ZUS - umowa zlecenie - obowiązki pracodawcy

Data: 2011-11-09 19:18:02
Autor: Gotfryd Smolik news
ZUS - umowa zlecenie - obowiązki pracodawcy
On Wed, 9 Nov 2011, Rafal T. wrote:

Proszę się nie śmiać, pytania mogą być banalne:)

Zatrudniam sobie pracownika na dwa dni na umowę zlecenie.

  Khem... zleceniobiorcę, nie pracownika.

Podpisuje umowę i po wykonaniu pracy wystawiam rachunek do umowy o zlecenie.
Zleceniobiorca podpisuje i następnego dnia wypłacam pieniądze.

i teraz pytania:

1. mam obowiązek zgłoszenia do ZUS zleceniobiorcy w przeciągu 7 dni - od daty podpisania umowy

  Na pewno nie - bo umowę mogłeś podpisać i pół roku wcześniej, prawda?
  Raczej od dnia rozpoczęcia *wykonywania* umowy, fakt, że w opisie
pokrywa się on z podpisaniem to inna sprawa :)

czy wykonania pracy?

  Też nie. "Ja po prawdzie cały czas tu coś robię, ale umowa kończy
się za dwa lata, to wtedy złożymy deklaracje" :D

pzdr, Gotfryd

ZUS - umowa zlecenie - obowiązki pracodawcy