ZUS - niby zalegla a oplacona skladka

Data: 2009-05-06 17:48:02
Autor: jb
ZUS - niby zalegla a oplacona skladka
A co powiecie na to:
ZUS skierował zawiadomienie o popełnieniu przestepstwa, ponieważ pewna pani
prowadząca działalność gospodarczą nie opłacała przez czas dłuższy składek za
pracowników oraz siebie, i posiada spore zaległości. Przesłuchana pani wielce
zdziwiona oświadczyła, że owszem, przez jakiś czas nie opłacała składek z
powodu problemów finansowych, ale rok temu spłaciła jednorazowo wszystkie
zaległosci. Na dowód okazała polecenie przelewu ze swego konta. Ustaliłem, że
kwota ta rzeczywiście wpłynęła na konto ZUS. Przez rok pieniądze nie zostały
zaksięgowane na koncie pracodawcy ani żadnego z pracowników.
ZUS już drugi miesiąc szuka tych pieniędzy i próbuje ustalić, co się z nimi
stało. A chodzi tu o kwotę prawie 30.000,- zł. Więc jakieś tam
niezaksięgowanie wpłaty za jeden miesiąc to po prostu pikuś...

Data: 2009-05-06 20:07:16
Autor: Liwiusz
  jb pisze:
[...]

   A to tak można hurtem w jednym przelewie za siebie i za pracowników i za różne okresy?

zaległosci. Na dowód okazała polecenie przelewu ze swego konta. Ustaliłem, że
kwota ta rzeczywiście wpłynęła na konto ZUS. Przez rok pieniądze nie zostały

   A jak to ustaliłeś?

--
Liwiusz

Data: 2009-05-06 18:37:46
Autor: jb
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
   A to tak można hurtem w jednym przelewie za siebie i za pracowników i za różne okresy?

Skoro tak zrobiła, to znaczy, że można było. Skoro nie zaksięgowano, to
znaczy, że pewnie nie mozna było. ;)

> zaległosci. Na dowód okazała polecenie przelewu ze swego konta. Ustaliłem, że
> kwota ta rzeczywiście wpłynęła na konto ZUS. Przez rok pieniądze nie zostały

   A jak to ustaliłeś?

Przy wykorzystaniu mozliwości, jakie daje prawo. Np. art. 105 ust. 1 pkt 2
ustawy - Prawo bankowe.

Data: 2009-05-07 10:02:31
Autor: Herald
Dnia Wed, 06 May 2009 20:07:16 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

A w czym problem?
W sekcji "09" wystarczy zamiast "S" wpisać "M" :)
Chyba naturalne że płatnik (OF) rozlicza się w jednej deklaracji z
pracownikami. Sytuacja zmieniła się w przypadku spółek - wspólnicy muszą
się obecnie rozliczać ODDZIELNIE - a w ramach "spółki" są tylko rozliczani
pracownicy.

zaległosci. Na dowód okazała polecenie przelewu ze swego konta. Ustaliłem, że
kwota ta rzeczywiście wpłynęła na konto ZUS. Przez rok pieniądze nie zostały

   A jak to ustaliłeś?

Też jestem ciekaw :)

ZUS - niby zalegla a oplacona skladka