Złodzieje naszych pieniędzy

Data: 2011-01-25 21:10:24
Autor: Roman Nizoborski
Złodzieje naszych pieniędzy
Witam,

Trwa dyskusja o naszych emeryturach - a ja oszacowałem sobie tak:

- będę pracować 40 lat
- będę co miesiąc odkładać na przyszłą emeryturę 1000zł
- stopa zwrotu rocznie 5%

Wyniki:
Po 40 latach mam ok. 1.5 mln. złotych

Dalej:
będę żył 95 lat, czyli 30 lat na emeryturze,
czyli 12mies*30lat. = 360 miesięcy

Czyli:
1.5mln / 360 = 4100zł / miesiąc

Nie szacowałem tu przyrostu kapitału z 1.5mln. złotych gdy już będę na emeryturze, a należy pamiętać, że 5% z 1.5mln złotych to jest kwota
75tys zł - siedemdziesiąt pięć tysięcy rocznie !!!

Dołączam różne wyrazy pod adresem pseudoreformatorów i złodziei naszych ciężko zarobionych pieniędzy.

Roman

Data: 2011-01-25 21:20:02
Autor: Azor jest kapusiem
Złodzieje naszych pieniędzy
UĹĽytkownik "Roman Nizoborski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ihnare$1n4k$1@news.mm.pl...

[...]

http://tinyurl.com/66rvqhv

ps.  To tylko potwierdzi, ĹĽe jest kretynem, bo do niedawna mĂłwiĹ‚, iĹĽ premier
Tusk spiskował z Putinem.

Przemysław Warzywny

--

"Prezydent wszedł do kabiny załogi i zapytał: "Panowie, kto jest
zwierzchnikiem sił zbrojnych?". "Pan, panie prezydencie" - padło w

Data: 2011-01-25 21:21:27
Autor: u2
Złodzieje naszych pieniędzy
W dniu 2011-01-25 21:10, Roman Nizoborski pisze:
- będę pracować 40 lat
- będę co miesi±c odkładać na przyszł± emeryturę 1000zł
- stopa zwrotu rocznie 5%

Wyniki:
Po 40 latach mam ok. 1.5 mln. złotych

Co dziesięć lat twoje oszczędno¶ci zjada inflacja.

Data: 2011-01-25 21:25:14
Autor: Roman Nizoborski
W dniu 25.01.2011 21:21, u2 pisze:
[...]

Napisałem stopa zwrotu rocznie 5% - domy¶lnie +5% powyżej
inflacji.

Roman

Data: 2011-01-25 21:34:49
Autor: u2
W dniu 2011-01-25 21:25, Roman Nizoborski pisze:
Co dziesięć lat twoje oszczędno¶ci zjada inflacja.

Napisałem stopa zwrotu rocznie 5% - domy¶lnie +5% powyżej
inflacji.

A na jakiej lokacie tak zarobisz przez 10 lat ?

Data: 2011-01-26 00:02:10
Autor: Anatol
Złodzieje naszych pieniędzy

Użytkownik "Roman Nizoborski" <roman_nizborski@example.com> napisał w wiadomo¶ci news:ihnbn7$2a4c$1news.mm.pl...
[...]

W dłuższej perspektywie nawet +1% to raczej optymistyczne założenie -  wtedy wyjdzie 590 tys czyli włożony kapitał + 110 tys zysku (po 40 latach).

Anatol

Data: 2011-01-26 14:48:50
Autor: the_foe
[...]

nie ma na swiecie nieryzykownej inwestycji ktora dalalby taki zwrot. 2,5% to juz jest malo realne. Sadze ze 2-2,25 jest mozliwe. Obligacje panstwowoe daja max 1.75 i do tego musisz zamrozic gotowke na 10 lat.

--
the_foe

Data: 2011-01-26 18:17:58
Autor: złodziej podatków
> [...]

2,5% to juz jest malo realne. Sadze ze 2-2,25 jest mozliwe. Obligacje

panstwowoe daja max 1.75 i do tego musisz zamrozic gotowke na 10 lat.

A kto Ci karze inwestować w obligacje państwowe ? Jest przymus ? Jest tyle lepszych sposobów inwestowania że obligacje państwowe to s± drobne na papierosy. Ale nie da się zje¶ć ciasteczka i mieć ciasteczko.

Data: 2011-01-26 19:02:51
Autor: Bogdan Idzikowski
Złodzieje naszych pieniędzy

Użytkownik "złodziej podatków" <eleleWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2679.0000010c.4d405746newsgate.onet.pl...
> [...]

lepszych sposobów inwestowania że obligacje państwowe to s± drobne na papierosy.
Ale nie da się zje¶ć ciasteczka i mieć ciasteczko.

I po 30 latach budzisz się z ręk± w nocniku. Konto i bank chuj strzelił.

--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać wła¶ciw± odpowiedĽ"
"Jak nie wyl±duję(my), to mnie zabije(j±)"

Data: 2011-01-26 19:22:02
Autor: u2
Złodzieje naszych pieniędzy
I po 30 latach budzisz się z ręk± w nocniku. Konto i bank chuj strzelił.

Szybciej B.Idziu, szybciej :)

Data: 2011-01-26 19:29:12
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-26 18:17, złodziej podatków pisze:
A kto Ci karze inwestować w obligacje państwowe ? Jest przymus ? Jest tyle
lepszych sposobów inwestowania że obligacje państwowe to s± drobne na papierosy.
Ale nie da się zje¶ć ciasteczka i mieć ciasteczko.

na jedno wychodzi.
obligacje panstwowe 0% ryzyka 1.75%
fajne procenty: 50% ryzyka (50% ze dostaniesz 0 powyzej inflacji) 3.50%
rulateka: 51,3% ze stracisz wszytko: 100% zysku

--
the_foe

Data: 2011-01-26 20:16:38
Autor: złodziej podatków
Złodzieje naszych pieniędzy
Znalazłem.
Angora nr. 19 z 2003 roku

Czytaj±c publikacje prasowe i listy czytelników, dotycz±ce dobrowolnych ubezpieczeń
w różnych towarzystwach (jakkolwiek by się one zwały), poraża mnie naiwno¶ć  ludzi, którzy powierzaj± im swoje pieni±dze. Szanowni Państwo! My¶lenie nie boli. Jak można powierzać pieni±dze komu¶ kto zamiast na nich zarabiać każe nam płacić za to że owe pieni±dze od nas bierze. Dowodów na to jest aż nadto. Niedawny artykuł w ANGORZE oraz list Pana Tadeusza Nowosada z nr. 16 ANGORY jedynie to potwierdzaj±.

A tak wygl±dało to w moim przypadku:
W miejscowo¶ci, w której się urodziłem i gdzie przeżyłem ponad 20 lat, był w tamtym czasie człowiek nazywany przez wszystkich Panem Władziem. Pan Władzio to była instytucja, kasa zapomogowo - pożyczkowa i fundusz emerytalny w jednym. Do prowadzenia działalno¶ci wystarczał mu ołówek i zeszycik. Nie potrzebował biurowca ani tabunu sekretarek i asystentów. Interesy podobno załatwiał wszędzie, nawet na ulicy, i nie zdarzało się, aby komu¶ nie pomógł w potrzebie, lub by kto¶ miał do niego pretensje. I mimo że wszystko odbywało się na gębę, bez pokwitowań, zabezpieczeń, żyrantów itp. (jeżeli kto¶ wspomniał o czym¶ takim, to Pan Władzio zwracał kasę, mówi±c: "jeżeli ty do mnie nie masz zaufania, to ja z tob± interesów robił nie będę"), nigdy nic się nie zagubiło i nikt nic nie stracił.

Moi rodzice od dnia moich narodzin (ojciec z tej okazji rzucił palenie) co miesi±c zanosili do Pana Władzia równowarto¶ć tego, co ojciec puszczał by z dymem, gdyby palił. A ponieważ podobno były to papierosy o nazwie "Sport", które kosztowały 3 zł, więc było to 90 zł miesięcznie. Na tyle pozwalały im warunki, w jakich żyli¶my. Istniało tylko jedno zastrzeżenie. Minimalny
okres, na jaki należało zadeklarować i wpłacać kolejne wpłaty lub powierzyć pieni±dze (jeżeli była to większa suma), wynosił 5 lat. .Kto zgadnie, ile się tego uzbierało przez 18 lat? W 1965 roku, na 18. urodziny otrzymałem od rodziców sumkę, która umożliwiała mi kupno trzech samochodów typu WARSZAWA M20 (słowo harcerza, były takie!), a każdy z nich wówczas kosztował ok. 120 tysięcy złotych, ( bułka 0,50 zł ) .  Zgodnie jednak z sugesti± rodziców i Pana Władzia, powierzyłem mu tę kwotę na następne 5 lat, co odbyło się w ten  mniej więcej, sposób: "Lesiu, weĽ od chłopaka te drobne i zrób z nimi co¶". No i zrobił, z pożytkiem dla siebie i oczywi¶cie dla mnie. Miało to ten pozytywny skutek, że po upływie pięcioletniego okresu, w roku 1970, byłem całkowicie samowystarczalny i mogłem zaj±ć się tak± sam± działalno¶ci±, utrzymuj±c jednocze¶nie rodziców, za¶ miesięczny przyrost z tytułu odsetek wtedy wynosił więcej niż górnik zarabiał przez rok. Dużo więcej. Oczywi¶cie, oprócz tego cały czas pracuję (nie należy drażnić s±siadów a zwłaszcza fiskusa...), ale obecnie mam ten komfort, że pracę mogę traktować jako hobby, głównie ze względu na możliwo¶ć kontaktu z ludĽmi.. Obecnie mam 54 lata i jest chyba oczywiste, że dla moich dzieci założyłem i prowadzę dokładnie takie same "fundusze powiernicze", które zapewni± im bezstresow± egzystencję na odpowiednim poziomie. Pod warunkiem że będ±  pracowały. I nie jest ważne, gdzie i ile będ± zarabiać. Praca ma być przyjemno¶ci±.  Mog± nawet dopłacać do tego, aby ich kto¶ zatrudnił.

Nie rozumiem, w jaki sposób, przy takich warunkach można doprowadzić do strat, jeżeli używa się głowy również do my¶lenia, a nie tylko do noszenia czapki. Może jestem zbyt trzeĽwy? Jeżeli obecne fundusze powiernicze lub emerytalne trac±, to panowie prezesi powinni już dawno siedzieć. A jeżeli nie siedz±, to tym gorzej dla tych, którzy maj± złudn± nadzieję na jakiekolwiek pieni±dze za kilka lat.
Vide list Pana Tadeusza Nowosada, który po wpłaceniu 14.700 zł (7x2100) powinien mieć do dyspozycji kwotę co najmniej 37.400 zł, a nie 5.500. Tyle wynika z mojego sposobu liczenia. Jak± metodologi± posługuj± się fundusze  mogę się tylko domy¶lać.
Z pozdrowieniami dla wszystkich naiwnych.

Data: 2011-01-26 18:08:46
Autor: D. J. MC Donald Musk
Złodzieje naszych pieniędzy

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d3f30cb$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a jeszcze bardziej rozni zlodzieje. Np teraz kradna czlonkowie PO...

Data: 2011-01-26 18:12:14
Autor: u2
W dniu 2011-01-26 18:08, D. J. MC Donald Musk pisze:
a jeszcze bardziej rozni zlodzieje. Np teraz kradna czlonkowie PO...

Widziałe¶ dzisiejsz± listę znajomków Grabarczyka zainstalowanych z
ministerstwie infrastruktury i różnych radach nadzorczych spółek
państwa, w tym PKP i LOT ?

Data: 2011-01-26 19:24:43
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-26 18:12, u2 pisze:
[...]

ale ziecia tam nie ma?

--
the_foe

Data: 2011-01-25 21:22:04
Autor: EUR waluta obiecana przez PiS do 2009
Złodzieje naszych pieniędzy
To nie zlodzieje To panie KURWY z ZUS
cury komuchuf i gansteruf

Data: 2011-01-25 21:26:16
Autor: Azor jest kapusiem
Złodzieje naszych pieniędzy

UĹĽytkownik "EUR waluta obiecana przez PiS do 2009"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ihnbe4$fus$1@speranza.aioe.org...

To nie zlodzieje
To panie KURWY z ZUS
cury komuchuf i gansteruf

Data: 2011-01-26 18:09:32
Autor: D. J. MC Donald Musk
Złodzieje naszych pieniędzy

Użytkownik "EUR waluta obiecana przez PiS do 2009" <obiecanki@cacanki.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ihnbe4$fus$1speranza.aioe.org...
To nie zlodzieje To panie KURWY z ZUS
cury komuchuf i gansteruf

czyli partia PO!

Data: 2011-01-25 21:23:31
Autor: EUR waluta obiecana przez PiS do 2009
Użytkownik "Roman Nizoborski" <roman_nizborski@example.com> napisał w wiadomości news:ihnare$1n4k$1news.mm.pl...
[...]

Rzeby tym KURWOM Z ZUS dzieci pozdychaly
za lata naszego cierpienia
Tfu!
Pleva

Data: 2011-01-25 21:24:09
Autor: jadrys
[...]

Przypuśćmy że po 5-ciu latach pracy masz wypadek i w wyniku jego jesteś do dalszej pracy niezdolny. Co wobec tego robisz - wieszasz się czy idziesz z czapka pod kościół, ekonomisto podejrzewający że ktoś dybie na twoje pieniążki?

Data: 2011-01-25 21:27:24
Autor: EUR waluta obiecana przez PiS do 2009
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:ihnbhj$pfa$1news.onet.pl...
Przypuśćmy że po 5-ciu latach pracy masz wypadek

Przypuscmy ze 1,5 roku przed emeryturom skoro nie jestes Rzydem ani bylym komuchem wypierdolom cie z pracy i jak ci wtedy z nowom ustawom obliczom emeryturem?
Zgodnie z Rzydowskim teraz prawem dostaniesz guwno jebane na plasterek antynikotynowy.
Tfu!
Pleva

Data: 2011-01-25 21:33:22
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-25 21:27, EUR waluta obiecana przez PiS do 2009 pisze:
[...]

Wtedy idziesz na zasiłek przedemerytalny.

Data: 2011-01-25 21:39:04
Autor: Bartek Pikaczu
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:ihnc2l$ria$1news.onet.pl...
[...]

A jak ci obliczom wtedy emeryturem debilu komunistyczny na emeryturze?
Pojebany chuju?!!!
Tfu!

Data: 2011-01-25 14:44:57
Autor: Antenka
On 25 Sty, 21:39, "Bartek Pikaczu" <bpika...@milisoft.com> wrote:

A jak ci obliczom wtedy emeryturem debilu komunistyczny na emeryturze?
 Pojebany chuju?!!! <
Tfu!

A ¶cierwo czego tu szuka?! Przygotuj się na jałmużnę pod ko¶ciołem.
Ile wyżebrzesz, tyle wyniesie twoja emerytura. He he  A teraz spadówa!

Antenka

Data: 2011-01-26 14:52:31
Autor: the_foe
[...]

sa tacy ktorzy wyciagaja nawet 10K miesiecznie wiec to nie jest do konca frajerstwo.

--
the_foe

Data: 2011-01-25 21:49:26
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-25 21:39, Bartek Pikaczu pisze:
[...]

Powyzywaj sobie jeszcze trochÄ™., moĹĽe lepiej siÄ™ poczujesz.

Data: 2011-01-25 21:58:13
Autor: Azor jest kapusiem
Złodzieje naszych pieniędzy

UĹĽytkownik "Bartek Pikaczu"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ihnce0$ib7$1@speranza.aioe.org...

[...]

Według wylicxeń ministra Boniego: http://miniurl.pl/emerytury
To tylko potwierdzi, że jest kretynem, bo do niedawna mówił, iż premier
Tusk spiskowaĹ‚ z Putinem.  Do momentu ogĹ‚oszenia raportu rzÄ…d nie miaĹ‚ prawa ujawniać tego co dzieje
siÄ™ w sprawie katastrofy.

Przemysław Warzywny

Data: 2011-01-26 14:51:31
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-25 21:58, Azor jest kapusiem pisze:
A jak ci obliczom wtedy emeryturem debilu komunistyczny na emeryturze?

a po co Ci emerytura? Emerytura bylaby fajna gdyby panstwa zarabialo forse np. na gazie, ropie, itp... emerytrury i tak sa wyplacane pzrez innych ludzi, panstwo bawi sie tu w ksiegowego i bierze swoja dole. To nei lepiej niech kazdy sam sobie wyplaca emeryture?

--
the_foe

Data: 2011-01-25 22:42:17
Autor: Roman Nizoborski
W dniu 25.01.2011 21:24, jadrys pisze:
W dniu 2011-01-25 21:10, Roman Nizoborski pisze:

Przypuśćmy że po 5-ciu latach pracy masz wypadek i w wyniku jego jesteś
do dalszej pracy niezdolny. Co wobec tego robisz - wieszasz siÄ™ czy
idziesz z czapka pod kościół, ekonomisto podejrzewający że ktoś dybie na
twoje pieniÄ…ĹĽki?

No to oddaj to co zarobisz w caĹ‚oĹ›ci do ZUS - rodzina bÄ™dzie dziedziczycz, ale jak to powiedziaĹ‚ Boni - "tego" nie dostanie w gotĂłwce -  bo pewnie bÄ™dÄ… pĹ‚acić w marchewkach albo w papierze toaletowym.

Z tego co widzę, to z Twoim myśleniem to pretendent z Ciebie do nagrody Darwina (kandydat musi być bezdzietny) - bo z takim podejściem padniesz z głodu, gdy jeszcze będziesz płacić bykowe.

Roman

Data: 2011-01-25 23:28:12
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-25 22:42, Roman Nizoborski pisze:

[...]

Przede wszystkim nie odpowiedziałeś na pytania.

A dlaczego ja niby bym miał oddawać wszystko na ZUS. Wszak ten ZUS jest mi potrzebny tylko do zabezpieczenia starosci i ciężkich chwil w życiu. Mówię to w sensie hipotetycznym - nie jestem klientem ZUS-u.

Z tego co widzisz, to moje myślenie jest praktyczne i pożyteczne potencjalnie dla każdego człowieka. Przyłączanie się do bezmyślnego tłumu krytykantów nie świadczy dobrze o Tobie. Całe szczęście że w rządzie siedzą ludzie mądrzy ludzie którym chce się jeszcze mysleć i pracować nad zabezpieczeniem starości takim jak Ty.

Data: 2011-01-26 13:52:31
Autor: złodziej podatków
Złodzieje naszych pieniędzy

> No to oddaj to co zarobisz w cało¶ci do ZUS - rodzina będzie

> dziedziczycz, ale jak to powiedział Boni - "tego" nie dostanie w

> gotówce -  bo pewnie będ± płacić w marchewkach albo w papierze

> toaletowym.

> Z tego co widzę, to z Twoim my¶leniem to pretendent z Ciebie do

> nagrody Darwina (kandydat musi być bezdzietny) - bo z takim podej¶ciem

> padniesz z głodu, gdy jeszcze będziesz płacić bykowe.

> Roman

Przede wszystkim nie odpowiedziałe¶ na pytania.

A dlaczego ja niby bym miał oddawać wszystko na ZUS. Wszak ten ZUS jest

mi potrzebny tylko do zabezpieczenia starosci i ciężkich chwil w życiu.

Mówię to w sensie hipotetycznym - nie jestem klientem ZUS-u.

Z tego co widzisz, to moje my¶lenie jest praktyczne i pożyteczne

potencjalnie dla każdego człowieka. Przył±czanie się do bezmy¶lnego

tłumu krytykantów nie ¶wiadczy dobrze o Tobie. Całe szczę¶cie że w

rz±dzie siedz± ludzie m±drzy ludzie którym chce się jeszcze mysleć i

pracować nad zabezpieczeniem staro¶ci takim jak Ty.

Rozumiem że żartujesz sobie. Każdy kto choć trochę my¶li i głowa nie służy mu tylko do noszenia czapki na pewno sam zadba o siebie i nie liczy że cokolwiek dostanie z ZUS-u w zamian za wpłacon± " składkę ". Gdyż mie ma na co liczyć. To nie jest składka ubezpieczeniowa, to jest normalny podatek. Przyszło¶ć to ja sobie zabezpieczyłem sam be zusów, ¶musóuw, funduszy pierwszego drugiego i kolejnych filarów ( na glinianych nogach )

Data: 2011-01-26 14:57:38
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-26 13:52, złodziej podatków pisze:
[...]

i to jest prawidlowe myslenia - niech panstwo dba o wartosc pieniadza my zajmiemy sie swoja przyszloscia.

--
the_foe

Data: 2011-01-26 21:45:10
Autor: jadrys
[...]

Nie ma mowy o żadnych żartach.
  Każdy, to znaczy kto? Murarza, Górnika itp. po ciężkim dniu pracy wysyłasz w kolejki do firm ubezpieczeniowych żeby swoje zabezpieczenie staro¶ci powierzyli  jakiej¶ opasłej kapitalistycznej wiecznie nienażartej ¶wini?

I mylisz się także w innej sprawie, - w tym jakoby podatku ubezpieczeniowym. Po pierwsze Ty płacisz tylko i wył±cznie na swoj± emeryturę. Po drugie, jeżeli jeste¶ pracownikiem najemnym (a takich jest w Polsce zdecydowana większo¶ć) to nie Ty ze swojej kieszeni płacisz na swoj± emeryturę tylko robi to Twój pracodawca. Ty tych pieniędzy wpłacanych na twoj± emeryturę i tak nigdy (przypuszczalnie) by¶ nie dostał do kieszeni.

Data: 2011-01-26 14:56:33
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-25 23:28, jadrys pisze:
A dlaczego ja niby bym miał oddawać wszystko na ZUS. Wszak ten ZUS jest
mi potrzebny tylko do zabezpieczenia starosci i ciężkich chwil w życiu.
MĂłwiÄ™ to w sensie hipotetycznym - nie jestem klientem ZUS-u.

rozumie mte "ciezkie" chwile - tu jest problem. Ale po co komu zabiezpieczac starosc? Skoro kazdy wie kiedy ona nastapi. Przeciez nie placimy jakiego ZUSZ (Zaklad Ubezpieczen Skutkow Zimy) ktory na pozna jeseien dostarczy nam czapki szaliki buty a rolnikom zabiezpieczy plony.

--
the_foe

Data: 2011-01-26 21:45:53
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-26 14:56, the_foe pisze:
[...]

Tak, jest problem - wypadki chodzÄ… po ludziach.
Po to żeby gdy już nie będziesz mógł pracować żebyś nie pozostał zdany na czyjąś łaskę.

Data: 2011-01-26 14:42:56
Autor: the_foe
[...]

dokladnie 1 500 668 zł
tyle ze te poltora banki to nie jest dzisiejsze poltora banki. W spokojnym wariancie (2,5% inflacji rocznie srednio) to wg dzisiejszej sily nabywczej bedzie juz tylko 820 tys zl.

Złodzieje naszych pieniędzy