ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?

Data: 2016-01-12 13:50:28
Autor: radekp@konto.pl
ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?
ZUS stwierdził, że na koncie mam zaległości z tytułu ubezpieczenia za 2001r. i
2002r. (pojedyncze miesiące). Chodzi o składkę zdrowotną.

Delikatnie mi zasugerowano, abym złożył korektę deklaracji (chyba chodzi o
wyzerowanie miesiąca?), zapewne chcą mieć tą sprawę już z głowy i odfajkowany
problem. Sama kwota nie jest duża, ale odsetki już spore, więc w sumie mi to na
rękę :).

Czy mogę tak zrobić? Oczywiście żadnych dokumentów z tamtego okresu już nie
mam, więc to będzie "z głowy".

Data: 2016-01-12 17:56:58
Autor: G.S.
On Tue, 12 Jan 2016, radekp@konto.pl wrote:

[...]

 Jako że dawno nie przyglądałem się zasadom i terminom przedawnienia
przy ZUS, tylko głośno myślę, tak z przezorności procesowej: a nie
jest czasem tak, że taka deklaracja może być uznana za "oświadczenie
dłużnika", przerywające przedawnienie?
 Bo w sumie po co deklaracja, skoro pozostaje stwierdzić przedawnienie?

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-13 13:56:47
Autor: radekp@konto.pl
ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?
Tue, 12 Jan 2016 17:56:58 +0100, w
<alpine.WNT.2.20.1601121754200.1008@virtual>, "G.S." <smolik@stanpol.com.pl>
napisał(-a):

> [...]

dłużnika", przerywające przedawnienie?
 Bo w sumie po co deklaracja, skoro pozostaje stwierdzić przedawnienie?

Przedawnienia nie ma, bo ZUS mnie za to ściga :). Oczywiście pisma (w tym od
komornika) dostawałem na adresy z 2001 r. (mimo że generalnie nowy znają).

Skorygowałbym sobie te miesiące i (chyba) po problemie?

Data: 2016-01-12 18:02:54
Autor: cef
W dniu 2016-01-12 o 13:50, radekp@konto.pl pisze:
[...]

2001?
To jest jakoś wymagalne?
Poprawiają sobie sami w systemie takie rzeczy.

Data: 2016-01-12 18:53:37
Autor: G.S.
ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?
On Tue, 12 Jan 2016, cef wrote:

2001?
To jest jakoś wymagalne?

....jak dłużnik uzna zobowiązanie, to chyba jest...
 :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-12 19:03:07
Autor: cef
W dniu 2016-01-12 o 18:53, G.S. pisze:
On Tue, 12 Jan 2016, cef wrote:

2001?
To jest jakoś wymagalne?

...jak dłużnik uzna zobowiązanie, to chyba jest...
  :>

Może właśnie o to chodzi o czym piszesz obok.
Do mnie kilka lat temu zadzwonili z  ZUS, że w 1998
jest jakaś nieścisłość w deklaracji i żeby złożyć jakieś kwity.
Więc poprosiłem (grzecznie), żeby mi przysłali pismo co jest
a czego chcą, to przysłali, powiadomienie, że zgodnie z procedurą
sami sobie poprawili :-)

Data: 2016-01-13 13:57:21
Autor: radekp@konto.pl
ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?
Tue, 12 Jan 2016 18:02:54 +0100, w
<569531be$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>, cef <cezfar@interia.pl>
napisał(-a):

> [...]

2001?
To jest jakoś wymagalne?
Poprawiają sobie sami w systemie takie rzeczy.

W systemie jest, że mam niedopłatę za te miesiące.

Data: 2016-01-20 13:40:38
Autor: radekp@konto.pl
ZUS - jak wygenerować PDF-a z DRA?
Utworzyłem sobie dostęp do eZUS-u (czy jak ta platforma się nazywa).

Zarządałem danych za rok 1999. Dane przyszły po jakimś tam czasie.

Klikam i zapisuję dane (za każde ubezpieczenie osobno, niech będzie).

Chcę podgląd DRA - widzę go. Ale jak go zapisać w PDF? Mogę wydrukować do
drukarki XPS. Jest też niby podgląd w PDF, ale po jego wybraniu Adobe Flash
wisiał 2h zajmując procka, dopóki go nie skilowałem.

Data: 2016-01-20 14:02:51
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-01-20 13:40, radekp@konto.pl pisze:
[...]

A nie lepiej drukować do PDF? Jeśli jest możliwość druku można zainstalować albo doPDF, albo PdfCreator jako drukarkę i z górki.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-01-20 14:34:26
Autor: radekp@konto.pl
ZUS - jak wygenerować PDF-a z DRA?
Wed, 20 Jan 2016 14:02:51 +0100, w
<569f8579$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>, Tomasz Kaczanowski
<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał(-a):

A nie lepiej drukować do PDF? Jeśli jest możliwość druku można zainstalować albo doPDF, albo PdfCreator jako drukarkę i z górki.

Możliwe, że tak będę musiał.

Ale czy w systemie za grube $$$ nie ma tak prozaicznej funkcji?

Data: 2016-01-20 14:47:57
Autor: Pete
W dniu 2016-01-20 o 14:34, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Przecież jest i działa np. u mnie.

--
Pete

Data: 2016-01-21 13:16:31
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b63v9b9osml620rns3s1n9hgg7g0o1khbn@4ax.com...
[...]

PDF jest obcy, i nie bedzie sie MS znizal do poziomu Adobe :-P

Ale przeciez maja swoja drukarke XPS i przegladarke - chcesz koniecznie PDF, to plac :-P

J.

Data: 2016-01-21 14:37:37
Autor: radekp@konto.pl
ZUS - jak wygenerować PDF-a z DRA?
Thu, 21 Jan 2016 13:16:31 +0100, w <56a0cc26$0$651$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Ale przeciez maja swoja drukarke XPS i przegladarke - chcesz koniecznie PDF, to plac :-P

Ale funkcja eksportu do PDF jest -- ale akurat nie przy eksporcie DRA.
No jak to tak? :)

ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?