Data: 2009-11-30 10:22:46 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
ZAFIRA 2001 | |
Kumpel wypatrzył sobie auto - i w jego imieniu chcę zadać pare pytań.
Bardzo proszę o opinie - opel zafira z 2001 roku, diesel dwulitrowy, na moje oko stan wnętrza i nadwozia zgodny z przebiegiem (235 tys.) - ładnie utrzymane i zadbane auto. Na co zwrócić uwagę - chodzi o typowe dla tego auta usterki/problemy (jak sprawdzać blachy czy jak odkryć rękodzieło ludowo-stodołowe, wiemy ;-) Czy ten silnik przy takim przebiegu to juz padaka, czy jeszcze pociągnie? Analogicznie - jakie są najczęstsze awarie, co wymieniać w pierwszym rzędzie przy takim przebiegu. Jeżeli się zdecyduje, to pewnie podjadę z nim do ASO - ale chcemy byc uzbrojeni w niezbędną wiedzę przed oględzinami. Książka jest, wpisy są, od I-go właściciela, podobno bezwypadkowy - pewnie tak, jak wszystkie ;-( - auto nie od handlarza, ale prywatnej osoby. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-11-30 14:46:08 | |
Autor: Mirek Ptak | |
ZAFIRA 2001 | |
Dnia 2009-11-30 10:22, *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Kumpel wypatrzył sobie auto - i w jego imieniu chcę zadać pare pytań. Silnik bez problemu raczej, natomiast z osprzętem (pompa wtryskowa) może być problem - warto sprawdzić, czy w przeszłości była robiona - jeśli nie to ryzyko padnięcia jest oczywiście wyższe.
Nic specjalnego mi do głowy nie przychodzi - znajomy przy podobnym przebiegu z 2002 roku (benzynowy 1.8) robił łożysko (czyli piastę) przedniego prawego koła i stacyjkę (zacięła się) - reszta bez problemu (no jeszcze mu się tylna wycieraczka urwała od śniegu ;) ) Ja bym brał (uwaga na pompę) - od 1 właściciela to jak 6 w totka :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-11-30 17:28:37 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
ZAFIRA 2001 | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hf0iau$fo7$1news.onet.pl...
Bardzo dziekuję, przekażę wszystkie uwagi. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-11-30 19:32:29 | |
Autor: Wilczur | |
ZAFIRA 2001 | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hf0sfm$er0$1nemesis.news.neostrada.pl... Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hf0iau$fo7$1news.onet.pl...Sam zastanawiałem się nad tym autem. Przeryłem fora oplowskie i pompą się nie przejmuj - w 95 % usterka polega uszkodzeniu samego sterownika pompy, który mozna kupic za 500/700 zł a ludzi straszą regeneracją całej pompy za 4000-5000 zł. Niech sie tylko wystrzega wersji 2.2 diesel bo tam naprawy nie da sie zrobić tak tanio. Ale narazie napaliłem sie na mazde MPV. pozdr Jakub -- -- - fiesta 1,4 /nie capri? w dizlu lala bezwypadek lekko przytarta |
|
Data: 2009-12-01 10:22:07 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
ZAFIRA 2001 | |
Użytkownik "Wilczur" <dtpwytni@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hf133s$2ct$1news.onet.pl...
A czy to nie jest pompa Boscha, VP-44 albo VP-55 (nie pamiętam dokładnie) - montowane swojego czasu w nissanach, audicach i paru innych, które "padały ja muchy" po 160 tysiącach mniej więcej? Trochę droga to zabawa była, bo nowa pompa od 3500, regeneracja od 1000, sterownik od 500 a kondziołek służący do naprawy sterownika - 1,5 na allegro (5,5 z przesyłką ;-). W wersji z instrukcją obsługi mówiąca jak wymienić togo koncziołka - 20 zeta. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-01 10:23:54 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
ZAFIRA 2001 | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogin@o3.pl> napisał w wiadomości news:hf2ncm$c5b$1atlantis.news.neostrada.pl...
O tu znalazłem - nie kondensator tylko tranzystor, reszta się zgadza ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-01 10:24:45 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
ZAFIRA 2001 | |
Kurcze, cholerne poniedziałki, jeszcze sie nei obudziłem!
http://www.swistak.pl/a4542446,X-tranzystor-do-VP-44-i-opis-naprawy.html# -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-01 11:35:01 | |
Autor: bratPit[pr] | |
ZAFIRA 2001 | |
Sam zastanawiałem się nad tym autem. Przeryłem fora oplowskie i wszystko OK, tylko czy nie jest tak że te tranzystory padają z uwagi na to że zaciera się mechanika w pompie? bo jeżeli tak jest to można je sobie non stop wymieniać, brat |
|
Data: 2009-11-30 21:23:34 | |
Autor: Pawlasty | |
ZAFIRA 2001 | |
Mam ten sam rocznik z podobnym przebiegiem. Jestem pierwszym
właścicielem i do tej pory wymieniłem dwa przepływomierze powietrza, lewą półoś, kilka kompletów sworzni wahacza, komplet tarcz, tylne amortyzatorki, oczywiście nie wyszczególniam wszystkich wymienionych materiałów eksploatacyjnych. Niestety po takim przebiegu obudowa turbiny zaczyna zdradzać nieszczelności, widać, ze do kolektora dolotowego dostaje się olej z uszczelniaczy turbiny. Poza tymi drobiazgami autko jest super i trudno znaleźć drugi, tak duży bagażnik. Pozdrawiam Paweł |