ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w

Data: 2012-06-16 01:26:17
Autor: piotr
ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w
Witam serdecznie.
Oto cytat jednego z artyku艂贸, kt贸ry ukaza艂si臋 na jednej z lokalnych stron internetowych:
"W G艂ogowie jest ponad dwa tysi膮ce miejsc w przedszkolach. Jak si臋 okazuje jest to za ma艂o. Rodzice dzieci, kt贸re do przedszkola si臋 nie dosta艂y, narzekaj膮 na to, 偶e miejsce znalaz艂o si臋 dla dzieci kt贸rych rodzice nie pracuj膮 lub dzieci spoza G艂ogowa.
W zwi膮zku z tym przeprowadzona zostanie kontrola o艣wiadcze艅 o zatrudnieniu zawartych we wnioskach.
W艂adze miasta nie maj膮 instrument贸w, 偶eby samodzielnie zweryfikowa膰 prawdziwo艣膰 o艣wiadcze艅 rodzic贸w przedszkolak贸w. W zwi膮zku z tym zamierzaj膮 zwr贸ci膰 si臋 o pomoc do Zak艂adu Ubezpiecze艅 Spo艂ecznych."

I tu nasuwa mi si臋 pytanie, czy ZUS ma prawo przekazywa膰 takie informacje komukolwiek??

Data: 2012-06-16 08:42:42
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w
U偶ytkownik "piotr" <a@b.c> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jrggd7$mq3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Prokuraturze przyk艂adowo tak. Powezm膮 w ramach swojej w艂a艣ciwo艣ci wiarygodn膮 wiadomo艣膰 o przest臋pstwie i z艂o偶膮 zawiadomienie. Pytanie, czy Urz膮d Miasta mo偶e takie informacje przekaza膰 ZUS-owi?

Data: 2012-06-16 13:12:36
Autor: krys
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
Robert Tomasik wrote:

U縴tkownik "piotr" <a@b.c> napisa w wiadomo禼i
Witam serdecznie.
Oto cytat jednego z artyku丑, kt髍y ukaza硈i na jednej z lokalnych stron
internetowych:
"W G硂gowie jest ponad dwa tysi眂e miejsc w przedszkolach. Jak si
okazuje jest to za ma硂. Rodzice dzieci, kt髍e do przedszkola si nie
dosta硑, narzekaj na to, 縠 miejsce znalaz硂 si dla dzieci kt髍ych
rodzice nie pracuj lub dzieci spoza G硂gowa.
W zwi眤ku z tym przeprowadzona zostanie kontrola o秝iadcze o
zatrudnieniu zawartych we wnioskach.
W砤dze miasta nie maj instrument體, 縠by samodzielnie zweryfikowa
prawdziwo舵 o秝iadcze rodzic體 przedszkolak體. W zwi眤ku z tym
zamierzaj zwr骳i si o pomoc do Zak砤du Ubezpiecze Spo砮cznych."

I tu nasuwa mi si pytanie, czy ZUS ma prawo przekazywa takie informacje
komukolwiek??

Prokuraturze przyk砤dowo tak. Powezm w ramach swojej w砤禼iwo禼i
wiarygodn wiadomo舵 o przest阷stwie i z硂勘 zawiadomienie. Pytanie, czy
Urz眃 Miasta mo縠 takie informacje przekaza ZUS-owi?

A ja mam pytanie, tak z ciekawo禼i, o co chodzi? Jakie przest阷stwo pope硁iaj rodzice i jakie sankcje za to gro勘?  --
Pozdrawiam
J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-06-16 13:20:50
Autor: Bydl
On 2012-06-16 11:12:36 +0000, krys <krys_@poczta.onet.pl> said:

Robert Tomasik wrote:

[...]

A pope硁iaj? Sk眃 takie za硂縠nie? Bo na razie pad硂 pytanie, czy ZUS mo縠 donie舵 na kogo i odpowied, 縠 np. prokuraturze mo縠...

--
Bydl

Data: 2012-06-16 14:28:08
Autor: spp
W dniu 2012-06-16 13:20, Bydl pisze:

I tu nasuwa mi si pytanie, czy ZUS ma prawo przekazywa takie
informacje komukolwiek??

 Bo na razie pad硂 pytanie, czy ZUS
mo縠 donie舵 na kogo i odpowied, 縠 np. prokuraturze mo縠...

Pytanie brzmia硂 zupe硁ie inaczej.

--
spp

Data: 2012-06-16 15:08:37
Autor: krys

On 2012-06-16 11:12:36 +0000, krys <krys_@poczta.onet.pl> said:

Robert Tomasik wrote:

[...]

W my秎 zasady "dajcie mi cz硂wieka, a paragraf si znajdzie" to pewnie tak. Nie wiem, to pytam, mo縠 zrozumiem.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-06-16 14:22:38
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 16.06.2012 13:12, krys pisze:
A ja mam pytanie, tak z ciekawo禼i, o co chodzi? Jakie przest阷stwo pope硁iaj rodzice i jakie sankcje za to gro勘?

Sk砤danie fa硈zywych o秝iadcze celem wy硊dzenia 秝iadczenia.

--
Przemys砤w Adam iejek

Niech 縜dne nieprzyzwoite s硂wo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt髍e mo縠 budowa, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios硂 b硂gos砤wie駍two tym, kt髍zy go s硊chaj. (Ef 4,29)

Data: 2012-06-16 14:30:57
Autor: spp
W dniu 2012-06-16 14:22, Przemys砤w Adam iejek pisze:

A ja mam pytanie, tak z ciekawo禼i, o co chodzi? Jakie przest阷stwo
pope硁iaj rodzice i jakie sankcje za to gro勘?

Sk砤danie fa硈zywych o秝iadcze celem wy硊dzenia 秝iadczenia.

Tyle, 縠 勘danie sk砤dania o秝iadcze jest ... bezprawne. :(

--
spp

Data: 2012-06-16 19:42:34
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 16.06.2012 14:30, spp pisze:
[...]

Dlaczego? Pierwsze駍two do miejsca w przedszkolu nale縴 si rodzinom
biedniejszym, w kt髍ych oboje rodzice musz pracowa. Niestety
powszechne jest sk砤danie fa硈zywych o秝iadcze i miejsce dostaj dzieci
tak縠 rodzin bogatszych, w kt髍ych matka zajmuje si domem.

Data: 2012-06-16 20:02:08
Autor: spp
W dniu 2012-06-16 19:42, Przemys砤w Adam iejek pisze:

[...]

Sk眃 pewno舵 縠 skoro oboje rodzic體 pracuje to jest biedna rodzina?
Kryterium dochodowe nie ma 縜dnego umocowania ustawowego wi阠 nie ma mo縧iwo禼i 勘dania od rodzic體 jakichkolwiek o秝iadcze.

--
spp

Data: 2012-06-16 20:47:25
Autor: RadoslawF
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
Dnia 2012-06-16 20:02, U縴tkownik spp napisa:

[...]

Kiedy mia硂, wi阠 si潮 rozp阣u ludzie to powtarzaj.

Pozdrawiam

Data: 2012-06-16 22:56:01
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 16.06.2012 20:02, spp pisze:
Sk眃 pewno舵 縠 skoro oboje rodzic體 pracuje to jest biedna rodzina?

St眃, 縠 matka zamiast pe硁i w砤禼iw rol spo砮czn, musi pozostawi
dzieci ,,samopas'' i uda si do pracy.

Ale nie w tym rzecz. Jakie kryteria trzeba przyj辨. I przyj阾o takie. A
rodzic sk砤daj眂 fa硈zywe o秝iadczenie za砤puje si na nienale縩e
秝iadczenie.

Data: 2012-06-17 07:16:57
Autor: spp
W dniu 2012-06-16 22:56, Przemys砤w Adam iejek pisze:

Ale nie w tym rzecz. Jakie kryteria trzeba przyj辨. I przyj阾o takie. A
rodzic sk砤daj眂 fa硈zywe o秝iadczenie za砤puje si na nienale縩e
秝iadczenie.

Problem jest w tym, 縠 przyj阾o je bezprawnie.

W砤禼iwie teraz problem trzeba postawi inaczej:

Czy je縠li rodzice z硂縴li fa硈zywe o秝iadczenie na bezprawne 勘danie urz阣u to mog by za to ukarani?

--
spp

Data: 2012-06-17 11:54:38
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 17.06.2012 07:16, spp pisze:
[...]

Dlaczego? Nie m體i, 縠 nie, bo polskie prawo jest skopane na maksa.

Logika m體i, 縠 Zasi砮k dla bezrobotnych jest dla bezrobotnych i PUP
sprawdza czy nie pracuj, a Pierwsze駍two do Przedszkola maj pracuj眂y
i przedszkole powinno to m骳 sprawdza.

Data: 2012-06-17 12:02:41
Autor: m
W dniu 17.06.2012 11:54, Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

Po pierwsze, to 縠 zasi砮k jest dla bezrobotnych reguluje ustawa. A tego 縠 pierwsze駍two maj pracuj眂y - nie. Gmina nie mo縠 sobie wprowadza dodatkowych kryteri體 w tym zakresie (uwa縜m 縠 powinna m骳, ale wida ustawodawca uwa縜 inaczej).

Po drugie - dla jednego logiczne jest 縠 pierwsze駍two maj ci co pracuj, dla innego, ci kt髍ych nie sta na opiekunk.

p. m.

Data: 2012-06-17 14:27:53
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 17.06.2012 12:02, m pisze:
Po pierwsze, to 縠 zasi砮k jest dla bezrobotnych reguluje ustawa. A tego
縠 pierwsze駍two maj pracuj眂y - nie.

A reguluje kryteria?

Bo gminy w ca砮j Polsce tak robi i nikt tego nie poda jako do s眃u.

Data: 2012-06-17 15:33:33
Autor: spp
W dniu 2012-06-17 14:27, Przemys砤w Adam iejek pisze:

Po pierwsze, to 縠 zasi砮k jest dla bezrobotnych reguluje ustawa. A tego
縠 pierwsze駍two maj pracuj眂y - nie.

A reguluje kryteria?

Bo gminy w ca砮j Polsce tak robi i nikt tego nie poda jako do s眃u.

"Ustawa o systemie o秝iaty m體i, 縠 jednostki samorz眃u terytorialnego, dla kt髍ych zapewnienie warunk體 realizacji przygotowania przedszkolnego jest zadaniem w砤snym, nie b阣 mog硑 odm體i przyj阠ia dziecka pi阠ioletniego do przedszkola lub oddzia硊 przedszkolnego w szkole podstawowej. S眃, je秎i rodzice zaskar勘 gmin,  mo縠 ju na pierwszej rozprawie nakaza umieszczenie dziecka w przedszkolu."

"Sytuacja, gdy dziecko nie zosta硂 przyj阾e do szko硑 mo縠 wi眤a si z konieczno禼i poniesienia dodatkowych koszt體 na przyk砤d umieszczenia dziecka w przedszkolu prywatnym, czy wynaj阠ia niani. W takim przypadku do s眃u mo縩a wnie舵 pozew przeciwko gminie o odszkodowanie."

To tylko kwestia czasu ...

--
spp

Data: 2012-06-17 16:05:24
Autor: Nixe
W dniu 2012-06-17 15:33, spp pisze:

[...]

Pi阠iolatki. Obowi眤kowo. Bo wi笨e si to 禼i秎e z now reform o秝iaty. Czyli t sam, w kt髍ej 6-latki zaczynaj pierwsz klas, a 5-latki chodz do obowi眤kowej zer體ki.
Wi阠 nie jest to NA PEWNO 縜dna kwestia czasu :) Nie ma kasy na to, by powstawa硑 nowe przedszkola. A skoro nie ma, to przedszkola nigdy nie b阣 obowi眤kowe ponad to, co przewiduje ustawa.

N.

Data: 2012-06-17 16:18:35
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 17.06.2012 15:33, spp pisze:
[...]

M體isz o PI蔆IOLETNIM, kt髍e ma Obowi眤ek Szkolny bo POpapra馽y obni縴li
wiek szkolny na z硂舵 narodowi. Owszem, Pi阠iolatki maj u nas w
systemie +1000 pkt體 za bycie pi阠iolatkiem. I wtedy te marne +kilka
punkt體 za pracuj眂ych rodzicom innym dzieciom i tak nie pomagaj.

Data: 2012-06-17 21:32:53
Autor: Kriss
[...]

Ech, grunt to cytowa Bibli i w tym samym po禼ie nazywa kogokolwiek popra馽em, przy okazji obra縜j眂 ludzi g硂suj眂ych na PO + obra縜j眂 w砤dz. Zada砮m sobie trud - poszuka砮m, znalaz砮m. Przeczytaj co o w砤dzy m體i 13 rozdzia listu do Rzymian :) Amen owieczko.

Data: 2012-06-17 23:08:56
Autor: Animka
ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w
W dniu 2012-06-17 21:32, Kriss pisze:
M贸wisz o PI臉CIOLETNIM, kt贸re ma Obowi膮zek Szkolny bo POpapra艅cy obni偶yli
--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Niech 偶adne nieprzyzwoite s艂owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt贸re mo偶e budowa膰, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios艂o b艂ogos艂awie艅stwo tym, kt贸rzy go s艂uchaj膮. (Ef 4,29)

Ech, grunt to cytowa膰 Bibli臋 i w tym samym po艣cie nazywa膰 kogokolwiek
popra艅cem, przy okazji obra偶aj膮c ludzi g艂osuj膮cych na PO + obra偶aj膮c w艂adz臋.
Zada艂em sobie trud - poszuka艂em, znalaz艂em. Przeczytaj co o w艂adzy m贸wi 13
rozdzia艂 listu do Rzymian :) Amen owieczko.

Albo Ty jeste艣 kto艣 inny o tym samym nicku, albo zmieni艂e艣 p艂e膰.
Pisz膮ca na grupy osoba o nicku Kriss by艂a kobiet膮.

--
animka

Data: 2012-06-18 10:29:18
Autor: Kriss
ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w

U偶ytkownik "Animka" <to.nie.ja@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jrlhke$46t$1node1.news.atman.pl...

Albo Ty jeste艣 kto艣 inny o tym samym nicku, albo zmieni艂e艣 p艂e膰.
Pisz膮ca na grupy osoba o nicku Kriss by艂a kobiet膮.

Nie jednemu psu burek na imi臋, jestem 100% m臋偶czyzn膮. P艂ci nie zmienia艂em.

Data: 2012-06-18 11:01:57
Autor: Nixe
ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w
"Animka" <to.nie.ja@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jrlhke$46t$1node1.news.atman.pl...

Albo Ty jeste艣 kto艣 inny o tym samym nicku, albo zmieni艂e艣 p艂e膰.

Jest jeszcze opcja, 偶e to Ty nie zwracasz uwagi na niuanse.

Pisz膮ca na grupy osoba o nicku Kriss by艂a kobiet膮.

Kobiet膮 jest co najwy偶ej "krys" :>

N.

Data: 2012-06-18 07:12:47
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 17.06.2012 21:32, Kriss pisze:
Ech, grunt to cytowa Bibli i w tym samym po禼ie nazywa kogokolwiek
popra馽em,

No faktycznie, ale czasami a nie mog si powstrzyma. Ci ludzie
pope硁ili i pope硁iaj zbrodni na narodzie. Rozwalili totalnie resztki
polskiej edukacji.

przy okazji obra縜j眂 ludzi g硂suj眂ych na PO + obra縜j眂
w砤dz. Zada砮m sobie trud - poszuka砮m, znalaz砮m. Przeczytaj co o
w砤dzy m體i 13 rozdzia listu do Rzymian :) Amen owieczko.

Musz to skonsultowa z jakim specjalist. Bo literalne traktowanie
oznacza硂 by, 縠 nie nale縴 si anga縪wa w polityk, organizowa
opozycji czy g硂sowa na przeciwnik體 w砤dzy. My秎, 縠 tu kontekst
historyczny wchodzi w gr i nauki Paw砤 raczej dotycz aspekt體, 縠by
si mi硂wa, a nie wszczyna rewolucji przeciwko 體czesnej w砤dzy
kr髄ewskiej/cesarskiej.

Przeciwstawianie si tutaj chyba nie nale縴 traktowa jako ,,nie wolni
krytykowa'' tylko jako ,,skoro ju Donek jest u w砤dzy, to nie
uchylajmy si od podatk體 pomimo wszystko i od wykonywania prawa
ustalonego przez w砤dz''.

Data: 2012-06-18 10:28:30
Autor: Kriss
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
Przeczytaj uwa縩ie jeszcze raz i we pod uwag 縠 Pawe pisa nie tylko do swoich wsp蟪czesnych ale i p蠹niejszych - r體nie do tych, kt髍zy dzi si za chrze禼ijan maj.

Data: 2012-06-18 10:48:30
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 18.06.2012 10:28, Kriss pisze:
Przeczytaj uwa縩ie jeszcze raz i we pod uwag 縠 Pawe pisa nie tylko
do swoich wsp蟪czesnych ale i p蠹niejszych - r體nie do tych, kt髍zy
dzi si za chrze禼ijan maj.

Czyli chrze禼ijanie pod panowaniem Hitlera mieli Hitlera szanowa i
s硊cha i zakazana by砤 krytyka?

Na tym polega system demokracji, 縠 ja wyst阷uj przeciwko PO i uwa縜m
ich dzia砤nia za zbrodnicze.  I owszem, p砤c podatki i spe硁iam inne
wymagania w砤dzy, ale si z nimi nie zgadzam i d笨 do minimalizacji
wsparcia dla nich.

Data: 2012-06-18 16:53:17
Autor: Kriss
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體

U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrmq0u$ker$2inews.gazeta.pl...
[...]

Jeszcze raz poczytaj dok砤dnie i pojmij tre舵 tego rozdzia硊. Podporz眃kowanie chrze禼ijan jest wymagane wobec ka縟ej w砤dzy, ale nie bezwzgl阣ne. Apropos Hitlera o ile wiem du縠 ko禼io硑 protestanckie + ko禼i蟪 katolicki bardzo 砤dnie z nim wsp蟪pracowa硑. Nieliczne wyjatki l眃owa硑 w obozach koncentracyjnych. I to dowodzi, 縠 ko禼io硑 te maja z chrystianizmem tyle wsp髄nego ile ja ze znajomo禼i j陑yka suahili czy jak to si pisze :D

Data: 2012-06-19 09:00:53
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 18.06.2012 16:53, Kriss pisze:
[...]

No to O Co Ci Chodzi? Krytykuj w砤dz, to m體isz, 縠 to
niechrze禼ija駍kie.
A jak wymienione przez ciebie zwi眤ki wyznaniowe z w砤dz wsp蟪pracuj,
to zn體 twierdzisz, ze to te niechrze禼ija駍kie...

Ja tam anarchist nie jestem i dalekim od od atak體 na w砤dz, ale to co
robi POwa縩a za硂ga nie pozwala mi milcze i si s硂dko u秏iecha. Ju
nie wiem czyje zbrodnie na narodzie s wi阫sze, ekipy Balcerowicza czy
POpapra馽體. Pierwsi doprowadzili do ruiny ca硑 polski maj眛ek i
pozwolili rozkra舵 i rozebra kraj do zera, a drudzy systematycznie
niszcz edukacj i gospodark.

Data: 2012-06-19 09:55:34
Autor: Kriss
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體

U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrp837$m9i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja ci niczego nie zabraniam. Jednak nie znosz ob硊dy religijnej. Skoro powo硊jesz si na 's硂wo Bo縠' (w mniemaniu wielu ludzi) i czynisz z tego motto wszystkich swoich post體, to nazywanie kogokolwiek popapra馽em, z硂dziejem itd jest z twojej strony zachowaniem godnym faryzeusza. Prawo do krytyki - ma ka縟y. Prawo do obra縜nia - te. Tylko wywal ten werset ze stopki bo robisz z siebie po秏iewisko.

Poniewa ta dyskusja to totalny offtopic, wi阠 robi EOT.

Data: 2012-06-17 15:38:51
Autor: spp
[...]

Oczywi禼ie.

1)      Ustawa z dnia 7 wrze秐ia 1991 roku o systemie o秝iaty (Dz. U. z 1996r. Nr 67 poz. 329 z p蠹n. zm.),
2)      Rozporz眃zenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 roku w sprawie warunk體 i trybu przyjmowania uczni體 do szk蟪 publicznych oraz przechodzenia z jednych typ體 szk蟪 do innych (Dz. U. z 2004r. Nr 26 poz. 232 z p蠹n. zm.)

Je縠li co wykracza poza zapisy w/w akt體 mo縠 by zaskar縪ne jako niezgodne z obowi眤uj眂ym prawem.

Data: 2012-06-17 12:45:28
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-06-17, Przemys砤w Adam iejek <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

Logika m體i, 縠 Zasi砮k dla bezrobotnych jest dla bezrobotnych i PUP
sprawdza czy nie pracuj, a Pierwsze駍two do Przedszkola maj pracuj眂y
i przedszkole powinno to m骳 sprawdza.

Ale to troch b酬dne ko硂 jest. Ma晨e駍two gdzie 縪na nie pracuje, ale chce. A nie mo縠, bo nie przyjm dziecka do przedszkola, bo ona nie pracuje.
I jak z tego wyjdziesz?

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2012-06-17 13:18:35
Autor: Nixe
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體

Ale to troch b酬dne ko硂 jest. Ma晨e駍two gdzie 縪na nie pracuje, ale chce.
A nie mo縠, bo nie przyjm dziecka do przedszkola, bo ona nie pracuje.
I jak z tego wyjdziesz?

Normalnie. Skoro 縪na ma mo縧iwo舵 pracowania, to idzie pracowa, a dziecko posy砤 do przedszkola. Je秎i nie ma mo縧iwo禼i pracowania (a jedynie sam ch赕), to nie idzie do pracy i zostaje z dzieckiem w domu.
W kt髍ym miejscu widzisz problem?

W ca砮j tej sprawie problem polega na tym, 縠 砍obki i przedszkola z zasady mia硑/maj s硊縴 jako pomoc w opiece nad dzie鎚i w czasie_pracy_ rodzic體. Rola wychowawczo-kszta砪眂a to mniej wa縩y aspekt - 砍obki i przedszkola wszak nie s obowi眤kowe.
Ale od jakiego czasu pojawi si nieco inny trend, a mianowicie oddawanie do przedszkola dzieci po to, by mia硑 kontakt z innymi dzie鎚i a dodatkowo tak縠 po to, by tym czasie niepracuj眂a kobieta mia砤 czas dla siebie. Nie wini nikogo za takie podej禼ie do sprawy, bo ka縟y ma prawo do odpoczynku czy za砤twienia swoich spraw, a dzieci prawo do kontaktu. Niemniej jednak uwa縜m, 縠 w sytuacji, gdy ch阾nych jest wi阠ej, ni miejsc w przedszkolach i trzeba to jako sprawiedliwie podzieli, to prawa rodzic體 pracuj眂ych powinny w kwestii opieki przedszkolnej by priorytetem w stosunku do praw rodzic體 niepracuj眂ych. Nikt nie idzie do pracy po to, by si oderwa od rzeczywisto禼i i odpocz辨 od 縴cia, tylko po to, by zarabia na utrzymanie rodziny.

N.

Data: 2012-06-17 13:30:35
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Nixe" <nixe@nixe.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrkeen$d0m$1inews.gazeta.pl...

[...]

W momencie przej禼iowym. 痮na nie p骿dzie do pracy, dok砤dnie rozwi笨 kwestii opieki nad dzie鎚i. A nie mog, dok眃 nie p骿dzie do pracy w inny spos骲, ni fa硈zuj眂 to o秝iadczenie.

Data: 2012-06-17 14:24:52
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 17.06.2012 13:30, Robert Tomasik pisze:
W momencie przej禼iowym. 痮na nie p骿dzie do pracy, dok砤dnie rozwi笨
kwestii opieki nad dzie鎚i. A nie mog, dok眃 nie p骿dzie do pracy w
inny spos骲, ni fa硈zuj眂 to o秝iadczenie.

Niekoniecznie. Dziecko w przedszkolu te ma ,,okres przej禼iowy'' w
wakacje. S co prawda dy縰ry, ale w innym przedszkolu i generalnie
trzeba kombinowa. Wi阠 matka taka, skoro ju musi i舵 do pracy, mo縠 to
wpasowa w okres wakacji. Mo縠 te przej禼iowo pos砤 dziecko do
p砤tnego przedszkola. Mo縠 te szuka mniej atrakcyjnego przedszkola,
kt髍e przyjmie w po硂wie roku.

Generalnie wychowanie dziecka wi笨e si z wieloma problemami, zw砤szcza
gdy sytuacja finansowa rodziny zmusza do odej禼ia od tradycyjnego
modelu. Sporo tych problem體 wynika tak縠 z ca砶owitej 秏ieci modelu
rodziny wielopokoleniowej.

Ja np. nie chodzi砮m do przedszkola prawie wcale. Moja 縪na r體nie.
Niestety czasy s takie, 縠 trzeba si czasami posi砶owa sztucznym
tworem - przedszkolem, ale skoro tak, to dobrze, 縠by odsia tych,
kt髍zy tam wpychaj si oszustwem.

Data: 2012-06-17 20:42:43
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrkiar$3qm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie mo縠, bo aplikacje si sk砤da przed wakacjami.

Data: 2012-06-17 13:59:55
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-06-17, Nixe <nixe@nixe.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale pos砤nie dziecka do przedszkola to nie jest decyzja "w dowolnym czasie
i miejscu". Wi阠 nie. Nie jest "normalnie".

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2012-06-17 11:57:03
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrjp89$c5t$1inews.gazeta.pl...
[...]

Z tym prawnie / bezprawnie, to sprawa dyskusyjna Stanowisko Rzecznika Praw Obywatelskich nie stanowi w Polsce prawa. Gdyby dowie舵,縠 勘danie z硂縠nia o秝iadczenia by硂 bezprawne, to oczywi禼ie trudno by硂by 禼iga za jego fa硈zowanie, ale z drugiej strony nale縜硂by 禼iga osoby uzale縜niaj眂e od jego z硂縠nia podj阠ie jakiej tam decyzji - tak bez zastanowienia g酬bszego, to pewnie w kierunku art. 191 kk,opieraj眂 si na tym,縠 gro糱a polega砤  na o秝iadczeniu, ze sprawca b阣zie 禼igany karnie.  Ale to raczej przedmiot do dyskusji, ni gotowa kwalifikacja prawna. W gr jeszcze 231 kk wchodzi.

Data: 2012-06-17 12:30:29
Autor: spp
ZUS sprawdzi o锟絯iadczenia rodzic锟絯
W dniu 2012-06-17 11:57, Robert Tomasik pisze:

Ale nie w tym rzecz. Jakie艣 kryteria trzeba przyj膮膰. I przyj臋to takie. A
rodzic sk艂adaj膮c fa艂szywe o艣wiadczenie za艂apuje si臋 na nienale偶ne
艣wiadczenie.

Problem jest w tym, 偶e przyj臋to je bezprawnie.

W艂a艣ciwie teraz problem trzeba postawi膰 inaczej:

Czy je偶eli rodzice z艂o偶yli fa艂szywe o艣wiadczenie na bezprawne 偶膮danie
urz臋du to mog膮 by膰 za to ukarani?

Z tym prawnie / bezprawnie, to sprawa dyskusyjna.

Nie jest - ustawa jest jasna. GIDO nie ma nic do gadania - to prawda.
--
spp

Data: 2012-06-17 15:20:52
Autor: witek
Przemys砤w Adam iejek wrote:
St眃, 縠 matka zamiast pe硁i w砤禼iw rol spo砮czn, musi pozostawi
dzieci ,,samopas'' i uda si do pracy.

albo sa tak bogaci.

Data: 2012-06-18 12:33:31
Autor: Albercik
W dniu 16.06.2012 19:42, Przemys砤w Adam iejek pisze:

[...]

sk眃 przypuszczasz 縠 jak oboje pracuj to s biedniejsi?
Znam przypadek, z raczej biedniejszej rodziny, 縠 matka chcia i舵 do pracy aby zasili domowy bud縠t, lecz do pracy i舵 nie mo縠 bo musi si dzieckiem zaj辨. Do przedszkola dziecko si nie dostanie, bo matka nie pracuje. B酬dne ko硂, aby je przerwa matka musia砤 sk砤ma w o秝iadczeniu.

Nie zawsze da si to ko硂 przerwa prywatnym przedszkolem czy opiekunk ze wzgl阣體 w砤秐ie finansowych. Dziadki te nie zawsze mog pom骳..

Data: 2012-06-16 15:07:18
Autor: krys
Przemys砤w Adam iejek wrote:

W dniu 16.06.2012 13:12, krys pisze:
A ja mam pytanie, tak z ciekawo禼i, o co chodzi? Jakie przest阷stwo
pope硁iaj rodzice i jakie sankcje za to gro勘?

Sk砤danie fa硈zywych o秝iadcze celem wy硊dzenia 秝iadczenia.

Chyba us硊gi jednak. W dodatku p砤tnej. I zupe硁ie nie rozumiem, co ma ZUS do przedszkola.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-06-16 17:32:48
Autor: Nixe
W dniu 2012-06-16 15:07, krys pisze:
Przemys砤w Adam iejek wrote:

[...]

Chodzi o to, 縠 sfa硈zowano dokument i po秝iadczono nieprawd w celu osi眊ni阠ia korzy禼i (tutaj przyj阠ie dziecka do przedszkola).
Nie jest to by mo縠 przest阷stwo czy nawet wykroczenie, ale przedszkole (zw砤szcza, 縠 dotowane przez gmin) po sprawdzeniu stanu faktycznego mo縠 po prostu wycofa udzielon wcze秐iej zgod na przyj阠ie dziecka.
Nie wiem na ile zapisy o przyjmowaniu tylko dzieci rodzic體 pracuj眂ych to wymys硑 wewn阾rzne przedszkoli a na ile z g髍y narzucony przez gmin warunek. Ale tak czy owak nie widz 縜dnej nieprawid硂wo禼i w ch阠i zweryfikowania przez przedszkole stanu faktycznego.

N.

Data: 2012-06-16 18:35:51
Autor: spp
W dniu 2012-06-16 17:32, Nixe pisze:

[...]

"
Rafa Wiewi髍owski, generalny inspektor ochrony danych osobowych.

Zgodnie z obowi眤uj眂ym prawem, w tym Konstytucj RP, w砤dze samorz眃owe nie mog ani wprowadza dodatkowych kryteri體 naboru, ani weryfikowa o秝iadcze rodzic體, np. przez 勘danie przed硂縠nia potwierdzaj眂ych je dokument體. Gminy pr骲uj zracjonalizowa spos骲 wykonania zadania publicznego tak, by do przedszkoli w pierwszej kolejno禼i zosta硑 przyj阾e dzieci najbardziej potrzebuj眂e. Praktyka ta jest jednak bezprawna.
"

--
spp

Data: 2012-06-18 11:55:23
Autor: Nixe
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
"spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jriclp$5hr$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kt髍y zapis w Konstytucji m體i o tym, 縠 taka praktyka (czyli realizowanie przyj赕 do przedszkola w_pierwszej_kolejno禼i dzieci najbardziej potrzebuj眂ych) jest bezprawna?
Podkre秎 przy tym, 縠 nie ma mo縧iwo禼i, by nie okre秎i 疉DNYCH kryteri體 w sytuacji, gdy miejsc jest np. 100, a ch阾nych np. 150. Zawsze w takiej sytuacji 50 dzieci odpadnie na podstawie jakich kryteri體 lub z jakich powod體. Czy to b阣zie kolejno舵 zg硂sze czy to b阣zie losowanie czy cokolwiek innego. Nie da si inaczej, wi阠 bzdur jest nazywanie praktyk gminy czy samego przedszkola jako bezprawnych tak d硊go, jak d硊go liczba ch阾nych b阣zie przewy縮za砤 liczb miejsc.
M體imy oczywi禼ie o dzieciach w wieku poni縠j 5 lat, poniewa powy縠j tego wieku gmina ma obowi眤ek zapewni miejsca. Robi to zapewne kosztem liczebno禼i grup m硂dszych.

N.

Data: 2012-06-18 12:11:00
Autor: spp
W dniu 2012-06-18 11:55, Nixe pisze:

Kt髍y zapis w Konstytucji m體i o tym, 縠 taka praktyka (czyli
realizowanie przyj赕 do przedszkola w_pierwszej_kolejno禼i dzieci
najbardziej potrzebuj眂ych) jest bezprawna?

Nie, stawiasz spraw na g硂wie.

Jaki zapis Konstytucji _upowa縩ia_ samorz眃y do wymy秎ania i uznawania za obowi眤kowe jakie kryteria kt髍e nie wynikaj z ustaw?
Urz阣om _nie_wolno_ wyj舵 poza ustawy wi阠 to ich (i poniek眃 Tw骿 w tym w眛ku) problem jak to uzasadni.

--
spp

Data: 2012-06-18 13:16:06
Autor: Nixe
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
"spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrmus6$dgg$1inews.gazeta.pl...

Jaki zapis Konstytucji _upowa縩ia_ samorz眃y do wymy秎ania i uznawania za obowi眤kowe jakie kryteria kt髍e nie wynikaj z ustaw?

Prosty zapis - co nie jest zabronione, to jest dozwolone.
Wi阠 teraz Ty udowodnij, 縠 im nie wolno :)

Urz阣om _nie_wolno_ wyj舵 poza ustawy wi阠 to ich (i poniek眃 Tw骿 w tym w眛ku) problem jak to uzasadni.

No dobrze, ale jaki konkretny zapis w ustawie m體i cokolwiek w temacie warunk體 przyj赕 dzieci < 5lat do przedszkoli? Je秎i 縜den, to z czego wniosek, 縠 takich warunk體 nie mog okre秎a same gminy?

N.

Data: 2012-06-18 13:16:07
Autor: spp
ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w
W dniu 2012-06-18 13:16, Nixe pisze:

Jaki zapis Konstytucji _upowa偶nia_ samorz膮dy do wymy艣lania i uznawania
za obowi膮zkowe jakie艣 kryteria kt贸re nie wynikaj膮 z ustaw?

Prosty zapis - co nie jest zabronione, to jest dozwolone.

Ale to dotyczy Obywateli, nie urz臋d贸w.

Wi臋c teraz Ty udowodnij, 偶e im nie wolno :)

Art. 7. 鈥 Organy w艂adzy publicznej dzia艂aj膮 na podstawie prawa i w granicach prawa鈥.

"... na podj臋cie jakiejkolwiek czynno艣ci przez urz臋dnika, prokuratora czy s臋dziego wyra藕nie musi zezwala膰 prawo. Oni nie mog膮 korzysta膰 z tak szerokiej wolno艣ci jak zwykli obywatele. Ludziom reprezentuj膮cym organy w艂adzy publicznej niezb臋dne s膮 przepisy prawa aby mogli podj膮膰 dzia艂anie."

No dobrze, ale jaki konkretny zapis w ustawie m贸wi cokolwiek w temacie
warunk贸w przyj臋膰 dzieci < 5lat do przedszkoli? Je艣li 偶aden, to z czego
wniosek, 偶e takich warunk贸w nie mog膮 okre艣la膰 same gminy?

Ustawa nie rozr贸偶nia wieku dzieci - Gminy maj膮 obowi膮zek zapewni膰 miejsca wszystkim ch臋tnym z dodatkowym obowi膮zkiem dla 5 i 6 latk贸w gdzie ch臋膰 nie jest nawet wymagana.

--
spp

Data: 2012-06-18 14:27:41
Autor: Nixe
ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w
"spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisa艂

Ustawa nie rozr贸偶nia wieku dzieci - Gminy maj膮 obowi膮zek zapewni膰 miejsca wszystkim ch臋tnym

Gdzie jest taki zapis w ustawie, 偶e_wszystkim_ch臋tnym*?
Nie s艂ycha膰 jako艣 o masowych pozwach do s膮d贸w sk艂adanych przez rodzic贸w, kt贸rych dzieci nie dosta艂y si臋 do przedszkola, co mo偶na zrozumie膰 jako niedope艂nienie przez gmin臋 obowi膮zku zapewnienia miejsca dla_ka偶dego_ch臋tnego.

* 1-2 letnim dzieciom r贸wnie偶?

Nie odnios艂e艣 si臋 poza tym do wcze艣niejszcyh w膮tpliwo艣ci, kt贸re dla przypomnienia przytaczam:
"Podkre艣l臋 przy tym, 偶e nie ma mo偶liwo艣ci, by nie okre艣li膰 呕ADNYCH kryteri贸w
w sytuacji, gdy miejsc jest np. 100, a ch臋tnych np. 150. Zawsze w takiej
sytuacji 50 dzieci odpadnie na podstawie jakich艣 kryteri贸w lub z jakich艣
powod贸w. Czy to b臋dzie kolejno艣膰 zg艂osze艅 czy to b臋dzie losowanie czy
cokolwiek innego. Nie da si臋 inaczej, wi臋c bzdur膮 jest nazywanie praktyk
gminy czy samego przedszkola jako bezprawnych tak d艂ugo, jak d艂ugo liczba
ch臋tnych b臋dzie przewy偶sza艂a liczb臋 miejsc.
M贸wimy oczywi艣cie o dzieciach w wieku poni偶ej 5 lat, poniewa偶 powy偶ej tego
wieku gmina ma obowi膮zek zapewni膰 miejsca. Robi to zapewne kosztem
liczebno艣ci grup m艂odszych"

N.

Data: 2012-06-18 14:39:39
Autor: spp
W dniu 2012-06-18 14:27, Nixe pisze:

Ustawa nie rozr贸偶nia wieku dzieci - Gminy maj膮 obowi膮zek zapewni膰
miejsca wszystkim ch臋tnym

Gdzie jest taki zapis w ustawie, 偶e_wszystkim_ch臋tnym*?

Znowu 藕le: gdzie jest w ustawie jakiekolwiek ograniczenie co do wieku?

[...]

Albo ... niewiedz臋 rodzic贸w? I zgod臋 na istniej膮cy stan rzeczy?

"Przedszkole dla wszystkich

Do obowi膮zk贸w samorz膮d贸w prowadz膮cych omawiane plac贸wki o艣wiatowe nale偶y zapewnienie bezp艂atnego nauczania i wychowania zgodnie z podstaw膮 programow膮 wychowania przedszkolnego. Kolejnym zadaniem gmin jest zorganizowanie plac贸wek dla dzieci od trzech do sze艣ciu lat. Mog膮 by膰 one tworzone w formie przedszkoli, oddzia艂贸w przedszkolnych i oddzia艂贸w przedszkolnych w szko艂ach podstawowych. Mo偶liwe jest r贸wnie偶 utworzenie przedszkola z funduszy Unii Europejskiej.

Dodatkowo gmina musi zorganizowa膰 wychowanie przedszkolne dla dzieci, kt贸re wymagaj膮 kszta艂cenia specjalnego.

S膮d za brak miejsca

Gminy powinny zadba膰 o zapewnienie miejsc w przedszkolu dla wszystkich ch臋tnych. Je艣li dziecko nie zostanie przyj臋te do przedszkola, a rodzic ponosi koszty czesnego w plac贸wce prywatnej lub zatrudnienia opiekunki, mo偶e z艂o偶y膰 pozew do s膮du przeciwko gminie o odszkodowanie. Wystarczaj膮cym dowodem w takiej sprawie b臋d膮 rachunki, kt贸re op艂acaj膮 rodzice. Rodzice nieprzyj臋tych przedszkolak贸w mog膮 r贸wnie偶 skorzysta膰 z tzw. pozw贸w zbiorowych. Wystarczy, 偶e z艂o偶y go 10 rodzic贸w, kt贸rych dzieci nie dosta艂y si臋 do przedszkola.
Samorz膮dowcy powinni te偶 pami臋ta膰, 偶e niezadowoleni mieszka艅cy mog膮 na postawie art. 96 i 97 ustawy o samorz膮dzie gminnym domaga膰 si臋, za brak miejsc w przedszkolach, odwo艂ania np. w贸jta czy burmistrza. Zarzutem uzasadniaj膮cym takie posuni臋cie b臋dzie brak wykonywania ustawowych zada艅 na艂o偶onych na gmin臋."

Obowi膮zkiem gmin jest r贸wnie偶 zapewnienie wychowania przedszkolnego dla dzieci od trzech do sze艣ciu lat. Jest to ich zadanie w艂asne, a na jego realizacj臋 nie otrzymuj膮, inaczej ni偶 w przypadku szk贸艂, subwencji z bud偶etu pa艅stwa. Dlatego wi臋kszo艣膰 z nich jest zmuszana do pobierania dodatkowych op艂at od rodzic贸w.

(http://www.pcpr.powiat-grodziski.pl/index.php?cmd=zawartosc&opt=pokaz&id=547)

* 1-2 letnim dzieciom r贸wnie偶?

Odpowied藕 jest w ustawie:

Art. 14. 1.Wychowanie przedszkolne obejmuje dzieci w wieku 3-6 lat.

[...]

Nie, nale偶y zwi臋kszy膰 ilo艣膰 dost臋pnych miejsc.
Nawet najbardziej szczytne cele nie usprawiedliwiaj膮 samowoli urz臋d贸w.

Dla mnie EOT

--
spp

Data: 2012-06-18 15:43:39
Autor: Nixe
ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w
"spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisa艂 w

[...]

Napisz po prostu gdzie w ustawie jest zapis, kt贸ry wy偶ej poda艂e艣:
"gminy maj膮 obowi膮zek zapewni膰 miejsca wszystkim ch臋tnym"
Gdzie to jest i jakie ma brzmienie?

[...]

呕artujesz? Rodzice masowo potrafili poruszy膰 niebo i ziemi臋, 偶eby przesun膮膰
reform臋 o艣wiaty, a w tak drobnej sprawie, jak pozwy o dope艂nienie obowi膮zku
gminy mieliby mie膰 jakiekolwiek skrupu艂y?

"Przedszkole dla wszystkich
Do obowi膮zk贸w samorz膮d贸w prowadz膮cych omawiane plac贸wki o艣wiatowe nale偶y
zapewnienie bezp艂atnego nauczania i wychowania zgodnie z podstaw膮
programow膮 wychowania przedszkolnego.

W ustawie o samorz膮dzie gminnym nie ma takiego zapisu ani nawet podobnie
brzmi膮cego.
Z kolei zgodnie z art. 5 ust. 5 ustawy z 7 wrze艣nia 1991 r. o systemie
o艣wiaty tworzenie przedszkoli jest zadaniem w艂asnym gminy. Po zmianie w 2009
roku przepis贸w tej ustawy na gminy zosta艂 na艂o偶ony obowi膮zek przyjmowania do
takich plac贸wek pi臋ciolatk贸w i sze艣ciolatk贸w, kt贸rych rodzice nie
zdecydowali si臋 pos艂a膰 do szko艂y.

Wi臋c nadal pytanie - z czego wynika obowi膮zek przyjmowania do
przedszkola_wszystkich_ch臋tnych, czyli tak偶e m艂odszych dzieci?
Zacytowa艂e艣 jedynie artyku艂 z gazety.
Artyku艂 podparty dwiema ustawami, z kt贸rych jednak 偶adna nie zawiera takich
regulacji.

Kolejnym zadaniem gmin jest zorganizowanie plac贸wek dla dzieci od trzech
do sze艣ciu lat.

I zn贸w - to cytat z artyku艂u, a nie przepis.
Nie m贸wi膮c ju偶 o tym, 偶e "zadanie" to nie "obowi膮zek".

[...]

Pi臋knie, tyle, 偶e zn贸w to samo - czcze marzenia autora artyku艂u.
W ustawie o samorz膮dzie gminnym NIE MA czego艣 takiego, jak_ustawowe_zadanie
na艂o偶one na gmin臋 polegaj膮ce na_obowi膮zku_zorganizowania wychowania
przedszkolnego dla wszystkich ch臋tnych.
A zacytowane artyku艂y 96 i 97 dotycz膮 og贸lnie przypadk贸w, kiedy mo偶na
zawiesi膰 czy rozwi膮za膰 organy gminy.

Obowi膮zkiem gmin jest r贸wnie偶 zapewnienie wychowania przedszkolnego dla
dzieci od trzech do sze艣ciu lat.

I zn贸w to samo - gdzie s膮 takie zapisy?
W ustawie o samorz膮dzie gminnym ich nie ma.
W ustawie o o艣wiacie tym bardziej.

Odsy艂am w szczeg贸lno艣ci do :
"ROZDZIA艁 2 Wychowanie przedszkolne, obowi膮zek szkolny i obowi膮zek nauki"
i wnikliwe zapoznanie si臋 z ca艂o艣ci膮 :)

Nie, nale偶y zwi臋kszy膰 ilo艣膰 dost臋pnych miejsc.

W jaki spos贸b, je艣li nie ma na to 艣rodk贸w?

Nawet najbardziej szczytne cele nie usprawiedliwiaj膮 samowoli urz臋d贸w.

Nie ma 偶adnej samowoli.
Zak艂adanie plac贸wek przedszkolnych to jedynie zadania w艂asne gmin (a wi臋c wg
ich oddolnych ustale艅 w zale偶no艣ci od bud偶etu), a nie ich obowi膮zek.
W obowi膮zku natomiast le偶y zapewnienie wychowania przedszkolnego, a zatem
miejsc dla dzieci w wieku > 5 lat.

N.

Data: 2012-06-16 19:44:06
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 16.06.2012 15:07, krys pisze:
Przemys砤w Adam iejek wrote:

[...]

No jak p砤tnej. U nas s bezp砤tne. Do p砤tnego przedszkola raczej
rekrutacji si nie robi tego typu. Chodzi o gminne przedszkola dotowane
przez gminy.

I zupe硁ie nie rozumiem, co ma ZUS do przedszkola.

Do przedszkola nico. Ma do weryfikacji o秝iadczenia, 縠 Oboje Rodzice
Pracuj I Bardziej Nam Si Przedszkole Nale縴.

Data: 2012-06-16 20:39:26
Autor: krys

Przemys砤w Adam iejek wrote:

[...]

A to ciekawe. Gdzie Ty mieszkasz, ze masz bezp砤tne przedszkole?

I zupe硁ie nie rozumiem, co ma ZUS
do przedszkola.

Do przedszkola nico. Ma do weryfikacji o秝iadczenia, 縠 Oboje Rodzice
Pracuj I Bardziej Nam Si Przedszkole Nale縴.

Tak wiem - jak chesz psa uderzy, to kij si znajdzie.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-06-16 22:57:48
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 16.06.2012 20:39, krys pisze:
Przemys砤w Adam iejek wrote:
[...]

W Zabrzu. W Gliwicach jest tak samo. Owszem, p砤ci si za posi砶i, ale
opieka w ramach pakietu podstawowego jest bezp砤tna (fundowana przez
Gmin).

Data: 2012-06-16 23:34:14
Autor: Maciek
W dniu 2012-06-16 22:57, Przemys砤w Adam iejek pisze:
W Zabrzu. W Gliwicach jest tak samo. Owszem, p砤ci si za posi砶i, ale
opieka w ramach pakietu podstawowego jest bezp砤tna (fundowana przez
Gmin).
A pakiet podstawowy to do kt髍ej godziny, bo u nas do 13:00. Za kolejne
godziny si p砤ci. iesznie si zrobi硂, gdy okaza硂 si, 縠 nawet ci
pracuj眂y rodzice zabieraj dzieci o 13:00, 縠by nie p砤ci. Trafia硑
si jakie babcie, ciocie i wp硑wy do gminy spad硑.
Maciek

Data: 2012-06-17 10:30:29
Autor: Piotrek
On 2012-06-16 22:57, Przemys砤w Adam iejek wrote:
[...] opieka w ramach pakietu podstawowego jest bezp砤tna (fundowana przez
Gmin).

Z podatk體 p砤conych mi阣zy innymi przez mieszka馽體 gminy.

Tak wi阠 nie sugerowa砨ym, 縠 gmina to jaki dobry wujek, kt髍y cokolwiek daje bezp砤tnie.

Piotrek

Data: 2012-06-17 11:44:09
Autor: Przemys砤w Adam iejek
On 2012-06-16 22:57, Przemys砤w Adam iejek wrote:
[...] opieka w ramach pakietu podstawowego jest bezp砤tna (fundowana
przez
Gmin).

Z podatk體 p砤conych mi阣zy innymi przez mieszka馽體 gminy.

No. Dlatego tym bardziej wy硊dzaczom m體i stanowcze nie.

Tak wi阠 nie sugerowa砨ym, 縠 gmina to jaki dobry wujek, kt髍y
cokolwiek daje bezp砤tnie.

A kto sugeruje? Gmina czyli MY dajemy, wi阠 okre秎amy kryteria komu,
wi阠 jak kto wy硊dza nienale縩e, to trzeba go 禼iga dla WSNEGO dobra.

To w砤秐ie poPRLowskie my秎enie, 縠by od ONYCH wys阷i co nienale縩ie.

Data: 2012-06-17 13:18:49
Autor: m4rkiz
"Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:jrk8t9$1uv$1inews.gazeta.pl...
To w砤秐ie poPRLowskie my秎enie, 縠by od ONYCH wys阷i co nienale縩ie.

To wlasnie poPRLowskie myslenie ze jak gmina bezprawnie zarzada oswiadczen
to trzeba podkulic ogon.

Data: 2012-06-17 16:20:09
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 17.06.2012 14:18, m4rkiz pisze:
[...]

Udowodnij bezprawnie. Bo na razie to jako秚ak nie wysz硂 to nikomu.

I 勘da(my) tych o秝iadcze bo dzia砤 w naszym interesie.

Data: 2012-06-17 15:41:20
Autor: m4rkiz
"Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:jrkp2p$ek6$2inews.gazeta.pl...
[...]

ja nie musze, "oni" musza jezeli chca to dostac

Data: 2012-06-17 17:46:24
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 17.06.2012 16:41, m4rkiz pisze:
[...]

No to ustalili takie kryteria przyj阠ia. Nie chcesz korzysta, nie
korzystaj.

Data: 2012-06-23 18:37:59
Autor: m4rkiz
"Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:jrku4g$oat$1inews.gazeta.pl...
[...]

przybredzasz

nie maja prawa ustalac dodatkowych kryteriow i to zamyka sprawe

tak samo jak nie maja prawa zadac zebys odbieral dziecko ubrany na zielono,
robil zakupow tylko w biedronce i jezdzil samochodem tylko na wstecznym

na odczepne mozna im powiedziec ze sie zgadzasz, ale nie bedzie to
wiazace BO TO ZADANIE JEST BEZPRAWNE i tyle...

Data: 2012-06-17 16:45:40
Autor: spp
W dniu 2012-06-17 16:20, Przemys砤w Adam iejek pisze:

To w砤秐ie poPRLowskie my秎enie, 縠by od ONYCH wys阷i co nienale縩ie.

To wlasnie poPRLowskie myslenie ze jak gmina bezprawnie zarzada oswiadczen
to trzeba podkulic ogon.

Udowodnij bezprawnie.

痑rtujesz. To Ty (tzn. Urz眃) ma wskaza podstaw prawn.

Bo na razie to jako秚ak nie wysz硂 to nikomu.

Ot罂 to - nikt nie potrafi jej wskaza.

I 勘da(my) tych o秝iadcze bo dzia砤 w naszym interesie.

Co to znaczy 'nasz interes"?
--
spp

Data: 2012-06-17 17:27:00
Autor: krys
spp wrote:

I 勘da(my) tych o秝iadcze bo dzia砤 w naszym interesie.

Co to znaczy 'nasz interes"?

Mniej wi阠ej to samo, co "sprawiedliwo舵 spo砮czna" :->

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-06-17 18:00:20
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 17.06.2012 16:45, spp pisze:
W dniu 2012-06-17 16:20, Przemys砤w Adam iejek pisze:
Udowodnij bezprawnie.
痑rtujesz. To Ty (tzn. Urz眃) ma wskaza podstaw prawn.

Do czego? Ustalili kryteria przyj赕, skoro pojemno舵 przedszkola jest
mniejsza ni liczba ch阾nych. Chcesz je obala, to Ty wyka bezprawno舵.
Na to, 縠 禼iany pomalowali na niebiesko, a krzese砶a na czerwono te
maj mie Ustaw?

I 勘da(my) tych o秝iadcze bo dzia砤 w naszym interesie.
Co to znaczy 'nasz interes"?

No interes ludzi stanowi眂ych gmin.  W tym wypadku chodzi o to, 縠by w
miar sprawiedliwie przydzieli miejsca, kt髍ych jest deficyt.

Data: 2012-06-17 20:50:38
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrkuur$qrf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zdecydowanie nie masz racji. Je秎i - podkre秎am JEI - 勘danie sk砤dania o秝iadcze nie ma podstawy prawnej, to sk砤daj眂y je mog spokojnie pisa tam dowolne bzdury i 縜dnej odpowiedzialno禼i karnej za to nie ponios. Z przyczyn opisanych przeze mnie w pierwszym po禼ie. Po prostu brak przepisu karnego na takie zachowanie i tyle.

Data: 2012-06-16 15:10:17
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrhtqe$6po$1inews.gazeta.pl...
W dniu 16.06.2012 13:12, krys pisze:
A ja mam pytanie, tak z ciekawo禼i, o co chodzi? Jakie przest阷stwo
pope硁iaj rodzice i jakie sankcje za to gro勘?

Sk砤danie fa硈zywych o秝iadcze celem wy硊dzenia 秝iadczenia.

A m骻砨y wskaza konkretny artyku w kodeksie karnym, kt髍y proponujesz? Bo w gr wchodz dwa, ale 縜den nie do ko馽a. 297 m體i o fa硈zywym o秝iadczeniu, ale w celu uzyskania dotacji, subwencji lub kredytu. 271 m體i o osobie uprawnionej do wystawienia dokumentu. 痑den tu nie pasuje. Gdyby w gr wchodzi硂 rozporz眃zenie maj眛kiem, to mo縠 oszustwo?

Data: 2012-06-16 19:45:20
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 16.06.2012 15:10, Robert Tomasik pisze:
[...]

Czyli sk砤danie fa硈zywych o秝iadcze celem uzyskania konkretnej
korzy禼i nie jest zabronione? Jak z硂筷 fa硈zywe o秝iadczenie np. o
wieku dziecka i b阣 mia za darmo wej禼ie na basen, to te b阣zie to OK?

Data: 2012-06-16 20:47:50
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrigng$fhr$3inews.gazeta.pl...
[...]

To b阣zie wy硊dzenie us硊gi czyli wykroczenie.

Data: 2012-06-16 23:04:01
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 16.06.2012 20:47, Robert Tomasik pisze:
To b阣zie wy硊dzenie us硊gi czyli wykroczenie.

Czyli je縠li komu ukradn np. 1000z to b阣zie przest阷stwo, a jak
wy硊dz us硊g wart 1000z to wykroczenie? A dla odmiany jak komu
ukradn 200z to b阣zie wykroczenie, a jak przeklej cen w sklepie i
zyskam 1z to b阣zie przest阷stwo.... Dziwny ten system prawny.

Data: 2012-06-16 23:07:18
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrisc1$5bd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Za縜lenia keirowa na Wiejsk 2 w Warszawie.

Data: 2012-06-18 09:40:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 16 Jun 2012, Przemys砤w Adam iejek wrote:

Czyli je縠li komu ukradn np. 1000z to b阣zie przest阷stwo, a jak
wy硊dz us硊g wart 1000z to wykroczenie?

  Tylko, o ile to jest wy硊dzenie, a nie oszustwo.
  Ale owszem, tak w砤snie - a pow骴 jest prosty: ten kto Ci swiadczy
us硊g ma mo縧iwosc aby jakos weryfikowa komu i co robi.
  Okradany na og蟪 nie ma mo縧iwosci aby sobie wybra z硂dzieja :P

a jak przeklej cen w sklepie i zyskam 1z to b阣zie przest阷stwo....

  IMO w砤snie tak - oszustwo powinno by znacznie bardziej karane.

Dziwny ten system prawny.

  Nie do ko馽a.
  Co najwy縠j watpliwosci mo縠 wzbudza praktyczna bezkarnosc
drobnych kradzie縴, skutkujaca ich oczywista *op砤calnoscia*
(zreszta wy硊dzenia us硊g to te dotyczy, ale IMO nie w spos骲
kt髍ego Ty si czepiasz; moim zdaniem "oczywiste dzia砤nie na
szkod" powinno podlega takiej samej zasadzie, jaka stosuje
si przy prawach autorskich)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-18 10:18:34
Autor: Przemys砤w Adam iejek
[...]

A czym si r罂ni wy硊dzenie od oszustwa?

 Ale owszem, tak w砤snie - a pow骴 jest prosty: ten kto Ci swiadczy
us硊g ma mo縧iwosc aby jakos weryfikowa komu i co robi.

No jak wida na omawianym przypadku, to nie zawsze ma.

 Okradany na og蟪 nie ma mo縧iwosci aby sobie wybra z硂dzieja :P

No ale jak wy硊dz us硊g wart 10 000 to owy硊dzony straci 10 000, a
jak ukradn towaru za 500z to okradziony straci tylko 500.

a jak przeklej cen w sklepie i zyskam 1z to b阣zie przest阷stwo....
 IMO w砤snie tak - oszustwo powinno by znacznie bardziej karane.

No ale dlaczego? Oszust tu zyskuje 1z. A potencjalnie grozi mu 10 lat
wi陑ienia.
Kradziej co wyni髎 towar za 200z zyskuje 200z, a grozi mu praktycznie
nic.

Data: 2012-06-19 22:35:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Jun 2012, Przemys砤w Adam iejek wrote:

Czyli je縠li komu ukradn np. 1000z to b阣zie przest阷stwo, a jak
wy硊dz us硊g wart 1000z to wykroczenie?
 Tylko, o ile to jest wy硊dzenie, a nie oszustwo.

A czym si r罂ni wy硊dzenie od oszustwa?

  Prawd m體i眂, post wy縠j mia砮m si wyra糿ie zastrzec wielkimi
literami, 縠 odnosz si do Twojej tezy o:
- wy硊dzeniu
- us硊gi
- nie b阣眂ej przest阷stwem

  Literalnie tekst zawiera sprzeczno舵, bo wy硊dzenie to oszustwo,
(czyli przest阷stwo), wi阠 co najwy縠j mog砤 by mowa o potocznie
rozumianym szalbierstwie.

  Uprzedzaj眂 pytanie: szalbierstwo od oszustwa r罂ni si tym,
縠 przy szalbierstwie wykorzystywana jest nie秝iadomo舵 pokrzywdzonego
(nie wie, 縠 kto pojecha na gap i nie zap砤ci), za oszustwo
polega na wprowadzeniu w b潮d (poszkodowany *my秎i*, 縠 oszust
zap砤ci lub zap砤ci, pomijam drug stron sprawy, bo dodatkowo
oszust musi zak砤da 縠 nie zap砤ci - co bywa trudne dowodowo,
chyba 縠 [oszust] si pod硂縴, np. podrabiaj眂 dokumenty).

  W wikipedii jest link do orzeczenia apelacyjnego SN, kt髍e usi硊je
rozpl眛a wyrok odwo砤wczy w kt髍ym s眃 (odwo砤wczy) nieco min背
si z wyja秐ieniem dlaczego "poprawia" wyrok s眃u 1. instancji,
tam jest troch o r罂nicy mi阣zy szalbiestwem a oszustwem
(to jest w 秗odku tekstu):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szalbierstwo
  ->
http://www.sn.pl/orzecznictwo/bpk/0608/2006-08.pdf

 Ale owszem, tak w砤snie - a pow骴 jest prosty: ten kto Ci swiadczy
us硊g ma mo縧iwosc aby jakos weryfikowa komu i co robi.

No jak wida na omawianym przypadku, to nie zawsze ma.

  Us硊g 秝iadczy PRZEDSZKOLE.
  Ty chyba strony poszczeg髄nych powi眤a pomyli砮 ;)
(gmina t us硊g jedynie organizuje, w tym nab髍)
  Przyzna trzeba, 縠 miejsca na szalbierstwo tu raczej nie widz:
albo oszustwo, albo... nic.

 Okradany na og蟪 nie ma mo縧iwosci aby sobie wybra z硂dzieja :P

No ale jak wy硊dz us硊g wart 10 000 to owy硊dzony straci 10 000,

  Patrz wy縠j: "o ile nie b阣zie to oszustwo".
  Na 10 000 z to raczej trzeba nazbiera mieszka馽體 nienajmniejszego
miasta, 縠by tyle us硊g kt髍e *mog podpa舵 pod szalbierstwo* (bez
oszustwa) nazbiera.
  Szalbierstwo mo縧iwe jest tylko przy "oczekiwaniu zap砤ty
bez stania z batem". Nie wiem czy si myl, ale na m骿
gust sprawa niezarejestrowania telewizora celem niep砤cenia
abonamentu jest zbli縪na do szalbierstwa w砤snie: nie ma
mowy o "wprowadzeniu w b潮d" (oszustwie), a jednynie
o "nie秝iadomo禼i pokrzywdzonego" (zwracam uwag, 縠 NIE
pisz o tych kt髍zy NIE PC, cho zarejestrowali).

  I jeszcze raz: przed szalbierstwem mo縩a si broni, bo swoj
"nie秝iadomo舵" mo縠 weryfikowa np. kontrola bilet體.
  Przed oszustwem za (podrobione bilety) albo kradzie勘:

a jak ukradn towaru za 500z to okradziony straci tylko 500.

.... nie mo縩a si broni "rutynowo".
  Nie ma metody, daj眂ej 100% gwarancji wykrycia (przy szalbierstwie
jest :P - u縴 konduktor體, i to nieprzekupnych).
  Nigdy nie wiesz co z硂dziej (lub oszust) wymy秎i.

a jak przeklej cen w sklepie i zyskam 1z to b阣zie przest阷stwo....
 IMO w砤snie tak - oszustwo powinno by znacznie bardziej karane.

No ale dlaczego? Oszust tu zyskuje 1z.

  Bo to nie wysoko舵 szkody przes眃za o jej szkodliwo禼i niematerialnej.
  W przypadku oszustwa "bezbronno舵" jest jeszcze wi阫sza ni przy
kradzie縴.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-18 09:34:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 16 Jun 2012, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Zle stawiasz spraw, IMO.
  Po丑 nacisk na bezprawnosc tego 縜dania, bo w tym problem.

  Za丑縨y, 縠 jakis sklep robi promocj, ale z warunkami - wsr骴
warunk體 jest cos, co jest wykroczeniem.
  Ale sklep wydaje "promocyjny" towar na podstawie oswiadczenia.
  Czy b阣zie m骻 domaga si zwrotu towaru (lub dop砤ty do
"niepromocyjnej" ceny), jesli si oka縠, 縠 oswiadczenie by硂
fa硈zywe w miejscu w kt髍ym domagano si pope硁ienia wykroczenia?

BTW: osobna sprawa, co ju wielokronie pada硂 w tym watku, to
  kwestia "s硊sznosci" (lub nie) ustawowych kryteri體.
  Ale z prawnego p. widzenia to AFAIR ze 2 gminy pr骲owa硑 dawno
temu uzale縩ia np. zasi砶i od wykonania prac spo砮cznych.
  Wszystkie takie sprawy poprzegrywa硑, tak inni wczesniej
pisali - "gmina nie ma prawa dok砤dania swoich kryteri體,
nawet obiektywnie s硊sznych".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-18 10:20:44
Autor: Przemys砤w Adam iejek
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
"gmina nie ma prawa dok砤dania swoich kryteri體,
nawet obiektywnie s硊sznych".

Ale czy okre秎anie kryteri體 przyj阠ia do przedszkola jest dok砤daniem
kryteri體 do ju ustawowo istniej眂ych czy te po prostu ich
samodzielnym formu硂waniem, gdy s przez ustaw nieokre秎one?

Data: 2012-06-18 10:24:42
Autor: spp
W dniu 2012-06-18 10:20, Przemys砤w Adam iejek pisze:

[...]

Kryteria _s盻 okre秎one w ustawie.

--
spp

Data: 2012-06-18 10:45:41
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 18.06.2012 10:24, spp pisze:

Kryteria _s盻 okre秎one w ustawie.

A miejsc nie ma. I Co Pan Zrobisz? Trzeba do硂縴 co. Albo Kolejno舵
Zg硂sze albo Losowanie albo inne... No nie ma wyj禼ia.

Data: 2012-06-18 11:06:55
Autor: spp
W dniu 2012-06-18 10:45, Przemys砤w Adam iejek pisze:

Kryteria _s盻 okre秎one w ustawie.

A miejsc nie ma. I Co Pan Zrobisz? Trzeba do硂縴 co. Albo Kolejno舵
Zg硂sze albo Losowanie albo inne... No nie ma wyj禼ia.

No niema.
A mo縠 zrobi tak jak jest ze szko砤mi? Miejsca s dla wszystkich?

--
spp

Data: 2012-06-18 15:21:21
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 18.06.2012 11:06, spp pisze:
[...]

No zale縴 w kt髍ej szkole. W jakiej w og髄no禼i s, bo szk蟪 jest
wi阠ej ni dzieci. Ale te s kryteria naboru. I zesrasz si, a jak nie
spe硁iasz, to ci nie przyjm.

Data: 2012-06-18 15:47:16
Autor: Nixe
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
"spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrmr3r$a4c$1inews.gazeta.pl...

A mo縠 zrobi tak jak jest ze szko砤mi? Miejsca s dla wszystkich?

S, bo zupe硁ie inne jest finansowanie szk蟪, jako plac體ek_obowi眤kowych_, z bud縠tu.
Naprawd tego nie rozumiesz?
Czy w szko砤ch ponadgimnazjalnych s miejsca dla wszystkich ch阾nych?
Nie, bo nie ma ju obowi眤ku szkolnego.
Masz 16 lat, nie dosta砮 si do liceum czy technikum (nie wiem, czy jeszcze s zawod體ki) - idziesz do pracy i nie ma zmi硊j si.
O studiach nie wspominaj眂.

N.

Data: 2012-06-18 11:03:13
Autor: Nixe
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
"spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrmokj$h5o$1inews.gazeta.pl...

Kryteria _s盻 okre秎one w ustawie.

Jakie konkretnie kryteria w ustawie okre秎aj przyjmowanie do przedszkola dzieci w wieku do pi阠iu lat?

N.

Data: 2012-06-18 11:16:46
Autor: spp
W dniu 2012-06-18 11:03, Nixe pisze:

Kryteria _s盻 okre秎one w ustawie.

Jakie konkretnie kryteria w ustawie okre秎aj przyjmowanie do
przedszkola dzieci w wieku do pi阠iu lat?

Ustawa r罂nicuje kryteria w zale縩o禼i od wieku?

--
spp

Data: 2012-06-18 11:46:11
Autor: Nixe
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體

U縴tkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrmrmb$4fe$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-06-18 11:03, Nixe pisze:

Kryteria _s盻 okre秎one w ustawie.

Jakie konkretnie kryteria w ustawie okre秎aj przyjmowanie do
przedszkola dzieci w wieku do pi阠iu lat?

Ustawa r罂nicuje kryteria w zale縩o禼i od wieku?

Oczywi禼ie i nie s眃z, by istnia硑 w ustawie o o秝iacie jakiekolwiek kryteria przyjmowania do przedszkoli dzieci nie obj阾ych obowi眤kiem przedszkolnym, czyli przed uko馽zeniem 5 lat. Dlatego moje pytanie by硂 z haczykiem ;-)

N.

Data: 2012-06-19 21:46:51
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

"obowi眤ki mog by na硂縪ne tylko ustaw".
  Kropka.
  To z Konstytucji.

  I w zakresie spraw w kt髍ych zainteresowanym chcia硂 si s眃zi
"do oporu", bo chodzi cz阺to o "prawdziwe pieni眃ze", czyli
przy sprawach podatkowych, NSA pos砤 ju do kosza niejeden
przepis, i to nie tylko "gminny", ale i rozporz眃zenia ministr體
(zazwyczaj pojedyncze paragrafy, kt髍e probowa硑 "obchodzi"
zasad o kt髍ej mowa wy縠j).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-18 16:04:05
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomo禼i news:Pine.WNT.4.64.1206180929030.1052quad...
[...]

Nie widz niczego niestosownego w uzale縩ieniu ceny biletu na basen od wieku dziecka. Je秎i uwa縜sz, 縠 jest inaczej, to podaj podstaw prawn tego twierdzenia.

[...]

Rozumiem, 縠 pytanie jest z punktu widzenia w砤禼iceila sklepu, bo ja oczywi禼ie domaga sie nie bed m骻. A co do sklepu, to b阣zie to po prostu oszustwo. Gdyby w砤禼iciel sklepu wiedzia, 縠 jaki tam warunek nie zachodzi, to by towaru po takiej cenie nie wyda i w tym zakresie zostaje doprowadzony do niekorzystnego rozporz眃zenia mieniem. W tym wypadku sprawa jest o tyle prostsza, 縠 sklep mo縠 sobie w zasadzie dowolnie "uk砤da" warunki promocji. Inaczej jest w wypadku Gminy, kt髍a musi si kierowa przepisami prawa.

Data: 2012-06-19 22:05:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Jun 2012, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Oczywiscie najpierw Ty wska縠sz ustaw reguluj眂 warunki ustalania
cen takich bilet體.

Je秎i uwa縜sz, 縠 jest inaczej, to podaj podstaw prawn tego twierdzenia.

  Prawo sk砤da si nie tylko z przepis體, ale r體nie "zasad prawnych".
  Skoro warunk體 okre秎enia ceny bilet體 na basen *nie* okre秎a
ustawa, to okre秎a je "najbli縮zy pozostaj眂y" akt prawny.
  W tym przypadku - Konstytucja, nieliteralnie opisan zasad
"co nie jest zabronione jest dozwolone", a literalnie
opisan s硂wami "obowi眤ki mo縩a nak砤da tylko ustaw".

  Skoro ustawodawca *na硂縴* na przyjmuj眂ego obowi眤ek
przeprowadzenia naboru, a *nie na硂縴* na rodzica obowi眤ku
przedstawienia "kwit體", to oni po prostu musz si wywi眤a
ze swoich obowi眤k體.
  Rodzic - z braku obowi眤ku dostarczenia 'kwitu' ;)

  W przypadku basenu r罂nica jest taka, 縠 zarz眃ca basenu
*nie ma (ustawowego) obowi眤ku* prowadzenia naboru.
  Mo縠 wi阠 prowadzi nab髍 wedle w砤snego widzimisi, nie
podlega pod regulacje administracyjne itede.

[...]

  Tak.

A co do sklepu, to b阣zie to po prostu oszustwo. Gdyby w砤禼iciel sklepu wiedzia, 縠 jaki tam warunek nie zachodzi

  No w砤snie nie.
  Warunek jest bezprawny (takie by硂 za硂縠nie).
  Zawrzyj np. umow o zabicie jakiejs osoby i spr骲uj p蠹niej dochodzi
racji przed s眃em - "wysoki s眃zie, on teraz nie chce zabi wskazanej
osoby, wprost mi powiedzia 縠 nie zabije".
  痩e mi si wydaje, 縠 co najwy縠j zostanie stwierdzone "bezpodstawne
wzbogacenie"? (pod縠ganie przez p砤c眂ego pomijam).
  W omawianym przypadku, sprawa rozbije si o ew. "wydanie korzy禼i
maj眛kowej". Czyli zwrot przez rodzic體 kwoty zero z硂tych.
  Bo tyle by zap砤cili, jakby dziecko zosta硂 przyj阾e mimo braku
ich o秝iadczenia.
  Dobrze mi wychodzi? ;)

[...]

  Wprowadzaj眂 BEZPRAWNE warunki?
(o tym i tylko o tym jest mowa!)

Inaczej jest w wypadku Gminy, kt髍a musi si kierowa przepisami prawa.

  IMHO pic le縴 tylko w tym miejscu, 縠 skala bezprawnych warunk體
jest bez por體nania szersza.
  Co, co w stosunkach prywatnych by硂by "warunkiem zgodnym z prawem"
tu jest bezprawne, tak samo jak 勘danie dokonania przest阷stwa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-20 00:28:01
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomo禼i news:Pine.WNT.4.64.1206192148320.2352quad...
[...]

Skor na naszym miejskim basenie s zni縦i dla dzieci, to ufam, ze jest. Podejrzewam, 縠 wystarczy spokojnie uchwa砤 Rady Miasta o dop砤cie dla niekt髍ych dzieci i tyle.

[...]

Obowi眤kiem jest zap潮cenie za bilet. Gmina niekt髍ym dop砤ca i tyle.

[...]

A czy ja kiedykolwiek cokolwiek innego twierdzi砮m, ze tak na mnie "krzyczysz"?

[...]

Moim

[...]

Dopuszczam tak mo縧iwo舵 i od pcoz眛ku twierdz, 縠 mo縠 by k硂pot z wyczerpaniem WSZYSTKICH znamion przest阷stwa.

[...]

W wypadku sklepu nie wiadomo, co to bezparwne.

Zgadzam si. Bo trudno si nie zgodzi.

Data: 2012-06-21 09:39:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 20 Jun 2012, Robert Tomasik wrote:

[...]

  No nie bardzo, bo to nie to samo.
  IMO, prawie na pewno jest ustawa, kt髍a pozwala dofinansowywa
niekt髍e spo砮cznie u縴teczne cele.
  POZWALA, nie okreslaj眂 nakazu.
  I wtedy rzeczywi禼ie, ka縟a gmina mo縠 sobie sama ustali, czy
b阣zie dotowa砤 przejazdy os骲 starszych ni 75 lat, czy ju
od 65 lat ale tylko z udokumentowaniem pobierania emerytury,
renty lub zasi砶u (wi阠 pracuj眂y nie maj prawa), czy mo縠 woli
dop砤ca do basenu dla dzieci.
  To IMO zdecydowanie co innego, ni realizacja skonkretyzowanego
obowi眤ku z ustawy.

Obowi眤kiem jest zap潮cenie za bilet. Gmina niekt髍ym dop砤ca i tyle.

  Jako, 縠 uwa縜m i Tw骿 przyk砤d, u縴ty w roli argumentu, jest
nieadekwatny do kwestii realizacji obowi眤ku ustawowego,
nie mam nawet jak podj辨 dyskusji w tej materii - bo wnioski
b阣 diametralnie r罂ne (oczywi禼ie "wyjdzie na Twoje", bo
przyk砤d jest inny, niepor體nywalny).

[...]

  Krzyk wyra縜 si wielkimi literami, i wcze秐iej w tym w眛ku
jeszcze a tak si nie awanturowa砮m ;)

  Co do meritum - tak, twierdzisz co innego, bo por體nujesz
przypadek w kt髍ym gmina ma prawo do prowadzenia w砤snych
dzia砤 z przypadkiem, kiedy gmina ma obowi眤ek wykonania
decyzji ustawowych.
  Gminy pr骲owa硑 w przesz硂禼i decyzje ustawowe w r罂ny
spos骲 "obchodzi", zdaje si chodzi硂 o jakie manewry
s wynagrozeniem nauczycieli czy jako tak, o ile wiem
ko馽zy硂 si to sprowadzeniem do parteru - "ma by wykonana
ustawa, kropka".

[...]

  Co "moim", bo nijak nie rozumiem?
(a konkretny przyk砤d ni縠j, bo wr骳i砮 tak do "sprawy sklepu")

[...w innej kwestii...]
Dopuszczam tak mo縧iwo舵 i od pcoz眛ku twierdz, 縠 mo縠 by k硂pot
z wyczerpaniem WSZYSTKICH znamion przest阷stwa.

  Jak nie "wszystkie" to po prostu nie ma przest阷stwa.
  Dobrze mi wychodzi?
(przecie o to w砤snie jest ca硑 raban - 縠 przez podwa縠nie
bezprawnego wymogu uzyskujemy nieskuteczno舵 tego wymogu,
a tym samym teksty go dotycz眂e nie maj rangi "dokumentu")

[...]

  Napisa砮m - co, co stanowi wykroczenie (lub przest阷stwo).
  Przyk砤dowo "10% taniej dla ka縟ego, kto o秝iadczy 縠 nie b阣zie
w najbli縮zych wyborach g硂sowa na PO i PiS, kto sk砤mie
oddaje dwukrotno舵 uzyskanego bonusa".

  Jako 縠 wym骻 narusza tajno舵 wybor體, jest bezprawny, za
jego egzekucja bezskuteczna, przyznane 10% opusty s bonusem
o秝iadczaj眂ych i nie ma jak ich odebra.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-21 16:59:10
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomo禼i news:Pine.WNT.4.64.1206210921050.3256quad...
[...]

Pewnie, 縠 nie, ale to Przemek zaproponowa taki "dziki przyk潮d" i to z nim polemizuj. Mam 秝iadomo舵, 縠 przyk背dc jest nieadekwatny do g硂wnego przedmiotu dyskusji.

Dopuszczam tak mo縧iwo舵 i od pcoz眛ku twierdz, 縠 mo縠 by k硂pot
z wyczerpaniem WSZYSTKICH znamion przest阷stwa.

 Jak nie "wszystkie" to po prostu nie ma przest阷stwa.
 Dobrze mi wychodzi?

Doskonale. Ju w piewrszym po禼ie napsia砮m, 縠 ZUS mo縠 przes砤 informacje ubezpeiczeniowe, ale Prokuraturze, JAK ujawni przest阷stwo. Nie mam pomys硊 na chwil obecn na 縜dn kwalifikacj praewn, ale nie wykluczam, 縠 mo縠 si co da wymy秎i.

[...]

Tu sie z Tob nie zgodz. Warunkiem jest z硂縠nie o秝iadczenia, ze nie b阣 g硂sowa na PO i PiS, a nie sam spos骲 g硂sowania :-)

Data: 2012-06-22 00:30:42
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 21 Jun 2012, Robert Tomasik wrote:

[...]

  A co racja to racja, problem si pojawi przy pr骲ie uzyskania
dowodu :) (bo 體 dow骴 naruszy tajno舵, czyli b阣zie wykroczeniem),
a w sumie do tego zmierza砮m ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-17 16:03:31
Autor: Marek Dyjor
krys wrote:
Robert Tomasik wrote:

[...]

po秝iadczenia nieprawdy w dokumencie urz阣owym...

fa硈zerstwa dokumentu...

Data: 2012-06-17 15:41:05
Autor: m4rkiz
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:jrko3g$h15$1news.task.gda.pl...
[...]

najpierw musi byc podstawa prawna do powstania takiego dokumentu, inaczej
to tylko kartka z 'koncertu zyczen'

fa硈zerstwa dokumentu...

odpada

Data: 2012-06-18 05:20:38
Autor: Marek Dyjor
m4rkiz wrote:
[...]

hm...

Powstaje pytanie czy za podanie nieprawdziwych danych w dokumencie kt髍ego nie mo縩a wymaga grozi kara?

Data: 2012-06-18 07:09:51
Autor: Robert Tomasik
ZUS sprawdzi o秝iadczenia rodzic體
U縴tkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:jrm6q6$jqq$1news.task.gda.pl...
m4rkiz wrote:
[...]

Nie bardzo. A przynajmniej nie widz przepisu karnego.

Data: 2012-06-18 09:46:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Jun 2012, Marek Dyjor wrote:

m4rkiz wrote:
[...]

  Podwa縠nie nie posz硂 w t stron, 縠 za taki dokument nie mo縩a ukara,
tylko 縠 to w og髄e nie jest dokument, a przynajmniej ta tresc nie jest
cz阺cia dokumentu.
  Sama ta tresc musia砤by by karalna, np. obrazliwa.

  Popatrz na to inaczej: na fakturze (jak najbardziej dokumencie)
dopisujesz "Warszawa nie jest miastem".
  Czy i jak mo縩a za taki dopisek ukara?

pzdr, Gotfryd

ZUS sprawdzi o艣wiadczenia rodzic贸w