ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja

Data: 2013-03-27 16:50:24
Autor: hiki wiosna pierdle jak zimmmno
ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja

jesli kupuje na zlodziejski kredyt na 30 lat mieszkanie o wartosci 300 tys. to kosztuje mnie to ok. 600 tys.

ale:
- w miedzyczasie mam mieszkanie
- jak za np. 30 lat bede potrzebowal 300 tys to moge je sprzedac

ZUS

zalozmy, ze przez 30 lat ptracy "odloze" w ZUS te 600 tysiecy, za ktore moglbym kupic mieszkanie lub przepić...

na emeryturze dostanę (srednio tak jest) ok. 1/4 czasem 1/3 tego co "odlozylem".

czyli z 600 tysiecy, ktore odkladajac do ZUS nic mi nie daja (jak kupie mieszkanie, to mieszkam, jak place do ZUS to place i nic z tego nie mam)

czyli z 600 tys zostanie mi a) 1/4 = 150 tys.lub b) 1/3 = 200 tys.

Podsumowujac:

- strata na kredycie 600 tys -> ok. 300 tys (50%)

- strata na ZUS-ie 600 tys -> ok. 400-450 tys.

Ad ZUS

600 000 to 30 lat po 20 tysiecy, miesiecznie wiec 20/12 ok 1600 zł. Ale pracujemy dłużej niż 30 lat. Do 67 roku zaczynajac w 27 roku zycia to 40 lat. Duzo osob zaczyna wczesniej. 50 lat pracy miesiac w miesiac odkladajac to co zabiera ZUS (wystarczy 1000). mozna miec 600 tys na emeryture (1 nie 150 tys). Odkladajac po 500 mozna miec 300 tysiecy ( a nie jak teraz 75 tys).

Czy mam gdzies blad w liczbach lub rozumowaniu, ktore doprowadzilo mnie do tego, ze trace 3/4 tego co wplacam?

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-03-27 11:40:17
Autor: witek
hiki wiosna pierdle jak zimmmno wrote:

[...]

Ale nie wszyscy tyle pracują.

Część pracuje krócej bo ma przywileje, część ląduje na rencie wczesniej lub pozniej.  Część jest niepełnosprawnych, ktorzy nigdy nie będą pracować.
Po za tym nie wiem czy uwzględniłeś w kwocie wpłacanej do ZUS tylko emerytalne i rentowe czy również chorobowe.
Więc ewentualnie dolicz wszystkie zwolnienia, zasiłki itp itd.

No i pensje urzędników też dolicz.

Czy mam gdzies blad w liczbach lub rozumowaniu, ktore doprowadzilo mnie
do tego, ze trace 3/4 tego co wplacam?

Błąd w rozumowaniu polega na tym, że to jest (tak jak UE) wspólny worek, do którego jedni dokładają więcej niż wyciągają, a inni wyciągają więcej niż dokładają.  Ale właśnie na tym to polega.

Czy to jest 3/4 to nie wiem. Raczej nie sądzę, że aż tak dużo. Ale ten kto pracuje 40 lat na pewno dokłada dużo więcej niż wyciągnie. Taka uroda systemu.
Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Jak będziesz miał niepełnosprawne dziecko lub ulegniesz wypadkowi przy pracy to na pewno twój punkt widzenia bedzie inny niż gdy jesteś młody i  zdrowy.

Data: 2013-03-27 19:33:51
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Wed, 27 Mar 2013 11:40:17 -0500, witek napisał(a):

[...]

Obawiam się że wiedza hiki miki, w temacie ZUSu, jest symboliczna.

[...]

Ale w takim przypadku, ZUSmen powinien wyjąć genialne wyliczenia hiki fiki
miki i powiedzieć mu by spadał na drzewo. Niech sobie żyje z tego co
odłożył.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2013-03-28 00:20:26
Autor: hiki wiosna pierdle jak zimmmno
On 27.03.2013 17:40, witek wrote:
[...]

JAk i nie wszyscy dozywają.

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Jak będziesz miał
niepełnosprawne dziecko lub ulegniesz wypadkowi przy pracy to na pewno
twój punkt widzenia bedzie inny niż gdy jesteś młody i  zdrowy.

pierdolenie, ale tylko dlatego ze ubezpieczenie ZU

Data: 2013-03-27 17:16:50
Autor: Piotrek
On 2013-03-27 16:50, hiki wiosna pierdle jak zimmmno wrote:

ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja [...]

No przecież już ubezpieczenia społeczne wprowadzone przez Bismarcka miały zasadniczo jeden cel: wydymać współobywateli.
(Hint: wysokość wieku emerytalnego i średnia długość życia w tamtych czasach).

Tak więc Ty się raczej ciesz, że obecni rządzący nie są dostatecznie sprytni. A nie marudzisz, że Cię (trochę) rąbią na kasie.

Piotrek

Data: 2013-03-27 19:15:09
Autor: Robert Tomasik
ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja

Bo to ubezpieczenie, a nei lokata i z samej zasady dostajesz mniej, niż płacisz. Jak płacisz OC na samochód, to w ogóle nic z niego nie dostaniesz. Szanse na to, że z AC dostaniesz wiecej, niż wpłacisz, też nie są większe, choć to możliwe. Ubezpieczenie polega na tym, że składamy sie razem i na określonych warunkach z tej całej puli dostajemy odszkodowanie. Jakiś imbecyl wpadł na pomysł, by ubezpeiczenie zastąpić lokatę i juz wóczas dało sie, spokojnie policzyć, kiedy to pier.... z hukiem. No bo z jednej strony ze składek obecnych pracowników ukrywajacych skrzętnie swoje dochody wypłacane są świadczenia dla osób zatrudnionych w czasach PRL, gdy większość firm była państwowa i nie kombinowała. Z drugiej strony nagle ci i tak mało płacący zaczęli niby odkładać na swoją przyszłość, zamiast wpłacać to do ZUS. No to nie trzeba wielkiej zdolności matematycznej, by zauważyć, że braknie pieniędzy w tym systemie. I tu obecne władze nic nie są winne. Powinno sie ustalić pomysłodawcę zmiany tego systemu i jego postawić przed sądem za niegospodarność. Nie chce mi sie szukać autora pomysłu, bo to nic nie da, ale powinno się go osądzić i tyle.

Data: 2013-03-27 20:12:48
Autor: Piotrek
On 2013-03-27 19:15, Robert Tomasik wrote:
[...]

W zasadzie to trzeba byłoby zacząć od odkopania Bismarcka.

Bo później to już była tylko kontynuacja systemu, z którego (jak teraz wiadomo) nie da się wyjść inaczej niż przez bankructwo tegoż, albo inną rewolucję.

A IMHO kasy nie brakuje dlatego, że ktoś tam pomyślał (lub nie) i wymyślił emerytury kapitałowe. Ale dlatego, że generalnie również i demografia sprzysięgła się przeciwko choremu już w założeniach systemowi (większa średnia długość życia, mniejsza dzietność, ludzie wyjeżdżają tam gdzie ich mniej dymają, etc.)

Piotrek

Data: 2013-03-27 14:54:43
Autor: witek
Piotrek wrote:
ludzie wyjeżdżają tam gdzie ich mniej dymają

o widzisz
i to jest punkt zaczepienia.

art 2 Ustawy o ubezpieczeniach społecznych

Osoba posiadająca obywatelstwo polskie wpłaca miesieczne zaliczki w wysokości 19% rocznych dochodów obliczonych za rok poprzedzający.

Wszak jeden przypadek już mamy od wiek wieków i jak do tej pory nikomu nie przeszkadzał.

Ustawa  o podatku od spadków i darowizn

Art. 2.
Nabycie własności rzeczy znajdujących się za granicą [...] podlega podatkowi, jeżeli w chwili otwarcia spadku lub zawarcia umowy darowizny nabywca był obywatelem polskim [...].

I to niezależnie od tego czy makumba o polsce slyszal czy nie. Wazne ze po rodzicach dostal w spadku obywatelstwo polskie.

Data: 2013-03-27 21:23:04
Autor: Piotrek
On 2013-03-27 20:54, witek wrote:
art 2 Ustawy o ubezpieczeniach społecznych

Osoba posiadająca obywatelstwo polskie wpłaca miesieczne zaliczki w
wysokości 19% rocznych dochodów obliczonych za rok poprzedzający.

Może lepiej zrób ASAP jakiś CANCEL albo co ;-) bo licho nie śpi.

Piotrek

Data: 2013-03-28 00:21:24
Autor: hiki wiosna pierdle jak zimmmno
On 27.03.2013 19:15, Robert Tomasik wrote:
[...]

Ale moge zrezygnowac z OC.

Data: 2013-03-27 18:22:42
Autor: witek
[...]

Nie mozesz.
Chyba, że sprzedasz samochód.

Na tej samej zasadze mozesz zrezygnować z ZUS.
Rzuć pracę.

Data: 2013-03-28 00:43:59
Autor: hiki wiosna pierdle jak zimmmno
On 28.03.2013 00:22, witek wrote:
[...]

No widzisz :)

Na tej samej zasadze mozesz zrezygnować z ZUS.
Rzuć pracę.

Bez (swojego) samochodu mozna zyc.

Bez pracy niby tez.

Ale wole wybrac zatem prace na czarno.

Swoja wazki temat poruszyles. To rzucanie pracy sie dzieje i to w wielkiej skali.

20 lat temu co bylo? ETAT! ETAT! ETAT! Tak? A od etatowca sciaga sie haracz prosto, regularnie, i do tego soczysty. Odbiera sie takiej osobie lwia czesc zarobionej kasy.

Ale zaczelo sie zmieniac - boom na "dzialalnosci gospodarcze". LAtwo kumaci Polacy policzyli, ze ZUS moze ich mniej rznac jak zaloza DG. Obecnie ZUS rznie na tysiaka. Nie wazne czy zarabiasz tysiaka czy 20 tysiaków :)

KAzdy kto zarabia wiec wiecej niz kwota, ktora z etatu daje 1000 zusu (policzyc na kalkulatorze pąłcowym) zaczyna myslec o tym, zeby moze jednak nie placic tyle.

Cyfrowo i z glowy wychodzi mi, ze okolo tysiak na ZUS idzie z etatu gdzie jest 3000 na reke.

Ale jakby specjalista chcial 6000 na reke, to ZUS z etatu bylby wielki i wyszloby spooorooo kasy dla pracodawcy
(wiem, wiem, jest roczny limit, powyzej ktorego sie nie placi ZUS).

A taki specjalista na DG - 6000 na reke i 1000 zusu to jzu tylko 7000 dla pracodawcy.

Wiec ci kumaci, poszli na DG.

Ale jak sie ma DG to sie placi te 3-4 stowki za ksiegową. Mniejsza o to, mozna samemu, ale jak pokazuje doswiadczeni, sie kogos zastrudnia.

ZUS 12 x 1000 to 12 tys rocznie
Ksiegowa to 12 x 300 = 3600 rocznie

total: 15 600

jakby tu oszczedzic na ZUS?
  :)

Znow kumaci wymyslili

ZUS 12 x 0 = zero rocznie
Ksiegowa 12 x 600 = 7200 rocznie
ubezpiecznie: 3000 rocznie

total = 10 tys na okraglo

oszczednosc: 5600

nie napisalem jak......

DG zamienia sie w sp. z o.o.

z jednooosobowym zarzadem - prezesem.

ktory dobrowolnie si eubezpieczy zdrowotnie w ZUS, a funkcje prezesa pelni nie na etacie, ani nie jako dg ;) Jest prezesem. I tyle.

No i ZUS jest w dupie, bo udzial dobrze zarabiajacych etatowców spada, rosnie wlasna dg i spolki zoo.

no i wplywy do ZUS dramatycznie spadaja, co w polaczeniu z nizemdemo to jest dramat ;)

Data: 2013-03-28 06:46:15
Autor: MadMan
ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja
Dnia Thu, 28 Mar 2013 00:43:59 +0100, hiki wiosna pierdle jak zimmmno
napisa(a):

KAzdy kto zarabia wiec wiecej niz kwota, ktora z etatu daje 1000 zusu (policzyc na kalkulatorze pcowym)

Poniej redniej krajowej. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-03-27 19:34:49
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-27 16:50, hiki wiosna pierdle jak zimmmno pisze:

ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja

No to jeszcze mała ilustracja do tego.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS9oNTxKLR6T44sZ1UMoZ4dFBQ2w00mGFiADO9q4J6VjmB6960R

--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-03-28 10:30:01
Autor: T.
[...]

To teraz inne wyliczenie - masz stłuczkę samochodem po przepracowaniu 5 lat. Tracisz mozlisosci zarobkowania. Twoje składki pozwalają na wypłacenie Ci renty rzędu 46 zł. Do 67 roku życia... Więc obciążają Twoje dzieci i dalszą rodzinę. W dodatku za każdy pobyt w szpitalu płacisz 1500 zł dziennie + zabiegi. Tak by było lepiej?
Hipotetycznie możesz sobie różne wyliczenia robić, ale nie na tym polega UBEZPIECZENIE.
T.

Data: 2013-03-28 10:55:20
Autor: hiki wiosna pierdle jak zimmmno
On 28.03.2013 10:30, T. wrote:

To teraz inne wyliczenie - masz stłuczkę samochodem po przepracowaniu 5
lat.

To teraz inne wylicznie - a raczej - pewnie nie płacili składek ubezpieczeniowych ci, co umieraja bo im NFZ przestaje refundowac leki.

W koncu czesc skaldowa skladki ZUS jest wlasnie takim ubezpieczeniem. Na lecznie w tym i na potrzebne leki.

Najzabawniej - nie mozesz od szpitala kupic lekow ratujacych ci zycie bo... ustawa gwarantuje ci, ze sa bezplatne.

[...]

Ubezpiecznie polega na tym, ze mam w reku UMOWE ze scisle okreslonymi warunkami i MOGE ale NIE MUSZE sie na nia zgodzic a takze MOGE okreslic wariant umowy taki, jaki uwazam, ze jest dla mnie odpowiedni.

Bo moze mam tyle kasy jak i moja rodzina, ze wybieram wariant "płacisz 1500 zł dziennie + zabiegi." bo szacuje, ze moge poniesc takie ryzyko. Ot chocby sprzedajac jedno czy drugie mieszkanie - stac mnie. Nie widze wiec powodu, by placic ubezpieczenie.

ZUS to NIE ubezpieczenie. Nie ma z tym nic wspolnego. ZUS to podatek. Ukryty pod nazwa z dupy wzieta.

Data: 2013-03-28 10:57:59
Autor: MadMan
ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja
Dnia Thu, 28 Mar 2013 10:30:01 +0100, T. napisa(a):

To teraz inne wyliczenie - masz stuczk samochodem po przepracowaniu 5 lat. Tracisz mozlisosci zarobkowania. Twoje skadki pozwalaj na wypacenie Ci renty rzdu 46 z. Do 67 roku ycia... Wic obciaj Twoje dzieci i dalsz rodzin. W dodatku za kady pobyt w szpitalu pacisz 1500 z dziennie + zabiegi. Tak by byo lepiej?
Hipotetycznie moesz sobie rne wyliczenia robi, ale nie na tym polega UBEZPIECZENIE.

Jak rozumiem emerytura te moe czowieka tak dopa znienacka? Bo mi
si zawsze wydawao e to kiedy przechodzimy na emerytur mona jako w
przyblieniu okreli...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-03-28 11:08:25
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2013-03-28 10:30, T. pisze:
To teraz inne wyliczenie - masz stłuczkę samochodem po przepracowaniu 5
lat. Tracisz mozlisosci zarobkowania.

troszkę nieadekwatny przykład, bo składka na ubezpieczenie rentowe jest rozdzielona od skladki na ubezpieczenie emerytalne, a tak na prawde ubezpieczenie emerytalne zaczyna dzialac przy przejsciu na emeryturę i jest to niejako ubezpieczenie od dlugosci Twojego zycia.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-03-29 14:46:31
Autor: Borys Pogoreo
ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja
Dnia Wed, 27 Mar 2013 16:50:24 +0100, hiki wiosna pierdle jak zimmmno
napisa(a):

- jak za np. 30 lat bede potrzebowal 300 tys to moge je sprzedac

 Nie masz adnej pewnoci, e za 30 lat to min. 30-letnie mieszkanie bdzie
tyle warte, nawet nominalnie do zarobkw.

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja