Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ZAFIRA 2001

ZAFIRA 2001

Data: 2009-11-30 14:46:08
Autor: Mirek Ptak
ZAFIRA 2001
Dnia 2009-11-30 10:22,  *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Kumpel wypatrzył sobie auto - i w jego imieniu chcę zadać pare pytań.

Bardzo proszę o opinie - opel zafira z 2001 roku, diesel dwulitrowy, na
moje oko stan wnętrza i nadwozia zgodny z przebiegiem (235 tys.) -
ładnie utrzymane i zadbane auto.
Na co zwrócić uwagę - chodzi o typowe dla tego auta usterki/problemy
(jak sprawdzać blachy czy jak odkryć rękodzieło ludowo-stodołowe, wiemy ;-)

Czy ten silnik przy takim przebiegu to juz padaka, czy jeszcze pociągnie?

Silnik bez problemu raczej, natomiast z osprzętem (pompa wtryskowa) może być problem - warto sprawdzić, czy w przeszłości była robiona - jeśli nie to ryzyko padnięcia jest oczywiście wyższe.

Analogicznie - jakie są najczęstsze awarie, co wymieniać w pierwszym
rzędzie przy takim przebiegu. Jeżeli się zdecyduje, to pewnie podjadę z
nim do ASO - ale chcemy byc uzbrojeni w niezbędną wiedzę przed oględzinami.

Nic specjalnego mi do głowy nie przychodzi - znajomy przy podobnym przebiegu z 2002 roku (benzynowy 1.8) robił łożysko (czyli piastę) przedniego prawego koła i stacyjkę (zacięła się) - reszta bez problemu (no jeszcze mu się tylna wycieraczka urwała od śniegu ;) )

Książka jest, wpisy są, od I-go właściciela, podobno bezwypadkowy -
pewnie tak, jak wszystkie ;-( - auto nie od handlarza, ale prywatnej osoby.

Ja bym brał (uwaga na pompę) - od 1 właściciela to jak 6 w totka :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-11-30 17:28:37
Autor: Yogi\(n\)
ZAFIRA 2001
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hf0iau$fo7$1news.onet.pl...

Bardzo dziekuję, przekażę wszystkie uwagi.

--
Yogi(n)

Data: 2009-11-30 19:32:29
Autor: Wilczur
ZAFIRA 2001

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hf0sfm$er0$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hf0iau$fo7$1news.onet.pl...

Bardzo dziekuję, przekażę wszystkie uwagi.

Sam zastanawiałem się nad tym autem. Przeryłem fora oplowskie i
pompą się nie przejmuj - w 95 % usterka polega uszkodzeniu samego sterownika pompy, który mozna kupic za 500/700 zł a ludzi straszą regeneracją całej pompy za 4000-5000 zł.  Niech sie tylko wystrzega wersji 2.2 diesel bo tam naprawy nie da sie zrobić tak tanio.
Ale narazie napaliłem sie na mazde MPV.


pozdr
Jakub
-- -- -
fiesta 1,4 /nie capri? w dizlu lala bezwypadek  lekko przytarta

Data: 2009-12-01 10:22:07
Autor: Yogi\(n\)
ZAFIRA 2001
Użytkownik "Wilczur" <dtpwytni@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hf133s$2ct$1news.onet.pl...

Sam zastanawiałem się nad tym autem. Przeryłem fora oplowskie i
pompą się nie przejmuj - w 95 % usterka polega uszkodzeniu samego sterownika pompy, który mozna kupic za 500/700 zł a ludzi straszą regeneracją całej pompy za 4000-5000 zł.  Niech sie tylko wystrzega wersji 2.2 diesel bo tam naprawy nie da sie zrobić tak tanio.
Ale narazie napaliłem sie na mazde MPV.

A czy to nie jest pompa Boscha, VP-44 albo VP-55 (nie pamiętam dokładnie) - montowane swojego czasu w nissanach, audicach i paru innych, które "padały ja muchy" po 160 tysiącach mniej więcej? Trochę droga to zabawa była, bo nowa pompa od 3500, regeneracja od 1000, sterownik od 500 a kondziołek służący do naprawy sterownika - 1,5 na allegro (5,5 z przesyłką ;-). W wersji z instrukcją obsługi mówiąca jak wymienić togo koncziołka - 20 zeta.

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-01 10:23:54
Autor: Yogi\(n\)
ZAFIRA 2001
Użytkownik "Yogi(n)" <yogin@o3.pl> napisał w wiadomości news:hf2ncm$c5b$1atlantis.news.neostrada.pl...

A czy to nie jest pompa Boscha, VP-44 albo VP-55 (nie pamiętam dokładnie) - montowane swojego czasu w nissanach, audicach i paru innych, które "padały ja muchy" po 160 tysiącach mniej więcej? Trochę droga to zabawa była, bo nowa pompa od 3500, regeneracja od 1000, sterownik od 500 a kondziołek służący do naprawy sterownika - 1,5 na allegro (5,5 z przesyłką ;-). W wersji z instrukcją obsługi mówiąca jak wymienić togo koncziołka - 20 zeta.

O tu znalazłem - nie kondensator tylko tranzystor, reszta się zgadza ;-)
--
Yogi(n)

Data: 2009-12-01 10:24:45
Autor: Yogi\(n\)
ZAFIRA 2001
Kurcze, cholerne poniedziałki, jeszcze sie nei obudziłem!
http://www.swistak.pl/a4542446,X-tranzystor-do-VP-44-i-opis-naprawy.html#

 --   Yogi(n)

Data: 2009-12-01 11:35:01
Autor: bratPit[pr]
ZAFIRA 2001


Sam zastanawiałem się nad tym autem. Przeryłem fora oplowskie i
pompą się nie przejmuj - w 95 % usterka polega uszkodzeniu samego sterownika pompy, który mozna kupic za 500/700 zł a ludzi straszą regeneracją całej pompy za 4000-5000 zł.  Niech sie tylko wystrzega wersji 2.2 diesel bo tam naprawy nie da sie zrobić tak tanio.
Ale narazie napaliłem sie na mazde MPV.

A czy to nie jest pompa Boscha, VP-44 albo VP-55 (nie pamiętam dokładnie) - montowane swojego czasu w nissanach, audicach i paru innych, które "padały ja muchy" po 160 tysiącach mniej więcej? Trochę droga to zabawa była, bo nowa pompa od 3500, regeneracja od 1000, sterownik od 500 a kondziołek służący do naprawy sterownika - 1,5 na allegro (5,5 z przesyłką ;-). W wersji z instrukcją obsługi mówiąca jak wymienić togo koncziołka - 20 zeta.

wszystko OK, tylko czy nie jest tak że te tranzystory padają z uwagi na to że zaciera się mechanika w pompie? bo jeżeli tak jest to można je sobie non stop wymieniać,
brat

ZAFIRA 2001

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona