ZUS - dobrowolne chorobowe - zgloszenie

Data: 2010-05-04 18:30:06
Autor: Przemyslaw Frasunek
ZUS - dobrowolne chorobowe - zgloszenie
Mam pytanie dotycz±ce składek ZUS. Prowadze działalno¶ć gospodarcz±
od 2008 r. i opłacam obowi±zkowe składki ZUS. Od czerwca 2010 r. chciałbym
jednak przyst±pić do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego. W jaki sposób
mam to zgłosić do ZUS? Czy mam wyrejestrować się składaj±c ZWUA i
ponownie zarejestrować na forumularzu ZUA? Czy wystarczy sama aktualizacja
danych na formularzu ZUA?

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
* Jabber ID: venglin@nette.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

Data: 2010-05-04 22:00:44
Autor: elephanto
ZUS - dobrowolne chorobowe - zgloszenie
W dniu 2010-05-04 20:30, Przemyslaw Frasunek pisze:
Mam pytanie dotyczące składek ZUS. Prowadze działalność gospodarczą
od 2008 r. i opłacam obowiązkowe składki ZUS. Od czerwca 2010 r. chciałbym
jednak przystąpić do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego. W jaki sposób
mam to zgłosić do ZUS? Czy mam wyrejestrować się składając ZWUA i
ponownie zarejestrować na forumularzu ZUA? Czy wystarczy sama aktualizacja
danych na formularzu ZUA?

ZWUA+ZUA

Pamietaj, ze obowiazuje cie 90dniowy okres wyczekiwania.

--
Adam

Data: 2010-05-04 22:47:52
Autor: cef
elephanto wrote:

Pamietaj, ze obowiazuje cie 90dniowy okres wyczekiwania.

Od kiedy jest 90 dni zamiast 180?

Data: 2010-05-04 22:52:30
Autor: elephanto
W dniu 2010-05-04 22:47, cef pisze:
elephanto wrote:

Pamietaj, ze obowiazuje cie 90dniowy okres wyczekiwania.

Od kiedy jest 90 dni zamiast 180?

Chyba od 1 stycznia 2009r.

--
Adam

Data: 2010-05-05 10:19:47
Autor: Przemyslaw Frasunek
Dnia 04.05.2010 elephanto <elephanto@cut.it.gmail.com> napisał/a:
ZWUA+ZUA
Pamietaj, ze obowiazuje cie 90dniowy okres wyczekiwania.

Dzieki. Jeszcze jedno pytanie - jaka date poczatkowa dla ubezpieczen
obowiazkowych powinienem wpisac? Dzien wypelnienia ZUA, czy dzien
rozpoczecia dzialalnosci (2008 r.)?

Data: 2010-05-05 13:24:15
Autor: elephanto
W dniu 2010-05-05 12:19, Przemyslaw Frasunek pisze:
Dnia 04.05.2010 elephanto<elephanto@cut.it.gmail.com>  napisaĹ‚/a:
[...]

Okres poprzedniego ubezpieczenia byl, zostal zapisany i go nie ruszasz.
Date wyrejestrowania na ZWUA i ponownej rejestracji na ZUA daj te sama. Najlepiej wlasnie date wypelnienia tych dokumentow, ktore wyslij tez tego dnia.

--
Adam

ZUS - dobrowolne chorobowe - zgloszenie