Złamanie Konstytucji RP - komu zgłosić?

Data: 2010-10-20 14:29:28
Autor: Bartosz
Złamanie Konstytucji RP - komu zgłosić?
Komu zgłasza się złamanie Konstytucji RP przez urząd publiczny chodzi o Art 32. pkt 1 ?
Prokuratura?

Data: 2010-10-20 05:58:58
Autor: BK
Z³amanie Konstytucji RP - komu zg³osiæ?
On 20 Pa¼, 14:29, "Bartosz" <lot_nie_che_sp...@algrim.pl> wrote:
Komu zg³asza siê z³amanie Konstytucji RP przez urz±d publiczny chodzi o Art
32. pkt 1 ?
Prokuratura?

Zalezy co z tego zlamania wynika.

Data: 2010-10-20 15:02:25
Autor: Bartosz
Z³amanie Konstytucji RP - komu zg³osiæ?
To, ¿e ucierpia³ finansowo obywatel RP.

Data: 2010-10-20 20:43:57
Autor: BK
On 20 Pa¼, 15:02, "Bartosz" <lot_nie_che_sp...@algrim.pl> wrote:
To, ¿e ucierpia³ finansowo obywatel RP.

Jak bylo jakies rozstrzygniecie, niezgodne z konstytucja, to trzeba je
skarzyc i juz :)

Data: 2010-10-20 14:40:02
Autor: mecenas
Z³amanie Konstytucji RP - komu zg³osiæ?
Tak.

Data: 2010-10-20 16:45:11
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Bartosz" <lot_nie_che_spamu@algrim.pl> napisał w wiadomości news:i9mnb8$3od$1node1.news.atman.pl...
Komu zgłasza się złamanie Konstytucji RP przez urząd publiczny chodzi o Art 32. pkt 1 ?
Prokuratura?

Konstytucji nie stosuje się w Polsce bezpośrednio, tak wiec musiałbyś napisać na czym owy brak równości miałby podlegać. Bo nie wszystkie takie zachowania są przestępstwami. Czasem są to jedynie wykroczenia dyscyplinarne.

Data: 2010-10-20 17:30:30
Autor: Adam KÅ‚obukowski
On 20.10.2010 16:45, Robert Tomasik wrote:
[...]

A Art. 8. pkt 2?

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-20 18:01:41
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Adam Kłobukowski" <adam@klobukowski.pl> napisał w wiadomości news:i9n1um$608$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jest, ale to nic nie zmienia w praktyce, bowiem poszczególne gałęzie uszczegułowiają ustawy i akty niższego rzędu. Nie przychodzi mi do głowy żaden aspekt, któy nie byłby później dodatkowo doszczegółowiany w ustawie. Co więcej sama Konstytucja, ani żadna ustawa nie zawiera wprost przepisu karnego dotyczącego jej nieprzestrzegania, więc nie ma sensu składanie zawiadomienia o jej naruszeniu, bo i tak nei da się w tej formie nikogo ścigać. I to miałem na myśli, że tego się wprost bezpośrednio zastosować nie da. Trzeba znaleźć przepis karny, który został naruszony, a nie znając meritum sparwy, to trudno wydedukować?

Data: 2010-10-20 19:24:01
Autor: pkozik
Z�amanie Konstytucji RP - komu zg�osi�?

> A Art. 8. pkt 2?

Jest, ale to nic nie zmienia w praktyce, bowiem poszczególne gaÅ&#65533;Ä&#65533;zie uszczeguÅ&#65533;owiajÄ&#65533; ustawy i akty niższego rzÄ&#65533;du. Nie przychodzi mi do gÅ&#65533;owy żaden aspekt, któy nie byÅ&#65533;by później dodatkowo doszczegóÅ&#65533;owiany w ustawie. Co wiÄ&#65533;cej sama Konstytucja, ani żadna ustawa nie zawiera wprost przepisu karnego dotyczÄ&#65533;cego jej nieprzestrzegania, wiÄ&#65533;c nie ma sensu skÅ&#65533;adanie zawiadomienia o jej naruszeniu, bo i tak nei da siÄ&#65533; w tej formie nikogo Å&#65533;cigaÄ&#65533;. I to miaÅ&#65533;em na myÅ&#65533;li, że tego siÄ&#65533; wprost bezpoÅ&#65533;rednio zastosowaÄ&#65533; nie da. Trzeba znaleźÄ&#65533; przepis karny, który zostaÅ&#65533; naruszony, a nie znajÄ&#65533;c meritum sparwy, to trudno wydedukowaÄ&#65533;?

Ogólne stwierdzenie, ¿e Konstytucji w Polsce nie stosuje siê bezpo¶rednio jest
chyba jakim¶ nieporozumieniem. Mo¿e w tej sytuacji rzeczywi¶cie nie zachodziæ
taka mo¿liwo¶æ, ale co do zasady - art. 8 ust. 2 przecie¿ jest literalnie jasny.
a co do kwestii, ¿e materia jest regulowana w innym akcie zazwyczaj - s±dy mog±
odmawiaæ stosowania niezgodnej z Konstytucj± regulacji na poziomie
rozporz±dzenia /w zasadzie kwestia niedyskusyjna/ a nawet ustawy /tu ju¿ s± dwie
ró¿ne linie/, i zostaje bezpo¶rednie stosowanie ustawy zasadniczej.

pozdr.

Data: 2010-10-23 09:45:50
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Z�amanie Konstytucji RP - komu zg�osi�?
Dnia Wed, 20 Oct 2010 19:24:01 +0200, pkozik@poczta.fm napisa³(a):

Ogólne stwierdzenie, ¿e Konstytucji w Polsce nie stosuje siê bezpo¶rednio jest
chyba jakim¶ nieporozumieniem.

Konstytucja stanowi jakie¶ tam szerokie ramy stanowienia prawa. St±d czasem
zaskar¿ania przepisów, ustaw jako niezgodnych z Konstytucj±

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
Tarchomin
http://foto.3mam.net/album4/tarchomin/index2.php

Data: 2010-10-20 20:43:57
Autor: Arturro
Z³amanie Konstytucji RP - komu zg³osiæ?

U¿ytkownik "Bartosz" <lot_nie_che_spamu@algrim.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i9mnb8$3od$1node1.news.atman.pl...
Komu zg³asza siê z³amanie Konstytucji RP przez urz±d publiczny chodzi o Art 32. pkt 1 ?
Prokuratura?

Tak sobie my¶lê, nawet jak zg³osisz to i tak nic z tego nie bêdzie. Brak sankcji odnosz±cych siê do tego punktu. Czyli teoretycznie mo¿na sobie go nie przestrzegaæ. W zasadzie przy takich enigmatycznych zapisach ca³± t± konstytucjê mo¿na sobie w buty wsadziæ.

--
Arturro

Złamanie Konstytucji RP - komu zgłosić?