Data: 2009-07-16 09:08:02 | |
Autor: Herald | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Po co im te wszytkie dane?
Permanentna inwigilacja :) http://infokolej.pl/printview.php?t=7107&start=0&sid=c49a95a207fdd636f7274a0e0893ef45 |
|
Data: 2009-07-16 07:35:51 | |
Autor: Olgierd | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Dnia Thu, 16 Jul 2009 09:08:02 +0200, Herald napisał(a):
Po co im te wszytkie dane?t=7107&start=0&sid=c49a95a207fdd636f7274a0e0893ef45 Częściowo nieaktualne: http://www.zw.com.pl/artykul/379872_ZTM_nie_moze_nas_sledzic_.html -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl <== [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu? ==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <== |
|
Data: 2009-07-16 09:38:45 | |
Autor: szerszen | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.07.16.07.35.50rudak.org... Częściowo nieaktualne: no wlasnie, tylk oeczesciowo, czyli jak dobrze rozumiem, jesli nie chce podac ztm swoich danych, to o karcie miejskiej moge zpomniec i nie ma sily zmusic ich do wydania mi takiej karty bez podawania danych osobowych? |
|
Data: 2009-07-16 10:05:32 | |
Autor: Herald | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Dnia Thu, 16 Jul 2009 09:38:45 +0200, szerszen napisał(a):
Częściowo nieaktualne: Częściowo to znaczy że (jeżeli ZTM się nie odwoła) - będą zmuszeni do usunięcia powiązań w bazie danych ze zdjęciem, z danymi o "przejściach przez bramki" itp. Ale zarąbiste jest to że bilety są tylko w postaci karty - papierowych już nie ma dostępnych w ofercie. czyli jesteś skazany na podanie swoich danych wymaganych do uzyskania karty. Chyba ze przerzucisz się na taksówki ;) |
|
Data: 2009-07-16 10:12:13 | |
Autor: spp | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Herald pisze:
Ale zarąbiste jest to że bilety są tylko w postaci karty - papierowych już Ale tylko okresowe. -- spp |
|
Data: 2009-07-16 10:12:43 | |
Autor: szerszen | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:orx9kodq2vbo$.1i6fltok4kp3v.dlg40tude.net... Częściowo to znaczy wiem co to znaczy Ale zarąbiste jest to że bilety są tylko w postaci karty - papierowych już i o to wlasnie pytalem |
|
Data: 2009-07-16 11:14:29 | |
Autor: piotr [trzykoty] | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał Częściowo nieaktualne: W sumie dobrze, dane są bezpieczne. Ale... Jak przewoźnik ma dostosować rozkład do potrzeb klientów nie mając danych o ich przesiadkach. Tzn. jakby wiedzieli, że w relacji A-B jedzie ileś tam osób, które to potem te same osoby jadą w B-C to mogliby wprowadzić np. linię relacji A-C. Oczywiście możnaby pomyśleć o jakiś zaanonimizowanym systemie zbierania tych danych, np. z losowymi identyfikatorami kart umiejscowionymi w ich chipach, które to nie byłby w żadnym systemie wiązane z danymi osobowymi. |
|
Data: 2009-07-16 11:17:31 | |
Autor: szerszen | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "piotr [trzykoty]" <trzykoty.usunto.@o2.pl> napisał w wiadomości news:h3mr1j$2rg$1okapi.ict.pwr.wroc.pl... Jak przewoźnik ma dostosować rozkład do potrzeb klientów nie mając danych o ich przesiadkach. ale w czym widzisz problem? kazda karta ma, albo moze miec swoj numer indwyidualny i wiadomo jak sie porusza, nie potrzeba do tego danych personalnych |
|
Data: 2009-07-16 11:25:19 | |
Autor: piotr [trzykoty] | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał ale w czym widzisz problem? Tak, ale jak ZTM chce mieć możliwość wydawania duplikatów, np. po zgubieniu czy kradzieży to musi wiedzieć jaką kartę i komu ma anulować i zastąpić nową. Stąd konieczne jest ich powiązanie. Z drugiej strony też chce mieć dane o obciążeniu i przesiadkach, a to już z przyczyn ochrony danych budzi wątpliwości. To nie jest kwestia jednego powodu, a kilku. Trzeba coś wymyślić, aby pogodzić wszystkie wymagania. |
|
Data: 2009-07-16 09:49:53 | |
Autor: Olgierd | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Dnia Thu, 16 Jul 2009 11:25:19 +0200, piotr [trzykoty] napisał(a):
ale w czym widzisz problem? Zaraz zaraz, to klient powinien "móc chcieć" i wówczas może "musieć dać". Jak pasażera nie obchodzi możliwość wytworzenia duplikatu, powinien mieć możliwość odmówienia podania tych danych. Najwyżej wówczas nie będzie mógł składać reklamacji tego rodzaju. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl <== [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu? ==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <== |
|
Data: 2009-07-16 11:59:00 | |
Autor: szerszen | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "piotr [trzykoty]" <trzykoty.usunto.@o2.pl> napisał w wiadomości news:h3mrlv$464$1okapi.ict.pwr.wroc.pl... Tak, ale jak ZTM chce mieć możliwość wydawania duplikatów, np. po zgubieniu czy kradzieży to musi wiedzieć jaką kartę i komu ma anulować i zastąpić nową. ale po grzyba? jak zgubie to sobie wyrobie nowa, na co mi duplikat |
|
Data: 2009-07-16 12:02:02 | |
Autor: piotr [trzykoty] | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał ale po grzyba? Po to, żeby nie przepadła Ci suma, którą zebrałeś na pierwszej karcie. |
|
Data: 2009-07-16 12:03:35 | |
Autor: szerszen | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "piotr [trzykoty]" <trzykoty.usunto.@o2.pl> napisał w wiadomości news:h3mtqr$8mr$1okapi.ict.pwr.wroc.pl... Po to, żeby nie przepadła Ci suma, którą zebrałeś na pierwszej karcie. to tez sie da zalatwic bez podawania danych osobowych, a nawet jesli przepadnie, to jest to konsekwencja mojej decyzji niecheci podawania swoich danych kazdemu patafianowi ktoremu wydaje sie ze sa mu niezbednie potrzebne |
|
Data: 2009-07-16 12:13:18 | |
Autor: piotr [trzykoty] | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
....możesz zgłosić taką chęć ewentualnego duplikatu...
....mogą być też bilety imienne... ich nie da się zorganizować bez danych osobowych... ....Ale moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest budowa takiego systemu, który zbiera dane o ruchu dla przwoźnika w sposób zanonimizowany, a dane osobowe przechowuje dla biletów (bez łączenia z ruchem), gdy ktoś je podał niż dzielenie ludzi: na tych co wyrażą zgodę i nie wyrażą a o tych pierwszych będzie zbierane wszystko, łącznie z numerem wagonu tramwaju, w którym kichneli. |
|
Data: 2009-07-16 13:36:08 | |
Autor: szerszen | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "piotr [trzykoty]" <trzykoty.usunto.@o2.pl> napisał w wiadomości news:h3mug0$9sp$1okapi.ict.pwr.wroc.pl... ...mogą być też bilety imienne... ich nie da się zorganizować bez danych osobowych... jakos do tej pory nie bylo z tym problemu, dziwne :) |
|
Data: 2009-07-16 11:26:18 | |
Autor: Liwiusz | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
piotr [trzykoty] pisze:
I tak nikt nie kasuje karty podczas każdego przejazdu, więc ZTM nie ma jak zbierać tego typu danych. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-07-16 11:30:30 | |
Autor: piotr [trzykoty] | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał I tak nikt nie kasuje karty podczas każdego przejazdu, więc ZTM nie ma jak zbierać tego typu danych. No to o co ta awantura z geolokalizacją i inwigilacją pasażerów...? Są miasta w Polsce, gdzie trzeba karty kasować w każdym pojeździe, tak wiec problem może dotyczyć szerszego spektrum miast. |
|
Data: 2009-07-16 11:31:38 | |
Autor: Liwiusz | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
piotr [trzykoty] pisze:
Zawsze się znajdzie ktoś przewrażliwiony :) Są miasta w Polsce, gdzie trzeba karty kasować w każdym pojeździe, tak wiec problem może dotyczyć szerszego spektrum miast. Poważnie są takie miasta? Jakie? -- Liwiusz |
|
Data: 2009-07-16 11:37:36 | |
Autor: piotr [trzykoty] | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w Poważnie są takie miasta? Jakie? Częstochowa http://www.zycie.czest.pl/modules/show.php?id=1252 |
|
Data: 2009-07-16 11:41:43 | |
Autor: Liwiusz | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
piotr [trzykoty] pisze:
"Pokazywać biletu kierowcy, zamiast tego muszą ją jednak skasować, mogą więc wsiadać wszystkimi drzwiami. Za nie skasowanie karty będzie groziła kara jak za jazdę bez ważnego biletu." Bardzo nieprzyjemnie miasto, jak widać. W dodatku argument o możliwości układania rozkładów jazdy na podstawie skasowanych kart jest mocno naciągany. Chyba, że oprócz kasowania przy wsiadaniu wprowadzimy kasowanie przy wysiadaniu. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-07-22 08:19:54 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Liwiusz napisał(a) :
Bardzo nieprzyjemnie miasto, jak widać. W dodatku argument o możliwości układania rozkładów jazdy na podstawie skasowanych kart jest mocno naciągany. Chyba, że oprócz kasowania przy wsiadaniu wprowadzimy kasowanie przy wysiadaniu. Jak w Radomsku http://www.mpk-radomsko.pl/?q=mpk/karta Kaliszu http://www.kla.com.pl/page.php?id=Karta%20elektroniczna%20KLA i pewnie innych miastach -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x78E9C79E |
|
Data: 2009-07-22 08:21:57 | |
Autor: Liwiusz | |
ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania | |
Zbynek Ltd. pisze:
Liwiusz napisał(a) : Ale nie są to karty, które działają przez określony czas bez względu na ilość przejazdów, tylko umożliwiają określoną liczbę i czas skorzystań. -- Liwiusz |
|