ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE

Data: 2011-07-12 11:55:33
Autor: Pendrive
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
Witam!
Jest w umowie zapis, ze okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiace od dnia doreczenia, oplata miesieczna (licencyjna) wynosi powiedzmy X zł.
Niestety nie sprecyzowano co bedzie jezeli wypowiedzenie trafi w innym dniu niz osttaniego dnia miesiaca, czy wiec jezeli takiego zapisu nie ma i wypowiedzenie trafi powiedzmy 10 lipca to czy za lipiec nalezy sie pelna oplata + za sierpień, wrzesien i pazdiernik (i koniec umowy), czy prawo to jakos inaczej reguluje? Kolejne umowy już maja sprecyzowane jak to wyglada ale są też takie bez tego zapisu, jak wiec mam do tego podchodzic?

pozdrawiam
P.

Data: 2011-07-12 11:58:15
Autor: Liwiusz
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-12 11:55, Pendrive pisze:
powiedzmy 10 lipca to czy za lipiec nalezy sie pelna oplata + za
sierpień, wrzesien i pazdiernik (i koniec umowy), czy prawo to jakos
inaczej reguluje

Za lipiec, sierpień, wrzesień i przez 10 dni października.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-12 12:25:28
Autor: Warto Rzomawiaæ
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
inaczej reguluje

kodeks cywilny

jk

Data: 2011-07-12 12:57:23
Autor: Pendrive
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-12 11:58, Liwiusz pisze:
[...]

w umowie nic nie jest wsponiane o proporcjonalnosci, jest miesięczna opłata licencyjna.
I jeżeli ma to znaczenie obie strony to firmy.

P.

Data: 2011-07-12 13:01:32
Autor: Liwiusz
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-12 12:57, Pendrive pisze:
[...]

Już podałem odpowiedź.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-12 13:03:21
Autor: Pendrive
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-12 13:01, Liwiusz pisze:
powiedzmy 10 lipca to czy za lipiec nalezy sie pelna oplata + za

ok dzieki. Człowiek uczy się na błędach.

Data: 2011-07-12 13:25:21
Autor: Liwiusz
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-12 13:03, Pendrive pisze:
W dniu 2011-07-12 13:01, Liwiusz pisze:
powiedzmy 10 lipca to czy za lipiec nalezy sie pelna oplata + za

ok dzieki. Człowiek uczy się na błędach.

Masz do wyboru dwa wyjścia:

- zapisać, że opłata należy się za każdy rozpoczęty miesiąc, nawet jak umowa zostanie rozwiązana w jego środku,
- zapisać, że wypowiedzenie jest skuteczne na koniec miesiąca kalendarzowego.

Polecam ten drugi sposób.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-12 13:52:19
Autor: mvoicem
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
(12.07.2011 13:25), Liwiusz wrote:
[...]

A czy tak nie jest by default, z mocy art 112 KC?

Zawsze wydawało mi się, że jak mam X miesięczny okres wypowiedzenia, to liczy się go X miesięcy od końca miesiąca w którym wypowiedziałem umowę. A więc nie 10 lipca tylko 31 lipca + 3 mies.

p. m.

Data: 2011-07-12 13:58:29
Autor: Liwiusz
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-12 13:52, mvoicem pisze:
[...]

To go przeczytaj i podziel się na grupie wrażeniami.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-12 14:55:33
Autor: mvoicem
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
(12.07.2011 13:58), Liwiusz wrote:
[...]

Hmm, tyle lat go czytałem i byłem przeświadczony że znaczy co innego niż znaczy ...

p. m.

Data: 2011-07-12 13:57:40
Autor: Pendrive
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
obecnie mam tak:

"Okres wypowiedzenia wynosi 3 pełne miesiące od dnia doręczenia liczone od 1 dnia kolejnego miesiąca następującego po miesiącu w którym wypowiedzenie doręczono"

Data: 2011-07-12 13:59:41
Autor: Liwiusz
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-12 13:57, Pendrive pisze:
obecnie mam tak:

"Okres wypowiedzenia wynosi 3 pełne miesiące od dnia doręczenia liczone
od 1 dnia kolejnego miesiąca następującego po miesiącu w którym
wypowiedzenie doręczono"

Zatem umowa wypowiedziana 10 lipca kończy się 1 listopada (włącznie).

--
Liwiusz

Data: 2011-07-13 01:54:24
Autor: Animka
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-12 13:59, Liwiusz pisze:
[...]

Może być i skrócony okres wypowiedzenia, żeby pracownik już do pracy nie musiał przychodzić.

--
animka

Data: 2011-07-13 11:57:45
Autor: Pendrive
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-13 01:54, Animka pisze:
[...]

ja po prostu z ciebie wymiekam animka . ...

umowy dotycza dystrybucji, a im dluzszy okres wypowiedzenia tym korzystaniej dla mnie poniewaz, przze okres wypowiedzenia opłaty licencyjne sa uiszczane.

P.

Data: 2011-07-13 12:13:47
Autor: Animka
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-13 11:57, Pendrive pisze:
ja po prostu z ciebie wymiekam animka . ...

umowy dotycza dystrybucji, a im dluzszy okres wypowiedzenia tym
korzystaniej dla mnie poniewaz, przze okres wypowiedzenia opłaty
licencyjne sa uiszczane.

To trzeba było tak od razu napisać.

--
animka

Data: 2011-07-13 12:37:55
Autor: Liwiusz
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
W dniu 2011-07-13 12:13, Animka pisze:
[...]

No właśnie, Pendrajw, czemuż żeś nie pisał? Oj, niedobry, niedobry :)

--
Liwiusz

Data: 2011-07-13 22:13:20
Autor: Gotfryd Smolik news
ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
On Wed, 13 Jul 2011, Liwiusz wrote:

W dniu 2011-07-13 12:13, Animka pisze:
W dniu 2011-07-13 11:57, Pendrive pisze:
ja po prostu z ciebie wymiekam animka . ...

umowy dotycza dystrybucji, a im dluzszy okres wypowiedzenia tym
korzystaniej dla mnie poniewaz, przze okres wypowiedzenia op³aty
licencyjne sa uiszczane.

To trzeba by³o tak od razu napisaæ.

No w³a¶nie, Pendrajw, czemu¿ ¿e¶ nie pisa³? Oj, niedobry, niedobry :)

  Ale tu trzeba kawê na ³awê, bo Animka nie zajarzy ¿e zwyczajnie
sugerujesz i¿ je¶li wskutek innego zadania pytania, a ¶ci¶lej:
wyra¿enia innego oczekiwanego interesu (dotycz±cego tego
samego zdarzenia!) odpowied¼ siê diametralnie zmienia,
to co¶ jest nie tak nie z pytaniem, a z odpowiedzi± ;)

pzdr, Gotfryd
(bêdzie flejm?)

ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE