Złodziej prądu

Data: 2016-01-02 11:07:16
Autor: Tomasz Pyra
Złodziej prądu
Dnia Sat, 2 Jan 2016 10:53:31 +0100, twistedme napisał(a):

Od powiedzmy mniej więcej 2 tygodni zwróciłem uwagę, że muszę kręcić rozrusznikiem z 0,5 sek. dłużej niż zwykle. Raz z tydzień temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta świeciła mi kontrolka aku.

Jak świeci się kontrolka to jest to brak ładowania, czyli problem z
alternatorem i układem ładowania.
No chyba że masz Citroena, to tu zauważyłem że kontrolka akumulatora zapala
się jak napięcie spadnie poniżej około 11V.

A wczoraj po jednym dniu stania w garażu (8 stopni ciepła) nie odpalił. Napięcie na aku było 11,2V. Ładowałem go ok 4h, odpalił na dotyk i dzisiaj rano znowu długo kręcił, ale odpalił, zmierzyłem napięcie 11,8.

Teraz co zrobiłem:

- odpaliłem auto i zmierzyłem napięcie na klemach 14,2V

Czyli ładuje, przynajmniej w momencie kiedy mierzyłeś.

- na wyłączonym odpiąłem klemę i próbowałem zmierzyć czy pobierany jest prąd, ale nie wiem co mam ustawić. Proszę się nie śmiać, jeżeli chodzi o prąd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kreską i kropkami pod spodem :) W każdym razie u mnie wskazuje na KAŻDYM ustawieniu 0

Ustawić należy A z kreską i kropkami (prąd stały).

Pytania:
- co to może być?

Wszystko, ale jeśli zapala Ci się w czasie jazdy kontrolka akumulatora, a
jest to samochód w którym działa ona normalnie, to stawiam na problem z
ładowaniem.

- jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)

Zależy jaki masz multimetr.

Jeśli taki:
http://obrazki.elektroda.pl/7626072300_1350562438.jpg

To zaczynasz od ustawienia DCA20, czarna sonda zostaje tam gdzie jest,
czerwoną podłączasz pod 20A.
Z akumulatora zdejmujesz klemę np. minusową i dotykasz do niej czerwoną
sondę. Czarną sondę dotykasz do minusowego zacisku akumulatora.
Wtedy prąd płynie przez multimetr i jest mierzony.

Jeśli jest niższy niż 0.200, to przełączasz zakres na 200m, a czerwoną
sondę do A i mierzysz ponownie dokładniej.

- jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc i zmierzyć napięcie?

Możesz spróbować, ale nie to nie jest częste żeby nowy akumulator sam się
miał rozładowywać.

Złodziej prądu