Data: 2016-01-02 11:07:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ZĹodziej prÄ du | |
Dnia Sat, 2 Jan 2016 10:53:31 +0100, twistedme napisał(a):
Od powiedzmy mniej więcej 2 tygodni zwróciłem uwagę, że muszę kręcić rozrusznikiem z 0,5 sek. dłużej niż zwykle. Raz z tydzień temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta świeciła mi kontrolka aku. Jak świeci się kontrolka to jest to brak ładowania, czyli problem z alternatorem i układem ładowania. No chyba że masz Citroena, to tu zauważyłem że kontrolka akumulatora zapala się jak napięcie spadnie poniżej około 11V. A wczoraj po jednym dniu stania w garażu (8 stopni ciepła) nie odpalił. Napięcie na aku było 11,2V. Ładowałem go ok 4h, odpalił na dotyk i dzisiaj rano znowu długo kręcił, ale odpalił, zmierzyłem napięcie 11,8. Czyli ładuje, przynajmniej w momencie kiedy mierzyłeś. - na wyłączonym odpiąłem klemę i próbowałem zmierzyć czy pobierany jest prąd, ale nie wiem co mam ustawić. Proszę się nie śmiać, jeżeli chodzi o prąd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kreską i kropkami pod spodem :) W każdym razie u mnie wskazuje na KAŻDYM ustawieniu 0 Ustawić należy A z kreską i kropkami (prąd stały). Pytania: Wszystko, ale jeśli zapala Ci się w czasie jazdy kontrolka akumulatora, a jest to samochód w którym działa ona normalnie, to stawiam na problem z ładowaniem. - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :) Zależy jaki masz multimetr. Jeśli taki: http://obrazki.elektroda.pl/7626072300_1350562438.jpg To zaczynasz od ustawienia DCA20, czarna sonda zostaje tam gdzie jest, czerwoną podłączasz pod 20A. Z akumulatora zdejmujesz klemę np. minusową i dotykasz do niej czerwoną sondę. Czarną sondę dotykasz do minusowego zacisku akumulatora. Wtedy prąd płynie przez multimetr i jest mierzony. Jeśli jest niższy niż 0.200, to przełączasz zakres na 200m, a czerwoną sondę do A i mierzysz ponownie dokładniej. - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc i zmierzyć napięcie? Możesz spróbować, ale nie to nie jest częste żeby nowy akumulator sam się miał rozładowywać. |
|