...ZUS, oprócz podatku...

Data: 2011-01-11 00:06:47
Autor: Gotfryd Smolik news
...ZUS, oprócz podatku...
  Zdaje się, że ostatnio zahaczylismy o "niedopłatne świadczenia",
to przy okazji zdanie ZUS nt. "pracowniczego" dostępu do samochodu:
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/475505,zus_pobierze_skladki_od_sluzbowych_samochodow.html
,,,co chyba nikogo nie dziwi (poziom przestrzegania, który oceniam
na porównywalny z przestrzeganiem ograniczeń prędkości na drodze
również), oraz <baczność!> od herbaty i cukru:
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/474038,zus_chce_skladek_od_cukru_i_herbaty_fundowanych_pracownikom.html

  W artykule tego nie poruszono, ale oprócz oczywistej tezy dla przypadku
kiedy pracodawca pozwala *zabrać* tę herbatę, wydaje się jakoby ZUS
chciał pieniędzy również kiedy pracownik może ją tylko *wypić*
w miejscu pracy, a to IMVHO jest naciągnięte.
  Ktoś skomentuje?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-11 00:23:28
Autor: tomek
...ZUS, oprócz podatku...
[...]

Oj, a jak się papier toaletowy przyklei .. ;-)

--
Tomek

Data: 2011-01-11 09:48:48
Autor: Marian Paździoch
...ZUS, oprócz podatku...
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1101091303480.3928quad...
[...]

Masz rację, ale tutaj państwo próbuje doić dwie krowy na raz. Polikwidowali odliczenia od aut z kratką, żeby prezesi w porsche się nie wozili (bo jak to tak?). A chcą teraz dodatkową kasę za korzystanie z samochodów poza firmą. Ja wiem, że to są pieniądze z róznych tytułów, ale zmierza to do jednego punktu. Ja dalej nie jestem w stanie pojąć jakim prawem nie można wrzucić całości osobówki w koszty i odliczyć całego vatu. W końcu to jest dla firmy koszt, a nie działalność charytatywna. Sprawa wykorzystywania tych samochodów do prywatnych celów jest odrębna i tutaj powinno się wprowadzić kontrole, a nie zabierać możliwość każdej firmie odliczenia takich kosztów.

Pzdr.
M.

...ZUS, oprócz podatku...