ZUS - niby zalegla a oplacona skladka

Data: 2009-04-29 10:33:06
Autor: Roman Maternik
ZUS - niby zalegla a oplacona skladka
Użytkownik "Roman Maternik" <rmaternik@nospam.ru> napisał w wiadomości news:gt6pdg$lkb$1mx1.internetia.pl

Tak sobie pomyślałem, że ustawodawca określając przedawnienie zusowskiego haraczu na 10 lat, jednocześnie nie wydłużając do takiego samego okresu obowiązku przechowywania dokumentów związanych z opłatą składek przez banki itp. zastawił na obywatela pułapkę. Na moim przykładzie widać że póki co, to pułapka doskonała. Przecież działając w ten sposób zus ma możliwość zażądania ponownej wpłaty "zaległych" składek od niemal wszystkich przedsiębiorców wpłacających składki w okienku bankowym czy na poczcie, itp, byleby pochodziły one sprzed pięciu lat tj. dotyczyły okresu który bank/przedsiębiorca nie są w stanie udokumentować. Piszę bank/przedsiębiorca, bo jak widać moje kwity nie poparte jeszcze jakimś bliżej nieokreślonym dokumentem bankowym nic dla zusu nie znaczą.
Co można z tym zrobić? myślę o jakichś krokach prawnych. Gdzie z tym uderzać? RPO np?

ZUS - niby zalegla a oplacona skladka