ZR-7 Rozrząd?

Data: 2010-05-05 13:55:41
Autor: IvanoV
ZR-7 Rozrząd?
Witam

Od jakiegoś czasu z silnika mojego ZR-7 wydowbywają się podejrzane dźwięki, na ucho prawdopodobnie jest to luźny łąńcuch rozrządu. Hałas pojawia się w zakresie od 2 do 3 tys. obrotów, niezależnie czy to przy dodawaniu, czy ujmowaniu gazu.
Zastanawia mnie tylko jedno - dźwięk całkowicie znika po solindnym rozgrzaniu silnika. Solidnym, czyli np. gdy po normalnej jeździe motocykl pocyka jeszcze parę minut na postoju na jałowych obrotach.

Podpowiedzcie proszę czy takie obiawy są typowe dla luźnego łańcucha? Czy raczej spodziewać się czegoś innego?

-- -- -- -- --
IvanoV
ZR-7S

Data: 2010-05-05 12:23:52
Autor: AZ
ZR-7 RozrzÂąd?
On 2010-05-05, IvanoV <ivanov@op.pl> wrote:

Od jakiegoœ czasu z silnika mojego ZR-7 wydowbywaj¹ siê podejrzane dŸwiêki, na ucho prawdopodobnie jest to luŸny ³¹ùcuch rozrz¹du. Ha³as pojawia siê w zakresie od 2 do 3 tys. obrotów, niezale¿nie czy to przy dodawaniu, czy ujmowaniu gazu.

Co prawda ZZR 1200 ale to tez KHI - mam to samo. Napinacz rozrzadu w polowie,
zawory wyregulowane - na zimnym tyka. Zaczelo tak tykac przy przebiegu 20kkm,
przestalem sie przejmowac, po 20kkm bez zmian jak tykalo tak tyka. Tyka na tyle ze jadac wolno slychac to tykanie i juz. Sprawdz zawory i napinacz tzn.
ile mu jeszcze zostalo i jezdzij dalej ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-05-06 08:35:38
Autor: IvanoV
ZR-7 Rozrz?d?
I chyba tak zrobię.

Dzięki.

Data: 2010-05-05 13:52:44
Autor: Grzegorz Rogala
ZR-7 Rozrząd?
IvanoV pisze:

Zastanawia mnie tylko jedno - dźwięk całkowicie znika po solindnym rozgrzaniu silnika. Solidnym, czyli np. gdy po normalnej jeździe motocykl pocyka jeszcze parę minut na postoju na jałowych obrotach.
Powiem tak, jezeli nie rozrzad to sprawdz dokrecenie kolanek do glowicy. Swego czasu chcialem regulowac zawory bo "cykalo" a okazalo sie ze wystarczy sprawdzic te szpilki i po prostu dokrecic odpowiednim momentem.

--
pozdr
Rogal

Data: 2010-05-06 08:34:06
Autor: IvanoV
ZR-7 Rozrząd?
Sprawdziłem, szpilki były luźne. Dokręciłem, ale niestety to nie one dzwoniły :/

Ale dzięki za radę.

--
IvanoV
ZR-7S