ZUS Rp18 -- wypłata niezrealizowanych ś wiadczeń -- kilka pytań

Data: 2009-05-17 09:49:01
Autor: Tomaszek
ZUS Rp18 -- wypłata niezrealizowanych ś wiadczeń -- kilka pytań
Mój zmarły ojciec z ZUS'u pobierał rentę inwalidzką I grupy. Rentę miał przyznaną dożywotnio. Po niespełna miesiącu od jego śmierci ZUS przysłał do mnie następujące pismo:

http://img36.imageshack.us/img36/9839/zus.jpg

wraz z tym pismem przysłał do wypełnienia druk ZUS Rp-18 ( wniosek o wypłatę niezrealizowanych świadczeń emerytalno-rentowych )

www.zus.pl/pliki/formularze/rp_18.pdf

  Wniosek to w zasadzie nic ciekawego ( dane osobowe, pesel, nip, numer świadczenia i takie tam biurokratyczne dyrdymały ) Ale zapoznałem się z pouczeniem i zastanawia mnie pewien punkt:

" 3. Do wniosku powinny być dołączone odpowiednie dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń -- należnych do dnia śmierci osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenie emerytalno-rentowe, a mianowicie:
- odpisy aktów stanu cywilnego ( aktu zgonu, aktu urodzenia, aktu małżeństwa
- środki dowodowe potwierdzające fakt prowadzenia wspólnego gospodarstwa domowego lub fakt przyczyniania się do utrzymywania osoby zmarłej

No właśnie. Tu jest problem. Ojciec zamieszkiwał gdzie indziej niż ja. Przysłali to do mnie, bo kiedyś był zameldowany pod moim adresem i był to jego ostatni stały meldunek ( do połowy 1993 roku ) Wszystkie meldunki po 1993 roku były tymczasowe i ZUS po prostu o tym nic nie wie. Przez te wszystkie lata po prostu przekazywałem mu korespondencję jaka do niego przychodziła.

1.Co ZUS honoruje jako dowód zamieszkiwania wspólnego gospodarstwa domowego?
2.Jak udowodnić fakt pomagania mojemu ojcu. Nie mam żadnych faktur na nic, dałem mu wiele rzeczy, pomogłem przy urządzaniu mieszkania itp., ale go nie utrzymywałem.
3.Czy w moim przypadku muszę udowodnić fakt prowadzenia wspólnego gospodarstwa domowego?
4.Czy ma tu jakiekolwiek znaczenie fakt, że odrzuciłem spadek po zmarłym?

Nie wiem czy warto się użerać z tą chorą instytucją. Tu chodzi o góra 200zł, bo po odprowadzeniu podatku 19% ( punkt 7 pouczenia ) pewnie tyle zostanie ( liczę w pamięci ) Próbowałem zasięgnąć informacji u źródła, ale dodzwonienie się i porozmawianie z osobą, która wystawiła pismo jest niewykonalne. Starałem się porozmawiać z kimkolwiek kto mógłby mi udzielić informacji w tej rutynowej przecież sprawie, ale niestety pani łącząca rozmowy pyta od razu o sygnaturę pisma i nazwisko osoby, która je wystawiła i łączy. A że nikt nie odbiera o każdej porze to już nie jej wina przecież.... itd.

Jak rozegrać z nimi tą sprawę? Rozgrywać czy odpuścić?
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

ZUS Rp18 -- wypłata niezrealizowanych ś wiadczeń -- kilka pytań