Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Złodziej prądu

Złodziej prądu

Data: 2016-01-04 11:31:26
Autor: J.F.
Złodziej prądu
Użytkownik "twistedme"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56879e1a$0$22842$65785112@news.neostrada.pl...
Od powiedzmy mniej więcej 2 tygodni zwróciłem uwagę, że muszę kręcić rozrusznikiem z 0,5 sek. dłużej niż zwykle.

Zimniej, to moze byc normalny objaw.
Bardziej istotne jak kreci tym silnikiem - "zdrowo" czy slychac, ze sie meczy.

Raz z tydzień temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta świeciła mi kontrolka aku. A wczoraj

I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

po jednym dniu stania w garażu (8 stopni ciepła) nie odpalił. Napięcie

Ale krecil zdrowo, czy wcale nie krecil ?

na aku było 11,2V. Ładowałem go ok 4h, odpalił na dotyk i dzisiaj rano znowu długo kręcił, ale odpalił, zmierzyłem napięcie 11,8.

11.2V  po kilku probach krecenia to jest calkiem dobrze.

odpaliłem auto i zmierzyłem napięcie na klemach 14,2V

Ogolnie swietnie, pytanie czy caly czas, i czy po wlaczeniu swiatel tez.

na wyłączonym odpiąłem klemę i próbowałem zmierzyć czy pobierany jest prąd, ale nie wiem co mam ustawić. Proszę się nie śmiać, jeżeli chodzi o prąd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kreską i kropkami pod spodem :) W każdym razie u mnie wskazuje na KAŻDYM ustawieniu 0

A~ to prad zmienny - ma prawo pokazac 0 na pradzie stalym.

Amperomierz wlaczasz oczywiscie w szereg z mierzonym obwodem, czyli miedzy koncowke akumulatora a zdjeta z niego kleme.
Jesli probowales zmierzyc prad zwarcia akumulatora, to pewnie bezpiecznik w mierniku juz do wymiany.
Niektore mierniki wymagaja podłączenia przewodów do innego gniazda, niektóre maja osobne gniazdo na zakres 20A - a na tym moze miec problem ze zmierzeniem malego pradu np 10 mA.

jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc i  zmierzyć napięcie?

Usterek akumulatora jest kilka, 11.8V po mroznej nocy ... nie jest zle.
Duzo da sie powiedziec na sluch - po tym jak kreci.

J.

Data: 2016-01-04 11:41:38
Autor: twistedme
Złodziej prądu
W dniu 2016-01-04 o 11:31, J.F. pisze:
Użytkownik "twistedme"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56879e1a$0$22842$65785112@news.neostrada.pl...
Od powiedzmy mniej więcej 2 tygodni zwróciłem uwagę, że muszę kręcić
rozrusznikiem z 0,5 sek. dłużej niż zwykle.

Zimniej, to moze byc normalny objaw.
Bardziej istotne jak kreci tym silnikiem - "zdrowo" czy slychac, ze sie
meczy.

Raz z tydzień temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta
świeciła mi kontrolka aku. A wczoraj

I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

Ale to by się zapalała kontrolka aku? Czy nie zawsze?


po jednym dniu stania w garażu (8 stopni ciepła) nie odpalił. Napięcie

Ale krecil zdrowo, czy wcale nie krecil ?

na aku było 11,2V. Ładowałem go ok 4h, odpalił na dotyk i dzisiaj rano
znowu długo kręcił, ale odpalił, zmierzyłem napięcie 11,8.

11.2V  po kilku probach krecenia to jest calkiem dobrze.

odpaliłem auto i zmierzyłem napięcie na klemach 14,2V

Ogolnie swietnie, pytanie czy caly czas, i czy po wlaczeniu swiatel tez.

na wyłączonym odpiąłem klemę i próbowałem zmierzyć czy pobierany jest
prąd, ale nie wiem co mam ustawić. Proszę się nie śmiać, jeżeli chodzi
o prąd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kreską i kropkami pod
spodem :) W każdym razie u mnie wskazuje na KAŻDYM ustawieniu 0

A~ to prad zmienny - ma prawo pokazac 0 na pradzie stalym.

Amperomierz wlaczasz oczywiscie w szereg z mierzonym obwodem, czyli
miedzy koncowke akumulatora a zdjeta z niego kleme.
Jesli probowales zmierzyc prad zwarcia akumulatora, to pewnie
bezpiecznik w mierniku juz do wymiany.
Niektore mierniki wymagaja podłączenia przewodów do innego gniazda,
niektóre maja osobne gniazdo na zakres 20A - a na tym moze miec problem
ze zmierzeniem malego pradu np 10 mA.

jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc
i  zmierzyć napięcie?

Usterek akumulatora jest kilka, 11.8V po mroznej nocy ... nie jest zle.
Duzo da sie powiedziec na sluch - po tym jak kreci.

J.

Kręci dobrze (tak mi się wydaje). Auto stoi cały czas w garażu, gdzie nigdy praktycznie nie ma poniżej 5 stopni, nawet teraz.

Data: 2016-01-04 13:19:30
Autor: J.F.
Złodziej prądu
Użytkownik "twistedme"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568a4c60$0$22823$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-04 o 11:31, J.F. pisze:
Raz z tydzień temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta
świeciła mi kontrolka aku. A wczoraj

I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

Ale to by się zapalała kontrolka aku? Czy nie zawsze?

Zapalila sie przeciez.
Raz styka, raz nie ... ale jak koledzy pisali - teraz to panie komputery w samochodzie, juz nikt nie wie, co kontrolka pokazuje :-)

http://allegro.pl/b069-woltomierz-samochodowy-12v-24v-led-miernik-i5378458615.html
http://allegro.pl/ag361a-watomierz-tester-akumulatora-ladowarka-2w1-i5156235269.html

Moga sie przydac

Kręci dobrze (tak mi się wydaje).
No to raczej nie w akumulatorze ani w rozruszniku problem.

Ale cos go jednak rozladowalo.

J.

Złodziej prądu

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona