ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?

Data: 2016-01-12 17:56:58
Autor: G.S.
ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?
On Tue, 12 Jan 2016, radekp@konto.pl wrote:

ZUS stwierdził, że na koncie mam zaległości z tytułu ubezpieczenia za 2001r. i
2002r. (pojedyncze miesiące). Chodzi o składkę zdrowotną.

Delikatnie mi zasugerowano, abym złożył korektę deklaracji (chyba chodzi o
wyzerowanie miesiąca?), zapewne chcą mieć tą sprawę już z głowy i odfajkowany
problem. Sama kwota nie jest duża, ale odsetki już spore, więc w sumie mi to na
rękę :).

Czy mogę tak zrobić? Oczywiście żadnych dokumentów z tamtego okresu już nie
mam, więc to będzie "z głowy".

 Jako że dawno nie przyglądałem się zasadom i terminom przedawnienia
przy ZUS, tylko głośno myślę, tak z przezorności procesowej: a nie
jest czasem tak, że taka deklaracja może być uznana za "oświadczenie
dłużnika", przerywające przedawnienie?
 Bo w sumie po co deklaracja, skoro pozostaje stwierdzić przedawnienie?

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-13 13:56:47
Autor: radekp@konto.pl
ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?
Tue, 12 Jan 2016 17:56:58 +0100, w
<alpine.WNT.2.20.1601121754200.1008@virtual>, "G.S." <smolik@stanpol.com.pl>
napisał(-a):

> [...]

dłużnika", przerywające przedawnienie?
 Bo w sumie po co deklaracja, skoro pozostaje stwierdzić przedawnienie?

Przedawnienia nie ma, bo ZUS mnie za to ściga :). Oczywiście pisma (w tym od
komornika) dostawałem na adresy z 2001 r. (mimo że generalnie nowy znają).

Skorygowałbym sobie te miesiące i (chyba) po problemie?

ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?