ZUS - wyrejestrowanie z datąwsteczną

Data: 2009-04-07 12:53:59
Autor: WK
ZUS - wyrejestrowanie z datąwsteczną
Zdarzyło się, że miałem zbieg ubezpieczeń (dg,zdrowotne ze studiów,ubezpieczenie
zagraniczne). W porę nie złożyłem ZWUA na dg, zaprzestałem też składać DRA i mam
problem. Po ponagleniu muszę to wyprostować a rzecz jasna wolałbym nie płacić
zaległych składek.

A. Pani Z ZUS (widząc prócz dg tylko zdrowotne ze studiów) stwierdziła, że
dałoBY się to wyrejestrować dg (ZWUA) ale już wysłała do UM prośbę o informację
czy wyrejestrowałem DG. Nie zrobiłem tego, więc stwierdziła, że już się nie da
wyrejestrować w ZUS.
B. W tym czasie wykonywałem także prace dla podmiotu brytyjskiego, było to
formalnie ale stan tego dopiero ustalam. Chyba byłem ubezpieczony.
C. W tym momencie złożyłem wsteczne ZWUA i wyrejestrowałem się ze składek
preferencyjnych (05 70) ale nie złożyłem ZUA i nie zarejestrowałem się na
składki normalne. Domyślam się (prawidłowo?), że jeśli sam nic nie zrobię to z
urzędu naliczą mi normalne składki.
D. W omawianym czasie de facto nie prowadziłem dg, nie prowadziłem żadnych
czynności, nie było lokalu, pracowników, przychodów. DG nie wyrejestrowałem w UM.
E. Proszę o zaniechanie morałów, że powinienem tym się zająć wcześniej. Wiem.
Jednak ówczesny stan zdrowia mi nie pozwolił.

1. Jak najlepiej to odkręcić? (prócz złożenia normalnych DRA z pełną składką i
opłacenia tego)?
2. Da się wyrejestrować wstecznie z 05 70 (co już zrobione) i nie rejestrować
się na 05 10? Może opierając się na owych studiach i składkach zdrowotnych?
3. Czy da się wyrejestrować z 05 70 albo 05 10 opierając się na fakcie
ubezpieczenia brytyjskiego? Zdaje się będę musiał dostarczyć jakieś euro-świstek
E101 dot. tego ubezpieczenia. Dobrze wyczytałem?

4. A może inaczej z tego wybrnąć?

z góry dzięki za rady
pzdr

--