Z艂odziej pr膮du

Data: 2016-01-02 10:53:31
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du
Witam w Nowym Roku.

Od pocz膮tku... Jak kupowa艂em auto (zim膮) bez problemu odpala艂 na mrozie za ka偶dym razem jak tam by艂em, ale zapala艂a si臋 kontrolka akumulatora po jakim艣 czasie. Powiedzia艂em, 偶eby to naprawili przed zakupem i go艣膰 pono膰 by艂 u elektryka, ogl膮da艂 alternator i by艂o wszystko ok, co艣 tam przeczy艣ci艂. Faktycznie do teraz nie by艂o najmniejszego problemu, zawsze odpala艂 na dotyk nawet po tygodniu stania, 偶adnych b艂臋d贸w czy kontrolek. Jaki艣 czas temu wymieniali mi w warsztacie przek艂adnie i stwierdzili, 偶e aku pad艂 i nie mogli odpali膰 po jednodniowym postoju. Akumulator ju偶 nie da艂 si臋 na艂adowa膰. Kupi艂em nowy jaki艣 tam bosch i by艂o wszystko w porz膮dku.

Od powiedzmy mniej wi臋cej 2 tygodni zwr贸ci艂em uwag臋, 偶e musz臋 kr臋ci膰 rozrusznikiem z 0,5 sek. d艂u偶ej ni偶 zwykle. Raz z tydzie艅 temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta 艣wieci艂a mi kontrolka aku. A wczoraj po jednym dniu stania w gara偶u (8 stopni ciep艂a) nie odpali艂. Napi臋cie na aku by艂o 11,2V. 艁adowa艂em go ok 4h, odpali艂 na dotyk i dzisiaj rano znowu d艂ugo kr臋ci艂, ale odpali艂, zmierzy艂em napi臋cie 11,8.

Teraz co zrobi艂em:

- odpali艂em auto i zmierzy艂em napi臋cie na klemach 14,2V
- na wy艂膮czonym odpi膮艂em klem臋 i pr贸bowa艂em zmierzy膰 czy pobierany jest pr膮d, ale nie wiem co mam ustawi膰. Prosz臋 si臋 nie 艣mia膰, je偶eli chodzi o pr膮d to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk膮 i kropkami pod spodem :) W ka偶dym razie u mnie wskazuje na KA呕DYM ustawieniu 0

Pytania:
- co to mo偶e by膰?
- jak dok艂adnie zamierzy膰 pobierany pr膮d na postoju - pro艣ba o 艂opatologiczne wyt艂umaczenie, co ustawi膰 i gdzie co przytkn膮膰 :)
- jak w 100% potwierdzi膰/wykluczy膰 win臋 akumulatora? Od艂膮czy膰 go na noc i zmierzy膰 napi臋cie?

Z g贸ry dzi臋ki.

Data: 2016-01-02 11:04:52
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Z艂odziej pr膮du
Prosz臋 si臋 nie 艣mia膰, je偶eli chodzi o
pr膮d to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk膮 i kropkami pod spodem :)
W ka偶dym razie u mnie wskazuje na KA呕DYM ustawieniu 0

R贸wnolegle mierzy艂e艣 ten pr膮d?
Odepnij klem臋, nastaw na min zakres A- i przytknij jeden przew贸d miernika do klemy a drugi do bieguna aku bo rozumiem, 偶e szcz臋kowego miernika nie masz?

Data: 2016-01-02 11:06:10
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Z艂odziej pr膮du
W dniu 02.01.2016 o 11:04, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
[...]

Czy tam c臋gowego (jak zwa艂 tak zwa艂).

Data: 2016-01-04 10:58:56
Autor: J.F.
Z艂odziej pr膮du
U偶ytkownik "Czes艂aw Wi艣niak"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n687ei$662$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Cegowego na prad staly, a to drozsza cholera.

J.

Data: 2016-01-02 11:07:16
Autor: Tomasz Pyra
Z艂odziej pr膮du
Dnia Sat, 2 Jan 2016 10:53:31 +0100, twistedme napisa(a):

Od powiedzmy mniej wi阠ej 2 tygodni zwr骳i砮m uwag, 縠 musz kr阠i rozrusznikiem z 0,5 sek. d硊縠j ni zwykle. Raz z tydzie temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta 秝ieci砤 mi kontrolka aku.

Jak 秝ieci si kontrolka to jest to brak 砤dowania, czyli problem z
alternatorem i uk砤dem 砤dowania.
No chyba 縠 masz Citroena, to tu zauwa縴砮m 縠 kontrolka akumulatora zapala
si jak napi阠ie spadnie poni縠j oko硂 11V.

A wczoraj po jednym dniu stania w gara縰 (8 stopni ciep砤) nie odpali. Napi阠ie na aku by硂 11,2V. dowa砮m go ok 4h, odpali na dotyk i dzisiaj rano znowu d硊go kr阠i, ale odpali, zmierzy砮m napi阠ie 11,8.

Teraz co zrobi砮m:

- odpali砮m auto i zmierzy砮m napi阠ie na klemach 14,2V

Czyli 砤duje, przynajmniej w momencie kiedy mierzy砮.

- na wy潮czonym odpi背em klem i pr骲owa砮m zmierzy czy pobierany jest pr眃, ale nie wiem co mam ustawi. Prosz si nie 秏ia, je縠li chodzi o pr眃 to jestem noga :) jest tam A~ i A z kresk i kropkami pod spodem :) W ka縟ym razie u mnie wskazuje na KA疍YM ustawieniu 0

Ustawi nale縴 A z kresk i kropkami (pr眃 sta硑).

Pytania:
- co to mo縠 by?

Wszystko, ale je秎i zapala Ci si w czasie jazdy kontrolka akumulatora, a
jest to samoch骴 w kt髍ym dzia砤 ona normalnie, to stawiam na problem z
砤dowaniem.

- jak dok砤dnie zamierzy pobierany pr眃 na postoju - pro禸a o 硂patologiczne wyt硊maczenie, co ustawi i gdzie co przytkn辨 :)

Zale縴 jaki masz multimetr.

Je秎i taki:
http://obrazki.elektroda.pl/7626072300_1350562438.jpg

To zaczynasz od ustawienia DCA20, czarna sonda zostaje tam gdzie jest,
czerwon pod潮czasz pod 20A.
Z akumulatora zdejmujesz klem np. minusow i dotykasz do niej czerwon
sond. Czarn sond dotykasz do minusowego zacisku akumulatora.
Wtedy pr眃 p硑nie przez multimetr i jest mierzony.

Je秎i jest ni縮zy ni 0.200, to prze潮czasz zakres na 200m, a czerwon
sond do A i mierzysz ponownie dok砤dniej.

- jak w 100% potwierdzi/wykluczy win akumulatora? Od潮czy go na noc i zmierzy napi阠ie?

Mo縠sz spr骲owa, ale nie to nie jest cz阺te 縠by nowy akumulator sam si
mia roz砤dowywa.

Data: 2016-01-02 11:13:45
Autor: szerszen
Z硂dziej pr眃u
On Sat, 2 Jan 2016 10:53:31 +0100
twistedme <twistedme@o2.pl> wrote:

Jak Ci ju Czes砤w wyja秐i, mierzysz pr眃 sta硑, wiec A z kresk, a aby zmierzy pr眃 to miernik musisz wpi辨 w szereg mierzonego obwodu, czyli najpro禼iej pomi阣zy klem, a akumulator. Je秎i co na postoju zjada pr眃, to miernik powinien wskazac jak倍 warto舵. --
pozdrawiam
szersze

Data: 2016-01-02 11:18:56
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:

- jak dok艂adnie zamierzy膰 pobierany pr膮d na postoju - pro艣ba o
艂opatologiczne wyt艂umaczenie, co ustawi膰 i gdzie co przytkn膮膰 :)

Bierzesz miernik - ustawiasz na jaki艣 zakres mA z t膮 kresk膮 i kropkami pod spodem (pr膮d sta艂y). (pewnie 200mA)

Sprawdzasz czy kabelki s膮 podpo臋te pod z艂膮cza w mierniku "COM" teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie masz napisane "mA" (trzeci b臋dzie zapewne 10A, czy co艣 w tym stylu)

Odpinasz kleme minusow膮

Jeden z kabelk贸w z miernika do艂aczasz pod minus akumulatora

Drugi z kabelk贸w miernika do艂膮czasz do kabelka z klem膮.

Zobacz ci wskazuje.

W艂acz co艣 w 艣rodku np lampk臋 od kabiny, schowka etc - je艣li wskazania si臋 zmieniaj膮 lub jest "H" (przekroczy艂e艣 zakres) to znaczy 偶e podpi膮艂e艣 dobrze. (PS nie pr贸buj np kr臋ci膰 rozrusznikiem bo pewnie spalisz miernik;)

Teraz wy艂膮cz wszystko i zje偶dzajaj z zakresami w d贸艂 (np z 200mA na 20mA) dop贸ki ci si臋 nie pojawi zn贸w "H" - wtedy wr贸膰 do poprzedniego zakresu. Ale generalnie 200mA powinno by膰 ok.

Teraz przy mierniku stawiasz dziewczyn臋, kumpla z piwem, kochanke, kole偶ank臋 czy kogo tam masz pod r臋k膮 co ma wrzeszcze膰 jak si臋 wskazanie zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei wyci膮gasz i wk艂adasz bezpieczniki. W sumie da si臋 to pewnie zrobi膰 bez drugiej osoby, ale trzeba mie膰 d艂ugie kable.

Na ko艅cu oczywi艣cie jak w ka偶dym manualu dopijasz piwo, kt贸re przez ca艂y czas s膮czy艂e艣. A w艂a艣nie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero bierzesz si臋 za robot臋. Wp艂ywu 偶adnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie dzia艂asz, to przynajmniej browara si臋 napijesz:P

- jak w 100% potwierdzi膰/wykluczy膰 win臋 akumulatora? Od艂膮czy膰 go na noc
i zmierzy膰 napi臋cie?

No jak ci si臋 sam z siebie roz艂aduje, to na pewno ju偶 do wyrzucenia. Ale jak mu napi臋cie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, 偶e nie wina akumulatora.

Shrek

Data: 2016-01-02 12:05:22
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:
[...]

Heh... pomin臋 milczeniem dlaczego wcze艣niej nie mierzy艂o, bo wstyd :) Dzi臋ki wielkie za dok艂adn膮 instrukcj臋.

W ka偶dym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Prze艂膮czy艂em czerwony kabel na 20A i pokr臋t艂o 20m to skacze 0,71 / 0,72...

Rozumiem, 偶e to co艣 bardzo nie teges :)

Data: 2016-01-02 12:16:49
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:

Heh... pomin臋 milczeniem dlaczego wcze艣niej nie mierzy艂o, bo wstyd :)
Dzi臋ki wielkie za dok艂adn膮 instrukcj臋.

W ka偶dym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Wygl膮da mi na za ma艂y zakres - we藕 na wi臋kszy - jak mia艂e艣 20mA to 200mA

Prze艂膮czy艂em czerwony kabel na 20A i pokr臋t艂o 20m to skacze 0,71 / 0,72...

W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokr臋tle? Wtedy IMHO powinno pokazywa膰 zero.

Rozumiem, 偶e to co艣 bardzo nie teges :)

Jakby to by艂o 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale je艣li 0,71 ampera to bardzo 藕le;) zr贸b zdj臋cie, to zobacztymy;)

Shrek

Data: 2016-01-02 12:26:13
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du

http://pokazywarka.pl/vtror2/

Data: 2016-01-02 12:36:13
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 02.01.2016 12:26, twistedme wrote:

[...]

No dobra - wynika z tego, 偶e jak pod艂膮czysz tak jak na zdj臋ciu drugim to zawsze mierzy pr膮d w amperach niewa偶ne na jaki zakres ustawisz. Wi臋c co艣 ci膮gnie ci 0,73 ampera - to dobra i z艂a wiadomo艣膰. Dobra - aku jest pewnie w porz膮dku, z艂a musisz znale藕膰 co ci pr膮d zjada.

Teraz wyci膮gaj po kolei bezpieczniki i sprawd藕 kiedy pob贸r znacznie spadnie, b臋dziesz z grubsza wiedzia艂 co. To co艣 ci膮gnie oko艂o 8 W wi臋c w sumie mo偶e to by膰 wszystko.

PS (najlepiej oszukaj samoch贸d 偶e masz zamkni臋te drzwi, wciskaj膮c i blokuj膮c czym艣 czujnik otwarcia drzwi, jak bedziesz w bezpiecznikach grzeba艂). Jak nie masz nikogo do pomocy to zacznij od bezpiecznik贸w pod mask膮 - mo偶e b臋dziesz mia艂 szcz臋艣ci i to kt贸ry艣 z nich.

Shrek

Data: 2016-01-02 12:44:16
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-02 o 12:36, Shrek pisze:
[...]

No to ju偶 wiem, co b臋d臋 dzisiaj robi艂 :) Dzi臋ki za pomoc.

Data: 2016-01-02 14:35:48
Autor: ToMasz
Z艂odziej pr膮du
W dniu 02.01.2016 o 12:44, twistedme pisze:
[...]

zaraz. pod艂膮cz ten miernik i poczekaj 5 minut. bardzo cz臋sto jest tak, 偶e auto potrzebuje czasu aby przej艣膰 w "stand-by"
ToMasz

Data: 2016-01-02 19:56:18
Autor: Tomasz Pyra
Z硂dziej pr眃u
Dnia Sat, 2 Jan 2016 12:26:13 +0100, twistedme napisa(a):

W dniu 2016-01-02 o 12:16, Shrek pisze:
On 02.01.2016 12:05, twistedme wrote:

Heh... pomin milczeniem dlaczego wcze秐iej nie mierzy硂, bo wstyd :)
Dzi阫i wielkie za dok砤dn instrukcj.

W ka縟ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Wygl眃a mi na za ma硑 zakres - we na wi阫szy - jak mia砮 20mA to 200mA

Prze潮czy砮m czerwony kabel na 20A i pokr阾硂 20m to skacze 0,71 /
0,72...

W sumie dziwne - na pewno 20A przy kabelku i 20mA na pokr阾le? Wtedy
IMHO powinno pokazywa zero.

Rozumiem, 縠 to co bardzo nie teges :)

Jakby to by硂 0,71-0,72mA to bardzo dobrze, ale je秎i 0,71 ampera to
bardzo 糽e;) zr骲 zdj阠ie, to zobacztymy;)

Shrek
http://pokazywarka.pl/vtror2/

A nie pod潮czy砮 wcze秐iej tego miernika do + i - akumulatora maj眂 sond
wpi阾 w gniazo mA, albo A ?
Nie znam dok砤dnie konstrukcji Twojego multimetru, ale wygl眃a na
uszkodzony, bo niezale縩ie w kt髍e gniazdo (mA czy 20A) w硂縴sz sond
czerwon - multimetr powinien pokazywa to samo.

Bo w tej chwili na jednym ze zdj赕 masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
drugim zmierzony pr眃 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

Pod潮cz czerwon sond do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam si poka縠.

Data: 2016-01-02 21:45:15
Autor: Czarek
Z艂odziej pr膮du

W dniu 02.01.2016 o 19:56, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 2 Jan 2016 12:26:13 +0100, twistedme napisa艂(a):

[...]

A nie pod艂膮czy艂e艣 wcze艣niej tego miernika do + i - akumulatora maj膮c sond臋
wpi臋t膮 w gniazo mA, albo A ?
Nie znam dok艂adnie konstrukcji Twojego multimetru, ale wygl膮da na
uszkodzony, bo niezale偶nie w kt贸re gniazdo (mA czy 20A) w艂o偶ysz sond臋
czerwon膮 - multimetr powinien pokazywa膰 to samo.

Bo w tej chwili na jednym ze zdj臋膰 masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
drugim zmierzony pr膮d 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

Na drugim zdj臋ciu przew贸d czerwony jest pod艂膮czony do gniazda 20 A a przez to pr膮d idzie przez inny rezystor wewn臋trzny w mierniku.

Pod艂膮cz czerwon膮 sond臋 do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam si臋 poka偶e.

Poka偶e to samo, 0,73

--
Czarek

Data: 2016-01-02 22:17:39
Autor: Tomasz Pyra
Z硂dziej pr眃u
Dnia Sat, 2 Jan 2016 21:45:15 +0100, Czarek napisa(a):

Bo w tej chwili na jednym ze zdj赕 masz przekroczenie zakresu 20mA, a na
drugim zmierzony pr眃 0.73mA (czyli baaaardzo niewiele).

Na drugim zdj阠iu przew骴 czerwony jest pod潮czony do gniazda 20 A a przez to pr眃 idzie przez inny rezystor wewn阾rzny w mierniku.

W moim gniazdka 20A i A r罂ni si tylko tym 縠 20A obchodzi bezpiecznik
2A.
Ale istotnie mo縠 by r罂nie.

Pod潮cz czerwon sond do gniazda 20A, a zakres wybierz 20 (jeszcze o dwa
kroki w lewo) i wtedy zmierz co tam si poka縠.

Poka縠 to samo, 0,73

W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
Bardziej spokojny o wynik pomiaru by砨ym gdyby gniazdo i zakres by硑
ustawione jak nale縴 :)

Data: 2016-01-03 06:07:17
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 02.01.2016 22:17, Tomasz Pyra wrote:

Poka縠 to samo, 0,73

W sumie nie wiemy jaki jest ten rezystor.
Bardziej spokojny o wynik pomiaru by砨ym gdyby gniazdo i zakres by硑
ustawione jak nale縴 :)

Tym niemniej og髄nie co do wielko禼i si zgadza. Na zakresie 20A pokazuje 0.73A co na zakresie 200mA odpowiada przekroczeniu zakresu.

Shrek.

Data: 2016-01-02 12:16:52
Autor: Czarek
Z艂odziej pr膮du

W dniu 02.01.2016 o 12:05, twistedme pisze:

> W ka偶dym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Czyli pob贸r pr膮du jest 1 mA je艣li przew贸d czerwony jest w gnie藕dzie "mA" a to nie oznacza nadmiernego poboru pr膮du.

Prze艂膮czy艂em czerwony kabel na 20A i pokr臋t艂o 20m to skacze 0,71 / 0,72...

Je艣li przew贸d jest w 20 A to nie prze艂膮czasz zakresu na 20 mA tylko zostawiasz na 20 A.

--
Czarek

Data: 2016-02-02 13:42:49
Autor: grejon83
Z硂dziej pr眃u
W dniu sobota, 2 stycznia 2016 12:16:58 UTC+1 u縴tkownik Czarek napisa:
W dniu 02.01.2016 o 12:05, twistedme pisze:

 > W ka縟ym razie na mA pokazuje mi "1   ."

Czyli pob髍 pr眃u jest 1 mA je秎i przew骴 czerwony jest w gnie糳zie "mA" a to nie oznacza nadmiernego poboru pr眃u.

Takie wskazanie oznacza przekroczenie zakresu pomiarowego.

--
Grzegorz

Data: 2016-01-02 12:19:32
Autor: yabba
Z艂odziej pr膮du
U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5687aef0$0$22830$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pokr臋t艂o ustawi艂e艣 chyba na 20A?
Co艣 Ci pobiera w okolicach 0,72 Ampera, czyli ponad 8W. Nie 艣wieci Ci si臋 gdzie艣 lampka w kabinie?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-02 12:17:41
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
[...]

pokr臋t艂o na 20m, a czerwony kabel wpi臋ty pod z艂膮cze 20A, a nie wej艣cie mA

Data: 2016-01-02 13:27:18
Autor: yabba
Z艂odziej pr膮du
U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5687b1d3$0$22842$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wi臋c nie wiadomo co dok艂adnie mierzysz i w jakich jednostkach. W jednym z moich miernik贸w pokazywa艂o wtedy 0,00.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-02 12:53:59
Autor: Robert Wa艅kowski
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
Nie 艣wieci Ci si臋 gdzie艣 lampka w kabinie?
Albo w komorze silnika.

Robert

Data: 2016-01-02 13:03:50
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 02.01.2016 12:53, Robert Wa艅kowski wrote:
W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
Nie 艣wieci Ci si臋 gdzie艣 lampka w kabinie?
Albo w komorze silnika.

A to tam s膮 jakie艣 lampki?

Shrek.

Data: 2016-01-02 13:28:07
Autor: yabba
Z艂odziej pr膮du
U偶ytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:n68eb4$ps1$1node2.news.atman.pl...
On 02.01.2016 12:53, Robert Wa艅kowski wrote:
W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
Nie 艣wieci Ci si臋 gdzie艣 lampka w kabinie?
Albo w komorze silnika.

A to tam s膮 jakie艣 lampki?

Bywaj膮. :)
艁ada Samara mia艂a lampk臋 w komorze silnika.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-02 13:54:59
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:

Albo w komorze silnika.

A to tam s膮 jakie艣 lampki?

Bywaj膮. :)
艁ada Samara mia艂a lampk臋 w komorze silnika.

Widocznie jej tw贸rcy przewidzieli, 偶e cz臋sto po nocy na poboczu trzeba tam b臋dzie grzeba膰;) Nawet najazdy przy drogach postawili, 偶eby mo偶na si臋 by艂o w ramach standardowych czynno艣ci ekspoatacyjnych dosta膰 od podwozia;)

Shrek

Data: 2016-01-02 14:07:44
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-02 o 13:54, Shrek pisze:
[...]

Ok. Po艣piech jest dobry przy 艂apaniu pche艂. A wi臋c na spokojnie.

Je偶eli rusz臋 tylko co艣, wystarczy, 偶e otworz臋 drzwi i zamkn臋 to przez ok 2 min utrzymuje si臋 te 0,72, mimo, 偶e 偶adne lampki pod艣wietlenia itd. si臋 nie pal膮, potem schodzi do 0,20 i jak nie zarygluj臋 drzwi, to tak zostaje. Jak zamkn臋 z pilota, to schodzi i utrzymuje si臋 0,01/0,02.

No to teraz pytanie czy te 0,20 mo偶e roz艂adowa膰 sprawny aku przez noc? Nie zostawi艂em otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem te偶 na 100% zamkn膮艂em z pilota, 偶eby mie膰 pewno艣膰. Tak jak pisa艂em - mierzy艂em wczoraj napi臋cie aku po na艂adowaniu i mia艂 12,5, a rano 11,8.

Ok. Zobaczymy jak b臋dzie jutro i w poniedzia艂ek pojad臋 do elektryka, zobaczymy co powie.

Data: 2016-01-02 14:33:23
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 02.01.2016 14:07, twistedme wrote:

[...]

Czyli jest ok. 0.20 mA nie roz艂aduje ci na艂adowanego akumulatora w rozs膮dnym czasie. Masz pewnie oko艂o 50Ah, wi臋c 50/0,02 daje 2500 godzin:P

We藕 jeszcze dla pewno艣ci sprawd藕 z miernikiem pod艂膮czonym jak na zdj臋ciu 1 u zakresem ustawionym na 200mA lub 20mA (jak si臋 da i nie przekroczy zakresu) czy to rzeczywi艣cie po zamkni臋ciu z pilota i "u艣pieniu" samochodu jest 10-20mA, bo na zakresie 20A to dok艂adno艣膰 w tych granicach mo偶e by膰 zaskakuj膮co ma艂a;)

Nie zostawi艂em otwartych drzwi na 100%, a wczoraj wieczorem te偶 na 100%
zamkn膮艂em z pilota, 偶eby mie膰 pewno艣膰. Tak jak pisa艂em - mierzy艂em
wczoraj napi臋cie aku po na艂adowaniu i mia艂 12,5, a rano 11,8.

Tak sam z siebie (w sensie niepod艂膮czony) spad艂 z 12,5 do 11,8? To IMHO co艣 mocno nie tak z akumulatorem.

Shrek.

Data: 2016-01-02 16:07:50
Autor: ToMasz
Z艂odziej pr膮du
W dniu 02.01.2016 o 14:33, Shrek pisze:
[...]

mo偶e inaczej. zr贸b wykres napi臋cia tego akumulatora w czasie, co 12 godzin. zobaczysz czy zdycha akumulator  czy masz paso偶yta w aucie. Ja stawiam na akumulator
ToMasz

Data: 2016-01-03 17:14:59
Autor: Mateusz Bogusz
Z艂odziej pr膮du
Masz pewnie oko艂o 50Ah, wi臋c 50/0,02 daje 2500 godzin:P

Pami臋tajmy, 偶e pojemno艣膰 zale偶y od temperatury. Przy ostatnich nocach, to akumulatory maj膮 jakie艣 50-60% swojej nominalnej pojemno艣ci.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-01-03 18:03:21
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 03.01.2016 17:14, Mateusz Bogusz wrote:
Masz pewnie oko艂o 50Ah, wi臋c 50/0,02 daje 2500 godzin:P

Pami臋tajmy, 偶e pojemno艣膰 zale偶y od temperatury. Przy ostatnich nocach,
to akumulatory maj膮 jakie艣 50-60% swojej nominalnej pojemno艣ci.

To i tak du偶o zostaje przy pe艂nym, sprawnym akumulatorze i braku paso偶yt贸w w aucie.

Shrek.

Data: 2016-01-03 18:48:48
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Z艂odziej pr膮du

[...]

Du偶o je艣li akumulator jest nowy, a nie kilkuletni bo wtedy znowu mo偶esz to /2. Dodaj膮c jeszcze spore opory i wolne 艂adowanie w niskich temperaturach to wcale nie robi si臋 weso艂o... ale jak kolega ma 8*C w gara偶u to 藕le nie jest :)

Data: 2016-01-04 11:53:28
Autor: J.F.
Z艂odziej pr膮du
U偶ytkownik "Mateusz Bogusz"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n6bhel$pi5$1@node1.news.atman.pl...
Masz pewnie oko艂o 50Ah, wi臋c 50/0,02 daje 2500 godzin:P
Pami臋tajmy, 偶e pojemno艣膰 zale偶y od temperatury. Przy ostatnich nocach, to akumulatory maj膮 jakie艣 50-60% swojej nominalnej pojemno艣ci.

A tak swoja droga - ktos wie jak to jest z ta pojemnoscia ?

Bo tak mi sie wydaje, ze mroz skladu elektrod nie zmienia, wiec moze to
"pojemnosc przy rozladowaniu pradem C/10 az do 10.8V na zaciskach"

J.

Data: 2016-01-16 21:56:07
Autor: janusz_k
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-04 o 11:53, J.F. pisze:
[...]

Sk艂adu nie zmienia ale spowalnia reakcje chemiczne, jak wida膰
sporo. Co ciekawe kondesatory suprcap trac膮 niewiele przy du偶o silniejszych mrozach, ale tam nie ma reakcji chemicznych.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2016-01-03 13:36:28
Autor: tom.karpacki
Z硂dziej pr眃u
W dniu sobota, 2 stycznia 2016 14:07:44 UTC+1 u縴tkownik twistedme napisa:

zamkn背em z pilota, 縠by mie pewno舵. Tak jak pisa砮m - mierzy砮m wczoraj napi阠ie aku po na砤dowaniu i mia 12,5, a rano 11,8.

A naladowales aku do konca? Bo w pierwszym poscie pislaes ze jakies 4h, co na rozladowany aku raczej nie jest za duzo. ksiazkowo to gdzie 10h pradem ~1/10 pojemnosci aku

Data: 2016-01-03 15:12:43
Autor: Zenek Kapelinder
Z硂dziej pr眃u
Ciekawe skad znac pojemnosc. Akumulatory rozruchowe laduje sie ze zrodla napieciowego. Prad nie jest istotny bo akumulator na zrodle sam go wymusi w takiej wartosci jaka bedzie odpowiednia. Doucz sie kolego i nie wprowadzaj innych w blad bo to moze kosztowac w najlepszym przypadku nowy akumulator i sprzatanie kwasu. W duzo gorszym slepota i poparzeniami od kwasu.

Data: 2016-01-04 05:38:36
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 04.01.2016 00:12, Zenek Kapelinder wrote:
Ciekawe skad znac pojemnosc.

A napisu na oboudowie.

Doucz sie kolego i nie wprowadzaj innych w blad bo to moze kosztowac w najlepszym przypadku nowy akumulator i sprzatanie kwasu. W duzo gorszym slepota i poparzeniami od kwasu.

Sam si臋 doucz.

Shrek

Data: 2016-01-04 06:10:32
Autor: Zenek Kapelinder
Z硂dziej pr眃u
Z napisu na obudowie twierdzisz? Nic mi do tego ze glupi jestes.

Data: 2016-01-04 09:13:52
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Z艂odziej pr膮du

Ciekawe skad znac pojemnosc.

Np. z bilansu energetycznego

[...]

Tzn, 偶e przy zewn臋trznym 藕r贸dle nie mo偶na sterowa膰 pr膮dem?

Data: 2016-01-04 06:09:02
Autor: Zenek Kapelinder
Z硂dziej pr眃u
Nie ma potrzeby sterowania pradem. W samochodzie tez sie nie steruje pradem tylko regulator stara sie utrzymac napiecie na klemach w odpowiednim zakresie.

Data: 2016-01-04 15:44:58
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Z艂odziej pr膮du

Nie ma potrzeby sterowania pradem. W samochodzie tez sie nie steruje pradem tylko regulator stara sie utrzymac napiecie na klemach w odpowiednim zakresie.

Owszem jest potrzeba sterowania pr膮dem gdy np. kto艣 ma ochot臋 na pr贸b臋 odsiarczania.
Uderzenie w mocno roz艂adowany akumulator pr膮dem kilkudziesi臋ciu amper te偶 zdrowe dla niego nie jest. Tak si臋 dzieje w zimie przy rozruchu np. na kable.

Data: 2016-01-04 07:16:07
Autor: Zenek Kapelinder
Z硂dziej pr眃u
Nie da sie mocno uderzyc w bardzo rozladowany akumulator duzym pradem bo ma akumulator duza rezystancje wewnetrzna. Maleje ona w trakcie ladowania. Tak przy okazji. Po kazdym normalnym rozruchu akumulator dostaje tyle amperow ile moze dac alternator. Tak od 40A wzwyz. I jakos mu to nie szkodzi. Najpierw 100A przez sekunde na rozruch a potem 50A przez piec sekund na uzupelnienie ladunku. Marna ta Twoja teoria.

Data: 2016-01-04 22:01:00
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Z艂odziej pr膮du

> [...]
> Maleje ona w trakcie ladowania. Tak przy okazji. Po kazdym normalnym > rozruchu akumulator dostaje tyle amperow ile moze dac alternator. Tak > od 40A wzwyz.

Akumulator z zasady ma bardzo ma艂膮 oporno艣膰 wewn臋trzn膮 i w艂a艣nie dlatego mo偶na uderzy膰 w niego du偶ym pr膮dem, kt贸ry ogranicza tylko! jego rezystancja.
Dlatego zdrowsze jest 艂adownie ma艂ym sta艂ym pr膮dem ni偶 przy sta艂ym napi臋ciu.

I jakos mu to nie szkodzi. Najpierw 100A przez sekunde na rozruch a potem 50A przez piec sekund na uzupelnienie ladunku.

I to mu w艂a艣nie szkodzi. Trwa艂o艣膰 jego si臋 zmniejsza. Mit nr sze艣膰:
http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/elektronika-elektryka-2861/news-7-mitow-o-akumulatorach,nId,1359881
A ju偶 kompletnym idiotyzmem jest post臋powanie w ten spos贸b gdy akumulator jest mocno zasiarczony, a mo偶na go jeszcze pr贸bowa膰 odratowa膰.

Data: 2016-01-04 13:34:30
Autor: Zenek Kapelinder
Z硂dziej pr眃u
Wali mnie to co napisales. Mozesz sobie akumulator kamieniami ladowac.

Data: 2016-01-04 10:56:17
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-03 o 22:36, tom.karpacki@gmail.com pisze:
[...]

Nie wiem ile dok砤dnie by硂 tego 砤dowania, bo pojechali秏y "w go禼i" drugim autem i mo縠 by硂 4h mo縠 5h. Jak si na砤dowa i odpali zrobi砮m ok 30km jeszcze, bo jak ju odpali砮m, to nie chcia砮m tak od razu gasi i przejecha砮m si kawa砮k. Potem rano, rzeczywi禼ie tak jak pisz mia 11,8, ale odpali i si do砤dowa widocznie podczas jazdy, bo od tamtej pory ca硑 czas trzyma ponad 12,5. Mimo, 縠 wczoraj sta na mrozie 3h...

Nie mam poj阠ia co si sta硂. Jedyne co mog砮m zrobi, to otwarte drzwi i nie zamkni阾y z pilota, ale wtedy pokazuje zu縴cie 0,2A, co jak pisano nie mo縠 roz砤dowa aku przez noc. Akumulator ma miesi眂, Bosch 95ah.

Data: 2016-01-04 10:40:38
Autor: yabba
Z艂odziej pr膮du
U偶ytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:n68hb1$h2e$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ty si臋 nie 艣miej, to by艂 samoch贸d bardzo wdzi臋czny i wytrzyma艂y. Teraz nie odwa偶y艂bym si臋 wjecha膰 osob贸wk膮 w miejsca, w kt贸re wje偶d偶a艂em Samar膮. Albo bym utkn膮艂, albo co艣 urwa艂, albo zala艂 wod膮 silnik.
Lampka przydawa艂a si臋 do wymiany 偶ar贸wki w nocy, albo do sprawdzania poziomu oleju w czasie nocy polarnej (to akurat nie u nas).

Dzisiaj tw贸rcy samochod贸w s膮 tak t臋pi, 偶e nie przewiduj膮 nawet konieczno艣ci wymiany 偶ar贸wki w reflektorach. Wymiana 偶ar贸wki bywa czasem tak trudna jak wymiana silnika.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-04 10:39:11
Autor: masti
Z艂odziej pr膮du
yabba wrote:

Dzisiaj tw贸rcy samochod贸w s膮 tak t臋pi, 偶e nie przewiduj膮 nawet konieczno艣ci wymiany 偶ar贸wki w reflektorach. Wymiana 偶ar贸wki bywa czasem tak trudna jak wymiana silnika.

wr臋cz przeciwnie. Oni to robi膮 z premedytacj膮, podobnie ja umieszczanie
drogich nienaprawialnych cz臋艣ci w miejscach gdzie s膮 nara偶one na
uszkodzenie. ASO musi przecie偶 na czym艣 zarobi膰

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-01-04 11:55:17
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Z艂odziej pr膮du

http://www.info-car.pl/infocar/artykuly/Urzednicy-nakazali-latwiejsza-wymiane-zarowek.html

Data: 2016-01-04 10:41:27
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-04 o 10:40, yabba pisze:
[...]

Bo na wymian臋 偶ar贸wki teraz to si臋 panie do ASO jedzie ;)

Data: 2016-01-02 21:55:01
Autor: Robert Wa艅kowski
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-02 o 13:03, Shrek pisze:
On 02.01.2016 12:53, Robert Wa艅kowski wrote:
W dniu 2016-01-02 o 12:19, yabba pisze:
Nie 艣wieci Ci si臋 gdzie艣 lampka w kabinie?
Albo w komorze silnika.

A to tam s膮 jakie艣 lampki?

W Windstarze jest. Pewnie po to aby widzie膰 gdzie jest wtyczka od grzania silnika, kt贸r膮 trzeba wetkn膮膰 do gniazdka przed艂u偶acza.

Robert

Data: 2016-01-02 22:25:12
Autor: Yogi\(n\)
Z艂odziej pr膮du

U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56879e1a$0$22842$65785112news.neostrada.pl...

https://youtu.be/n5FJDgcdii8

--
Yogi(n)

Data: 2016-01-03 10:14:43
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-02 o 10:53, twistedme pisze:
[...]

Dzisiaj po nocy oczywi艣cie napi臋cie aku w normie, odpali艂 bez problemu... Uwielbiam takie awarie, teraz nie b臋d臋 pewny dnia ani godziny, kiedy mi znowu nie odpali... super.

Ale jeszcze raz dzi臋ki za pomoc! Jak wida膰 pog艂oski o 艣mierci usenet'u s膮 mocno przesadzone :)

Data: 2016-01-03 11:53:37
Autor: Shrek
Z艂odziej pr膮du
On 03.01.2016 10:14, twistedme wrote:

[...]

Poruszaj stykami od baga偶nika, schowka itp. Mo偶e si臋 kt贸ry艣 zawiesza. U mnie tak by艂o ze schowkiem i lampka si臋 艣wieci a nie wida膰. Wyci膮gn膮艂em 偶ar贸wk臋 na wszelki wypadek, bo i tak do niczego rozs膮dnego si臋 nie przydawa艂a.

Shrek.

Data: 2016-01-04 11:31:26
Autor: J.F.
Z艂odziej pr膮du
U偶ytkownik "twistedme"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:56879e1a$0$22842$65785112@news.neostrada.pl...
Od powiedzmy mniej wi臋cej 2 tygodni zwr贸ci艂em uwag臋, 偶e musz臋 kr臋ci膰 rozrusznikiem z 0,5 sek. d艂u偶ej ni偶 zwykle.

Zimniej, to moze byc normalny objaw.
Bardziej istotne jak kreci tym silnikiem - "zdrowo" czy slychac, ze sie meczy.

Raz z tydzie艅 temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta 艣wieci艂a mi kontrolka aku. A wczoraj

I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

po jednym dniu stania w gara偶u (8 stopni ciep艂a) nie odpali艂. Napi臋cie

Ale krecil zdrowo, czy wcale nie krecil ?

na aku by艂o 11,2V. 艁adowa艂em go ok 4h, odpali艂 na dotyk i dzisiaj rano znowu d艂ugo kr臋ci艂, ale odpali艂, zmierzy艂em napi臋cie 11,8.

11.2V  po kilku probach krecenia to jest calkiem dobrze.

odpali艂em auto i zmierzy艂em napi臋cie na klemach 14,2V

Ogolnie swietnie, pytanie czy caly czas, i czy po wlaczeniu swiatel tez.

[...]

A~ to prad zmienny - ma prawo pokazac 0 na pradzie stalym.

Amperomierz wlaczasz oczywiscie w szereg z mierzonym obwodem, czyli miedzy koncowke akumulatora a zdjeta z niego kleme.
Jesli probowales zmierzyc prad zwarcia akumulatora, to pewnie bezpiecznik w mierniku juz do wymiany.
Niektore mierniki wymagaja pod艂膮czenia przewod贸w do innego gniazda, niekt贸re maja osobne gniazdo na zakres 20A - a na tym moze miec problem ze zmierzeniem malego pradu np 10 mA.

jak w 100% potwierdzi膰/wykluczy膰 win臋 akumulatora? Od艂膮czy膰 go na noc i  zmierzy膰 napi臋cie?

Usterek akumulatora jest kilka, 11.8V po mroznej nocy ... nie jest zle.
Duzo da sie powiedziec na sluch - po tym jak kreci.

J.

Data: 2016-01-04 11:41:38
Autor: twistedme
Z艂odziej pr膮du
W dniu 2016-01-04 o 11:31, J.F. pisze:
[...]

Ale to by si臋 zapala艂a kontrolka aku? Czy nie zawsze?

[...]

Kr臋ci dobrze (tak mi si臋 wydaje). Auto stoi ca艂y czas w gara偶u, gdzie nigdy praktycznie nie ma poni偶ej 5 stopni, nawet teraz.

Data: 2016-01-04 13:19:30
Autor: J.F.
Z艂odziej pr膮du
U偶ytkownik "twistedme"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:568a4c60$0$22823$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zapalila sie przeciez.
Raz styka, raz nie ... ale jak koledzy pisali - teraz to panie komputery w samochodzie, juz nikt nie wie, co kontrolka pokazuje :-)

http://allegro.pl/b069-woltomierz-samochodowy-12v-24v-led-miernik-i5378458615.html
http://allegro.pl/ag361a-watomierz-tester-akumulatora-ladowarka-2w1-i5156235269.html

Moga sie przydac

Kr臋ci dobrze (tak mi si臋 wydaje).
No to raczej nie w akumulatorze ani w rozruszniku problem.

Ale cos go jednak rozladowalo.

J.

Data: 2016-01-19 10:54:37
Autor: miumiu
Z硂dziej pr眃u

Z g髍y dzi阫i.

Pob髍 pr眃u przy wy潮czonym samochodzie z uruchomionym alarmem, podtrzymaniem radia i ewentualnie innej elektroniki na pok砤dzie powinien by w granicach 40mA w typowej osob體ce. Taki pob髍 pozwala urochomic samoch骴 nawet po miesi眂u nieje縟zenia przy sprawnym akumulatorze. Gdy pob髍 jest wi阫szy akumulator odpowiednio szybciej b阣zie si roz砤dowywa.

Pzdr

Z艂odziej pr膮du