ZUS - zaległa składka zdrowotna "zawieszacza"

Data: 2011-11-20 01:24:12
Autor: marek R.
ZUS - zaległa składka zdrowotna "zawieszacza"
Jak wcześniej pisałem "zawieszałem" DG z ZUS przez wyrejestrowanie,
ale bez likwidacji w gminie. Zgodnie z ówczesnymi radami ZUS, ale
niezgodnie z obecną interpretacją.
Zawieszenie dotyczyło składki zdrowotnej, społecznych z racji
zatrudnienia na podst. umowy o pracę nie płaciłem.

Pewnie będzie trzeba to zapłacić, i zastanawiam się nad strategią..
Zgłosić się czy czekać ? Czekanie zwiększa odsetki, zgłoszenie
przyspiesza sprawę, i likwiduje chyba znikomą szansę, że ZUS odpuści.
Przedawnienie praktycznie 10 lat, więc czekanie to raczej zaciskanie
pętli.
Jaką strategię przyjąć ? Czy jak się zgłoszę mam szansę na anulowanie
odsetek ?  Czy można liczyć na umorzenie części składek ?

ZUS - zaległa składka zdrowotna "zawieszacza"