ZUS, płaca minimalna i wyrównanie

Data: 2012-12-11 22:53:28
Autor: Borys Pogoreło
ZUS, płaca minimalna i wyrównanie
Cześć,

Mam pewną ZUS-ową zagadkę, co do której mam nadzieję, że coś mi będziecie w
stanie podpowiedzieć.

Jak wiadomo od przyszłego roku rośnie płaca minimalna, a tym samym kwota,
od której można odprowadzać składki na ub. sp. z tytułu umowy o pracę, bez
konieczności odprowadzania z innych tytułów ubezpieczenia.

I teraz zagadka - jeśli płatnik od 01.01.2013 dostanie podwyżkę, by
zarabiał >=1600zł, ale faktyczną kasę np. dopiero w lutym/marcu, z
wyrównaniem za styczeń, to czy za "pominięte" miesiące należą się pełne
składki z innego tytułu (np. DG)? W skrócie - liczy się "kwota na
papierze", czy faktycznie wpłacone składki?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-12-12 08:46:06
Autor: cef
Borys Pogoreło wrote:
[...]

To ja Ci podopowiem tak:
dla pracownika podstawę wymiaru składki stanowi przychód
w rozumieniu pdof czyli liczą się środki postawione do dyspozycji w
danym miesiącu (art 18.1 ustawy o sus)
Szczegółowe zasady (cholera wie czy moze niekonstytucyjnie ustalone)
są w rozporządzeniu w sprawie zasad i trybu postępowania odnośnie
zasad rozliczania składek, do których pobru jest zobowiązany ZUS
Musiałbyś sprawdzić, które aktualne, bo kilka wyskakuje, a nie jestem z tym
na bieżąco.

Czyli do deklaracji za dany miesiąc wpisuje Ci platnik taki wymiar
składek jakie pieniądze fizycznie przekazał.
I masz do zapłaty składkę z DG za te miesiące.

Data: 2012-12-13 16:09:42
Autor: Arturro
ZUS, płaca minimalna i wyrównanie
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:6123sb02iu9x$.jyniw5qpaag5$.dlg40tude.net...
Cześć,

Witam.
Proponuję aby ten temat skierować na prawidłową grupę: pl.soc.prawo.podatki
Tam uzyskasz prawidłową odpowiedź.

ZUS, płaca minimalna i wyrównanie