ŻONY PIERWZYCH SEKRETARZY PZPR

Data: 2010-02-22 18:21:07
Autor: Jadrys
ŻONY PIERWZYCH SEKRETARZY PZPR
W dniu 2010-02-22 14:19, cytryna pisze:
z Internetu:

Weź jakoś ustaw kodowanie bo trudno się zorientować o co chodzi w tych "krzakach".

Data: 2010-02-23 03:54:42
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Jadrys wrote:

W dniu 2010-02-22 14:19, cytryna pisze:
z Internetu:

Weź jakoś ustaw kodowanie bo trudno się zorientować o co chodzi w tych
"krzakach".

Jak to? To Thunderbird nie ma automatycznego rozpoznawania kodowania?
Myślałem, że ma.
--
Pit

Data: 2010-02-23 07:09:52
Autor: cytryna
ŻONY PIERWSZYCH SEKRETARZY PZPR
Jadrys wrote:

> "krzakach".

Jak to? To Thunderbird nie ma automatycznego rozpoznawania kodowania?
Myślałem, że ma.
-- Pit

Biedny Jadryś do dziś nie może się wyplątać z tych komunistycznych krzaków, które tak rania jego resztki uczuć do tow Lenina i Stalina. Kiepskie są te
kompy - pozostałości po gminnych komitetach PZPR.

Data: 2010-02-23 07:35:58
Autor: cytryna4
ŻONY PIERWSZYCH SEKRETARZY PZPR i innych kacyków

> [...]

kompy - pozostałości po gminnych komitetach PZPR.

cd. o kacykach i ich żonach w PRL.
NINA
Konwenanse chętnie łamał premier Józef Cyrankiewicz. Gustował w kobietach urodziwych i inteligentnych. Miał trzy żony. Pierwszą była Joanna Munk-
Leszczyńska, siostra słynnego reżysera filmowego Andrzej Munka. Ostatnią Krystyna Tempska – dentystka. Najdłużej – 21 lat – trwało jednak małżeństwo Cyrankiewicza z Niną Andrycz. Mawiano wówczas, że nie ma bardziej niedobranej pary. Ona, piękna, dystyngowana, wyniosła, imponująca wspaniałymi manierami. On, tęgi, łysy, sporo starszy, a jednocześnie chętnie korzystający z uciech życia. Miewał romanse i flirty, lubił dobrze zjeść i wypić, uwielbiał szybką jazdę samochodem. Nina Andrycz – królowa sceny polskiej, przyznawała ze skruchą, że nie jest dobrą małżonką, nie potrafi gotować i nie chce zrezygnować z aktorstwa. Po rozwodzie w wywiadach prasowych odmawiała odpowiedzi na pytania dotyczące byłego męża. Żartobliwie wyjaśniała, że Józef mieszka po sąsiedzku i skrycie czuwa. Józef Cyrankiewicz – najdłużej urzędujący premier w Polsce, więzień Auschwitz i Mauthausen, zmarł 20 stycznia 1989 roku.

WANDA
Mieczysław Rakowski – ostatni I sekretarz KC PZPR, gustował w kobietach z klasą. Ówcześni politycy zazdrościli mu najpierw małżeństwa ze słynną skrzypaczką Wandą Wiłkomirską, a później z aktorką Elżbietą Kępińską. Obie panie, podobnie jak Nina Andrycz, zachowały swoje nazwiska i podobnie jak Barbara Jaruzelska nie złożyły na małżeńskim ołtarzu swoich karier zawodowych.

DANUTA
Żona pierwszego demokratycznie wybranego prezydenta III RP Danuta Wałęsowa wybrała rolę cichej pierwszej damy. Do tego stopnia, że na czas kadencji męża odmówiła przeprowadzki do Belwederu, mieszkała nadal w Gdańsku i zajmowała się głównie wychowaniem dzieci. Ale czasy były już inne, Danuta Wałęsowa musiała pogodzić się z faktem, że bycie żoną prezydenta oznacza także obowiązki. Wzorem pierwszych dam z Zachodu założyła fundację charytatywną i zbierała pieniądze na pomoc dla potrzebujących. Nie nadawała jednak swojej społecznej działalności rozgłosu. Uznała najwyraźniej, że żonie głowy państwa najbardziej przystoi skromność.

JOLANTA
Jolanta Kwaśniewska, kobieta wykształcona i urodziwa, jest właściwie pierwszą żoną w zachodnim stylu. Zanim Aleksander Kwaśniewski został prezydentem, Jolanta prowadziła własny biznes – biuro obrotu nieruchomościami. Na czas kadencji zawiesiła tę działalność. Najwyraźniej jednak żyłka do interesów pozostała, przynosząc różne owoce akcji filantropijnych, zwłaszcza związanych z fundacją Porozumienie bez barier. Prezydentowa Kwaśniewska chętnie opowiada o swoim Olku. O małżeństwie z nim mówi czasem, że to rzecz, która najbardziej im się w życiu udała. Elektorat prezydenta uwielbiał Jolantę Kwaśniewską. Nie bez powodu podczas jednego z wieców wyborczych wznoszono okrzyki: „Teraz Olek, później Jola”. Cóż, politycznym graczom nie udało się jednak prezydentowej Kwaśniewskiej wykreować na prezydenta Jolę.

MARIA
Maria Kaczyńska nie chce naśladować Danuty Wałęsowej ani Jolanty Kwaśniewskiej: – Nie będę naśladować poprzednich Pierwszych Dam. Nie założę na pewno fundacji – zapowiada. – Będę robić to, co powinna Pierwsza Dama, najlepiej jak potrafię. Ale niech nikt nie oczekuje, że moje zdjęcia co tydzień będą się pojawiać na pierwszych stronach kolorowej prasy. Nie oznacza to jednak, że odmawiam pomocy. Interweniowałam już w sprawie likwidacji Kliniki Rehabilitacji Centrum Zdrowia Dziecka i trochę to pomogło, bo klinika istnieje do dziś – mówi. Interwencje Marii Kaczyńskiej pomogły, gdy chciano zlikwidować szpital dziecięcy w Rabce oraz wtedy, gdy z domu należącego do fundacji Sue Ryder zamierzano wyrzucić tamtejsze pensjonariuszki. Pierwsza Dama objęła również patronat m. in. nad Fundacją „Żyć z chorobą Parkinsona” i Stowarzyszeniem Pomocy Dzieciom „Gniazdo”.

Data: 2010-02-23 13:48:07
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-23 07:09, cytryna pisze:
Jadrys wrote:

[...]

Raczej biedna Ty cytryno, próbujesz coś przekazać, ale dla potencjalnych adwersarzy jest to nieczytelne.

Data: 2010-02-23 13:47:40
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-23 04:54, Pit Kowalski albo Nowak pisze:
Jadrys wrote:

[...]

Ma, jednak widać że tych wklejanek cytryny nie trawi.

ŻONY PIERWZYCH SEKRETARZY PZPR