ZUS i komornik

Data: 2010-01-05 21:44:13
Autor: Leszek
ZUS i komornik
In article <89558b75-2cfc-40f7-bea9-
b4c056657c9c@s3g2000yqs.googlegroups.com>, sq8bgq@bronowice.net says...>
Witam

Mam nadzieje, ze nie NTG i ze ktos zna odpowiedz :-)

W 2003 zakonczylem prowadzenie DG i pozostala mi pewna kwota
zadluzenia w ZUSie. Okolo roku temu (moze 2) zostala przeprowadzona
sprawa sadowa a kilka dni temu odwiedzil moje miejsce zamieszkania
komornik. W sieci znalazlem, ze zadluzenie w ZUS ulega przedawnieniu
po 10. latach. Co dzieje sie z tym przedawnieniem, jesli toczy sie
postepowanie komornicze? Czy mimo wszystko przedawnienie nastapi w
2013, bo nie moge sie tego doszukac.

Pytam, bo normalnie zajeto by mi pensje i nie mialbym wyjscia.
Mieszkam jednak od kilku ladnych lat poza granicami Polski, w kraju
nie mam zadnych dobr z wyjatkiem 1/3 udzialu mieszkania.

Pomijajac etyke sprawy (zadluzyles sie  - powinienes zaplacic) - musze
to zaplacic czy nie ma sensu?

Pozdrawiam

Jesli nie planujesz powrotu do Polski ani posiadania tutaj jakiegos majatku to mozesz sobie odpuscic.

Jesli komornik odwiedzil cie kilka dni temu to na przedawnienie mozesz liczyc za ponad 10 lat od teraz.

Data: 2010-01-05 13:31:51
Autor: sq8bgq
ZUS i komornik
b4c056657...@s3g2000yqs.googlegroups.com>, sq8...@bronowice.net says...>

> [...]

majatku to mozesz sobie odpuscic.

Jesli komornik odwiedzil cie kilka dni temu to na przedawnienie mozesz

Dziekuje serdecznie za odpowiedz. Nie wiem, co bedzie za dziesiec lat,
chociaz nie mysle o powrocie do Polski, wiec moze lepiej bedzie
zaplacic, bo jesli bede chcial wrocic to odsetki bede splacal do konca
zycia :-)

Czy komornik moze zajac moje prawa do 1/3 mieszkania?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-05 13:40:41
Autor: Jarek Andrzejewski
ZUS i komornik
On 5 Sty, 22:31, sq8bgq <sq8...@bronowice.net> wrote:
On Jan 5, 8:44 pm, Leszek <r...@post.nospam.pl> wrote:

Czy komornik moze zajac moje prawa do 1/3 mieszkania?

Dlaczego nie, w końcu to Twój majątek.
Nie możesz tego po prostu spłacić? Zaoszczędzisz co najmniej 10%, bo
jak komornik będzie "pośredniczył", to bierze 15%, a jak sam spłacisz
- to 5%.
Do tego pewnie dojdą inne koszty (korespondencja, licytacja itp.). Po
co Ci to?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski (SP7SZM)

Data: 2010-01-05 23:09:42
Autor: Liwiusz
ZUS i komornik
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

   Wycena, obniżona wartość sprzedaży (bo kto normalny kupi prawo do 1/3 mieszkania z obcymi ludźmi) itp.

   Ale jak ktoś wygodny, to może rzucić te 1/3 mieszkania na pożarcie komornikowi za jakieś grosze w ZUSie.

--
Liwiusz

ZUS i komornik