Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.

Data: 2013-09-24 17:54:13
Autor: wiatrak
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
Data: 2013-09-24 21:32:24
Autor: MarekZ
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
UĹźytkownik "wiatrak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l1scjv$g7t$1@node2.news.atman.pl...

Chyba jest bez szans. Sam przeciw armii prawnikĂłw banku.

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,14663727,Krakowianin_zlozyl_pozew_o_uniewaznienie_kredytu_we.html

Cwaniak usiłuje grać na czas. Próbuje sobie jeszcze przez trochę pomieszkać w miarę za darmo. Kto wie czy nie okaże się w trakcie procesu, że był przez bank molestowany.

Trudno sobie wyobrazić aby w przypadku jako takiej współpracy kredytobiorcy bank przystępował do egzekucji z nieruchomości. W przypadku firm jak najbardziej można sobie to wyobrazić, ale jakieś tam mieszkanie to żaden tam łakomy kąsek dla banku.

Data: 2013-09-25 00:43:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
Początkowo post był dłuższy, ale z 8 KB wyciąłem tylko
fragment. To znaczy... 8 KB post ów ma teraz, ale
w planach mam jego ,,dokończenie''...

"MarekZ" l1spc9$29p$1@srv13.cyf-kr.edu.pl

Cwaniak usiłuje grać na czas.

Pomysł o tym, że nieruchomości nie będą stale taniały, że być
może właśnie teraz następuje zwrot w sytuacji, że właśnie
zaczynają drożeć i że wiadomy cwaniak (tak go nazałeś Ty,
nie ja) odbije straty...

Zyska na czasie, grając na zwłokę. I ten czas przyniesie
wzrost wartości mieszkania stanowiącego zabezpieczenie
hipoteczne wiadomego kredytu. Bank uspokoi się i tego
człowieka nie wywali na zbity pysk w czasie, gdy ceny
mieszkań są prawdopodobnie najniższe...

Teraz przypomnij sobie, że budujemy dobre relacje z bankami. :)
[dobre dla nas, a jednak wiadomy krakowianin to klient
bankowy, czyli jeden z naszych]

I pomyśl o banku, który spokojnie kosił do czasu, gdy mieszkania
zaczynają iść w górę. Jeśli istotnie bank szuka polubownego
rozwiązania, chyba może zaczekać trochę, skoro dookoła słychać,
że nieruchomości już nie tanieją, a gdzieniegdzie nawet zaczynają
powoli drożeć. Kredytobiorca traci na drożeniu Franciszka oraz na
tanieniu mieszkań, na co przystał w czasie zawierania umowy, ale
dlaczego z tego powodu ma iść pod most?...

ZCR(ozumiem) -- nie o to chodzi, że klient przestał płacić, ale
o to, że Franciszek podrożał a mieszkanie potaniało i w efekcie
bank uznał, iż nieruchomość nie stanowi już zabezpieczenia kredytu...

Jeśli nie podoba się Tobie (i innym osobom) zarabianie na
spekulacjach walutowo-mieszkaniowych, zauważ, że w tej akurat
chwili to bank chce tanio nabyć lokum, aby cieszyć się...
Wiadomo czym...

Postscriptum: Co usunąłem z początkowego ;) postu?... Szczegółowe
              opisanie wiadomego procederu (Franio w dół, nieruchomość
w górę; kredyt dla nielicznych (,,mających'' zdolność kredytową) spłacany
przez studentów i im podobnych (którym wiadomej zdolności brakowało) wraz
z pułapką zastawioną na nieświadomych naiwniaków -- to było nudne, gdyż
każdemu znane...

Pominąłem też to, co i tak kiedyś będę musiał :) napisać, odpierając
,,brutalne ataki'' ;) dotyczące mojej osoby, rzekomo mściwej, :)
paktującej z szatanem (albo i z kilkoma szantami naraz), nienawidzącej
każdego do przesady i niszczącej każdego, kto nadepnie mi na odcisk,
a że całe moje ciało mam/jest zbolałe... ;) Skrócić tego wywodu (obrony
siebie samego) nie mogę, bo IMO to nie jest możliwe, a dopisania jedynki
przed wiadomą (wiadomą? -- chodzi o 8 KB) ósemkę chwilowo nie chcę...
W skrócie mogę jeno napisać -- bronię się i nie dążę do wojny, ale
do spokojnego życia... Zamieszczę natomiast zgryźliwy żart q pamięci
i rozwadze:

 -- Pobudowali wszędzie dookoła...
 -- No... Galerie budują. :) Tego chciałeś. :)
 -- Ale nie mogę przejść na przeciwległą stronę ulicy...
 -- Niby tak... Ale inni ludzie też nie mogą. :)
 -- Żabom robią przejścia...
 -- Ale ty nie jesteś żabą. :)
    Jesteś przecież Księciem. ;)

To tak w skrócie. ;) Sto tysięcy ;) lat minie, zanim dziwni ludzie
pojmą, że jestem Królewski Elfem, zaś Księciem -- jeno/tylko Arkedocji,
którą zachowałem jedynie w prawach Pueruanii i w marzeniach wielu ludzi,
którzy niszczyli mój świat z zapałem godnym naśladowania?... ;) No..,
Z zapałem... ;) W skrócie (nie w rozwinięciu) -- jako że broniąc się,
musiałem też dać opis i tego czasu (niemal całego mojego życia) gdy
traciłem wielokrotnie majątki (przy uciesze wielu, którzy później
tego tracenia żałowali) ze spokojem zachowując życie i (z nadzieją
lub bez) budując kolejny swój świat...

     Nie tęsknij dzisiaj za wczorajszym dniem -- wczorajszy
     dzień był dniem dzisiejszym wczoraj. :) Dzisiaj jest
     nowy dzień -- być może piękniejszy od wczorajszego,
     być może jutro zatęsknisz właśnie za nim, a o dniu
     minionym/wczorajszym nawet nie zechcesz pomyśleć...

Ja traciłem nieraz wszystko lub prawie wszystko a z każdej
opresji wychodziłem słabszy, starszy, ze świadomością
straconego czasu... Każda strata zbliżała mnie do Boga,
ukazywała mi moją niefrasobliwość, dzieliła ludzi na
dobrych (uczciwych) i złych (nieuczciwych) ukazując
i dobroć Bożą, i przewrotność ludzką...

Data: 2013-09-25 01:26:11
Autor: Glaukon
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
skoro dookoła słychać,
że nieruchomości już nie tanieją, a gdzieniegdzie nawet zaczynają
powoli drożeć

Parafrazujesz slynne haslo "teraz jest najlepszy moment na kupno mieszkania" :)

Ene, ty tak na powaznie, czy sie nabijasz? Mieszkania juz od pieciu lat nieustannie "przestaja taniec", ale wylacznie w publikacjach sprzedawcow mieszkan.

Data: 2013-09-25 15:35:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.

"Glaukon" 7dd19412-e242-4d53-818d-e880ff55b408@googlegroups.com

Nie mogą tanieć w nieskończoność.

Data: 2013-09-25 16:39:28
Autor: MarekZ
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l1uors$mfi$2@node1.news.atman.pl...

Nie mogą tanieć w nieskończoność.

Nie mogą? A dlaczego? Obserwujemy tanienie w nieskończoność wielu rzeczy. W zasadzie całej elektroniki. A po poprawkach na inflację jeszcze szerszego asortymentu.

Data: 2013-09-25 16:58:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.

"MarekZ" l1usj1$f6s$1@srv13.cyf-kr.edu.pl

Nie mogą tanieć w nieskończoność.

Nie mogą? A dlaczego? Obserwujemy tanienie w nieskończoność wielu rzeczy. W zasadzie całej elektroniki. A po poprawkach na inflację jeszcze szerszego asortymentu.

Zwłaszcza telefony komórkowe tanieją. ;)
Wszystko tanieje inaczej -- coraz lepsze/użyteczniejsze rzeczy
kosztują niewiele drożej niż wcześniejsze. Żelazka nie tanieją.
Ten sam model telewizora tanieje, ale ogólnie telewizory raczej
nie tanieją.

Ziemia (jako planeta) jest skończona/ograniczona (niby ludzie
zamierzają osiedlić się na Marsie, ale raczej Ziemia nadal
będzie atrakcyjnym miejscem) i nie może tanieć w nieskończoność.
Nie będą w nieskończoność taniały mieszkania, choć zapewne nowsze
ogólnie będą lepsze od starszych, więc i nowsze będą droższe...

Citi uważa, że inwestowanie w dzieła sztuki jest dobre a wielu uważa,
iż inwestowanie w metale szlachetne (czy nawet w kolorowe) jest dobre.

Co prawda znam osobiście chętnych do zamieszkania na wodzie
(akurat na lotniskowcu) ale jak okazuje się, jest to droga
impreza, na którą stać dosłownie nielicznych. ;) (10 miliardów
dolarów -- na tak zwany styk; Ekaterina (znana chyba na całym
świecie) musiałaby jeszcze dorobić ;) nieco, gdyby zechciała
zamieszkać na lotniskowcu -- dorobić na tym, co nosimy na
sobie, czyli na bawełnie?)

Ani frank nie może drożeć w nieskończoność, ani
nieruchomości nie mogą tanieć w nieskończoność.

-=-

Pewnym rozwiązaniem obecnej sytuacji jest pobudzenie przyrostu
naturalnego... IMO -- jeśli nie starczy Polaków, przybędą tutaj
Azjaci, w szczególności Chińczycy i Hindusi. :)

-=-

Aby było jasne -- nie mam kredytów hipotecznych.

Data: 2013-09-25 15:29:56
Autor: Glaukon
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
Ani frank nie może drożeć w nieskończoność, ani nieruchomości nie mogą tanieć w nieskończoność.

Zeby zaczely drozec, potrzeba populacji, kapitalu i wiary. Zaczyna sie ostry demograficzny zjazd, kapital raczej odplywa, a i wyznawcow gotowych na 30-letnie wyrzeczenia w imie Dwoch Pokoi z Aneksem tez coraz mniej.

Ale moze nastapi inwazja handlowa zamoznych Marsjan i wykupia wszystkie mieszkania :)

Data: 2013-09-26 00:55:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.

"Glaukon" ea2f0189-d25a-4740-a5bd-9795a0e0e8b1@googlegroups.com

Ani frank nie może drożeć w nieskończoność, ani
nieruchomości nie mogą tanieć w nieskończoność.

: Zeby zaczely drozec, potrzeba populacji,

Spada. To prawda. Idiokraci (film -- dostępny
w necie) ukazują obecny trend.

: kapitalu

No tak. :)

: i wiary. Zaczyna sie ostry demograficzny zjazd, kapital
: raczej odplywa,

IMO niekoniecznie.

: a i wyznawcow gotowych na 30-letnie wyrzeczenia
: w imie Dwoch Pokoi z Aneksem tez coraz mniej.

Ludzie mądrzeją... I ja (naiwnie, infantylnie) uważałem ćwierć wieku
temu, że człowiek ze swej pensji powinien pokryć: mieszkanie (zakup
i utrzymanie) lub dom; samochód (także zakup i utrzymanie) dla każdego
chętnego w swojej rodzinie; naukę; opiekę zdrowotną; wakacje...

Po latach okazało się, że fajnie żalić się:

 -- zarabiam tysiąc na rękę

i brać fuchy, dorabiać, uzyskiwać wsparcie unijne -- kombinować jednym słowem. :)

: Ale moze nastapi inwazja handlowa zamoznych Marsjan i wykupia wszystkie mieszkania :)

Raczej (jak już pisałem) przeżyjemy najazd Chińczyków, Hindusów i innych Azjatów.

-=-

Aby było jasne, nie wiem, jak stoją ;) ceny nieruchomości, nie interesuję
się tym i nie mam kredytów hipotecznych, ale IMO nieruchomości nie mogą
tanieć w nieskończoność. Ktoś kiedyś zapytał (na tej grupie) dlaczego
akurat franek ma nie drożeć w nieskończoność i podał kilka powodów,
dla których Franek (nie-Sinatra) powinien stale drożeć. Ale frank
szwajcarski staniał z ponad 5 pln na... No właśnie -- na ile, bo
nie wiem...

Mój znajomy handluje nieruchomościami, ale ja naprawdę nie mam pojęcia
o tym, jak wygląda sprawa cen -- net mówi, że ceny już gdzieniegdzie
w Polsce rosną.

Kilka pięter nade mną jest mieszkanie do sprzedania (ponoć ja rzuciłem
zły czar -- w zamian za potłuczenie mego obiektywu) które jest do
sprzedania chyba od roku... Ale to mieszkanie ma chyba 135 metrów
kwadratowych, więc i chętnych brak. Kto ma kasę -- IMO zainwestuje
w dom, zaś biednemu tak duże nie przyda się.

-=-

IMO Polacy mają szczęście -- JKaczyński chce głowy Tuska, zatem
Tusk musi tak starać się, aby nie oddać władzy -- może ją trzymać
rękami, nogami, zębami, silną wolą, ,,mackami władzy''... Oby jej
nie utracić, gdyż utracenie władzy może być dla niego równoznaczne
z zawiśnięciem na szubienicy... Dosłownie, jako że Kaczyński jest
zwolennikiem kary śmierci i oskarża Tuska o zamordowanie i brata,
i (rzecz jasna) całej świty brata...

Tuska może ocalić z jednej strony Anielica, z drugiej zaś strony
jakiś sukces gospodarczy, dlatego Tusk będzie starał się, i może
nawet coś ciekawego osiągnie. :) Poparcie Boga ma -- Merkel chyba
jest ulubienicą Niemców i raczej nie grozi jej spadek popularności...

-=-

Jak będzie z tymi cenami -- zobaczymy, o ile dożyjemy, ale IMO
bank nie musi wyganiać swego klienta pod most tylko dlatego,
że nieruchomości drastycznie spadły a frank podrożał...

Data: 2013-09-26 09:20:49
Autor: RobertS
W dniu 2013-09-26 00:29, Glaukon pisze:
[...]

nie wiem skąd masz takie informacje, ale klientów na swoje M jest coraz więcej, wniosków kredytowych jest bardzo dużo

w związku z tym, że lokaty są na mizernym poziomie to bardzo dużo mieszkań kupowanych jest na wynajem (za gotówkę i na kredyt)

zajmuję się kredytami hipotecznymi, na ruch w interesie nie narzekam ;-)

RobertS

Data: 2013-09-26 03:59:02
Autor: Glaukon
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
nie wiem skąd masz takie informacje, ale klientów na swoje M jest coraz  więcej, wniosków kredytowych jest bardzo dużo

przeciez juz nawet Open Finance (ta znana z obiektywnosci firma, w ktorej nie pracujesz), ktory zawsze utrzymywal, ze jest jest fajnie, przyznal:

"Dziewiąty raz z rzędu kwartalna sprzedaż kredytów hipotecznych jest niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej."

http://www.open.pl/news/hipoteki_najgorsza_sprzedaz_od_co_najmniej_szesciu_lat.html

dziewiec kwartalow, he he he. A ty sie cieszysz, ze ci wzroslo kwartal do kwartalu. A moze tydzien do tygodnia?

w związku z tym, że lokaty są na mizernym poziomie to bardzo dużo mieszkań kupowanych jest na wynajem (za gotówkę i na kredyt)

wierzysz w te zaklecia sprzedawcow mieszkan? Kasa po krotkim poszukiwaniu odnalazla sie na ROR-ach, ludzie po prostu nie zakladaja lokat:

http://www.bankier.pl/i/n/201308/2T8Wyd2K9x2tr_2a1144c8.png

Co do kredytu: jakie maja znaczenie aktualnie niskie stopy w przypadku kredytu na wiele lat i marzy wiekszej niz w zeszlym roku? Lapiecie jeleni na niskie stopy tak jak wczesniej zlapaliscie na CHF po 2 zlote. I jaki jest zwrot z najmu? 3 netto masz na lokacie (pare klikniec raz na rok, plynnosc zachowana), wiec z mieszkania (sporo roboty, kosztow pobocznych i dramatyczna utrata plynnosci) wypadaloby przynajmniej 4 netto, nie? Podaj lokalizacje, cene mieszkania i cene najmu.

zajmuję się kredytami hipotecznymi, na ruch w interesie nie narzekam ;-)

nastepny obiektywny ekspert... Juz Ci pisalem, ze zwyczajnie naganiasz. Trzy dni temu przedstawiales oferte handlowa Getinu i Home Brokera.

Data: 2013-09-26 16:06:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.

"Glaukon" a9dddb41-76c9-486f-a081-fd74632b8976@googlegroups.com

: Kasa po krotkim poszukiwaniu odnalazla sie
: na ROR-ach, ludzie po prostu nie zakladaja lokat:

Zanim spadły lokaty, wzrosły wisienki.
Nawet lepiej -- mniejszy żal, gdy mniejsze %% lokacyjne.

: niskie stopy tak jak wczesniej zlapaliscie na CHF po 2 zlote.

Tutaj niechętnie zauważę, że mBank proponował kredyty
w plnach -- niemal takie, jak inne banki we Frankensztajnach.

Data: 2013-09-26 22:50:42
Autor: wromek
[...]

mieszkania za gotowke? hehe, bezsens...

Podaj lokalizacje, cene mieszkania i cene najmu.

ja tam nie narzekam, idzie już prawie wyżyc z 5 mieszkań ale recepte musisz sobie sam znaleźć ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-27 07:04:55
Autor: Kris
W dniu czwartek, 26 września 2013 22:50:42 UTC+2 użytkownik wromek napisał:
ja tam nie narzekam, idzie już prawie wyżyc z 5 mieszkań ale recepte musisz sobie sam znaleźć ;)
Dokąłdnie tak.Ja póki co wynajmuję dwa mieszkania, jedno od 5 lat jedno od roku i tez nie narzekam. Ceny mieszkań u nas teraz tak spadły że 40metrowe mieszkanie mozna kupić za 40tys zł na przetargu od miasta. Trochę w remont włozyć i wynająć mozna spokojnie za 750zł+ media+czynsz
Po odliczeniu podatku(8,5%) 700zł "na czysto" zostaje.
50tys kredytu na 10lat to rata ok 600zł.

Data: 2013-09-27 04:55:11
Autor: xbartx
Dnia Wed, 25 Sep 2013 16:39:28 +0200, MarekZ napisał(a):

UĹźytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup

Nie mogą tanieć w nieskończoność.

Nie mogą? A dlaczego? Obserwujemy tanienie w nieskończoność wielu
rzeczy. W zasadzie całej elektroniki. A po poprawkach na inflację
jeszcze szerszego asortymentu.

No może i tak elektronika taniej ale zdecydowanie kosztem trwałości i jakości, więc to trochę taki pozorne "jest taniej".

--
xbartx

Data: 2013-09-26 23:41:46
Autor: Krzysiek
W dniu piątek, 27 września 2013 06:55:11 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:

No może i tak elektronika taniej ale zdecydowanie kosztem trwałości i jakości, więc to trochę taki pozorne "jest taniej".

Nie zgodze sie, jak porownasz nawet wysokiej jakosci urzadzenia, zwlaszcza w dlugiej perspektywie to i tak wyraznie jest taniej. nie przekonam sie ze laptopy sa teraz mniej trwale niz 20 lat temu.te wcale nie najtansze. a i tak sa znacznie tansze. juz w ogole pomijam ich mozliwosci bo to oddzielna kwestia. ale elektronike napedza rozwoj technologiczny, z budownictwem jest trudniej w tej kwestii. a gdyby tak kredyty nie istnialy, wyskakujesz z gotowki albo nie kupujesz - jakie bylyby ceny mieszkan?

Data: 2013-09-27 09:08:53
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości news:7a69c220-99a8-40a1-a702-a94b9d277d92googlegroups.com...

nie przekonam sie ze laptopy sa teraz mniej trwale niz 20 lat temu.

Problem trwałej elektroniki został rozwiązany dyrektywą ROHS.
P.G.

Data: 2013-09-27 15:43:28
Autor: xbartx
Dnia Fri, 27 Sep 2013 09:08:53 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

[...]

Dokładnie to samo chciałem powiedzieć :)
Nie może być ołowiu w cynie to jest bardzo "be" i w ogóle samo zło. To nic że po roku luty praktycznie są do niczego, ważne że robimy ROHS i chronimy środowisko ;)

Data: 2013-09-27 18:43:00
Autor: MarekZ
UĹźytkownik "xbartx"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l24930$c4q$1@node1.news.atman.pl...

Dokładnie to samo chciałem powiedzieć :)
Nie może być ołowiu w cynie to jest bardzo "be" i w ogóle samo zło. To
nic że po roku luty praktycznie są do niczego, ważne że robimy ROHS i
chronimy środowisko ;)

A że robimy tego dwa razy więcej, chronimy eko-misie trala-lala i inne motylki podwójnie! :)

Data: 2013-09-25 08:28:41
Autor: z
[...]

Się podpisuję.

Jak skracasz to lepiej Ci wychodzi. :-)

Data: 2013-09-27 02:02:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.

"z" 52428298$0$2218$65785112@news.neostrada.pl

Jak skracasz to lepiej Ci wychodzi. :-)

Staram się jak mogę. Ale wtedy przybyły (samochodem, nie
piechotą) wyrzuty sumienia. ;) Ludzie (ludzie są dziwni)
uważają mnie za mściwego. Najpierw mnie kaleczą, później
śmieją się, bo nie daję im w tak zwaną mordę a następnie
płaczą, uważając, iż Bóg ukarał ich z mojego powodu...

Data: 2013-09-27 09:06:48
Autor: z
[...]

A teraz przestałeś :-)

Data: 2013-09-25 08:46:59
Autor: wromek
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
1. Taki mały hincik:
jeśli bank wypowiedział umowę kredytu (który nota bene był pewnie fajnie obsługiwany póki się to klientowi podobało a teraz już nie to idzie do sądu) w CHFach to następuje przewalutowanie kredytu na PLN i z np. 660 tys. PLN się robi 1050 tys. PLN a nieruchomość do tej wartości będzie dłuuugo drożeć.

2. Bank nie nabywa, nie dostaje, nie przejmuje nieruchomości ani nie ma interesu w tym, żeby ją odebrać klientowi...
A nawet gdyby (bo jest taka potencjalna ale bardzo mała możliwość) to nie rozumiem czym miałby się cieszyć?

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-26 00:32:39
Autor: Marek
Z?o?y? pozew o uniewa?nienie kredytu we frankach.
On Wed, 25 Sep 2013 08:46:59 +0200, "wromek" <wromek@...gmail.com> wrote:
2. Bank nie nabywa, nie dostaje, nie przejmuje nieruchomości ani
nie ma
interesu w tym, żeby ją odebrać klientowi...

Zawsze mnie to dziwi czemu nie widzi w tym interesu. Zamiast po prostu odebrać to prĂłbuje wyrywac kasę  z reguły z duĹźa stratą i to piętnując kredytobiorcę. Niejeden Bank (jego wlasciciel) miałby (z przejęć) kupę kraju na wlasnosc.

--
Marek

Data: 2013-09-26 09:56:38
Autor: wromek
Z?o?y? pozew o uniewa?nienie kredytu we frankach.
Zawsze mnie to dziwi czemu nie widzi w tym interesu. Zamiast po prostu odebrać to próbuje wyrywac kasę  z reguły z duża stratą i to piętnując kredytobiorcę. Niejeden Bank (jego wlasciciel) miałby (z przejęć) kupę kraju na wlasnosc.

Bo banku nie interesuje ani deweloperka ani pośrednictwo w handlu neiruchomościami ani inne eynajmowanie.
Bank interesuje kasa w terminie. Ja mam inne doświadczenia w kwestii piętnowania kredytobiorcy.
Wg mnie bank zawsze chce się układać ale to z reguły dłużnicy nie potrafią się dostosować lub nie wyrażają dostatecznej elastyczności w negocjacjach.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-26 11:06:54
Autor: Marek
On Thu, 26 Sep 2013 09:56:38 +0200, "wromek" <wromek@...gmail.com> wrote:
Bo banku nie interesuje ani deweloperka ani pośrednictwo w handlu neiruchomościami ani inne eynajmowanie.

No właśnie, dziwię się czemu wolą prowadzić egzekucję i mieć z tego przeważnie grosze, zamiast być posiadaczem i tworzyć spółki celowe do zarządzania nieruchomościami i ich ewentualną wyprzedażą lub najmem.

--
Marek

Data: 2013-09-26 19:04:32
Autor: wromek
[...]

Nie robią żadnych spółek celowych, bo nie przejmują nieruchomości.
Są na to marne szanse prawnie ale też to co im pozwala przejąć takie nieruchomości (bo w SZCZEGÓLNYCH przypadkach mogą stać się właścicelami tylko JEŚLI chcą) to z reguły i tak tego nie chcą. Poza tym nie dostają z tego "groszy" tylko znaczną część kapitału a resztę wpisują w straty a króliczka i tak gonią do śmierci albo dłużej za jakieś odsetki od odsetek, kapitalizacji, sracji, itp.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-26 15:03:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Z?o?y? pozew o uniewa?nienie kredytu we frankach.

"wromek" l20pbs$o84$1@node1.news.atman.pl

Bank interesuje kasa w terminie.

IMO nie tyle chodzi o kasę w terminie, co o kontrolę nad ta kasą.
Bank chętnie prolonguje spłatę, czyli udzieli kolejnego kredytu,
o ile uzna interes za bezpieczny. Powiedziałbym nawet, że banki
dążą do prolongowania spłat -- dzięki temu mają w swoim kliencie
jakby kolejnego klienta.

Co prawda iluś klientów nie spłaci kredytu, ale udzielenie
kredytu zawsze łączy się z pewnym ryzykiem i praca bankiera
polega właśnie na ocenie tego ryzyka i realizowaniu tylko
tych możliwości, które łączą się (nierozerwalnie?) z ryzykiem
odpowiednio niskim.

-=-

IMO na przedwczesnej sprzedaży (pospiesznej, z udziałem komornika
czy sądu w ogóle) bank jedynie może stracić, o ile sam nie kupi
takiej nieruchomości. O wiele więcej można wyciągnąć w wyniku
spokojnego dojenia niż na sprzedaży, o ile klient popadł
w tarapaty dlatego tylko, że cena mieszkań spadła a wartość
kawalera (może i bigamisty) Franka z odległej Szwajcarii
wzrosła w oczach panny Złotówki znad Wisły...

Data: 2013-09-26 14:55:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Z?o?y? pozew o uniewa?nienie kredytu we frankach.

"Marek" almarsoft.2596726139663240381@news.neostrada.pl

[...]

Problem by wyjaśnił się, gdyby nabywcą był jednak bank.
Komornik przecież sprzeda temu, kto kupi.

Jeśli komornicy będą sprzedawali mieszkania ,,niewypłacalnych'' klientów,
będą sprzedawali je raczej tanio, co jeszcze mocniej obniży ceny rynkowe
mieszkań. To z kolei sprawi, że większa liczba mieszkań przestanie stanowić
dostateczne zabezpieczenie i kolejni kredytobiorcy stracą swe mieszkania,
które komornicy sprzedadzą na wolnym rynku, jeszcze mocniej obniżając
ceny rynkowe...

[dla mnie fajnie -- kupie na wolnym rynku mieszkanie za 1/6 jego
faktycznej wartości i przeczekam zawał tego systemu, po czym
mieszkanie sprzedam z ogromnym zyskiem]

Wcześniej czy później padniemy łupem tych, którzy mają pieniądze
(lub tylko udają, że mają -- mogą kupować na swoistą krechę,
stawiając obietnice, fałszywe obligacje czy dobra w nieistniejących
zakątkach świata) i uczynią nas bezdomnymi.

Data: 2013-09-24 21:32:31
Autor: wromek
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
Chyba jest bez szans. Sam przeciw armii prawników banku.

Gość jest bez szans... tylko pogorszy swoją sytuację...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-24 21:51:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-24 21:32, wromek pisze:
Chyba jest bez szans. Sam przeciw armii prawników banku.

Gość jest bez szans... tylko pogorszy swoją sytuację...

Za granicą się udawało, więc czemu nie spróbować i u nas?

--
Liwiusz

Data: 2013-09-24 22:48:53
Autor: RobertS
Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.

Gość jest bez szans... tylko pogorszy swoją sytuację...

Za granicą się udawało, więc czemu nie spróbować i u nas?

tonący brzytwy się chwyta

RobertS

Data: 2013-09-25 08:52:35
Autor: wromek

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l1sqgb$npa$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-09-24 21:32, wromek pisze:
Chyba jest bez szans. Sam przeciw armii prawników banku.

Gość jest bez szans... tylko pogorszy swoją sytuację...

Za granicą się udawało, więc czemu nie spróbować i u nas?

Wszędzie za granicą to są wszystko wyroki w pierwszych instancjach a gazety i inne już odtrąbiły wielkie halo.
U nas nie pozwoli na to ani KNF ani banki same w sobie, bo miałyby za dużo do stracenia kosztów, które później musieliby przenieść na innych klientów. Może się trafi kilku tępych sędziów, którzy to przyklepią w pierwszej instancji ale ogólnie za małe szanse na rewolucję.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-25 21:36:14
Autor: vvvvvv
Użytkownik "wromek" <wromek@...gmail.com> napisał w wiadomości news:l1u170$tf2$1node1.news.atman.pl...

[...]

jak gosc dobrze to rozegra i udowodni, ze faktycznie zostal zle poinformowany o ryzyku walutowym, to kto go tam wie? nie wiem co tam jest w umowie, wiec ciezko sie odnosic - ale moze np. wie ze nic nie podpisal,a bank zapomnial wziac oswiadczenia o ryzyku i kredyt uruchomil? albo oswiadczenie o ryzyku jest niefortunnie sformulowane i sad sie przychyli?
swoja szosa kaenef tez doklada swoje 0,03PLN swoimi rekomendacjami, ktore wywoluja tylko nerwowosc, a za przeproszeniem h..a dają bankom, wrecz szkodza, co widac na zalaczonym obrazku.

zastanawiam sie tez co jest przyczyna w tym przypadku wypowiedzenia umowy - czy to ze klient przestal splacac, czy to ze bank zazyczyl sobie dodatkowych zabezpieczen albo "uezpieczenia" niskiego zaezpieczenia (czy jak to tam sie zwie)

Data: 2013-09-25 10:25:01
Autor: J.F
[...]

Pytanie czy on ma prawnika.
Bo uniewaznienie ... prosze oddac te franki i uniewazniamy.

Gdzies jest tez pewnie wniosek, ktory sam wypelnil.

Wyroki sadow rejonowych rozne bywaja, ale tu nie ma co pisac o bohaterze przeciwko armie prawnikow - w tym banku byc moze trzymamy oszczednosci :-)

J.

Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.