podbitym tak...

Proponuj dobrze poczyta zanim si zabierze g硂s

Proponuj zastanowi si troszeczk i nie lata kwantyfikatorami

Data: 2012-10-23 20:58:47
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 20:25,  (Tom N) pisze:
qnick w <news:k66j8o$132$1usenet.news.interia.pl>:

I to jest ten zakaz? LOL

No niestety jest, jak nie masz napisane wprost to nie robisz. Dla mnie te jest to bez sensu bo co mi szkodzi ruszy dwa razy kluczem i te to robi, ale kontroluj眂y SKP pracownicy TDT si tego czepiaj bo podchodz do zagadnienia tak 縠 stacja kontroli pojazd體 s硊縴 do kontroli a nie regulacji a jak co jest do regulacji to trzeba wys砤 do serwisu po wystawieniu negatywnego badania i z powrotem powr髏 na stacj w celu wykonania badania po usuni阠iu usterki. Nikt zdrowo my秎眂y tak nie robi ale nasze pi阫ne prawo tak w砤秐ie stanowi

Czyta砮m z przekrzywion g硂w

ctrl, shift i  +, pomaga, jak to by *pdf

[...]

Wprost takiego zakazu nie ma wynika to tylko z tej tabelki.  痚by by w zgodzie z prawem powinno by tak: wystawiasz negatywne badanie,  potem mo縠sz gratis ustawi 秝iat砤 :) bo nikt Ci tego nie zabroni, a potem wykona badanie poprawkowe sprawdzi to co przed chwil zrobi砮 i skasowa 14 z za 秝iat砤. ieszne i bez sensu ale niestety tak stanowi nasze pi阫ne prawo.

Proponuj zastanowi si troszeczk i nie lata kwantyfikatorami

Nie ma nad czym si zastanawia, zastanowi to powinni si Ci co pisz takie prawo bo na razie to oni lataj kwantyfikatorami.

Pozdr

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 21:25:53
Autor: Tom N
qnick w <news:k66pd9$bef$1usenet.news.interia.pl>:

W dniu 2012-10-23 20:25,  (Tom N) pisze:
qnick w <news:k66j8o$132$1usenet.news.interia.pl>:

I to jest ten zakaz? LOL

No niestety jest, jak nie masz napisane wprost to nie robisz.

Czego nie robi? Mam w zakresie DG to i owo, wi阠 to robi wtedy kiedy mam
ochot...

kontroluj眂y SKP pracownicy TDT si tego czepiaj bo podchodz do zagadnienia tak 縠 stacja kontroli pojazd體 s硊縴 do kontroli a nie regulacji

Czy縝y? Jakies konkrety podasz zapewne...

a jak co jest do regulacji to trzeba wys砤 do serwisu po wystawieniu negatywnego badania i z powrotem powr髏 na stacj w celu wykonania badania po usuni阠iu usterki.

Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrze np. w REGON

Nikt zdrowo my秎眂y tak nie robi ale nasze pi阫ne prawo tak w砤秐ie stanowi

Nie, nie stanowi -- to s Twoje wymys硑

Czyta砮m z przekrzywion g硂w
ctrl, shift i  +, pomaga, jak to by *pdf

Nawet *je縠li* to by PDF, to na tyle stary, 縠 Twoja rada nie dzia砤. Ju
Ci Artur napisa, 縠 przepisy p髃i co sie nie zmieni硑 od dawna

[...]

O widzisz.

wynika to tylko z tej tabelki.

Mo縠 Tobie

痚by by w zgodzie z prawem powinno by tak: wystawiasz negatywne badanie

Nie ma czegos takiego jak wystawienie negatywnego badania -- jest
niepodbicie DR. I ci眊le ten DR jest niepodbity, bo przecie trzeba od
samochodu p骿舵 do biurka

potem  mo縠sz gratis ustawi 秝iat砤 :) bo nikt Ci tego nie zabroni, a potem wykona badanie poprawkowe sprawdzi to co przed chwil zrobi砮 i skasowa 14 z za 秝iat砤.

I teraz mozna p骿禼 do biurka i DR podbi oraz udzieli opustu 14PLN za
dodatkowy przegl眃 (nie by硂 ponownego wprowadzania pojazdu na "砤w"...) i
nie trzeba pacjentowi wypisywa kwitu, 縠 ma sobie 秝iat砤 poprawi...

ieszne i bez sensu ale niestety tak stanowi nasze pi阫ne prawo.

To tylko Twoja dowolna interpretacja

Proponuj zastanowi si troszeczk i nie lata kwantyfikatorami

Nie ma nad czym si zastanawia, zastanowi to powinni si Ci co pisz takie prawo bo na razie to oni lataj kwantyfikatorami.

Czy縝y?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-23 22:09:23
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 21:25,  (Tom N) pisze:

Czego nie robi? Mam w zakresie DG to i owo, wi阠 to robi wtedy kiedy mam
ochot...

Poza urz阣owym badaniem mo縠sz sobie robi co chcessz ale nie podczas tego badania.

kontroluj眂y SKP pracownicy TDT si tego czepiaj bo
podchodz do zagadnienia tak 縠 stacja kontroli pojazd體 s硊縴 do
kontroli a nie regulacji

Czy縝y? Jakies konkrety podasz zapewne...

Skoro nie chcesz przyj眂 tego do wiadomo禼i to zadzwo do kogo kto ma styczno舵 z badaniami (PISKP, ITS, TDT ) to si dowiesz.

Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrze np. w REGON

Nie zawsze jest na miejscu.

Nikt zdrowo my秎眂y tak
nie robi ale nasze pi阫ne prawo tak w砤秐ie stanowi

Nie, nie stanowi -- to s Twoje wymys硑

To nie s wymys硑 to jest stosowanie prawa a 縠 ono jest jakie jest.

Czyta砮m z przekrzywion g硂w
ctrl, shift i  +, pomaga, jak to by *pdf

Nawet *je縠li* to by PDF, to na tyle stary, 縠 Twoja rada nie dzia砤. Ju
Ci Artur napisa, 縠 przepisy p髃i co sie nie zmieni硑 od dawna

Zmieni硑 si i to ca砶iem niedawno dla Ciebie s to te same dla mnie nie, aczkolwiek zapis o pomiarze ustawienia 秝iate (a nie regulacji) jest od kilku lat ten sam.

Wprost takiego zakazu nie ma

O widzisz.

  Ty zo to nie widzisz albo nie wiesz albo nie chcesz wiedzie, 縠 pomiar to tylko pomiar i nic wi阠ej.

wynika to tylko z tej tabelki.

Mo縠 Tobie

Nie tylko mi popytaj tam gdzie robisz badania.

Nie ma czegos takiego jak wystawienie negatywnego badania -- jest
niepodbicie DR. I ci眊le ten DR jest niepodbity, bo przecie trzeba od
samochodu p骿舵 do biurka

"W przypadku gdy w poje糳zie stwierdzono usterki istotne, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w za秝iadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i okre秎a wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o konieczno禼i przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o kt髍ym mowa w ust. 6."

A to to co jest, pojazd nie przechodzi badania, stempla nie dostajesz, otrzymujesz za秝iadczenie z wynikiem negatywnym i wyje縟縜sz ze stacji masz 14 dni na usuni阠ie usterek.

I teraz mozna p骿禼 do biurka i DR podbi oraz udzieli opustu 14PLN za
dodatkowy przegl眃 (nie by硂 ponownego wprowadzania pojazdu na "砤w"...) i
nie trzeba pacjentowi wypisywa kwitu, 縠 ma sobie 秝iat砤 poprawi...

I co z tego 縠 nie by硂 wjechania jak trzeba zrobi badanie poprawkowe (ponowne) wpisa w rejestr pod now pozycj i pobra op砤t za badanie i CEPIK.

To tylko Twoja dowolna interpretacja

Niestety nie tylko moja. Propozycja przyjed do mnie na badanie i miej 糽e ustawione 秝iat砤. Dostaniesz za秝iadczenie z wynikiem negatywnym a potem mo縠sz na mnie pisa do starosty jako organu sprawuj眂ego nadz髍 nad stacjami ze skarg i zobaczymy czym to si sko馽zy.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 22:31:09
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2012-10-23 22:09, qnick pisze:
W dniu 2012-10-23 21:25,  (Tom N) pisze:
(...)
Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrze np. w REGON

Nie zawsze jest na miejscu.

LOL

(...)
To tylko Twoja dowolna interpretacja

Niestety nie tylko moja.

Zdaje si, 縠 tylko Twoja.

[...]

ROTLF - teraz to ju pojecha砮 po bandzie. Nie uda硂 Ci si uzasadni
zakazu regulacji 秝iate przy okazji bada technicznych i jeszcze
"grozisz", 縠 ze 糽e ustawionymi wydasz za秝iadczenie z wynikiem
negatywnym?

Baw si dobrze :)

Data: 2012-10-23 22:41:23
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 22:31, Artur Ma秎眊 pisze:

[...]

Skoro nie wierzysz lub nie chcesz wierzy to tylko w taki spos骲 mog Ci przekona. Ja si nie mam czego ba wystawiaj眂 takie za秝iadczenie, Ty m骻砨y si tylko o秏ieszy ci眊n眂 ten temat u starosty czy w SKO czy nawet dalej w s眃zie w ka縟ej tej instancji by砨y przegrany.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 07:52:13
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2012-10-23 22:41, qnick pisze:
[...]

Aha, chcesz mnie przekona internetowym straszeniem, 縠 wystawisz
komu za秝iadczenie z wynikiem negatywnym, bo mo縠sz i nikt co nic nie
zrobi? ia硂, wystawiaj :)

Data: 2012-10-24 20:19:54
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 07:52, Artur Ma秎眊 pisze:

Aha, chcesz mnie przekona internetowym straszeniem, 縠 wystawisz
komu za秝iadczenie z wynikiem negatywnym, bo mo縠sz i nikt co nic nie
zrobi? ia硂, wystawiaj :):)

Nie tylko ja ale ka縟y diagnosta podczas badania :)
Wystarczy 縠 zna przepisy i je stosuje.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 20:31:30
Autor: Tom N
qnick w <news:k69bgb$ejf$3usenet.news.interia.pl>:

[...]

Ten, kt髍y zna przepisy i je stosuje nie wystawi, jak twierdzisz -- znowu
bez podstaw -- bo mo縠...

Odpowied na pytanie "czy b阣ziesz trolowa?" jest pozytywna -- przeszed
pan badania i uzyska za秝iadczenie...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 21:19:42
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 20:31,  (Tom N) pisze:
[...]

Na razie to Ty nie masz racji i trolujesz.

Proste pytanie co masz napisane w pkt 4.1.2. koluna 2 za潮cznika 1 tylko dos硂wnie ?

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 14:31:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 23 Oct 2012, 3.121023@46.212553.invalid wrote:

[...]

  Pytanie jest takie: czy przegl眃 mo縩a *przerwa*?

  Inaczej m體i眂, czy wolno zrobi tak, 縠 przegl眃asz, przegl眃asz,
ustalacie 縠 "reszta jutro", klient sobie jedzie (co ma w papierach,
"auto w trakcie przegl眃u"?), wraca nast阷nego dnia - i ko馽zycie?

  Z p. widzenia prawa "przerwa" dwuminutowa i dwudniowa to s
przerwy, o ile przepis nie stanowi o "istotno禼i" (przerwy)
lub nie okre秎a innych warunk體.

  Je秎i wolno "przerwa", to jest pytanie, czy stacja odpowiada
za sprawdzenia zrobione przed "przerw", o ile w mi阣zyczasie
mia砤 miejsce zmiana stanu technicznego.

a jak co jest do regulacji to trzeba wys砤 do
serwisu po wystawieniu negatywnego badania i z powrotem powr髏 na stacj
w celu wykonania badania po usuni阠iu usterki.

Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrze np. w REGON

  Za to nie ka縟a czynno舵 musi by przerywalna :)
FYI: nie, nie wiem co przepisy stanowi w tej sprawie.
  Dlatego pytam.

Wprost takiego zakazu nie ma

O widzisz.

wynika to tylko z tej tabelki.

Mo縠 Tobie

  Spory o to, czy - w razie nie do舵 jasnego wyra縠nia przez
ustawodawc - lista czynno禼i jest otwarta, zamkni阾a czy
wykluczaj眂a (znaczy co spoza listy powoduje wykluczenie)
s zawsze ciekawe ;)
  IMVHO, do wykluczenia potrzebny by砨y dodatkowy "hak"
w przepisie (np. zakaz przerywania, kt髍y nasun背 mi si
wy縠j, oczywi禼ie tylko w roli przyk砤du takiego "haka").

[...]

  Inny "hak" - 縠 po rozpocz阠iu badania trzeba wystawi za秝iadczenie
(pozytywne lub negatywne), widz 縠 te by poruszony, ale nie zosta
literalnie wyra縪ny, niniejszym to czyni :)
  Oczywiscie w celu dowiedzenia si, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-24 18:38:22
Autor: Tom N
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1210241331500.3928quad>:

[...]

To mo縠 inne pytanie: kiedy przegl眃 si zaczyna a kiedy ko馽zy? :)

[...]

Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywa tabelk z rozporz眃zenia, w kt髍ej o
tym ani s硂wa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania
opisa砮m w <news:121023.202544.pms.2940.59121023.invalid>. Niech b阣zie, 縠 diagnosta idzie wpisa do ksi笨ki "niepomy秎ny" przegl眃,
pacjent mu m體i, 縠by ustawi te 秝iat砤, wi阠 wraca, ustawia, idzie
zafiskalizowa us硊g na kasie (ile razy nie podjad ustawi 秝iat砤 to
patrz w DR i je秎i u nich by poprzedni przegl眃 robiony, w ramach
"gwarancji" obywa si bez fiskalizacji), wraca i dokonuje badania
poprawno禼i ustawienia 秝iate (gdyby przez przypadek 糽e ustawi), i tym
razem idzie podbi DR i wpisa "pozytywny" przegl眃 do ksi笨ki.

[...]

W kt髍ym momencie po rozpocz阠iu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
przekazaniem DR pacjentowi? ;P

(pozytywne lub negatywne)

Pozytywne przej禼ie badania okresowego ko馽zy si wydaniem DR z piecz眛k,
nie ma 縜dnego innego za秝iadczenia (no chyba, 縠 miejsc w DR na piecz眛ki
brak, ale nie o tym dyskusja).

*Ewentualne* za秝iadczenie jest potrzebne kieruj眂emu, z dw骳h powod體:
okazania go w razie kontroli drogowej, okazania go w razie ponownego badania
(nie musi by wykonywane na tej samej stacji OIMPNM). W zwi眤ku z tym
pojawia si pytanie: czy SKP musi wystawi za秝iadczenie o usterce 秝iate,
skoro pojazd pomi阣zy stwierdzeniem tej usterki oraz jej poprawieniem nie
uczestniczy w ruchu?

  Oczywiscie w celu dowiedzenia si, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

Twoje i moje pytania s oczywi禼ie kierowane do pan體 o nikach qnik i
scobowski -- zapewne podadz podstawy prawne inne ni tabelka z
rozporzadzenia, najlepiej ze wskazaniem konkretnego zapisu, 縠 tak ma by... :D

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 21:02:34
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 18:38,  (Tom N) pisze:

To mo縠 inne pytanie: kiedy przegl眃 si zaczyna a kiedy ko馽zy? :)

Zaczyna si w momencie przekazania dowodu rejestracyjnego a ko馽zy kiedy zostan wykonane wszystkie czynno禼i dla danego pojazdu oraz zostanie badanie wpisane do rejestru podbity dow骴 b眃 wystawione zostanie za秝iadczenie oraz pobrane pieni眃ze za wykonane czynno禼i.

Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywa tabelk z rozporz眃zenia, w kt髍ej o
tym ani s硂wa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania

O czy nie ma s硂wa, o regulacji 秝iate rzeczywi禼ie nie ma s硂wa.

[...]

Us硊g poza przegl眃em mo縠 Ci zrobi gratis nic mu tego nie zabrania ale za "ponowny" przegl眃 musi pobra op砤t. Ja te ustawiam gratis nawet tym co do mnie nie je縟勘 na badania jak popatrz z jakimi 秝iat砤mi ludzie po drogach je縟勘.

W kt髍ym momencie po rozpocz阠iu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
przekazaniem DR pacjentowi? ;P

Niezw硂cznie, interpretacj zostawi Tobie bo dobry w tym jeste :)

[...]

"Ewentualne" za秝iadczenie z wynikiem negatywnym nie upowa縩ia do poruszania si po drogach a dlaczego ? Dla u砤twienia odpowied jest w PoRD.
Gdy klient chce zap砤ci tylko za poprawk to niestety musi wr骳i na t sam SKP w ci眊u 14 dni, ale nie musi, mo縠 jecha gdzie indziej tylko tam zap砤ci za ca硑 przegl眃 jeszcze raz.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 21:33:18
Autor: Tom N
qnick w <news:k69e0c$j9n$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

No i znowu zapomnia砮, 縠 DR mozna nie podni, ale mo縩a go zwr骳i

oraz pobrane pieni眃ze za wykonane czynno禼i.

Poka縠sz przepis, 縠 nie wolno wystawi rachunku z odroczonym terminem
p砤tno禼i?

Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywa tabelk z rozporz眃zenia, w kt髍ej o
tym ani s硂wa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania

O czy nie ma s硂wa, o regulacji 秝iate rzeczywi禼ie nie ma s硂wa.

Tak, tak...

[...]

Nie musi pobra.

W kt髍ym momencie po rozpocz阠iu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
przekazaniem DR pacjentowi? ;P

Niezw硂cznie, interpretacj zostawi Tobie bo dobry w tym jeste :)

Szkoda, 縠 Ty nie jeste dobry w argumentowaniu swoich teorii

[...]

Znowu polecia砮 kwantyfikatorami, dlaczego dowiesz si z PoRD

Gdy klient chce zap砤ci tylko za poprawk to niestety musi wr骳i na t sam SKP w ci眊u 14 dni, ale nie musi, mo縠 jecha gdzie indziej tylko tam zap砤ci za ca硑 przegl眃 jeszcze raz.

I to jest ta r罂nica pomi阣zy mn a Tob, ja nie latam kwantyfikatorami, a
jak bardzo trzeba to nawet zacytuj:

"6. Badania technicznego pojazdu polegaj眂ego na ponownym sprawdzeniu
zespo丑w i uk砤d體, w kt髍ych stwierdzono usterki, dokonuje si w zakresie
ich usuni阠ia, je縠li w terminie nie d硊縮zym ni 14 dni od dnia badania
sprawdzenia dokonuje stacja, w kt髍ej te usterki stwierdzono"

No i dokonano w terminie 14 dni regulacji 秝iate, ba, za秝iadczenie nie
by硂 potrzebne, bo pacjent nie wyje縟縜 z SKP/serwisu...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 22:12:04
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:33,  (Tom N) pisze:

No i znowu zapomnia砮, 縠 DR mozna nie podni, ale mo縩a go zwr骳i

Nie wiem co oznacza s硂wo podni, a zwr骳i DR nawet trzeba, podbity albo razem z za秝iadczeniem z badania, no chyba 縠 s takie usterki 縠 trzeba zatrzyma.
Zrobi mo縩a wiele, mo縠sz nie podbi odda i wygoni ze stacji a nawet nie bra pieni阣zy za badanie Tw骿 problem 縠 robisz to niezgodnie z prawem.

oraz pobrane pieni眃ze za wykonane czynno禼i.

Poka縠sz przepis, 縠 nie wolno wystawi rachunku z odroczonym terminem
p砤tno禼i?

Nie czepiaj si pierd蟪, forma p砤tno禼i jest dowolna i taka na jak si um體icie z klientem.

O czy nie ma s硂wa, o regulacji 秝iate rzeczywi禼ie nie ma s硂wa.

Tak, tak...

Nie odpowiadasz na proste pytania czego si boisz ?

Us硊g poza przegl眃em mo縠 Ci zrobi gratis nic mu tego nie zabrania
ale za "ponowny" przegl眃 musi pobra op砤t.

Nie musi pobra.

Ciekawe co wpiszesz do rejestru bada.

Szkoda, 縠 Ty nie jeste dobry w argumentowaniu swoich teorii

Gdy kto ma problemy z rozumieniem prostych zapis體 to nie przyjmuje 縜dnych argument體 i trwa w dalej w swojej  niewiedzy.

"Ewentualne" za秝iadczenie z wynikiem negatywnym nie upowa縩ia do
poruszania si po drogach a dlaczego ? Dla u砤twienia odpowied jest w PoRD.

Znowu polecia砮 kwantyfikatorami, dlaczego dowiesz si z PoRD

Poczytaj zw砤szcza o dokumentach dopuszczaj眂ych do ruchu w PL, si dowiesz i Ty polatasz kwantyfikatorami. Ja nie mam zamiaru Ci tego u砤twia.

[...]

Mo縩a nawet w tym samym dniu i nawet tego samego dnia zrobi badanie poprawkowe a za秝iadczenie by硂 potrzebne bo :

2. W przypadku gdy w poje糳zie stwierdzono usterki istotne, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w za秝iadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i okre秎a wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o konieczno禼i przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o kt髍ym mowa w ust. 6.

a czynno禼i po zako馽zeniu badania jest podbicie DR lub wystawienie za秝iadczenia

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 23:28:27
Autor: Tom N
qnick w <news:k69i2m$ps7$1usenet.news.interia.pl>:

W dniu 2012-10-24 21:33,  (Tom N) pisze:

No i znowu zapomnia砮, 縠 DR mozna nie podni, ale mo縩a go zwr骳i

Nie wiem co oznacza s硂wo podni,

b jest obok n na klawiaturze...

Tak zosta砮 przyt硂czony, 縠 chwytasz si litr體ek?

Poka縠sz przepis, 縠 nie wolno wystawi rachunku z odroczonym terminem
p砤tno禼i?
Nie czepiaj si pierd蟪, forma p砤tno禼i jest dowolna i taka na jak si um體icie z klientem.

Popatrz wy縠j, czego sie czepi砮...

O czy nie ma s硂wa, o regulacji 秝iate rzeczywi禼ie nie ma s硂wa.
Tak, tak...
Nie odpowiadasz na proste pytania czego si boisz ?

Powt髍z prosz pytanie, bo mog硂 mi umkn辨 po秗骴 be砶otu, kt髍y z siebie
wydalasz

Us硊g poza przegl眃em mo縠 Ci zrobi gratis nic mu tego nie zabrania
ale za "ponowny" przegl眃 musi pobra op砤t.
Nie musi pobra.
Ciekawe co wpiszesz do rejestru bada.

Rozr罂niasz osoby? Ja, ty, on...

Szkoda, 縠 Ty nie jeste dobry w argumentowaniu swoich teorii
Gdy kto ma problemy z rozumieniem prostych zapis體 to nie przyjmuje 縜dnych argument體 i trwa w dalej w swojej  niewiedzy.

I to tw骿 "kolejny" argument?

[...]

Poczytaj ten PoRD na kt髍y sie powo硊jesz -- DR zosta zatrzymany, a  zosta
wystawiony "kwit" przez diagnost...

Ja nie mam zamiaru Ci tego u砤twia.

Wida, potrafisz stawia tezy, kt髍e nie maja 縜dnych podstaw prawnych, ba,
s wr阠z negacj tego co w ustawie zapisano

"5. W przypadkach okre秎onych w art. 132 ust. 4 ustawy uprawniony diagnosta
okre秎a w za秝iadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu
warunki u縴wania pojazdu wynikaj眂e z negatywnego wyniku tego badania
technicznego, a w szczeg髄no禼i okre秎a ograniczenia w zakresie przewozu
pasa縠r體, 砤dunk體, ci眊ni阠ia przyczepy lub jazdy w okresie
niedostatecznej widoczno禼i."

Prawo dopuszcza poruszanie si pojazdu "na kwicie od diagnosty" CBDU,
wystarczy, 縠 przeczytasz ten PoRD ze zrozumieniem...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 23:45:22
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 23:28,  (Tom N) pisze:

Powt髍z prosz pytanie, bo mog硂 mi umkn辨 po秗骴 be砶otu, kt髍y z siebie
wydalasz

Nie mam zamiaru szkoda czasu i tak nie zmienisz zdania

Ciekawe co wpiszesz do rejestru bada.

Rozr罂niasz osoby? Ja, ty, on...

a co maj wsp髄nego osoby z rejestrem bada

[...]

No i Ci okre秎 "Zjazd wy潮cznie do warsztatu naprawy" i co mo縠sz je糳zi.

A gdy nie zatrzymasz DR tylko wystawisz za秝iadczenie to mo縠sz je糳zi czy nie.

A jaki dokument dopuszcza pojazd do ruchu, bo chyba nie jest to za秝iadczanie z badania zw砤szcza z negatywnym wynikiem i z wypisanymi usterkami .

Data: 2012-10-25 00:02:35
Autor: Tom N
qnick w <news:k69nhk$362$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

I znowu straszysz? W jakim celu, bo na pewno nie po to by swoja wiarygodno舵
w temacie uzasadni?

A gdy nie zatrzymasz DR tylko wystawisz za秝iadczenie to mo縠sz je糳zi czy nie.

Mog, i twoim za秝iadczeniem mog 4 litery podetrze, je秎i b阣 mia na to
ochot. ICMPTZ?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-25 00:22:04
Autor: qnick
Z砤godzone przepisy dot. bada technicznych
W dniu 2012-10-25 00:02,  (Tom N) pisze:
..

Mog, i twoim za秝iadczeniem mog 4 litery podetrze, je秎i b阣 mia na to
ochot. ICMPTZ?

Najwy縠j Ci Policja zatrzyma ten dow骴.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 20:29:34
Autor: Tom N
qnick w <news:k69pmd$66b$2usenet.news.interia.pl>:

[...]

A najni縠j? Bo policjant nie b阣zie mia podstaw do zatrzymania DR, pomimo,
縠 Ty wystawi砮 "negatywne za秝iadczenie". DR jest wa縩y, pojazd sprawny.
Da砮 sie wpu禼i w znaczenie s硂wa "mog" i za硂縴砮, 縠 mi nie wolno pod
gro糱a "kary" je糳zi pojazdem, kt髍y u ciebie bada nie przeszed, ale
tylko na tyle, ze mi DR nie zatrzyma砮

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 20:37:13
Autor: qnick
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 techn icznych

  Pytanie jest takie: czy przegl膮d mo偶na *przerwa膰*?

Zgodnie z prawem nie mo偶na przerwa膰 bo :

"Dane identyfikacyjne pojazdu po por贸wnaniu stanu faktycznego z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub odpowiadaj膮cym mu dokumencie niezw艂ocznie zamieszcza si臋 w rejestrze "

A identyfikacja to pierwsza czynno艣膰 jak膮 robisz, a jak wpiszesz to ju偶 skasowa膰 nie mo偶na w ka偶dym programie dzia艂aj膮cym na SKP. Pozostaje kwestia tego ile to jest niezw艂ocznie :) W praktyce bywa z tym r贸偶nie

  Inaczej m贸wi膮c, czy wolno zrobi膰 tak, 偶e przegl膮dasz, przegl膮dasz,
ustalacie 偶e "reszta jutro", klient sobie jedzie (co ma w papierach,
"auto w trakcie przegl膮du"?), wraca nast臋pnego dnia - i ko艅czycie?

j.w. bo :
"4. Po zako艅czeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony diagnosta niezw艂ocznie dokonuje wpisu o wyniku tego badania do rejestru bada艅 technicznych pojazd贸w, zwanego dalej 鈥瀝ejestrem鈥, a tak偶e dokonuje wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu albo wystawia za艣wiadczenie z badania technicznego pojazdu."

Przegl膮d mo偶esz zako艅czy膰 tylko piecz膮tk膮 w dowodzie lub wystawieniem za艣wiadczenia z badania.

  Spory o to, czy - w razie nie do艣膰 jasnego wyra偶enia przez
ustawodawc臋 - lista czynno艣ci jest otwarta, zamkni臋ta czy
wykluczaj膮ca (znaczy co艣 spoza listy powoduje wykluczenie)
s膮 zawsze ciekawe ;)
  IMVHO, do wykluczenia potrzebny by艂by dodatkowy "hak"
w przepisie (np. zakaz przerywania, kt贸ry nasun膮艂 mi si臋
wy偶ej, oczywi艣cie tylko w roli przyk艂adu takiego "haka").

Wyra偶enie jest jasne tylko nie wszyscy maj膮 zdolno艣膰 czytania ze zrozumieniem i nie rozr贸偶niaj膮 s艂贸w pomiar oraz pomiar i regulacja. Przy pierwszym robisz TYLKO pomiar a przy drugim mo偶esz wyregulowa膰 dodatkowo niestety przy 艣wiat艂ach jest tylko pomiar.

  Inny "hak" - 偶e po rozpocz臋ciu badania trzeba wystawi膰 za艣wiadczenie
(pozytywne lub negatywne), widz臋 偶e te偶 by艂 poruszony, ale nie zosta艂
literalnie wyra偶ony, niniejszym to czyni臋 :)
  Oczywiscie w celu dowiedzenia si臋, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

pzdr, Gotfryd

Raczej po zako艅czeniu badania i nie zawsze za艣wiadczenie, jak jest miejsce na wpis w dowodzie to wtedy bijesz stempel do dowodu i tylko stempel. Za艣wiadczenie wystawiasz zawsze nawet jak podbijasz dow贸d rejestracyjny tylko dla trolejbusu :)
Pozdr qnick

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 21:04:15
Autor: Tom N
qnick w <news:k69cgs$gpg$1usenet.news.interia.pl>:

  Pytanie jest takie: czy przegl眃 mo縩a *przerwa*?
Zgodnie z prawem nie mo縩a przerwa bo :
"Dane identyfikacyjne pojazdu po por體naniu stanu faktycznego z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub odpowiadaj眂ym mu dokumencie niezw硂cznie zamieszcza si w rejestrze "

A identyfikacja to pierwsza czynno舵 jak robisz,

No i tu ju si mylisz -- pierwsza czynno舵 to przyj阠ie DR (i kluczyka) od
pacjenta, nast阷na to...

Pomyli硑 Ci si czynno禼i z paragrafami i punktami

a jak wpiszesz to ju skasowa nie mo縩a w ka縟ym programie dzia砤j眂ym na SKP. Pozostaje kwestia tego ile to jest niezw硂cznie :) W praktyce bywa z tym r罂nie

No skoro taki praworz眃ny, to rozumiem, 縠 bierzesz DR i idziesz wpisa w
programie... Nie? To lepiej zacznij tak robi, bo kontrole ci mog zje舵 na
przystawk...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 21:12:49
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:04,  (Tom N) pisze:

No i tu ju si mylisz -- pierwsza czynno舵 to przyj阠ie DR (i kluczyka) od
pacjenta, nast阷na to...

Nie ma takiej czynno禼i w dzienniku "pacjent" sam daje DR

No skoro taki praworz眃ny, to rozumiem, 縠 bierzesz DR i idziesz wpisa w
programie... Nie? To lepiej zacznij tak robi, bo kontrole ci mog zje舵 na
przystawk...

Dok砤dnie tak robi i nie mam si czego ba, jak Ty post阷ujesz inaczej to raczej Ty powiniene sie niepokoi :)

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 21:42:17
Autor: Tom N
qnick w <news:k69ejj$k7b$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

Dok砤dnie tak robi

W砤秐ie, bierzesz/przyjmujesz DR pomimo, 縠 takowej czynno禼i w
rozporz眃zeniu nie opisano. Tak jak regulacji 秝iate.

W眛pi co prawda, 縠 zrozumiesz...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-24 22:23:45
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:42,  (Tom N) pisze:
W砤秐ie, bierzesz/przyjmujesz DR pomimo, 縠 takowej czynno禼i w
rozporz眃zeniu nie opisano. Tak jak regulacji 秝iate.

W眛pi co prawda, 縠 zrozumiesz...

Jest identyfikacja por體nanie zapis體 w DR ze stanem faktycznym. Ci昕ko co por體na nie maj眂 w r阠e DR.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 22:25:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Z砤godzone przepisy dot. bada technicznych
Hello qnick,

Nie zrozumia砮.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-24 22:31:12
Autor: qnick
[...]

Zrozumia砮m jest jeszcze troch rzeczy kt髍e s pomini阾e w Dz.U. a si je robi  np. kto ma jecha autem podczas badania diagnosta czy klient.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 22:47:42
Autor: qnick
Z砤godzone przepisy dot. bada technicznych
W dniu 2012-10-24 22:44, Artur Ma秎眊 pisze:

Nie zrozumia砮.

Zrozumia砮m

Raczej nie ...

To mnie o秝ie鎐ie,  ja w przeciwie駍twie do wi阫szo禼i jak nie wszystkich tutaj umiem przyzna si do b酬du.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 23:21:35
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, October 24, 2012, 10:47:42 PM, you wrote:

Nie zrozumia砮.
Zrozumia砮m
Raczej nie ...
To mnie o秝ie鎐ie,  ja w przeciwie駍twie do wi阫szo禼i jak nie
wszystkich tutaj umiem przyzna si do b酬du.

Nie potrafisz - od samego pocz眛ku brniesz w zaparte z rzekomym
zakazem regulacji 秝iate.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-24 23:47:36
Autor: qnick
Z砤godzone przepisy dot. bada technicznych
Hello qnick,

Nie potrafisz - od samego pocz眛ku brniesz w zaparte z rzekomym
zakazem regulacji 秝iate.

Bo jest zakaz a to 縠 wszyscy reguluj to inna bajka i nie m體i 縠 jest 糽e 縠 tak robi, sam tak robi.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 23:53:19
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, October 24, 2012, 11:47:36 PM, you wrote:

Nie potrafisz - od samego pocz眛ku brniesz w zaparte z rzekomym
zakazem regulacji 秝iate.
Bo jest zakaz a to 縠 wszyscy reguluj to inna bajka i nie m體i 縠 jest
糽e 縠 tak robi, sam tak robi.

Dopiero co pisa砮, ze potrafisz przyzna si do b酬du.

NIE MA ZAKAZU. Tak samo jak nie ma zakazu pierdzenia w czasie badania.
Jak r體niez d硊bania w nosie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-25 00:18:38
Autor: qnick
[...]

I niech Wam tak zostanie dalej tak my秎cie. Dla mnie pomiar to pomiar i nic wi阠ej a pomiar i regulacja to pomiar i ew. regulacja w razie potrzeby jak nie rozumiecie trudno Wy wiecie lepiej.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 06:53:04
Autor: AZ
On 2012-10-24, qnick <ajwaj@pl.eu.pl> wrote:

I niech Wam tak zostanie dalej tak my艣lcie. Dla mnie pomiar to pomiar i nic wi臋cej a pomiar i regulacja to pomiar i ew. regulacja w razie potrzeby jak nie rozumiecie trudno Wy wiecie lepiej.

No to jak przyjedzie ktos z naklejka PMS-u to nie reguluj tylko odpraw
z zaswiadczeniem i niech wroci z wyregulowanymi ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-25 11:31:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Z砤godzone przepisy dot. bada technicznych
On Wed, 24 Oct 2012, qnick wrote:

Hello qnick,

Nie potrafisz - od samego pocz眛ku brniesz w zaparte z rzekomym
zakazem regulacji 秝iate.

Bo jest zakaz

  NIE MA PRZEPISU KT覴Y ZAKAZUJE!

  Popatrz na to tak: w przypadku takiej czynno禼i jak badanie, mamy
DWIE strony. Jedna strona, diagnosta, wyst阷uje w roli "urz阣u".
  Wg zasad KPA rzeczywi禼ie, mo縠 dzia砤 tylko "w ramach prawa".
  "Ramy prawa" nie zakazuj np. przerywania procedur, prawda?
  To nie jest tak, 縠 jak np. idziesz zarejestrowa samoch骴, to
musisz ci阦iem zajmowa si TYLKO rejestracj, i albo numery rejestracyjne
zostan na poje糳zie powieszone, albo dostaniesz odmow na pi秏ie,
albo umrzesz z g硂du ;)
  Mo縠 by tak, 縠 "z硂縴sz papiery" i dalszy ci眊 b阣zie si
odbywa kiedy p蠹niej.
  Aby dana czynno舵 by砤 ci眊砤/nieprzerywalna, przepis musi to NAKAZYWA,
do tego okre秎aj眂 co stanowi "przerw".
  Teraz druga strona, klient, ograniczona jest szerszym przepisem, tym
z Konstytucji, kt髍y stanowi 縠 klient mo縠 robi to czego prawo
mu nie zabrania.
  No to klient w czasie "przerwy w procedurze" przeprowadza regulacj.
  Przepisu zakazuj眂ego nie ma.

a to 縠 wszyscy reguluj to inna bajka i nie m體i 縠 jest 糽e

  Jak rozumiem, sp髍 nie dotyczy "s硊szno禼i zdroworozumowej",
a przepis體.
  I wychodzi 縠 nie ma podstaw prawnych do zakazania regulacji.
  Na przyk砤d w ten spos骲, 縠 robi si j w przerwie badania
(a je秎i ta wersja zostanie obalona, to obejrzymy, czy nie ma
jeszcze innej mo縧iwo禼i dopuszczalnej wg "zasad prawnych").

  Ty si upar砮, 縠 ewentualna regulacja z definicji stanowi
cz甓 badania. I tu le縴 b潮d! (IMO)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-24 23:55:28
Autor: Tom N
qnick w <news:k69ioj$qva$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

I dlatego wyci背e:

<cite>
No i tu ju si mylisz -- pierwsza czynno舵 to przyj阠ie DR (i kluczyka) od
pacjenta, nast阷na to...
Nie ma takiej czynno禼i w dzienniku "pacjent" sam daje DR
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
No skoro taki praworz眃ny, to rozumiem, 縠 bierzesz DR
Dok砤dnie tak robi
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
</cite>

Zaczynasz gubi sie w zeznaniach, stajesz si coraz bardziej niewiarygodny.

Widzisz, w rozporz眃zeniu i ustawie jest o zatrzymaniu DR i tego ewentualnie mog砮 sie trzyma -- taka lista czynno禼i, kt髍e diagnosta *musi* wykona, ale nie ma tam ani s硂wa, 縠 nie *mo縠* wykona wi阠ej -- ot ile razy pojad na przegl眃 tyle razy telepi samochodem -- pomimo, 縠 nie jest to w zakresie bada? I cz阺to wychodzi z tego telepania, 縠 amortyzatory maj po 5% sprawno禼i, ale nic mi nie m體i, tylko DR podbijaj... Tak, pewnego dnia obok sta砤 i przygl眃a砤 si ekipa kontroluj眂a SKP, i o dziwo -- stacja ci眊le dzia砤...

Podsumowuj眂: trolujesz, i to bardzo kiepsko.

--
'Tom N'

Data: 2012-10-25 00:14:49
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 23:55,  (Tom N) pisze:
[...]

W kt髍ym miejscu to ze bior DR "pacjent" sam daje,  czy w tym 縠 po sprawdzeniu numer體 i zapis體 wpisuj do programu od razu. Te cytujesz co Ci pasuje.

Widzisz, w rozporz眃zeniu i ustawie jest o zatrzymaniu DR i tego ewentualnie
mog砮 sie trzyma -- taka lista czynno禼i, kt髍e diagnosta *musi* wykona,
ale nie ma tam ani s硂wa, 縠 nie *mo縠* wykona wi阠ej

No tylko 縠by Ci nie zarzucili podczas kontroli 縠 robisz niezgodnie z ustalonym zakresem bo robisz wi阠ej ni Ci ka勘.

[...]

Sprawdzania sprawno禼i amortyzator體 nie ma w zakresie okresowego.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 20:20:44
Autor: Tom N
qnick w <news:k69p8r$5te$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

Mnie? A niby dlaczego mieliby co zarzuca.

[...]

Czyli nie telepiesz? To po co w takim razie w "cenniku ministerialnym": 2.9 dzia砤nia
amortyzator體 jednej osi 14,00. Nie ma tam mowy o "ogl阣zinach", tylko jest
o "dzia砤niu".
Z tego na wprost wynika przecie, 縠 przy ponownym badaniu -- spowodowanym
wcze秐iejszym negatywem dla amork體 -- powiniene telepa, pisa砮 przecie
trzymasz si wytycznych ministra literalnie...

Ale mo縠 napiszesz chocia dlaczego w rozporz眃zeniu jest mowa o regulacji
ci秐ienia w oponach?

--
'Tom N'

Data: 2012-10-25 21:05:55
Autor: qnick
W dniu 2012-10-25 20:20,  (Tom N) pisze:
[...]

Nie, no chyba 縠 mam podejrzenie 縠 s niesprawne.

Pod 2 s ponowne sprawdzenia, na okresowym nie telepiesz bo nie musisz a na poprawce ju tak, niestety nie ja to wymy秎i砮m.
A regulacja ci秐ienia jest po to 縠by "pacjent" by zadowolony bo przecie nie do sprawdzania amortyzator體 kt髍ego nie musisz robi.

Tak mo縠my roztrz眘a wiele temat體 z tej dziedziny mo縠my r體nie zacz辨 si spiera o termin badania p-py lekkiej marki SAM je秎i masz z nimi do czynienia itd. ale tu chodzi硂 o regulacj 秝iate.
Zgodzi砮m si z Gotfrydem 縠 skoro mo縩a przerwa badanie okresowe bo przecie nie ma przepisu kt髍y tego zabrania, to mo縩a w tej przewie zrobi regulacj :) czy tam za free czy za op砤t.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 21:20:15
Autor: Tom N
qnick w <news:k6c2im$prj$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

Ale ja to wymy秎i砮m, a ty sie znowu da砮 wpu禼i -- od kiedy cennik jest
podstawa prawn do wykonywanych czynno禼i?

A regulacja ci秐ienia jest po to 縠by "pacjent" by zadowolony bo przecie nie do sprawdzania amortyzator體 kt髍ego nie musisz robi.

Czyli nie przysz硂 ci do g硂wy, 縠 w砤禼iwe ci秐ienie w oponach ma wp硑w na
wynik badania ustawienia 秝iate. Moje gratulacje, po raz kolejny pan
zapunktowa ujemnie.

Tak mo縠my roztrz眘a wiele temat體 z tej dziedziny mo縠my r體nie zacz辨 si spiera o termin badania p-py lekkiej marki SAM

ale tu chodzi硂 o regulacj 秝iate.

Ca硑 czas.

Zgodzi砮m si z Gotfrydem 縠 skoro mo縩a przerwa badanie okresowe bo przecie nie ma przepisu kt髍y tego zabrania, to mo縩a w tej przewie zrobi regulacj :) czy tam za free czy za op砤t.

Przecie Gotfryd wyra糿ie zastrzeg, 縠 nie chce we flejmie przeszkadza --
tego tez nie zrozumia砮? Jego argumentacja to jego sprawa, je秎i b阣 mia ochot j przedyskutowac
to zrobi to, a p髃i co id trop w trop za twoim sposobem my秎enia i kroku
po kroku pokazuj dziury w "drodze" kt髍e robisz

--
'Tom N'

Data: 2012-10-25 11:20:23
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

[...]
Pozostaje kwestia tego ile to jest niezw硂cznie :) W praktyce bywa z tym r罂nie

  Poprosz o niepomylenie mnie z Tomem, a w szczeg髄no禼i przytaczanych
argumentacji - tak z przezorno禼i, bo to machinalnie czasem "samo
wychodzi", a nie mam ch阠i psu Wam Waszego flejma ;)

  Pozostan na tym, o czym pisa砮m. (Ja pisa砮m, nie Tom).

  Jak dot眃 - nie poda砮 przepisu kt髍y ZABRANIA przerywania.
  Ba, sam wskazujesz 縠 "niezw硂czno舵" ma ograniczenia praktyczne,
prawne ew. ustali s眃.
  Ale "niezw硂czno舵" nie wyklucza przerywania!

j.w. bo :
"4. Po zako馽zeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony diagnosta niezw硂cznie dokonuje wpisu o wyniku tego badania do rejestru bada

  Pyta砮m, czy badanie mo縩a przerwa, mo縩a r體nie spyta czy mo縩a
je "zawiesi".
  IMO wymienione przepisy tego nie wykluczaj.
  PO ZAKO袰ZENIU bada niew眛pliwie trzeba co tam zrobi ;), ale
na razie mamy "badanie w toku".
  I tego toku, znaczy trwania badania, dotycz moje uwagi :)

Przegl眃 mo縠sz zako馽zy tylko piecz眛k w dowodzie lub wystawieniem za秝iadczenia z badania.

  Ale ja nie pytam jak go ZAKO袰ZY!

  Przyj背e pewn tez i kurczowo jej si trzymasz, nie dostrzegaj眂,
縠 prawo sk砤da si nie tylko z przepis體 dotycz眂ych danej czynno禼i,
ale *wszystkich* przepis體 razem wzi阾ych (i to nie wszystko, bo
jeszcze do kompletu s "zasady prawne").

  Mi wychodzi, 縠 podanie listy zamkni阾ej w 縜dnym razie nie skutkuje
wykluczeniem poprzez czynno舵 uboczn.
  Taka czynno舵 musi by *zabroniona*, aby powodowa砤 naruszenie
przepisu. Zakazu wprost nie ma.
  No to podawa砮m przyk砤dy "zakaz體 nie wprost", kt髍e mog硑by
powodowa podobny skutek, na przyk砤d poprzez zakaz przerywania.

  Wychodzi, 縠 takiego zakazu R覹NIE NIE MA.

  Nie wiem jak Tobie, ale mi wychodzi 縠 przegl眃 mo縩a przerwa.
  Jednak. A raczej "nadal" - do momentu, a znajdzie si przepis, kt髍y
jawnie zabroni kt髍ej czynno禼i koniecznej do umo縧iwienia
regulacji w trakcie "przerwy w badaniu".

[...]

Wyra縠nie jest jasne tylko nie wszyscy maj zdolno舵 czytania ze zrozumieniem i nie rozr罂niaj s丑w pomiar oraz pomiar i regulacja. Przy pierwszym robisz TYLKO pomiar a przy drugim mo縠sz wyregulowa dodatkowo niestety przy 秝iat砤ch jest tylko pomiar.

  Ale to Ty nadinterpretujesz.
  Oczywi禼ie, 縠 "pomiar i regulacja" to nie pomiar.
  Ale to r體nie nie jest zakaz regulacji.

  Za to brak zakazu powoduje, 縠 na razie nie wida przeszk骴 dla
operacji "pomiar" <przerwa> "regulacja" <koniecz przerwy> "pomiar".

  Nie s眃z, 縠 wysuniesz tez i diagno禼ie nie wolno ponowi
pomiaru (縠 jak zacznie mierzy i wyjdzie mu, 縠 np. do suwmiarki
mu si 秏ie przyklei :P to nie mo縠 jej oczy禼i i przy硂縴
drugi raz).

  No to wygl眃a, 縠 jak diagnosta CHCE, to przerw mo縠 zrobi.
  I tyle.

  To, 縠 w przerwie klient sobie ka縠 naprawi/wyregulowa co
w aucie nie stanowi czynno禼i obj阾ej przegl眃em!
  Jest poza ("w przerwie").

  Cho si staram, nie mog znale兼 dziury w takim podej禼iu.

  Tu jeszcze jedna wa縩a uwaga: diagnosta NIE MUSI zgodzi si
na przerw. Ba, WEWN蔜RZNY REGULAMIN danej stacji mo縠 mu
tego zabrania, skutkuj眂 sankcjami s硊縝owymi.

  Ale to nie b阣zie wynika硂 z przepisu!
  Na innej stacji mo縠 by inaczej.
  I tu dochodzimy do sedna: mo縠sz wygoni klienta.
  To nie ja b阣 odpowiada na pytanie, czy przyjedzie ponownie ;)

  Inny "hak" - 縠 po rozpocz阠iu badania trzeba wystawi za秝iadczenie
(pozytywne lub negatywne), widz 縠 te by poruszony, ale nie zosta
literalnie wyra縪ny, niniejszym to czyni :)
[...]

Raczej po zako馽zeniu badania i nie zawsze za秝iadczenie,

  Jednak niewyra糿ie napisa砮m, teraz to widz - chodzi硂 mi o to,
縠 do momentu wystawienia za秝iadczenia nie wolnoby dopuszcza
do zmiany stanu technicznego pojazdu.
  S眃z 縠 takiego przepisu nie ma (spodziewa砨ym si, 縠 jak
jest, to by砨y w nim zapis "z wyj眛kiem przypadku... <i tu
przepis dla wymienianego ju 'pomiaru i regulacji'>")

  Jeszcze raz: IMO, je秎i ustawodawca LITERALNIE nie zabroni przerywania
badania, to nie zabroni.
  Oczywi禼ie, masz 100% racji 縠 "regulacja" nie mo縠 by obj阾a badaniem.
  Ale je秎i jest robiona w przerwie badania, trzeba by wykaza, 縠
co zabrania b眃 regulacji b眃 przerwy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-25 19:55:30
Autor: qnick
[...]

Przerywania badania urz阣owego nie rozwa縜砮m, ale rzeczywi禼ie racja skoro mo縩a przerwa badanie bo zakazu przerywania badania wprost chyba nie ma (nie jestem pewien na 100 % ale poszukam) i w tej przerwie mo縩a wykona regulacje, ba nawet mo縩a skasowa klienta za t us硊g
Pozdr
--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-26 00:07:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 25 Oct 2012, qnick wrote:

Przerywania badania urz阣owego nie rozwa縜砮m,

  No i Twoje czynno禼i zosta硑 "zalegalizowane" :D
  Jakby znalaz dziur w ca硑m daj zna :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-23 18:24:29
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-23 17:17, qnick pisze:
[...]

Zapozna艂em si臋, st膮d pytanie. Tam nie ma 偶adnego zakazu.

[...]

Ch臋tnie si臋 zapoznam z tym przepisem, kt贸ry zabrania ustawiania
艣wiate艂 przy okazji przegl膮du - czy to za darmo z dobrej woli
diagnosty, czy te偶 za stosown膮 op艂at膮.

Data: 2012-10-23 19:15:52
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 18:24, Artur Ma艣l膮g pisze:

Zapozna艂em si臋, st膮d pytanie. Tam nie ma 偶adnego zakazu.

Jest, skoro nie umiesz czyta膰 to nie moja wina.

Ch臋tnie si臋 zapoznam z tym przepisem, kt贸ry zabrania ustawiania
艣wiate艂 przy okazji przegl膮du - czy to za darmo z dobrej woli
diagnosty, czy te偶 za stosown膮 op艂at膮.

Ju偶 poda艂em.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 19:40:16
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-23 19:15, qnick pisze:
W dniu 2012-10-23 18:24, Artur Ma艣l膮g pisze:

Zapozna艂em si臋, st膮d pytanie. Tam nie ma 偶adnego zakazu.

Jest,

Niczego takiego nie ma. Wska偶.

skoro nie umiesz czyta膰 to nie moja wina.

Widzisz, to ju偶 kolejna odpowied藕 w tym tonie, niestety bez
wskazania przepisu, kt贸ry tego zabrania.

Niestety nie.

Data: 2012-10-23 19:47:28
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 19:40, Artur Ma艣l膮g pisze:
[...]

Specjalnie dla Ciebie z innego mojego postu w tym w膮tku :

Za Dz.U. z 2012 nr0 poz.996 za艂.1 pkt.4.1.2. :

Pomiar ustawienia na 艂awie pomiarowej za pomoc膮 przyrz膮d贸w do kontroli ustawienia 艣wiate艂.

Pomiar, a nie pomiar i regulacja,  i nie usterka drobna tylko istotna skutkuj膮ca negatywnym wynikiem badania

Dla por贸wnania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to mo偶na wyregulowa膰 i tylko to podczas badania okresowego.

j.w.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 19:56:09
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-23 19:47, qnick pisze:
[...]

Po co mi to cytujesz? Przecie偶 tre艣膰 tego si臋 nie zmieni艂a od jakiego艣
czasu. Nie ma tam s艂owa o zakazie ustawienia 艣wiate艂 za darmo, a tym
bardziej odp艂atnie.

Dla por贸wnania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to
mo偶na wyregulowa膰 i tylko to podczas badania okresowego.

No i co z tego?

[...]

???

Data: 2012-10-23 20:00:13
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 19:56, Artur Ma艣l膮g pisze:
[...]

Czy jest tam gdzie艣 napisane regulacja - NIE zatem nie wolno Ci regulowa膰 masz tylko sprawdzi膰 (pomiar)

Dla por贸wnania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to
mo偶na wyregulowa膰 i tylko to podczas badania okresowego.

No i co z tego?

Skoro nie widzisz r贸偶nicy pomi臋dzy tymi zapisami nic na to nie poradz臋.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 20:20:59
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-23 20:00, qnick pisze:
[...]

LOL - a gdzie ten zakaz?

[...]

Kolejny nieuzasadniony wniosek - r贸偶nic臋 widz臋, ale ona nic nie wnosi
do sugerowanego przez ciebie *zakazu* regulacji ustawienia 艣wiate艂
przy okazji przegl膮du.

Data: 2012-10-23 20:36:25
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 20:20, Artur Ma艣l膮g pisze:
[...]

Nie moja wina 偶e nie rozumiesz prostych zapis贸w

za艂膮cznik nazywa si臋 :

WYMAGANIA DOTYCZ膭CE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZ膭CE OCENY USTEREK
PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU

Masz przeprowadza膰 badanie tak jak jest napisane w za艂膮czniku nr 1, skoro nie masz napisane REGULACJA to tego robi膰 Ci nie wolno bo w贸wczas przeprowadzasz badanie niezgodnie z ustalonym przez ten za艂膮cznik zakresem i sposobem, bo gdyby Ci wolno by艂o to mia艂by艣 napisane POMIAR I REGULACJA podobnie jak przy oponach .

Kolejny nieuzasadniony wniosek - r贸偶nic臋 widz臋, ale ona nic nie wnosi
do sugerowanego przez ciebie *zakazu* regulacji ustawienia 艣wiate艂
przy okazji przegl膮du.

Pro艣ciej chyba ju偶 si臋 nie da wyt艂umaczy膰

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 21:56:24
Autor: scobowski
W dniu 2012-10-23 20:36, qnick pisze:

> Pro艣ciej chyba ju偶 si臋 nie da wyt艂umaczy膰

Cze艣膰 qnick :)
Niepotrzebna dyskusja ; tu si臋 hamuje na 4 metrach na zim贸wkach zrobionych z w臋偶a ogrodowego a nie wymienia argumenty.
Wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w grupy niestety nie widzia艂a nigdy kontroli tdt ani wk, wi臋kszo艣ci te偶 nie b臋dzie si臋 chcia艂o zag艂臋bia膰 w dzienniki i za艂膮czniki, 偶eby domy艣li膰 si臋, 偶e diagnosta ma ile艣  obostrze艅, za nieprzestrzeganie kt贸rych mo偶e dosta膰 po d*pie :)

Data: 2012-10-23 22:22:11
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 21:56, scobowski pisze:
> [...]

za艂膮czniki, 偶eby domy艣li膰 si臋, 偶e diagnosta ma ile艣  obostrze艅, za
nieprzestrzeganie kt贸rych mo偶e dosta膰 po d*pie :)

Cze艣膰 !
Wiem ale c贸偶 mo偶e chocia偶 kiedy艣 zapytaj膮 si臋 na przegl膮dzie jak ma by膰 偶eby by艂o zgodne z prawem.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-23 22:08:55
Autor: Adam
W dniu 2012-10-23 20:20, Artur Ma秎眊 pisze:
W dniu 2012-10-23 20:00, qnick pisze:
W dniu 2012-10-23 19:56, Artur Ma秎眊 pisze:

W dniu 2012-10-23 18:24, Artur Ma秎眊 pisze:

Czy jest tam gdzie napisane regulacja - NIE zatem nie wolno Ci
regulowa masz tylko sprawdzi (pomiar)

LOL - a gdzie ten zakaz?

Nie moja wina 縠 nie rozumiesz prostych zapis體

za潮cznik nazywa si :

WYMAGANIA DOTYCZE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZE OCENY USTEREK
PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU

Masz przeprowadza badanie tak jak jest napisane w za潮czniku nr 1,
skoro nie masz napisane REGULACJA to tego robi Ci nie wolno bo w體czas
przeprowadzasz badanie niezgodnie z ustalonym przez ten za潮cznik ozporza
zakresem i sposobem, bo gdyby Ci wolno by硂 to mia砨y napisane POMIAR I
REGULACJA podobnie jak przy oponach .

Kolejny nieuzasadniony wniosek - r罂nic widz, ale ona nic nie wnosi
do sugerowanego przez ciebie *zakazu* regulacji ustawienia 秝iate
przy okazji przegl眃u.

Pro禼iej chyba ju si nie da wyt硊maczy

Ale wa舵 bredzisz.
Rozporz眃zenia nie czyta砮m.
Ale mam takie pytanie - id眂 Twoim tokiem rozumowania:
Klient podje縟縜 do Stacji Diagnostycznej. Zostawia zamkni阾e drzwi samochodu.
Przychodzi diagnosta i nie mo縠 wej舵 do pojazdu, bo drzwi zamkni阾e, za nie mo縠 ich otworzy, bo w Dzienniku Ustaw nie napisano, 縠 do zada diagnosty nale縴 otwieranie drzwi ;)
W ten spos骲 dochodzimy do absurdu.

Prawo stanowione og髄nie mo縠 by nakazuj眂e lub zakazuj眂e.
Gdzie tu masz zakaz?

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-23 22:20:38
Autor: qnick
W dniu 2012-10-23 22:08, Adam pisze:

[...]

Po co mam jecha klient niech sobie jedzie i otworzy drzwi a jak nie mo縠 otworzy to niech sobie na lawet wci眊nie i pojedzie tam gdzie mu otworz a jak nie chce otworzy i si uprze na badanie to mo縩a go za wiele rzeczy nie pu禼i
Pierwsza z brzegu :

"Brak numeru (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) lub nie mo縩a go odszuka"

itd. mo縩a sobie pisa te punkciki a ci miejsca na za秝iadczeniu braknie.

--
Je秎i twoja kobieta chce nauczy si je糳zi nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-20 23:29:05
Autor: Marek Dyjor
Artur Ma艣l膮g wrote:
[...]

kara膰 i jeszcze raz kara膰, tak偶e za psucie myjni samochodowych  ;-)

Data: 2012-10-22 19:01:15
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2012-10-20 23:29, Marek Dyjor pisze:
Artur Ma艣l膮g wrote:
[...]

kara膰 i jeszcze raz kara膰,

Kara膰? Za co? Znowu sobie co艣 ubzdura艂e艣?

tak偶e za psucie myjni samochodowych  ;-)

A tak, widz臋 偶e mocno zaszkodzi艂o...

Data: 2012-10-20 10:27:38
Autor: scobowski
W dniu 2012-10-19 12:19, Artur Ma艣l膮g pisze:

A ja nie popieram i prosi艂bym o jakie艣 szczeg贸艂owe informacje.
http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2012,nr,170/poz,996.html
albo znajd藕 sobie orygina艂 na stronie sejmu.

Data: 2012-10-19 15:16:55
Autor: Filip
[...]

20 z艂 Panie Kolego. :) 呕eby sprawdzi膰 czy kto艣 ma nowy wahacz tyle samo roboty... Wystarczy podej艣膰 i zobaczy膰. To wszystko. 呕ar贸wki dotyka膰 nie trzeba czy gor膮ca tak samo wahacza dotyka膰 nie trzeba by widzie膰, 偶e nowy...

[...]

Pytanie co to jest drobny wyciek... Ile to kropel na dob臋?

Data: 2012-10-19 15:25:21
Autor: J.F
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 technicznych
U偶ytkownik "Filip"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

20 z艂 Panie Kolego. :)

ale to akurat mozna skorygowac w nowym urzedowym cenniku.

呕eby sprawdzi膰 czy kto艣 ma nowy wahacz tyle samo roboty... Wystarczy podej艣膰 i zobaczy膰. To wszystko. 呕ar贸wki dotyka膰 nie trzeba czy gor膮ca tak samo wahacza dotyka膰 nie trzeba by widzie膰, 偶e nowy...

Skoro byly luzy w zawieszeniu, to trzeba sprawdzic czy nie ma luzow w zawieszeniu.
A to juz niestety jest dluzsza operacja.

Zeby sprawdzic czy swiatlo swieci to wystarczy rzut oka bez schylania.

jedna na dwie doby.

J.

Data: 2012-10-19 15:38:23
Autor: Filip
W dniu 2012-10-19 15:25, J.F pisze:

Skoro byly luzy w zawieszeniu, to trzeba sprawdzic czy nie ma luzow w
zawieszeniu.
A to juz niestety jest dluzsza operacja.

I za to si臋 p艂aci. Je偶eli znajdzie luz na jakim艣 elemencie, to trzeba ten element wymieni膰. Po wymianie wida膰, 偶e element jest nowy. Chyba, 偶e kto艣 wymieni艂 na u偶ywany ale to sporadyczny przypadek.

Zeby sprawdzic czy swiatlo swieci to wystarczy rzut oka bez schylania.

Czyli za schylenie p艂aci si臋 20 z艂? :)

[...]

Kto to b臋dzie mierzy艂 i sprawdza艂 oraz ile to b臋dzie kosztowa膰?

Data: 2012-10-20 09:48:31
Autor: nazgul
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 techn icznych

Pytanie co to jest drobny wyciek... Ile to kropel na dob臋?

jedna na dwie doby.

nie

dok艂adnie to jest 3 krople na godzin臋
no ale w USA ;-)

Data: 2012-10-20 10:32:06
Autor: J.F.
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 techn icznych
Dnia Sat, 20 Oct 2012 09:48:31 +0200, nazgul napisa(a):
Pytanie co to jest drobny wyciek... Ile to kropel na dob?
jedna na dwie doby.

nie
dok砤dnie to jest 3 krople na godzin
no ale w USA ;-)

3 krople ... 1 ml ? 24 ml/dobe ... po miesiacu ubywa 0.7 litra.
Nie jest to moze problem jesli chodzi o plyn chlodzniczy czy olej w
silniku, ale juz skrzyni biegow sie tak czesto nie kontroluje.

No a po trzech dniach stania mamy spory placek oleju pod samochodem, racje
bedzie policja miala ze ktos w to wjedzie, w poslizg wpadnie ...

J.

Data: 2012-10-20 12:21:15
Autor: nazgul
Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 techn icznych
W dniu 2012-10-20 10:32, J.F. pisze:
Dnia Sat, 20 Oct 2012 09:48:31 +0200, nazgul napisa艂(a):
[...]

przyznam si臋 ze fakt poda艂em prawdziwy, ale dla niszy wojskowej
tam akurat wszystko sprawdza si臋 do艣膰 cz臋sto, ale niekoniecznie od razu naprawia.

popieram wprowadzenie uznaniowo艣ci podczas przegl膮du technicznego
Wszystkiego sklasyfikowa膰 si臋 nie da przepisami (albo da si臋 z trudem a potem i tak wejdzie nowa technologia za kt贸r膮 przepis nie nad膮偶y).

narzekanie diagnost贸w, 偶e si臋 nie op艂aca albo ledwo ledwo
nale偶y mi臋dzy bajki w艂o偶y膰, wystarczy popatrze膰 ile powstaje stacji diagnostycznych i to nawet na kompletnych zadupiach.

Data: 2012-10-22 20:35:34
Autor: qnick
W dniu 2012-10-20 12:21, nazgul pisze:

narzekanie diagnost贸w, 偶e si臋 nie op艂aca albo ledwo ledwo
nale偶y mi臋dzy bajki w艂o偶y膰, wystarczy popatrze膰 ile powstaje stacji
diagnostycznych i to nawet na kompletnych zadupiach.

Na ceny narzekaj膮 w艂a艣ciciele nie diagno艣ci. Diagnosta mo偶e jedynie na zarobki ponarzeka膰. A stacji powstaje du偶o bo ka偶demu si臋 wydaje 偶e to taki z艂oty interes, a niestety ju偶 tak nie jest. Niech powstaj膮 nowe b臋dzie 艂atwiej o robot臋

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-27 22:09:57
Autor: nazgul
W dniu 2012-10-22 20:35, qnick pisze:
[...]

jak ju偶 jeste艣 taki drobiazgowy i czepiasz si臋 r贸偶nicy mi臋dzy diagnost膮 a w艂a艣cicielem stacji diagnostycznej to ja tez si臋 pouczepiam.

mo偶e o robot臋 b臋dzie wi臋cej 艂atwiej ale o pieni膮dze nie.

Data: 2012-10-22 20:31:08
Autor: qnick
W dniu 2012-10-19 15:16, Filip pisze:
[...]

Zdziwi艂by艣 si臋 jakby艣 zobaczy艂 nowy 艣wiec膮cy wahacz prosto ze sklepu wybity gorzej ni偶 ten stary :)
..

Pytanie co to jest drobny wyciek... Ile to kropel na dob臋?

Teraz jest to dobre pytanie bo nie jest to zdefiniowane. W starym dzienniku wyciek by艂 zdefiniowany tak 偶e jak spada艂y krople na ziemi臋 to by艂 wyciek a jak nie spada艂y to zapocenie

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-22 22:55:25
Autor: Filip
W dniu 2012-10-22 20:31, qnick pisze:

Zdziwi艂by艣 si臋 jakby艣 zobaczy艂 nowy 艣wiec膮cy wahacz prosto ze sklepu
wybity gorzej ni偶 ten stary :)

Wahacz ze sklepu wybity? Rotfl.

[...]

Czyli jak komu艣 poci si臋 silnik, to summarum przez noc mo偶e nakapa膰 ca艂kiem spor膮 ka艂u偶臋 oleju...

Data: 2012-10-23 17:22:43
Autor: qnick
W dniu 2012-10-22 22:55, Filip pisze:
W dniu 2012-10-22 20:31, qnick pisze:

Wahacz ze sklepu wybity? Rotfl.

No i si臋 zdziwi艂e艣, a ja widzia艂em to na w艂asne oczy. Audi A4 wahacz n贸wka sztuka 艣wiec膮cy a wybity na sworzniu tak 偶e hej.

[...]

Jak si臋 poci to nic nie cieknie na ulice bo jak cieknie to ju偶 jest wyciek.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 12:36:16
Autor: Filip
W dniu 2012-10-23 17:22, qnick pisze:

Wahacz ze sklepu wybity? Rotfl.

No i si臋 zdziwi艂e艣, a ja widzia艂em to na w艂asne oczy. Audi A4 wahacz
n贸wka sztuka 艣wiec膮cy a wybity na sworzniu tak 偶e hej.

Rozumiem, 偶e ten pojedynczy przyk艂adek jest zasad膮?

Ale pocenie si臋 to w艂a艣nie wyciek!

Data: 2012-10-24 20:13:35
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 12:36, Filip pisze:
W dniu 2012-10-23 17:22, qnick pisze:

Ale pocenie si臋 to w艂a艣nie wyciek!

Z ju偶 nieaktualnego dziennika nr 155

"Wycieki paliwa, olej贸w, p艂yn贸w
hamulcowych, ch艂odniczych i innych,
tworz膮ce plamy na drodze."

To jest wyciek, a zapocenie jest w贸wczas gdy jest mokre ale nie zbieraj膮 si臋 krople i nie kapi膮 na drog臋 jednym s艂owem wida膰 偶e jest mokre ale nie kapie.

--
Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-24 21:34:56
Autor: Filip
W dniu 2012-10-24 20:13, qnick pisze:
W dniu 2012-10-24 12:36, Filip pisze:

Nie odpowiedzia艂e艣 na moje pytanie.

W dniu 2012-10-23 17:22, qnick pisze:

Ale pocenie si臋 to w艂a艣nie wyciek!

Z ju偶 nieaktualnego dziennika nr 155

A z aktualnego?

[...]

Zawsze gdy jest pocenie si臋 jest wyciek.

Data: 2012-10-24 21:44:44
Autor: qnick
W dniu 2012-10-24 21:34, Filip pisze:
[...]

Kontrola organoleptyczna :
Nadmierny wyciek dowolnego p艂ynu, kt贸ry mo偶e zagra偶a膰 艣rodowisku lub bezpiecze艅stwu innych u偶ytkownik贸w drogi.

Jeszcze wi臋ksze pole do swobodnej interpretacji co oznacza s艂owo nadmierny :)

[...]

Wyciek jest nast臋pstwem zapocenia najpierw si臋 poci a potem cieknie. Zapocenie mo偶na okre艣li膰 jako niewielki wyciek lub pocz膮tek wycieku.

Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 09:18:14
Autor: Filip
W dniu 2012-10-24 21:44, qnick pisze:

W dniu 2012-10-24 12:36, Filip pisze:

Nie odpowiedzia艂e艣 na moje pytanie.

No trudno...

[...]

No brawo! W ko艅cu napisa艂e艣, 偶e pocenie to wyciek.

Je艣li twoja kobieta chce nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 nie stawaj jej na drodze !

A Ty co teraz?

Z艂agodzone przepisy dot. bada艅 technicznych