ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST z użycia energii.

Data: 2009-07-21 18:01:11
Autor: CUT_INZ
ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST z użycia energii.
Pożyczyłem od znajomego profesjonalny miernik którego używają w laboratorium (gdzie on pracuje)

Pokusiłem się na mały test zużycia energii przez kompa.

Platforma testowa:
- Monitor samsung 20' LCD
- Mysz, klawiatura ;p
- Zasilacz Chieftec 450W
- Procesor C2D E8400 3.0GHz (w testach 4.0 GHz)
- Płyta GB EP45-UD3R
- 4GB A-Data Vitesta EE DDR2 1066+
- Grafika ZOTAC 9800GT
- 3x wiatraczek 150mm

Wyniki testów:
Przy 4.0GHz

Wyłączony komp: 24W
Uruchomiony komp(spoczynek): 180W
Obciążony procesor na max(OCCT): 240W
3DMark05 (max detale): średnio ok. 265W, maksymalnie 280W
Gra Wheelman (max detale): 250W

Dla 3.0 GHz
Uruchomiony komp(spoczynek): 165W
Obciążony procesor na max(OCCT): 210W

Przypominam, iż jest to zużycie całego zestawu z monitorem.

Może komuś się przyda.

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-07-21 23:34:14
Autor: Marcin Kocur
ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
Osoba CUT_INZ napisała na pl.comp.pecet:

Wyłączony komp: 24W
Z czego tyle?
Marcin Kocur

Data: 2009-07-21 23:44:11
Autor: Padre
Marcin Kocur pisze:
Osoba CUT_INZ napisała na pl.comp.pecet:

Wyłączony komp: 24W
Z czego tyle?
Pewnie z tego że dostępne w handlu popularne watomierze przy małych obciążeniach zasilaczami impulsowymi pokazują bzdury.
Takim przykładem jest na przykład plazma Panasonica o której na forach pisano że w standby pobiera 40W zamiast 0,7W wg. specyfikacji. Profesjonalny przyrząd pomiarowy pokazał ok.0,6W a te 40W pokazywały domowe watomierze z hipermarketu.

Data: 2009-07-21 23:56:06
Autor: CUT_INZ
Padre pisze:

Pewnie z tego że dostępne w handlu popularne watomierze przy małych obciążeniach zasilaczami impulsowymi pokazują bzdury.

Tak, to taki mały dostępny w handlu watomierz za 17k zł. Oczywiście można go kupić.

Jakbyś przeczytał mój post, to dowiedziałbyś się, że nie używałem marketowych zabawek.

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-07-22 00:00:01
Autor: CUT_INZ
ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
CUT_INZ pisze:

Sprzęt marki HP (Hewlett Packard)

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-07-22 00:03:56
Autor: Wiesław
Dnia 21-07-2009 o 23:56 CUT_INZ napisał na pl.comp.pecet:

Jakbyś przeczytał mój post, to dowiedziałbyś się, że nie używałem  marketowych zabawek.

Czy do pomiaru używałeś watomierza, czy amperomierza?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-22 00:11:15
Autor: CUT_INZ
Wiesław pisze:

Czy do pomiaru używałeś watomierza, czy amperomierza?

Szczerze powiedziawszy nie nie wiem jak nazywa się to urządzenie.
Wygląda gabarytami jak amplituner. Marki HP. Osoba od której to pożyczyłem pokazała jak mierzyć waty i tyle. Nie miałem potrzeby zagłębiać się szczegółowo w działanie.

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-07-22 01:54:39
Autor: Padre
CUT_INZ pisze:
Padre pisze:

[...]

Ano faktycznie nie doczytałem, co nie zmienia faktu że miernik nawet wielki jak amplituner i za 17k zł zazwyczaj nie jest uniwersalny i nie do wszystkich pomiarów sie nadaje. Szczególnie że, jak piszesz, nie za bardzo się w tej materii orientujesz.
Jeśli możesz podaj mi dokładny symbol tego miernika.

Data: 2009-07-22 00:06:15
Autor: JoteR
"Padre" napisał:

[...]

Napisz donos do PCA, że w tym laboratorium używają niewzorcowanych przyrządów pomiarowych, kupowanych w hipermarketach...

JoteR

Data: 2009-07-22 00:15:17
Autor: Wiesław
Dnia 21-07-2009 o 23:44 Padre napisał na pl.comp.pecet:

Marcin Kocur pisze:
Osoba CUT_INZ napisała na pl.comp.pecet:

Wyłączony komp: 24W
Z czego tyle?
Pewnie z tego że dostępne w handlu popularne watomierze

Może to niewiarygodne, ale prawdziwe, że wyłączony komp pobiera prąd.
Mało tego, możemy go wyłączyć takim klawiszem z tyłu obudowy, a on
nadal będzie brał jeszcze kilka wat. Do pomiaru wystarczy amperomierz
klasy 2,5. Dlatego pisałem niedawno jak dla naszej kiezeni ważna jest
listwa z wyłącznikiem. Mój zasilacz pobiera "zaledwie" 14W. Czyli te
Chiftecki wcale nie są takie cacy.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-22 08:34:35
Autor: Leszek K.

Marcin Kocur pisze:
[...]

Jak mierzysz pobór mocy amperomierzem to Ci taki cuda wychodzą. Te 14 W
przy wyłączonym klawiszem zasilaczu to Ci "pobiera" kondensator filtrujący.

Data: 2009-07-22 09:42:54
Autor: Wiesław
Dnia 22-07-2009 o 08:34 Leszek K. napisał na pl.comp.pecet:

Jak mierzysz pobór mocy amperomierzem to Ci taki cuda wychodzą. Te 14 W
przy wyłączonym klawiszem zasilaczu to Ci "pobiera" kondensator  filtrujący.

Te 14W to przy włączonym klawiszu, przy wyłączonym jakieś 7W. Co masz
do amperomierzy i skąd miałyby być te cuda. Miernik do takich pomiarów
wystarczający, a co pobiera prąd to już nie wnikam (na razie)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-22 11:19:21
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 22 Jul 2009 09:42:54 +0200, Wiesław napisał(a):

[...]

P=I*U*cos fi. Jak byś wpiął w idealne źródło napięcia zmiennego idealny
kondensator (lub idealną indukcyjność) uzyskałbyś prąd równy
nieskończoności i zerowy pobór mocy.

Data: 2009-07-22 12:46:59
Autor: Grzegorz Kurczyk
Użytkownik Leszek K. napisał:

P=I*U*cos fi. Jak byś wpiął w idealne źródło napięcia zmiennego idealny
kondensator (lub idealną indukcyjność) uzyskałbyś prąd równy
nieskończoności

??!! Uważa Kolega, że np. idealny kondensator o pojemności 100pF podłączony do idealnego źródła napięcia 230V/50Hz da przepływ nieskończonego prądu ??? A reaktancja pojemnościowa to pies ?

Xc=1/(2*Pi*f*C) ; gdzie C podane jest w Faradach.

i zerowy pobór mocy.

Zapomniał Kolega dodać małego słowa: "czynnej"

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2009-07-22 13:02:35
Autor: Wiesław
Dnia 22-07-2009 o 11:19 Leszek K. napisał na pl.comp.pecet:

P=I*U*cos fi. Jak byś wpiął w idealne źródło napięcia zmiennego idealny
kondensator (lub idealną indukcyjność) uzyskałbyś prąd równy
nieskończoności i zerowy pobór mocy.

Nie za bardzo rozumiem o czym piszesz. Czyli jak zmierzę napięcie i prąd,
a cos fi(ponieważ nie mam miernika) przyjmę sobie powiedzmy 0,9 , to nie  zmierzę
z niedużym błędem poboru mocy?
Ja rozumiem, że lepszy byłby dobry watomierz, albo mierniki z pomiarem  True RMS,
ale taki błąd wydaje się być akceptowalny.
Jeszcze lepszym sposobem jest po prostu podpięcie do mierzonego komputera  licznika
1f. Koszt takiego licznika to 25-35 zł (pół roku temu). Jak napiszesz, że  wyłączony
komputer nie pobiera prądu to kiedyś się poświęcę i zrobię eksperyment z  licznikiem :)
Jeżeli ktoś chce dowiedzieć się czegoś więcej, podaję link do lektury:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/msg/61d4191bbb447dd6

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-22 13:16:09
Autor: Grzegorz Kurczyk
Użytkownik Wiesław napisał:
Nie za bardzo rozumiem o czym piszesz. Czyli jak zmierzę napięcie i prąd,
a cos fi(ponieważ nie mam miernika) przyjmę sobie powiedzmy 0,9 , to nie zmierzę
z niedużym błędem poboru mocy?

Problem w tym, czy możemy przyjąć takie założenie ?

Data: 2009-07-22 20:09:59
Autor: Piter

Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> napisał w wiadomości news:h46sho$b1e$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

ze współczynnikiem PF, cos(fi) to tylko przy sinusach, jeżeli zmierzysz poprawnie napięcie i prąd oraz dobrze "oszacujesz" PF to powinno być dobrze przy czym cieżko oszacować poprawnie ten współczynnik bo przy mniejszym obciążeniu jest on znacznie mniejszy

Data: 2009-07-22 12:54:19
Autor: Grzegorz Kurczyk
[...]

Witam
Amperomierz do takich pomiarów kompletnie się nie nadaje. Po pierwsze nie znamy współczynnika przesunięcia fazowego cos(fi), a po drugie typowy amperomierz prądu przemiennego poprawnie mierzy tylko prądy sinusoidalne. Prąd pobierany przez zasilacz impulsowy nie przypomina nawet sinusoidy. Trochę poprawiają to wbudowywane ostatnio do zasilaczy układy PFC, ale odkształcenie jest na tyle duże, że typowe mierniki kłamią dość mocno.

Do poprawnego pomiaru mocy czynnej w takich przypadkach potrzebny jest watomierz TRUE RMS, który poprawnie mierzy moc przebiegów odkształconych.

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2009-07-22 12:57:11
Autor: Grzegorz Kurczyk
Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:
Do poprawnego pomiaru mocy czynnej w takich przypadkach potrzebny jest watomierz TRUE RMS, który poprawnie mierzy moc przebiegów odkształconych.

P.S. Dość przyzwoicie można oszacować (bo pomiarem bym tego nie nazwał) pobór mocy za pomocą domowego licznika energii elektrycznej.

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2009-07-22 13:11:15
Autor: Wiesław
Dnia 22-07-2009 o 12:57 Grzegorz Kurczyk napisał na pl.comp.pecet:

[...]

No właśnie chodzi o oszacowanie ile płacimy za prąd i licznik jest jak
najbardziej wiarygodnym urządzeniem w tym wypadku.

Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-22 13:19:07
Autor: Grzegorz Kurczyk
ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
Użytkownik Wiesław napisał:

No właśnie chodzi o oszacowanie ile płacimy za prąd i licznik jest jak
najbardziej wiarygodnym urządzeniem w tym wypadku.

No i w takim przypadku to najlepsza metoda :-) Jeśli chodzi o oszacowanie kosztów, to co za różnica czy komputer pobiera 200W czy 500W   ? Ważne ile za to zapłacimy :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2009-07-22 12:26:43
Autor: karamba
> [...]

No i w takim przypadku to najlepsza metoda :-) Jeśli chodzi o
oszacowanie kosztów, to co za różnica czy komputer pobiera 200W czy 500W

Apropos kosztów i płacenia za prąd.Kilka lat temu za radą
znajomego inż. pracującego w energetyce wszystkie domowe urządzenia
komp,telewizor,wieże,dvd słowem wszystko co posiada wewnętrzny
zasilacz
a nie używam, wyłączam fizycznie z sieci przez wyłącznik na listwie
zasilającej,
(lub wtyczki  z wyłącznikiem, dostępne w sklepach)
Koszty energii mniejsze (i bezpieczniej), sprawdzone empirycznie na
początku wprowadzania zmiany.
Polecam i pozdrawiam

Data: 2009-07-22 21:46:26
Autor: Radosław Sokół
W dniu 22.07.2009 21:26, karamba pisze:
[...]

A o ile częściej - po na przykład pięciu latach tego testu -
będziesz serwisował zasilacze poddane częstszym obciążeniom
rozruchowym i startowaniu "w szczycie sinusa"? ;)

Data: 2009-07-22 15:17:51
Autor: karamba
ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii .

A o ile częściej - po na przykład pięciu latach tego testu -
będziesz serwisował zasilacze poddane częstszym obciążeniom
rozruchowym i startowaniu "w szczycie sinusa"? ;)

TV, wieżę czy każdy inny sprzęt odpalam zazwyczaj raz dziennie, na
niewiele godzin
i podejrzewam że kolega również, a resztę doby odpoczywa, bo to nie
drzwi automatyczne w
markecie 24h.

Data: 2009-07-25 21:18:07
Autor: Radosław Sokół
W dniu 23.07.2009 00:17, karamba pisze:
TV, wieżę czy każdy inny sprzęt odpalam zazwyczaj raz dziennie, na
niewiele godzin

To nic nie zmienia. Każde włączenie zasilacza do sieci zasi-
lającej jest potencjalnie tym ostatnim.

Data: 2009-07-25 23:27:36
Autor: Mikolaj Tutak
Radosław Sokół wrote:
[...]

Nie wspominajac iż wyłączenie takiego tunera satelitarnego spowoduje, iż nie dostaniemy uprawnien do ogladania TV na następny okres :/ Użądzenia należaloby dzielic na grupy co moża wyłączać zawsze, często i nigdy ;-)

      Mikolaj

Data: 2009-07-22 23:09:20
Autor: maX

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072219463600grush.one.pl...

Koszty energii mniejsze (i bezpieczniej), sprawdzone empirycznie na
początku wprowadzania zmiany.

O ile mniejsze? 10 zł miesięcznie?

A o ile częściej - po na przykład pięciu latach tego testu -
będziesz serwisował zasilacze poddane częstszym obciążeniom
rozruchowym i startowaniu "w szczycie sinusa"? ;)

W sumie to można wyłączac w ten sposób tylko na noc. W dzień np. TV trzymac na standardowym Stand By.

Data: 2009-07-22 15:25:57
Autor: karamba
ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii .

O ile mniejsze? 10 zł miesięcznie?

Może być i 10zł miesięcznie.Rachunek mam raz na 2 miechy i zamiast
płacić 180zł płacę 160zł
a po zapłaceniu wpadam do spożywczaka i kupuję 7browarów,dla mnie
starczy na tydzień:)
na  relaks po pracy.Nie bądźmy skąpi a oszczędni.pozdrawiam.

Data: 2009-07-23 09:05:14
Autor: Eryk
[...]

U mnie w domu gdy zacząłem wyłączać urządzenia na noc rachunek dwumiesięczny spadł ze 150 na 130 zł. Więc 10 zł miesięcznie to pewnie taka "średnia oszczędość" dla rachunków o wartości 150-180 zł (w bardzo dużym uproszczeniu).

Pzdr

Data: 2009-07-23 02:32:02
Autor: karamba
On 23 Lip, 09:05, "Eryk" <toniejestprawdz...@mail.pl> wrote:
> [...]

spadł ze 150 na 130 zł. Więc 10 zł miesięcznie to pewnie taka "średnia
oszczędość" dla rachunków o wartości 150-180 zł (w bardzo dużym

wolność i demokracja,każdy robi co chce, szczególnie w domu.
jeden wyłącza listwę a inny otwiera lodówkę włącza 100W żarówę i idzie
spać :))

Data: 2009-07-22 21:00:23
Autor: Radosław Sokół
W dniu 22.07.2009 09:42, Wiesław pisze:
Te 14W to przy włączonym klawiszu, przy wyłączonym jakieś 7W. Co masz
do amperomierzy i skąd miałyby być te cuda. Miernik do takich pomiarów
wystarczający, a co pobiera prąd to już nie wnikam (na razie)

No a zdajesz sobie sprawę z tego, że zasilacz komputera jest
impulsowy i pobiera prąd o bardzo nieładnym kształcie?
Zwykłym amperomierzem pomierzysz bzdury, a nie prąd czy
(w przeliczeniu) moc pobieraną przez komputer.

Używałem kiedyś miernika HP, nawet chyba oznaczonego "True
RMS". Mierzył on świetnie wszystkie przebiegi, o ile były
sinusoidalne. Przy każdym innym przebiegu trzeba było prze-
liczać uzyskany wynik ręcznie.

Data: 2009-07-23 13:48:00
Autor: Wiesław
Dnia 22-07-2009 o 21:00 Radosław Sokół napisał na pl.comp.pecet:

No a zdajesz sobie sprawę z tego, że zasilacz komputera jest
impulsowy i pobiera prąd o bardzo nieładnym kształcie?
Zwykłym amperomierzem pomierzysz bzdury, a nie prąd czy
(w przeliczeniu) moc pobieraną przez komputer.

Zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę. Proszę mi więc powiedzieć
jaki błąd jest satysfakcjonujący? Przypominam, że nie jesteśmy
w laboratorium tylko w domu.

Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-25 21:11:52
Autor: Radosław Sokół
W dniu 23.07.2009 13:48, Wiesław pisze:
Zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę. Proszę mi więc powiedzieć
jaki błąd jest satysfakcjonujący? Przypominam, że nie jesteśmy
w laboratorium tylko w domu.

Satysfakcjonujący? Może 10% różnicy. Może 20%. Ale nieuwzględ-
nienie impulsowego charakteru odbioru może skutkować błędem
rzędu 100% czy 200%.

Data: 2009-07-22 07:55:14
Autor: Patryk Włos
[...]

Ja kupiłem niedawno w Castoramie miernik DT21 za 70 PLN - i z tego, co zdążyłem go przetestować i zweryfikować wyniki z instrukcjami obsługi paru sprzętów (komputery Fit-PC2, switch D-Link serwerowy, telewizor Panasonic 32'), to pokazuje zużycie całkiem dokładnie i prawidłowo - może z wyjątkiem tego, że nie pokazuje ułamków Wata, gdy jest poniżej 1W, tylko właśnie pokazuje 1W.

Ale przy takiej cenie to imho wystarczająca dokładność.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-07-22 00:04:30
Autor: CUT_INZ
ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
Marcin Kocur pisze:

Wyłączony komp: 24W
Z czego tyle?

Wyłączony komp + monitor w STAND BY + diodka na myszce która nie gaśnie ;p

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-07-22 01:27:01
Autor: maX

Użytkownik "CUT_INZ" <cut@cut.pl> napisał w wiadomości news:h45ent$af1$1mx1.internetia.pl...

diodka na myszce która nie gaśnie ;p

Powinieneś mieć na płycie głównej zworkę PS2_USB_PW, przełączającą napięcie +5VSB. Wtedy mysz powinna gasnąć.

Data: 2009-07-23 20:43:35
Autor: ToMasz
Marcin Kocur pisze:
Osoba CUT_INZ napisała na pl.comp.pecet:

Wyłączony komp: 24W
Z czego tyle?
błędny pomiar. Gdyby komp pobierał 24W i niemiał wentylatorka, obudowa
by parzyła, albo była mocno ciepła. Coś by musiało przetransformować te
24 waty z 230~ na 12/5 -V, i coś skonsumowac, zamienić na ciepło.....

ToMasz

Data: 2009-07-23 20:50:54
Autor: Jingiel
[...]

A niby z czego ta teoria? Zobacz ile cyfrowy tuner satelitarny ciagnie w standby i jakos nie parzy. A tez tam siedzi procesor i pamieci.

Jingiel

Data: 2009-07-23 23:13:03
Autor: Piter

Użytkownik "Jingiel" <XXX@XX.XX> napisał w wiadomości news:h4a19h$kld$1node1.news.atman.pl...

[...]

z tym oparzeniem to trochę kolega przesadził, ale ciepłe by było i niektóre zasialacze są ciepłe, inna sprawa że blacha komputera dobrze oddaje ciepło i może to być niezauważalne, poza tym jeszcze jakiś zasilacz monitora, drukarki itp a tu się cały czas zbiera

Data: 2009-07-25 21:43:35
Autor: Radosław Sokół
W dniu 23.07.2009 20:43, ToMasz pisze:
błędny pomiar. Gdyby komp pobierał 24W i niemiał wentylatorka, obudowa
by parzyła, albo była mocno ciepła. Coś by musiało przetransformować te
24 waty z 230~ na 12/5 -V, i coś skonsumowac, zamienić na ciepło.....

24 W rozproszone w całej obudowie komputera, nawet zakładając
50% w zasilaczu, wcale nie spowodują powstania aż takiej tem-
peratury. To się da pasywnie rozproszyć bez większych prob-
lemów.

Data: 2009-07-21 23:50:28
Autor: radxcell
*CUT_INZ* wrote in <news:h44pen$lde$1mx1.internetia.pl>:
Pożyczyłem od znajomego profesjonalny miernik którego używają w
laboratorium (gdzie on pracuje)
Pokusiłem się na mały test zużycia energii przez kompa.
Platforma testowa:

u mnie sprzet jak na (1), P3 1.2GHz, ABIT BX-133 RAID
zasilacz Enlight 300W
maks pobor mocy 128 watow, przy obu napedach CD pracujacych
srednio okolo 80

(1) http://miniurl.pl/666machine2

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://miniurl.pl/kdt

Data: 2009-07-22 00:20:30
Autor: maX

Użytkownik "CUT_INZ" <cut@cut.pl> napisał w wiadomości news:h44pen$lde$1mx1.internetia.pl...

Obciążony procesor na max(OCCT): 240W

W OCCT daj test "Power Supply". Wtedy testuje sie nie tylko CPU, ale i karta grafiki. Wg autorów zużycie prądu jest wtedy większe niż przy każdym innym teście.

Data: 2009-07-22 00:35:30
Autor: CUT_INZ
maX pisze:

W OCCT daj test "Power Supply". Wtedy testuje sie nie tylko CPU, ale i karta grafiki. Wg autorów zużycie prądu jest wtedy większe niż przy każdym innym teście.

Ale kurrr komp dostał wciery...

3.0GHz - 340W
4.0GHz - 410W

Gdy watomierz pokazywał 410W (zasilacz 450W) pcspeaker zaczął wydawać dźwięki co ok 1s. Temperatury w normie, napięcia też. Co płyta główna chciała tym zasygnalizować?

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-07-22 00:50:55
Autor: Grzegorz Prędki
CUT_INZ pisze:
maX pisze:

[...]

450W masz na wszytskich liniach, ile masz na 12V? Z tej korzysta procesor i GPU.

Data: 2009-07-22 00:56:38
Autor: CUT_INZ
Grzegorz Prędki pisze:

450W masz na wszytskich liniach, ile masz na 12V? Z tej korzysta procesor i GPU.

+12V1 - 168W
+12V2 - 180W
-12V - 6W

Wychodzi z 350W.
410W - ok. 25W (monitor) - inne bebechy. No wychodzi na to, że to granica możliwości tego zasilacza. Przy "normalnym" graniu nie piszczy ;p

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-07-22 01:07:55
Autor: maX

Użytkownik "CUT_INZ" <cut@cut.pl> napisał w wiadomości news:h45ghu$umc$1mx1.internetia.pl...
maX pisze:

[...]

To dość niebezpieczny test, jeśli zasilacz pracuje na maksymalnej wydolności. Z opisu na homepage'u OCCT:

Power Supply
..Dedicated to power supplies - it'll launch GPU:3D and CPU:LINPACK at the same time to load your power supply. BEWARE, THIS TEST IS REALLY DEMANDING !
..WARNING, DO NOT USE THIS TEST WITH NO-NAME POWER SUPPLY, AS A FEW DEATHS HAVE ALREADY BEEN REPORTED !
..This tests demands 30 to 40% more power than crysis on a quad-core system with an SLI graphic system installed...

Data: 2009-07-22 01:08:22
Autor: doom3

Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości news:h45evd$8f0$1atena.e-wro.net...

W OCCT daj test "Power Supply". Wtedy testuje sie nie tylko CPU, ale i karta grafiki. Wg autorów zużycie prądu jest wtedy większe niż przy każdym innym teście.

Przestrzegam przed tym testem zasilacze majace jakis roczek ;)
Po odpaleniu tego testu na 2 serwisowanych komputerach z kazdego polecial dym ;))))

Rozgrzaly sie tak mocno, ze kurz osiadajacy na podzespolach zaczal sie palic.

--
doom3

Data: 2009-07-22 01:24:24
Autor: maX

Użytkownik "doom3" <doom3mk@o2.pl> napisał w wiadomości news:h45hqb$239j$1news2.ipartners.pl...

[...]

Tak, odrazu poznać że za słaby zasilacz do danego kompa :) (paradoksalnie, często tu polecane "zmień zasilacz" ma w pewnych sytuacjach sens, choć rzadko tyczy sie nominalnie pytanej kwestii)

Rozgrzaly sie tak mocno, ze kurz osiadajacy na podzespolach zaczal sie palic.

Tak, poza maksymalnym "Voltage Usage", ten test maksymalizuje też "Thermal Usage". Przydaje sie zarówno do testowania zasilaczy, jak i testowania chłodzenia na procesorze / karcie grafiki.
Mój komp zniósł dzielnie :)

Data: 2009-07-22 07:28:27
Autor: qwerty
Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h45evd$8f0$1@atena.e-wro.net...

[...]

Szkoda, że nie potrafi u mnie zmierzyć linii 12V.

Data: 2009-07-22 20:12:18
Autor: Piter

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h46850$ng9$1achot.icm.edu.pl...
[...]

zapinasz cęgi przemnażasz z napięciem i masz moc na linii 12V

Data: 2009-07-22 21:01:05
Autor: Irokez
[...]

Piękne
Stary E2160 @ 2.66, 2GB RAM, GF 7600GS i zasilacz Modecom 300GTS zprzed paru lat.
UPS stwierdził wzrost poboru prądu z 123W w idle do 196W (APC Smart 1000)
12V spadło z 11,9V na 11,65V, 5V wzrosło o jakieś 0.3V, 3.25V spadlo na 3.23V a 1.345V na 1.31V
GPU poszło z 58 stopni na 87, CPU z 48 na 69.

Wszystko przez minutę i zadziwiające że temperatura CPU wzrosła z 48 na 65 a GPU z 58 do 70 w sekundę.

Pozdrofka

--
Irokez

Data: 2009-07-22 23:14:50
Autor: maX

Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:h47nld$p60$1news.onet.pl...

Wszystko przez minutę i zadziwiające że temperatura CPU wzrosła z 48 na 65 a GPU z 58 do 70 w sekundę.

Kartę graficzną najwyżej (wyżej nawet niż OCCT w trybie GPU) rozrzewa Furmark w trybie "Extreme Burning".

Data: 2009-07-22 08:00:47
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 21 Jul 2009 18:01:11 +0200, CUT_INZ napisał(a):

okusiłem się na mały test zużycia energii przez kompa.

1. Podaj typ (i producenta miernika), sprawdzimy czy się nadaje do tego
celu.
2. Jestem zainteresowany poborem mocy w stanie wstrzymania w stosumnu do
stanu wyłączenia.
--
Jacek

Data: 2009-07-22 00:49:17
Autor: WS
On 22 Lip, 08:00, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:

1. Podaj typ (i producenta miernika), sprawdzimy czy się nadaje do tego
celu.
2. Jestem zainteresowany poborem mocy w stanie wstrzymania w stosumnu do
stanu wyłączenia.

w jakim celu maja byc robione te pomiary?
jesli do doktoratu o wplywie wlaczonych kompow na srodowisko, to
miernik musi byc full profi z certyfikatami i blogoslawienstwem... ;)

jesli chodzi tylko o koszty uzytkowania, to najprosciej i
__najdokladniej__ wlasnym licznikiem pradu (tym wg. ktorego placi sie
rachunki)... ~10 minut to nie zajmie
z ciekawosci mozna by zrobic 2 pomiary:
 1. wlaczony sam komp
 2. komp plus np. zarowki ~500W (tylko moc tych zarowek trzeba by tez
zmierzyc licznikiem, a nie odczytac z pudelka :)

WS

Data: 2009-07-22 20:13:43
Autor: Piter
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
nie kumam po co ta żarówka ?

Data: 2009-07-22 16:21:33
Autor: WS
On 22 Lip, 20:13, "Piter" <temp-s...@o2.pl> wrote:
[...]

zeby sprawdzic zachowanie licznika ;)

teoretycznie jest szansa, ze np. przy wylaczonym  kompie (jesli nic
innego nie bedzie podpiete) pokaze 0, ale przy jakims dodatkowym
obciazeniu np. te 500W pokaze 500+1W ;) ewentualnie wskazywane
wartosci moga sie roznic ( w koncu sam wylaczony komp to raczej dolny
zakres mierzonych wartosci - blad moze byc wiekszy...)

WS

Data: 2009-07-23 20:43:31
Autor: Piter
[...]

-- -- -- -- -
rozumiem że eliminując błąd miernika chcesz wprowadzić dodatkowe błędy, np związe ze zmianami napięcia w sieci chociażby (od którego zależy moc żarówki) generalnie nie kombinuj się tak, bo się więcej naknoci niż sam odbiornik

Data: 2009-07-23 15:37:02
Autor: WS
On 23 Lip, 20:43, "Piter" <temp-s...@o2.pl> wrote:

rozumiem że eliminując błąd miernika chcesz wprowadzić dodatkowe błędy

bledy miernika w sumie mnie nie interesuja...
jesli ktos chce jak najdokladniej wiedziec ile placi, to po prostu
warto sprawdzic w warunkach blizszych rzeczywistosci

najprawdopodobniej wskazania miernika beda jednak zalezec od
obciazenia... tzn. jesli zmierzymy pobor pradu samego kompa k1,
obciazenie np. 100W + komp k2, 500W + komp k3, to k1 k2 k3 wyjda rozne
- conajwyzej kwestia o ile beda sie roznic? sytuacja, ze podpiety jest
tylko komp jest jednak rzadko spotykana... wiec raczej trzeba by
sprawedzic wskazania licznika przy srednim obciazeniu - oczywiscie
jesli ktos sie nudzi i koniecznie chce sie "doktoryzowac" ;)

WS

Data: 2009-07-24 09:16:15
Autor: Piter
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
jak ktoś chce wiedzieć ile płaci to niech podepnie tylko kompa pod miernik energii elektrycznej i zliczy obroty tarczy/mrugnięcia diody

Data: 2009-07-25 19:00:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 24 Jul 2009, Piter wrote:

[...]

  Toż WS ci cierpliwie tłumaczy, że jeśli licznik *nie* działa liniowo
we wszystkich oczekiwanych aspektach (nie tylko samej mocy, ale
również zniekształceń przebiegu i cosinusa kąta przesunięcia
fazy), to pomiar samego PC *nie* będzie pokrywał się z rzeczywistym
przypadkiem.
  Niestety Twoje zastrzeżenie, że zmiana mocy przy zmianie napięcia
(nawet małej) nieźle sfałszuje pomiar jest prawdziwe - co nijak
nie przekreśla prawdziwości uwagi WS!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-23 07:58:50
Autor: venioo
ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
U mnie miernikiem marketowym zuzycie bylo nastepujace (w watach):

127 - komputer wlaczony nic nie robi, monitor wylaczony
180 - komputer wlaczony nic nie robi, monitor wlaczony
200 - odtwarzanie divx fullscr
265 - odpalony 3dmark06 na fullscr

W jednej listwie podlaczony:
Q6600 + 8 GB DDR2 800MHz + GF 9800GT 1GB + 500GB SAMSUNG SATA2
  + PSU Corsair VX 550W + LG 22" + Creative 5.1 inspire A500 (zawsze wlaczony) + router ADSL Pentagram Cerberus (zawsze wlaczony)

venioo

ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST z użycia energii.