ZUS ZLA - ciąża

Data: 2010-10-08 14:11:05
Autor: mfy
ZUS ZLA - ciąża
Witam
 dostałam niespelna 2-tygodniowe zwolnienie lekarskie na druku ZUS ZLA z powodu zlego stanu zdrowia w ciązy. To moje pierwsze takie zwolnienie (wystawione przez ginekologa). Wzielam i nie wglębialam sie w szczegoly. Dopiero w domu spostrzeglam, ze nie rozni sie ono niczym od zwyklego zwolnienia. Doszukalam sie informacji, ze w takim przypadku powinien widniec symbol B. Skontaktowalam sie wiec z lekarzem a on stwierdzil, ze zgadza sie, ze symbol sie wpisuje ale nie na kopii, ktorą oddaje w pracy. Ok wiec, zwolnienie zanioslam, a od lekarza dostalam zaswiadczenie, wystaione kilka dni po dostarczeniu zwolnienia do pracy, ktore mowi mniej wiecej to, ze z datą wystawienia zaświadczenia byłam w 8 tygodniu ciaży.
W pracy jednak stwierdzili, ze symbol B powinien byc takze na kopiach, kolezanka, ktora niedawno wróciła z macierzyńskiego twierdziła, że nie dostarczała żadnych zaświadczeń, okres zwolnień rozliczany był na podstawie druków ZLA.
Rzeczywiście, znalazłam informacje, że "Kody literowe wpisuje się odpowiednio na oryginale i kopiach zaświadczeń, a numery statystyczne chorób według Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, tylko na oryginale i drugiej kopii."

Nastepnym razem dopilnuje, zeby kod znalazl się na zwolnieniu, mam nadzieje, że nie będzie z tym problemów...
Wracam teraz do pracy i moje pytanie jest następujące:
Czy zwolnienie, na którym byłam ostatnio będzie rozliczone jako 80% płatne w takim razie?
Czy to zaświadczenie, które dostałam jest mi do czegoś potrzebne? (wolałabym uniknąć zbędnych kwitów w pracy)

Data: 2010-10-08 07:15:30
Autor: witek
ZUS ZLA - ciąża
On 10/8/2010 7:11 AM, mfy wrote:
Czy to zaświadczenie, które dostałam jest mi do czegoś potrzebne? (wolałabym
uniknąć zbędnych kwitów w pracy)

do becikowego. :)

Data: 2010-10-08 14:26:01
Autor: mfy
ZUS ZLA - ciąża

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i8n1sf$297$1inews.gazeta.pl...
On 10/8/2010 7:11 AM, mfy wrote:
Czy to zaświadczenie, które dostałam jest mi do czegoś potrzebne? (wolałabym
uniknąć zbędnych kwitów w pracy)

do becikowego. :)
Ale w takim razie w pracy tym bardziej nie powinnam go zostawiać?
Chodzi mi w tej chwili o zakład pracy i rozliczenia aktualnego i ewentualnych dalszych zwolnień.

Data: 2010-10-11 12:42:05
Autor: Herald
ZUS ZLA - ciąża
Dnia Fri, 8 Oct 2010 14:11:05 +0200, mfy napisał(a):

Czy zwolnienie, na którym byłam ostatnio będzie rozliczone jako 80% płatne w takim razie?

W przypadku "B" i choroby w OKRESIE ciąży (nie ważne czy w ZWIĄZKU z
ciąża!!) kobiecie należne jest za ZLA 100%.

ZUS ZLA - ciąża