[ntg] ZGAGA

Data: 2019-11-25 16:41:16
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?

Data: 2019-11-25 08:01:07
Autor: Zenek Kapelinder
[ntg] ZGAGA
W aptece spytaj, będą najlepiej wiedzieli.

Data: 2019-11-25 16:45:14
Autor: Waldemar
[ntg] ZGAGA
Am 25.11.2019 um 16:41 schrieb robot:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?
Rennie

Waldek

Data: 2019-11-25 19:26:02
Autor: Kaczin
[ntg] ZGAGA
W dniu 25.11.2019 o 16:45, Waldemar pisze:
Am 25.11.2019 um 16:41 schrieb robot:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?
Rennie

Waldek

Agastin, Bioprazol, Exter, Gasec, Goprazol, Helicid, Losec, Loseprazol, Notis, Omar, Omeprazol, Omeprazole Genoptim, Ortanol, Piastprazol, Polprazol, Prazigast, Prazol, Progastim, Tulzol, Ultop, Ulzol, Ventazol.

--
Kaczin

Data: 2019-11-26 10:07:41
Autor: Janusz
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-26 o 09:32, robot pisze:
[...]

Zacznij jeść migdały, serio, to pomaga.

--
Janusz

Data: 2019-11-26 12:24:21
Autor: jaNus
[ntg] ZGAGA
W dniu 26.11.2019 o 10:07, Janusz pisze:

Zacznij jeść migdały, serio, to pomaga.

Jako palacz^3 miałem kłopoty zbliżone, nieco innej natury:
upiorne zasychanie ust, śluzówka krzyczała o łyk wilgoci.

To żułem gumę, pomagało. Zalecam /sugarfree/ dowolnej marki

--
Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
https://myphone-explorer.en.softonic.com/  Free!

Data: 2019-11-26 16:48:24
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-26 o 12:24, jaNus pisze:
[...]

Powariowali z tym sugarfree.
A nie może być sugarfull?

Data: 2019-11-26 22:06:25
Autor: Queequeg
[ntg] ZGAGA
In pl.misc.elektronika robot <adresfalszywy@onet.pl> wrote:

Powariowali z tym sugarfree.
A nie może być sugarfull?

Wszystko jest już sugarfull. Nawet ketchup czy kiełbasa.

Data: 2019-11-27 00:48:18
Autor: andal
[ntg] ZGAGA
On Tue, 26 Nov 2019 22:06:25 +0000, Queequeg wrote:

In pl.misc.elektronika robot <adresfalszywy@onet.pl> wrote:

Powariowali z tym sugarfree.
A nie może być sugarfull?

Wszystko jest już sugarfull. Nawet ketchup czy kiełbasa.

albo cujier albo sol

chcesz 'organic', choduj sam, bedziesz zdrowszy i zaoszczedzisz $$

Data: 2019-11-26 16:47:29
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-26 o 10:07, Janusz pisze:
[...]

Wierzę.
Tak samo w kiszone ogórki i kapustę.
Po prostu chcę poznać jak najwięcej możliwych alternatyw.

Data: 2019-11-26 10:04:00
Autor: Robert Wańkowski
[ntg] ZGAGA
[...]

Z każdego po jednej tabletce? :-)

Robert

Data: 2019-11-26 16:51:22
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
[...]

A jak.
Potem można zwiększyć dawkę. :)

Data: 2019-11-25 20:22:46
Autor: abn140
[ntg] ZGAGA
Rennie

Waldek
matematyczne: niech no mamusia juz wy3,14erdala do siebie
chemiczne: wapno z lidla takie w tubie plastikowej.

Data: 2019-11-26 17:12:00
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-25 o 16:45, Waldemar pisze:
Am 25.11.2019 um 16:41 schrieb robot:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?
Rennie

Tak. Stosuję oczywiście ale rennie i manti to 7 min działa, nie więcej.
Za to działa od razu.
Manti smaczniejsze znacznie.

Data: 2019-11-27 01:24:49
Autor: sundayman
[ntg] ZGAGA

Tak. Stosuję oczywiście ale rennie i manti to 7 min działa, nie więcej.
Za to działa od razu.

Zostaw to i weź ten Dexilant. Właśnie Coca colę piję (ha tfu świństwo chemiczne :), zaraz sobie zjem czipsa i lata mi to i powiewa :)

Jak jeszcze było cieplej to zrobiłem sobie grilla - pierwszy raz od lat.
Kiełbaska (tfu zwłoki) + musztarda. Słone i ostre jak cholera. Obżarłem się jak idiota. Zero dolegliwości, poza oczywiście skutkami obżarstwa.

Jest jedna poważna wada tego leku - jak nie zapanujesz nad zachciankami, można przybrać na (roz)wadze.

Ale poza tym - od tych 2 miesięcy mam taką radochę, że nie masz pojęcia :)

Data: 2019-11-27 00:51:45
Autor: andal
[ntg] ZGAGA
On Wed, 27 Nov 2019 01:24:49 +0100, sundayman wrote:

[...]

:)

radoche mozna miec nawet bedac chorym na raka

polecam muszynianke zamiast coli

Data: 2019-11-27 12:01:48
Autor: sundayman
[ntg] ZGAGA

radoche mozna miec nawet bedac chorym na raka

tak, ale krótko :)

polecam muszynianke zamiast coli

  też lubię. To najlepsza woda.

Data: 2019-11-27 09:52:15
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-27 o 01:24, sundayman pisze:

[...]

No to idealnie. Bo ja akurat na odwrót - za chudy jestem i chce zgrubieć.

Data: 2019-11-27 09:57:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
[ntg] ZGAGA
Hello robot,

Wednesday, November 27, 2019, 9:52:15 AM, you wrote:

[...]

Jest jedna poważna wada tego leku - jak nie zapanujesz nad zachciankami, można przybrać na (roz)wadze.
No to idealnie. Bo ja akurat na odwrót - za chudy jestem i chce zgrubieć.

Ożeń się - szybko poleci.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-27 10:16:13
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
[...]

To już testowałem. Były skutki uboczne ;)

Data: 2019-11-27 13:24:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
[ntg] ZGAGA
Hello robot,

Wednesday, November 27, 2019, 10:16:13 AM, you wrote:

[...]

Za krótko - moja waga po 34 latach się podwoiła!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-27 13:29:40
Autor: Robert Wańkowski
[ntg] ZGAGA
[...]

A to idzie liniowo?

Robert

Data: 2019-11-27 15:07:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
[ntg] ZGAGA
Hello Robert,

Wednesday, November 27, 2019, 1:29:40 PM, you wrote:

[...]

Mam wrażenie, że wykładniczo.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-27 12:02:47
Autor: sundayman
[ntg] ZGAGA

Ożeń się - szybko poleci.

Czyli dobrze się domyślam, dlaczego ni cholery nie mogę schuść...

Data: 2019-11-27 12:17:26
Autor: Dariusz Dorochowicz
[ntg] ZGAGA
W dniu 27.11.2019 o 12:02, sundayman pisze:

Ożeń się - szybko poleci.

Czyli dobrze się domyślam, dlaczego ni cholery nie mogę schuść...

Dokładnie. Albo dostajesz dobrze jeść itd i jest fajnie albo nie i
musisz się odstresować - wiadomo jak.
Jak nie kombinować - zawsze d..a duża ;)
Poza tym jesteś manipulowany -  żeby nie wyszło że jesteś szczuplejszy.

Pozdrawiam

DD

Data: 2019-11-27 22:48:59
Autor: sundayman
[ntg] ZGAGA

Dokładnie. Albo dostajesz dobrze jeść itd i jest fajnie albo nie i
musisz się odstresować - wiadomo jak.

Cieszę się, że nie jestem w tym sam :)

Jak nie kombinować - zawsze d..a duża ;)
Poza tym jesteś manipulowany -  żeby nie wyszło że jesteś szczuplejszy.

To dlatego ona mnie klepie po bębnie i mówi "mój misiu ty !".

A w środku sobie myśli : "O! I to jest grubas wstrętny. To jest otyłość i nadwaga. Niepoczebnie się przejmuję i odchudzam nonstop. "

Ona co chwila ma jakąś dietę, którą sobie tam gdzieś zamawia i jej przynoszą. I ona mi połowę tych dań oddaje jak je coś nie odpowiada albo jest za dużo. Ja głupi to zżeram bo sobie myślę, że skoro to niby odchudzające jest, to przecież spoko. Potem oczywiście muszę się dopchać czymś innym, bo to są jakieś kiełki albo inne rośliny w ilości żenującej.

Data: 2019-11-27 23:31:45
Autor: Grzegorz Kurczyk
[ntg] ZGAGA
W dniu 27.11.2019 o 22:48, sundayman pisze:

[...]

Jak sobie policzysz BMI, to wyjdzie, że to nie jest nadwaga tylko niedowzrost ;-)

Grzegorz

Data: 2019-11-28 00:05:54
Autor: PiteR
[ntg] ZGAGA
na pl.misc.samochody.prawo Grzegorz Kurczyk pisze tak:

Jak sobie policzysz BMI, to wyjdzie, że to nie jest nadwaga tylko niedowzrost ;-)

miszcz :)

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-11-28 13:21:05
Autor: Dariusz Dorochowicz
[ntg] ZGAGA
W dniu 27.11.2019 o 23:31, Grzegorz Kurczyk pisze:
[...]

Dokładnie się z tym zgadzam.

Pozdrawiam

DD

Data: 2019-11-28 13:10:36
Autor: Queequeg
[ntg] ZGAGA
In pl.misc.elektronika sundayman <sundayman@poczta.onet.pl> wrote:

Ona co chwila ma jakąś dietę, którą sobie tam gdzieś zamawia i jej przynoszą. I ona mi połowę tych dań oddaje jak je coś nie odpowiada albo jest za dużo.

Też tak miałem. A potem odkryłem ntfy.pl (dieta z dostawą z wyborem posiłków). Teraz już nie oddaję :)

Tylko pomidorki koktajlowe oddaję, bo wrzucają ich tam tyle, że już patrzeć na nie nie mogę. Ile można.

Data: 2019-11-28 13:20:26
Autor: Dariusz Dorochowicz
[ntg] ZGAGA
W dniu 27.11.2019 o 22:48, sundayman pisze:

Dokładnie. Albo dostajesz dobrze jeść itd i jest fajnie albo nie i
musisz się odstresować - wiadomo jak.

Cieszę się, że nie jestem w tym sam :)

Można powiedzieć, że nawet bardzo nie jesteś sam.

[...]

No właśnie, to tak jak my patrzymy w telewizor i mówimy "jak to dobrze
że to nie nas spotkało".

[...]

O to właśnie chodzi. Tyle, że to niekoniecznie jest świadome działanie,
ale one tak mają. Ja musiałem długo walczyć, jest lepiej, ale na wagę
wolę wchodzić bez świadków, inaczej jest to traktowane prawie jak
prowokacja ;)

Pozdrawiam

DD

Data: 2019-11-27 20:17:13
Autor: andal
[ntg] ZGAGA
On Wed, 27 Nov 2019 09:57:33 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

nie wiadomo, to zalezy od zgagi

Data: 2019-11-27 00:25:21
Autor: jerzu.xyz
[ntg] ZGAGA
On Mon, 25 Nov 2019 16:45:14 +0100, Waldemar
<waldemar@zedat.fu-berlin.de> wrote:

Rennie

Owocowy. Po mietowym mam jeszcze większą zgagę ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-11-25 17:34:57
Autor: pueblo
[ntg] ZGAGA
Witaj robot, 25 lis 2019 w news:5ddbf61a$0$538$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:

Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?
Nigdy nic na to nie brałem, bo nie miewam. Jak masz za często(a chyba masz - skoro aż tu piszesz), to lepiej idź z tym do konowała, bo to może być objaw czegoś gorszego.

Data: 2019-11-25 18:39:36
Autor: Janusz
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-25 o 16:41, robot pisze:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?
Migdały.

--
Janusz

Data: 2019-11-25 19:14:36
Autor: Robert Wańkowski
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-25 o 18:39, Janusz pisze:
W dniu 2019-11-25 o 16:41, robot pisze:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?
Migdały.

Wyciąć? :-)

Robert

Data: 2019-11-25 19:21:16
Autor: 'TomN'
[ntg] ZGAGA
Robert Wańkowski w <news:5ddc1a0b$0$17353$65785112news.neostrada.pl>:

[...]
Olać.

Truskawki i szampan -- spożyć z lubą, po pozbyciu sie "zgagi"

--
'Tom N'

Data: 2019-11-26 10:05:55
Autor: Janusz
[ntg] ZGAGA
[...]

Zjeść :) kilka migdałów wystarczy.

--
Janusz

Data: 2019-11-26 16:52:38
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-26 o 10:05, Janusz pisze:
[...]

To i cenowo znacznie lepiej wyjdzie. Wypróbuję.

Data: 2019-11-25 21:40:40
Autor: Jacek
[ntg] ZGAGA
W dniu 25.11.2019 o 16:41, robot pisze:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?
Stary, niezawodny i szybko działający środek: soda oczyszczona
Jacek

Data: 2019-11-25 22:04:58
Autor: Waldek
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-25 o 16:41, robot pisze:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?

Chyba najlepszy to zmiana diety :)

Zaś z chemii to albo doraźne - zobojętnianie zasadą kwasu żółądkowego np. Rennie, albo blokery inhibitorów pompy protonowej
czyli środki powodujące mniejszą produkcje tegoż kwasiora ;)

Data: 2019-11-25 22:34:11
Autor: andal
[ntg] ZGAGA
On Mon, 25 Nov 2019 22:04:58 +0100, Waldek wrote:

[...]

kiszone ogorki, kiszona kapusta

Data: 2019-11-25 22:39:38
Autor: Uncle Pete
[ntg] ZGAGA
On 2019-11-25 16:41, robot wrote:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?

Manti.

Data: 2019-11-25 23:06:10
Autor: PiteR
[ntg] ZGAGA
na pl.misc.samochody.prawo robot pisze tak:

Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?

Zgagę to trzeba mieć stwierdzoną przez gastroskopię
bo można się zdziwić letko.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-11-26 17:08:44
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-26 o 00:06, PiteR pisze:
na pl.misc.samochody.prawo robot pisze tak:

Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?

Zgagę to trzeba mieć stwierdzoną przez gastroskopię
bo można się zdziwić letko.

Zdaję sobie sprawę, że mogę źle nazywać moje dolegliwości.

Data: 2019-11-26 23:34:10
Autor: PiteR
[ntg] ZGAGA
[...]

Takimi tabletkami można sobie przymaskować raka.

Refluks stwierdza lekarz. Ma pan refluks tu są tabletki albo nie ma pan refluksu szukamy dalej przyczyny.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-11-27 00:41:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
[ntg] ZGAGA
Hello PiteR,

Wednesday, November 27, 2019, 12:34:10 AM, you wrote:

[...]

Zdaję sobie sprawę, że mogę źle nazywać moje dolegliwości.
Takimi tabletkami można sobie przymaskować raka.
Refluks stwierdza lekarz. Ma pan refluks tu są tabletki albo nie ma pan
refluksu szukamy dalej przyczyny.

Nie tylko reflux. Również zapalenie żołądka i okolic. Osłonowo przy
niektórych lekach. Podczas eradykacji helicobacter p.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-27 17:02:45
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-27 o 00:34, PiteR pisze:
[...]

Ja i tak będę miał już dużo raków od różnych rzeczy które spożywam,
to jeden mi nie robi różnicy.

Data: 2019-11-27 20:15:47
Autor: andal
[ntg] ZGAGA
On Wed, 27 Nov 2019 17:02:45 +0100, robot wrote:

[...]

a zycie robi ci roznice?

Data: 2019-11-28 00:01:59
Autor: PiteR
[ntg] ZGAGA
[...]

Nie zdążysz mieć dużo.

Tabletki przeciwbólowe i inne takie przyklepywacze
to autostrada na cmentarz.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-11-26 00:00:45
Autor: sundayman
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-25 o 16:41, robot pisze:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?

Ok, ja ci powiem co mnie pomogło. Nie wiem co masz u siebie - u mnie to generalnie coś a'la nadkwasota - zarzucanie do przełyku, rura pali jak cholera. Gorzej kiedy się leży. Nie daj bóg jakieś rzeczy w rodzaju wino - tego praktycznie już nie mogłem pić.

Przez całe lata brałem Bioprazol. Próbowałem ranigasty i inne cudawianki. Efekty słabe.

I teraz uwaga : kolega z takimi samymi problemami polecił mi DEXILANT 30mg.

Koleś w aptece mówił, że to właściwie to samo itp itd.
ALe mówię - chcę spróbować. I spróbowałem. 1 tabletka na dobę w dowolnym momencie.

Używam 2-gi miesiąc - i zapomniałem, że kiedyś mi coś dolegało. Mogę jeść i pić co chcę. Mogę przed snem wypić wino - kiedyś obudziłbym się z bólem przełyku. Dziś - najwyżej z bólem głowy jak przesadzę.

Gdyby sam nie sprawdził, to bym nie wierzył. Gość mi to polecał od roku a ja oczywiście byłem sceptyczny. Błąd - po prostu odżyłem.

Jak zapomnę któregoś dnia wziąć to nie ma problemu, nic się nie dzieje.
Nie wiem co by było gdybym na dłużej odstawił.

Data: 2019-11-26 00:02:35
Autor: sundayman
[ntg] ZGAGA

I teraz uwaga : kolega z takimi samymi problemami polecił mi DEXILANT 30mg.

zapomniałem - to jest na receptę niestety. Chyba, że masz znajomego farmaceutę ;)

Data: 2019-11-26 18:43:28
Autor: wowa
[ntg] ZGAGA
I teraz uwaga : kolega z takimi samymi problemami polecił mi DEXILANT 30mg.

zapomniałem - to jest na receptę niestety. Chyba, że masz znajomego farmaceutę ;)

Zacheciłeś mnie do wykonania kilku kliknięć, ich wynik jest co najmniej zaskakujący.
"Możliwe działania niepożądane:
Często: ból głowy, biegunka, bóle brzucha, nudności, dyskomfort w jamie brzusznej, wzdęcia, zaparcia.
Niezbyt często: złamania kości biodrowej, kości nadgarstka lub kręgosłupa, bezsenność, depresja, zawroty głowy, zaburzenia smaku, nadciśnienie tętnicze, uderzenia gorąca, kaszel, wymioty, suchość w jamie ustnej, nieprawidłowe wyniki badań czynnościowych wątroby, pokrzywka, świąd, wysypka, astenia, zaburzenia łaknienia.
Rzadko: omamy słuchowe, drgawki, parestezje, zaburzenia widzenia, zawroty głowy."
całość tu: https://www.apteka-melissa.pl/produkt/dexilant-60-mg-28-kaps-o-zmodyfikowanym-uwalnianiu,15453.html
Pierwsze słysze o tabletkach co łamią kregosłup!
Wojtek

Data: 2019-11-26 18:46:29
Autor: Robert Wańkowski
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-26 o 18:43, wowa pisze:
Pierwsze słysze o tabletkach co łamią kregosłup!

Może moralny? ;-)

Robert

Data: 2019-11-27 00:04:35
Autor: sundayman
[ntg] ZGAGA

Pierwsze słysze o tabletkach co łamią kregosłup!

Może moralny? ;-)

Ech, obśmiałem się :)
Co do "skutków ubocznych" - dlatego staram się za bardzo nie przejmować ulotkami, bo czasem od samego czytania można się ciężko rozchorować.
U mnie w każdym razie nic nie wystąpiło z cytowanych atrakcji.

Data: 2019-11-26 19:18:54
Autor: Paweł Pawłowicz
[ntg] ZGAGA
W dniu 26.11.2019 o 18:43, wowa pisze:
[..]
Pierwsze słysze o tabletkach co łamią kregosłup!

Prawdopodobnie odwapnienie.

P.P.

Data: 2019-11-27 00:21:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
[ntg] ZGAGA
Hello wowa,

Tuesday, November 26, 2019, 6:43:28 PM, you wrote:

[...]

Osteoporoza...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-26 09:31:31
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-26 o 00:00, sundayman pisze:
[...]

Identycznie u mnie.

[...]

No to trzeba wypróbować.
Dzięki.

Data: 2019-11-26 11:53:54
Autor: sirapacz
[ntg] ZGAGA

Koleś w aptece mówił, że to właściwie to samo itp itd.
ALe mówię - chcę spróbować. I spróbowałem. 1 tabletka na dobę w dowolnym momencie.

Też miałem tak z lekiem zawierającym kodeinę. Musiałem wyhamować suchy kaszel przed operacją i nic nie działało. Brałem coś (codipar?) i nic. Famaceutka poleciłam mi thiocodin, mówiąc że to "to samo" lub "prawie to samo" i mówiąc, że ma identyczne działanie. Jeden (w tej samej dawce) nie robił na mnie żadnej różnicy a drugi działa bezbłędnie.

Nie wiem dlaczego - efekt placebo odpada.

Data: 2019-11-26 12:36:44
Autor: jaNus
[ntg] ZGAGA
W dniu 26.11.2019 o 11:53, sirapacz pisze:
efekt placebo odpada

Oooo, nie doceniasz go, stanowczo! Palnę wykładzik:

W badaniach nad lekami wyszło ewidentnie, że placebo ma skuteczność /cosik/ 50%, *pięćdziesiąt*!
{ acz metodyki wyznaczanie tegoż nie znam, wiedzy 0! }
Natomiast gdy testowany lek wykazuje skuteczność raptem (chyba) o 10% większą, to natychmiast idzie do badań "rozwojowych". Pomyśl, zastanów się, pogłówkuj!

Bowiem te liczby mówią dobitnie, że każda, *każda* choroba, przynajmniej w jakiejś PRZEWAŻAJĄCEJ jednak części, tkwi *w głowie*!
Tak, tak, tak-tak-tak-tak!

Jakiś lekarz, człek mądry, i obdarzony humorem, tak sobie z tego "fraszkował":
/to choroba przywołuje... bakterie/!

Data: 2019-11-26 16:58:45
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-26 o 12:36, jaNus pisze:
[...]

Nie wiem nawet czy przypadkiem placebo nie ma wiekszej skuteczności niz sporo lekow.

Czytałem nawet o takim badaniu skutecznośći placebo, że osobom badanym
w ramach testu mówiono kiedy bierze placebo a kiedy prawdziwy lek.
Tak zeby pacjent zawsze wiedział. I okazało się ze to nie ma znaczenia, czy pacjent
wiedział czy nie. Placebo działało i tak.

Data: 2019-11-26 13:38:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
[ntg] ZGAGA
Hello sirapacz,

Tuesday, November 26, 2019, 11:53:54 AM, you wrote:

[...]

Codipar to czysty paracetamol.

Famaceutka poleciłam mi thiocodin, mówiąc że to "to samo" lub "prawie to
samo" i mówiąc, że ma identyczne działanie.

Thiocodin to kodeina+sulfogwajakol. Nie ma nic wspólnego z Codiparem.

Jeden (w tej samej dawce) nie robił na mnie żadnej różnicy a drugi działa bezbłędnie.

Thiocodin jest skutecznym środkiem przeciwkaszlowym. Kiedyś był
jeszcze Toclase

Data: 2019-11-28 13:12:56
Autor: Queequeg
[ntg] ZGAGA
In pl.misc.elektronika RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Thiocodin jest skutecznym środkiem przeciwkaszlowym.

A w większej dawce też narkotycznym. Kinderćpuny to biorą. Acodin, Thiocodin i coś jeszcze.

Data: 2019-11-28 18:40:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
[ntg] ZGAGA
Hello Queequeg,

Thursday, November 28, 2019, 2:12:56 PM, you wrote:

Thiocodin jest skutecznym środkiem przeciwkaszlowym.
A w większej dawce też narkotycznym. Kinderćpuny to biorą. Acodin,
Thiocodin i coś jeszcze.

Ostatnio jakieś dzieciaki zginęły ćpając dezodorant. Zakazać
dezodorantów?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-26 14:46:44
Autor: Paweł Pawłowicz
[ntg] ZGAGA
W dniu 26.11.2019 o 00:00, sundayman pisze:
[...]
Koleś w aptece mówił, że to właściwie to samo itp itd.

Nawet, jeśli substancja jest ta sama, dawka może być inna (Polopiryna vs Aspiryna). Ponadto forma preparatu (na przykład wielkość kryształów substancji aktywnej) ma duży wpływ na biodostępność. Jest to spory problem w przypadku leków generycznych. Niektóre działają równie dobrze jak autentyki, inne nie.

P.P.

Data: 2019-11-26 15:49:41
Autor: J.F.
[ntg] ZGAGA
Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ddd2cc5$0$542$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 26.11.2019 o 00:00, sundayman pisze:
[...]
Koleś w aptece mówił, że to właściwie to samo itp itd.

Nawet, jeśli substancja jest ta sama, dawka może być inna (Polopiryna vs Aspiryna).

W jakim sensie inna ? Oba leki podaja zawartosc substancji czynnej,
i wydaje mi sie, ze byla podobna.
Ile powinno sie dawac, to temat na dlugie dyskusje - Bayer chyba robi rozne tabletki.

[...]

Albo dzialaja tak samo dobrze, ale przedstawiciel medyczny mowi, ze sa rozne czynniki powodujace, ze generyk nie zawsze dziala dobrze :-P

Zreszta kto wie - moze i np ma racje .. dla 1% pacjentow, ktorzy sa jakos specyficzni.

J.

Data: 2019-11-26 16:05:37
Autor: Paweł Pawłowicz
[ntg] ZGAGA
W dniu 26.11.2019 o 15:49, J.F. pisze:
[...]

Podobna != Identyczna

P.P.

Data: 2019-11-26 17:04:17
Autor: robot
[ntg] ZGAGA
[...]

O, dobrze.
Ty chemik jesteś, to przy okazji odpowiesz mi na pytanie (właściwie juz odpowiedziałeś), które zadaję sobie całe życie.
Czym się różni Polopiryna i Aspiryna?

Data: 2019-11-26 17:41:39
Autor: Paweł Pawłowicz
[ntg] ZGAGA
W dniu 26.11.2019 o 17:04, robot pisze:
[...]

Polopiryna 400mg
Aspiryna 500mg.

Producent substancji aktywnej jest ten sam. Z Polski jedzie w beczkach do Niemiec lub Szwajcarii i tam są robione tabletki. W Starogardzie jest jedyna w Europie fabryka produkująca kwas acetylosalicylowy dla Bayera. Mniejsza dawka w Polopirynie jest częścią umowy z Bayerem.
Tak nawiasem, w czasie embargo w stanie wojennym była dyspensa na import z Polski dwóch produktów: helu i kwasu acetylosalicylowego :-)

P.P.

Data: 2019-11-26 17:53:58
Autor: J.F.
[ntg] ZGAGA
Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ddd55c2$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A ta fabryka to wlasnosc polska czy Bayera ?
I Bayer nie ma juz swojej fabryki gdzies w Niemczech ?

Mniejsza dawka w Polopirynie jest częścią umowy z Bayerem.
Tak nawiasem, w czasie embargo w stanie wojennym była dyspensa na import z Polski dwóch produktów: helu i kwasu acetylosalicylowego :-)

A trzeciej na wegiel nie bylo ?
Przeciez jakos musielismy splacac zadluzenie zachodnim bankom :-)

A polska wodka, szynka, maszyny ?

J.

Data: 2019-11-26 22:29:32
Autor: Krzysztof Gajdemski
[ntg] ZGAGA
Jest Tue, 26 Nov 2019 17:41:39 +0100, Paweł Pawłowicz pisze:
[...]

Bardzo ciekawe. Wiadomo od kiedy +/- Polpharma jest wyłącznym
producentem kwasu acetylosalicylowego dla Bayera?

Tak nawiasem, w czasie embargo w stanie wojennym była dyspensa na
import z Polski dwóch produktów: helu i kwasu acetylosalicylowego :-)

A dlaczego hel? Też byliśmy potentatem?

      k.

Data: 2019-11-26 23:47:03
Autor: Paweł Pawłowicz
[ntg] ZGAGA
W dniu 26.11.2019 o 23:29, Krzysztof Gajdemski pisze:
[...]
Bardzo ciekawe. Wiadomo od kiedy +/- Polpharma jest wyłącznym
producentem kwasu acetylosalicylowego dla Bayera?

Od dawna, ale nie wiem dokładnie.
Nie jest wyłącznym producentem, mają dwie fabryki w USA, produkują też w Chinach. Więc pewnie nas wykończą :-(

Tak nawiasem, w czasie embargo w stanie wojennym była dyspensa na
import z Polski dwóch produktów: helu i kwasu acetylosalicylowego :-)

A dlaczego hel? Też byliśmy potentatem?

I jesteśmy. Większość helu w Europie to polski hel.

P.P.

Data: 2019-11-27 00:07:49
Autor: sundayman
[ntg] ZGAGA

I jesteśmy. Większość helu w Europie to polski hel.

Zaraz zaraz, bo to mnie naprowadziło na ciekawy trop.
Czyli - w Smoleńsku ten hel - to też nasz mógł być ??

Data: 2019-11-27 00:18:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
[ntg] ZGAGA
Hello robot,

Tuesday, November 26, 2019, 5:04:17 PM, you wrote:

[...]

Ma jedną nóżkę bardziej.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-28 13:16:02
Autor: Queequeg
[ntg] ZGAGA
In pl.misc.elektronika robot <adresfalszywy@onet.pl> wrote:

Ty chemik jesteś, to przy okazji

Jak już jesteśmy przy "ty chemik jesteś" i w offtopie, to ja mam taki temat :) Odkryłem to przypadkiem po trawieniu płytki, jak chciałem rozpuścić fotopolimer.

Roztwór B327, użyty (z nieużytym, bez rozpuszczonej miedzi, nie działa). Do tego kret w granulkach. Może być "woda kretowa" (z już rozpuszczonym kretem).

Bardzo szybko robi się wtedy intensywnie czarny osad. Wrzucenie granulki kreta też powoduje, że granulka momentalnie robi się czarna. Mam też wrażenie, że reakcja jest egzotermiczna. Wydziela się też silnie wonny gaz (chlor?).

Coś się wtedy chyba utlenia, ale co, jak i dlaczego? Jaka jest reakcja?

Data: 2019-11-28 18:41:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
[ntg] ZGAGA
Hello Queequeg,

Thursday, November 28, 2019, 2:16:02 PM, you wrote:

In pl.misc.elektronika robot <adresfalszywy@onet.pl> wrote:
Ty chemik jesteś, to przy okazji
Jak już jesteśmy przy "ty chemik jesteś" i w offtopie,

I na dokladkę w zupełnie niepotrzebnym crosspoście.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-12-02 18:45:42
Autor: Paweł Pawłowicz
[ntg] ZGAGA
W dniu 28.11.2019 o 14:16, Queequeg pisze:
[...]

Alkalizacja powoduje wytrącenie żelowatego, niebieskiego wodorotlenku miedzi. Alkalizacja powoduje również rozkład nadsiarczanu. Wydzielające się przy tym się ciepło podgrzewa roztwór, co powoduje rozkład wodorotlenku miedzi do czarnego tlenku. Gaz to tlen, a właściwie aerozol tlenu i roztworu, stąd "zapach". Nawiasem mówiąc wdychanie tego aerozolu to zły pomysł. Złym pomysłem jest także alkalizacja nadtlenków, stają się niestabilne, i mogą zachować się niesympatycznie. Akurat nadsiarczan jest tu w miarę grzeczny, ale z nadtlenkiem wodoru już może nie być tak sympatycznie.

P.P.

Data: 2019-11-26 16:01:03
Autor: z
[ntg] ZGAGA
W dniu 2019-11-25 o 16:41, robot pisze:
Wycofali renigast ze sprzedaży.
Jakie macie sposoby na zgagę?

Takie specyfiki tylko jeszcze bardziej Ci rozregulują przewód pokarmowy.

To jest zalepianie plastrem tętnicy.

[ntg] ZGAGA